Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:54

Esther28 schreef:
Ik moest een paar jaar terug mijn grote Boris een te kleine trailer in visualiseren! Iedereen met een beetje ruimtelijk inzicht kon zien dat dat dier daar never in ging passen

Ja, arme Boris! Het was een beetje dit idee...:D
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:58

Serada schreef:
Esther28 schreef:
Ik moest een paar jaar terug mijn grote Boris een te kleine trailer in visualiseren! Iedereen met een beetje ruimtelijk inzicht kon zien dat dat dier daar never in ging passen

Afbeelding

Past best, zie je, als je maar genoeg visualiseert }> ....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:02

Ach ja, gewoon even proppen... :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:16

Serada schreef:
Esther28 schreef:

Afbeelding

whahahahaha ja idd dat idee :')

Jetta

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:30

Ach guttegut! Dat is dan een uitermate goed voorbeeld van iemand die zijn visualisatie niet onder controle heeft....
Boris inblikken, lukt best!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:45

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:05

Ter aanvulling.
Winsum is niet de gevaarlijke variant. De abortusvariant komt altijd elk jaar voor. Dus we moeten niet meer paniek zaaien dan nodig is. 9 van de 10 abortusgevallen zijn te danken aan rhino. De neurologische variant is de variant waar iedereen bang voor moet zijn.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:08

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:21

Ja en die neurologische variant is nu net in ZH (Woubrugge) uitgebroken
Overigens worden zowel de neuro als de abortus variant beiden door de EHV1 veroorzaakt, dus beiden net zo risicovol ;), alleen zal een drachtige merrie de abortus variant krijgen en kan wel degelijk de neurologische variant doorgeven.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:59

Ja en toevallig heb ik gelezen dat het paard uit Woubrugge in Nijmegen op een kliniek is geweest, dus in de buurt van de andere twee uitbraken.

Esther lees even wat de DA schrijven misschien wordt je dan wat rustiger!!!

Wat ik bedoel is, als er geen nieuwe uitbraken na het weekend is dan gaat alles gewoon door bij het KNHS, ze willen nu gewoon dat iedereen oplet dat er geen verdere verspreiding komt, dus daarom is het zo groots geworden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:14

Kan je nagaan hoe snel zoiets dus kan verspreiden :)

Bron: wiki
"Logischerwijs is er geen behandeling voor abortus. Het veulen wordt enige tijd bij de merrie gelaten zodat ze kan beseffen dat haar veulen niet leeft. Het veulen, het vruchtwater en de vruchtvliezen zijn een bom van virus. Het veulen en de vliezen worden dus best verwijderd met handschoenen en op een plaats gelegd waar andere paarden er niet aan kunnen. De persoon die de vrucht gemanipuleerd heeft, moet de handen wassen en andere kleren aantrekken. De box moet volledig uitgemest worden en ontsmet worden met een desinfectans. Het verwijderde stro wordt verbrand. De merrie wordt geïsoleerd tot de diagnose bevestigd is. In-contact paarden mogen niet verplaatst worden. Deze paarden zijn mogelijks reeds besmet dus verplaatsing en contact met niet-besmette dieren moet vermeden worden"

Christel: Ik plaats alleen correcte informatie, er wordt soms wat simpel gedacht vwb de risico's!!!
En willen we de boel en uitbraken onder controle krijgen en houden dan is handig dat de risico's correct worden weergegeven ;)
Liever iets iets te druk maken dan te nonchalant. Je slaat jezelf toch voor je kop als je door nonchalanche je eigen of erger nog andermans paard(en) besmet.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 06-03-12 14:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:16

Gelukkig zijn er bij ons nu ook maatregelen, dus gelukkig is dat goed geregeld.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:25

Waar een beetje tegen aan gehikt wordt en waar sommige van ons zich zorgen om maken is dat George nu van een andere stal komt, jij hem naar huis wilt halen, wat zeer begrijpelijk is, en wij niet weten wie wel of niet in contact is geweest met het Rhinovirus en dat er daarom zo fel gereageerd wordt.

Je kunt het sommige van ons (voor zover er sprake van is en ik kan niet voor iedereen spreken) niet kwalijk nemen dat wij voorzichtig zijn. We nemen niet voor niets onze voorzorgen met hoefsmeden, lessen en mensen van buitenaf. De ziekte heeft een incurbatietijd van (Ik dacht) 5 tot 10 dagen. Ook dat moet je kunnen begrijpen Chris.

