Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyceee86

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:10

morgen hebben sem en ik examen van de puppy-curses ben benieuwd wat IK er van bak Tong uitsteken Ga dadelijk nog lekker op stap dus ben natuurlijk weer laat )of vroeg) thuis vannacht

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:19

En J. hoe is het examen van de puppycursus afgelopen?

Ik had gisteravond gereden omdat ik vandaag dus niet kon, had vandaag namelijk mijn laatste stagedag. Echt een heerlijk gevoel om na 10 maanden stage weer wat vrijheid te hebben. Cool
Ben gewoon al bijna 4e jaars student. Slim

Maar goed zal even een update doen over het rijden van gisteren. Zat op Odaymie, de vorige keren dat ik op haar gereden had klikte het niet zo, dus had een beetje het gevoel van we zien dit keer wel waar het schip strand. Dus erop en al stappende mijn beugels op maat gemaakt omdat mijn benen bijna in mijn nek lagen. H. kwam terug van buitenrit en vroeg of ik het leuk vond. Ik zei al dat het de vorige keer niet goed ging, maar dat ik wel zou zien. Ik had het aan H. te danken namelijk dat ik op Odaymie zat. Dus nou eerst lekker wat langere teugeltjes om mee te beginnen en lekker lang en laag losrijden. Lekker wat overgangen meegenomen en wat meer gaan stellen en buigen. Naarmate het uur vorderde ging het echt steeds beter en op een gegeven moment liep ze toch fijn. Pling Ook netjes aanspringen in galop en in dezelfde galop blijven was geen probleem. Had tijdens het rijden echt het gevoel alsof alles aan mij bewoog en had dus ook het idee alsof het een zak aardappelen op een paard was Koe , maar niks was minder waar. Kreeg zelfs complimenten voor mijn nette rechte rug en stille handhouding....ik zou van schrik bijna van het paard afvallen want netjes zitten overkomt mij niet vaak. Clown
Gister dus eigenlijk best lekker gereden en de klik toch gevonden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:45

Sem en ik zijn gezakt.. Niks aan te doen, maar ze was vandaag echt super lief. Het volgen is alleen een probleem en dat was natuurlijk meteen het eerste onderdeel (tijdens dat onderdeel moet je ook commando zit geven en ook dat deed ze vandaag niet eens Huilen )
Terrastraining deed ze in mijn ogen goed, ze ging langs mijn stoel zitten en deed niks (wat dus wel moest want andere mensen moeten ze dan aaien om uit te lokken of ze eventueel op schoot spring, maar ze wilde dus gewoon niet naar de mensen..)
voer weigeren. Zit wacht hierkomen, tanden laten zien, dreigende situatie (haar in het nauw drijven) deed ze allemaal goed.. Ach ja nu hebben we hetzelfde examen in november weer..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:47

Ok, wel balen dan dat je gezakt bent, maar lekker doortrainen en dan komt dat echt wel goed. Die geflipte hond van mij is ook destijds geslaagd terwijl dat soms net een oostindisch doof ongeleid projectiel is.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:43

kom net terug uit rotterdam
was naar chio geweest met n.
het was erg leuk
en het was niet echt druk.. Cool

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:23

Ik gisteren op wedstrijd geweest met monty in Haaren. Stonden rare bordjes langs de ring dus in de eerste proef schoot hij een paar keer weg(gewoon zeiken).Dus had ik een paar 4en wegens storing. 2e proef ging stuk beter en eigenlijk gewoon netjes vond ik. Daarna heel lang moeten wachten op de prijsuitrijking in de zon en de proef van N en donny nog gekeken. Toen prijsuitrijking:

1e proef: 12e van de 16 met 175
2e proef: 7e van de 16 met 184

Mooit 1 winst erbij dus Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:25

Rowan ik heb het even voor je nagekeken.
Je mag met een driejarige starten in de klasse B maar pas vanaf 1 oktober in het jaar waarin ze drie worden.
Promoveren naar het L1-L2 mag in het jaar waarin ze 4 worden vanaf 1 april en naar het M1/M2 mag in het jaar waarin ze 5 worden vanaf 1 april.
In juli meerijden met startkaart is dus niet toegestaan. De winterwedstrijden mag je wel meedoen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:25

Vandaag lekker met F (op de fries van P) M. met lucky en P met oblix en ik op Ilaisa naar de Kampina geweest..Kwart over 11 reden we weg en om kwart over 2 (gelukkig net voor de grote bui terug) waren we thuis.. En t was echt heerlijk alle paarden waren super braaf lekker rustige galopjes en drafjes gehad

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:37

Heb jij weer mazzel gehad Joyce, het ging even goed tekeer. Fijn dat de paarden zo braaf gebleven zijn.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:24

Wel lekker zeg Joye om zo naar de Kampina te kunnen gaan. Gelukkig maar dat je voor de bui binnen was. Weet niet wat voor een noodweer het hier geweest is, maar bij ons in de dierentuin viel er hagel naar beneden ter grootte van ping pong ballen. Dat was echt de hemel die losbrak en alles stond blank. Daarna trok het weer open en zo'n 25 graden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:25

hier heeft het alleen maar 5-10 minuten heel hard geregend.. Daarna ook stalend weer
Ja het was echt een relax buitenritje, toch flink wat beesten, maar ze gaven er niet zoveel om..Olympus zou ik er echt niet mee naar toe hoeven nemen die word gek