Voor alsnog hoop ik dat ik verder niemand tegen me in het harnas jaag want dat is absoluut niet mijn bedoeling maar ik vind wel dat er uitgesproken moet worden dat mensen zich zorgen maken.

Niemand wil zijn paard ziek, kreupel of wat dan ook zien. Laten we proberen om begrip voor elkaars standpunt op te brengen en praat erover

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:20

Ik ben blij dat er nu ook maatregelen op stal zijn gekomen. Zo zorgen we er in ieder geval voor dat de kans kleiner word. Maar allemaal gewoon positief blijven denken zoals jet al zei.

Het zou wel 'mooi' zijn als het paard inderdaad besmet zou zijn geraakt in Nijmegen. Dan weten we in ieder geval dat daar de bron zit. En dat er dus niet heel veel meer in de buurt is ( het paard met Rhino in woubrugge is afgemaakt neem in aan).

Verder is het enige wat ik doe, gewoon genieten van king en heerlijke buitenritten rijden. Ja oke ik temperatuur hem wel iedere dag voor de zekerheid. Tot nu toe is dit allemaal prima :D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:26

Gewoon afwachten tot de incubatietijd na de laatste uitbraak voorbij is en tot die tijd de nodige voorzorgsmaatregelen in acht nemen.
Vera krijgt preventief wat weerstandsoppeppers, die is 2 weken terug wat verkouden geweest en daar net weer vanaf. Buitenrijden doe ik voorlopig niet, maar dat is meer omdat Vera geen ijzers heeft momenteel.
Paard in Woubrugge leeft inderdaad niet meer, laten we hopen dat het daar bij blijft.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:32

Is er hier toevallig iemand die geknipt wil worden? Ik ben kapster bij Hypekappers.

Ik train elke woensdag in Rotterdam en moet 3 modellen op 1 dag hebben. En ik zoek er morgen nog 1 om 10 uur :o

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:07

Sorry Xeen, dan zit ik op school. anders had het best gemogen :)

Hier nog 1 die blij is dat er maatregelen zijn genomen op stal. Een grote pluim ook voor Aimée, omdat ze heeft besloten niet naar de kliniek te gaan. Er staan toch wel wat paarden met een wat mindere weerstand (waaronder de mijne), dus ik zou het echt heel erg vinden als er iets gebeurd op stal. Laten we het gewoon even afwachten.
Ik heb trouwens begrepen dat het maximaal 3 weken incubatietijd heeft. Is dat overdreven, of is dat het uiterste geval??

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:07

Ik heb vanmiddag trouwens lekker buiten gereden met Blando, Kirien en Yes :) was leuk!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:55

Ben blij dat je Blando nu ook buiten hebt meegemaakt en dat het dan een heel ander paard is :D

Doe je ook aan huis knippen Xenia? Als je heel goed naar me luisterd met wat ik wil mag je mijn haar eens knippen ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:08

Zoals ik al zei: denk dat mijn haar nu te kort is om er iets mee te kunnen, anders mag je er met liefde op los gaan :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:09

Oh, Kaar! Dat wil ik ook! Ik heb echt een fijne keukenschaar!

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:13

Citaat:

_O-

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:22

Jetta schreef:

Jij wilt te graag :P

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:27

Ik moet morgen werken Xeen, anders had je mijn haar wel mogen knippen, ik moet toch.....maar zelfde vraag als Kaar, doe je ook thuis kappen? (en nee Jet, ik vraag het aan Xeen, niet aan jou :D )

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:44

Vandaag een hele lange en zware werkdag gehad en om half 7 was ik blij dat ik eindelijk in de auto op weg naar huis was. Zoonlief kookte vanavond voor ons dus dat was heel lekker. Daarna zelfs nog een paar uur aan mijn scriptie gewerkt dus ik heb een productieve dag gehad. Gelukkig wilde San Maestro vanavond lekker doen... :D

Morgen lekker vrij en dan is Maestro weer het zaadje. Gaan we weer lekker rijden dus hopen dat het weer een beetje meewerkt.

Fieke, morgen weer werken maar je kan al gaan aftellen voor je vakantie... ;)

Karin, ben jij morgenmiddag ook weer gezellig op stal? :9k