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 08:24

Dat word dus wachten tot 1 oktober Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:23

Afgelopen vrijdag een inhaalles gedaan. Zat op Kacharel, leek me wel weer eens leuk. Aan het begin van de les nog een heel gedoe aangezien haar ijzer linksachter loshing maar er niet af wilde. Met rijden moest ze wennen aan die ene blote voet natuurlijk Tong uitsteken maar ze was ook erg stijf. Heb er in het verleden wel leukere dingen uit kunnen rijden maar ja het kan niet elke dag feest zijn Knipoog.
Zaterdag weer op NN, dat ging op zijn zachtst gezegd niet echt goed. We reden in de buitenbak en daar is hij sowieso veel onrustiger daarnaast ben ik dan weer zo iemand die buiten het liefst een paard wil die nergens naar kijkt en NN had helaas veel te zien. Maar al met al ging het het eerste kwartier ofzo eigelijk nog best redelijk. Grootste probleem was echter dat meneer blijkbaar nog steeds iets heeft tegen paarden die achter hem lopen (of misschien denk ik wel dat ie het heeft, en doet ie het daarom). In het begin schoot hij er een paar keer vandoor als er iemand achter ons reed maar na verloop van tijd reageerde hij steeds paniekeriger. Op een gegeven moment wil een lesgenootje tussen mij en een ander paard door en NN geeft een bok en voordat ik er erg in had trapt hij haar zo tegen haar been Verward Boos!
En daarna probeerde hij uit te halen naar alle paarden die maar in de buurt kwamen en daarna flink het gas aantrekken. Ik dik in de twijfel of ie nou op zijn falie moest hebben want had echt het idee dat het puur uit angst was om van achteren opgesloten te worden. En hoe meer ik daarop een schop gaf (was zweeploos), des te paniekeriger ging hij tekeer. Nou ben ik niet zo'n sensatiefreak, dus na een keer of 5 van die trap-acties had ik het helemaal gehad. Begon te mutsen en uit te kijken voor iedereen die in de bak reed, want wilde niet nog zo'n trap op mijn geweten hebben natuurlijk.
W. probeerde mij wel aan te sporen maar op zo'n muts-moment mis ik dan toch de directere methode van M. En tuurlijk snap ik wel dat ik dat paard zo moet rijden dat ie het niet meer doet ipv het probleem uit de weg te gaan, maar het zat er op dat moment even niet meer in. Paard helemaal gefrustreerd, ik gefrustreerd, kortom een lekker zooitje Scheve mond .
Ben benieuwd hoe het volgende week gaat, mocht ie er nog staan en mocht ik er nog op worden ingedeeld. Maar blijft ie dit doen dan lijkt het me handiger dat iemand met meer lef erop gaat want het is niet de bedoeling dat dat dier dit gedrag nog verder ontwikkeld alleen maar omdat ik zo loop te mutsen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:18

Zo is iedereen al met vakantie dat het hier zo rustig is?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:12

Hier is het inderdaad rustig, maar waarschijnlijk heeft iedereen het druk zo vlak voor de vakantie.
Ik moet nog even wachten tot half september maar dan hup met mijn **** in de zon.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:14

Ik ga deze zomer helemaal niet op vakantie. Maar ja je moet iets als je de studie volgend jaar zelf moet betalen en geen studiefinanciering krijgt. Maar voor mij wordt het waarschijnlijk lekker weg met de herfst.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:38

Ik ga over 2 weken op vakantie Lachen en heb deze week ook al 'vrij' gehad, nouja toch op de manege gewerkt (maandag dinsdag woensdag) bij P en E en GJ..Vandaag Efteling gelukkig mooi weer jammer genoeg geen leuke jongens tegen gekomen Tong uitsteken
Morgen om 10 uur sem wegbrengen en van 3 tot 5 heb ik 2 kinderfeestjes op de manege.. En mama zit weer in de rolstoel dus weer druk druk @ thuis

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:48

Zo joyce, jij hebt het druk zeg! Ik moet nog tot volgende week vrijdag, dan lever ik mijn scriptie in. En dan de 14e mooi 4 weken op vakantie, even lekker uitrusten Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:09

Je moeder weer in een rolstoel, hoe komt dat nu?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:53

Ja er zit een hele blaar op haar stomp.. Dinsdag moest ze naar de prothese maker en die heeft uit haar koker een kussentje uit gehaald (omdat ze er niet helemaal inzakte) en nu zakte ze er dus wel in, maar doordat dat kussentje er niet meer zat heeft ze der stomp kapot gelopen, wat een blaar geworden is

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:21

He J. dat is wel vervelend dan. Hopelijk geneest het goed.

Ik heb vandaag mijn eindgesprek van stage gehad en heb een 8!!!! Haha! Go jij! Go jij!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:54

Gefeliciteerd angelique!!

Sem is thuis en heel moe, kei zielig ze wankeld nog echt van links naar rechts en beetje overgeven.. Morgen moet t al weer beter zijn

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:49

Jeetje Joyce, bij jou zit alles in de lappenmand. Met Sem zal het morgen vast een stuk beter gaan en ik hoop dat je moeder ook snel weer haar prothese goed aankan.
Zie je in elk geval zondag (kleppen we weer verder).

Angelique gefeliciteerd

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:09

Zo vandaag een druk maar erg gezellig dagje. Vanmorgen in de bus al dikke lol over de mooiheid van vliegende vogels en meer van dat soort onzin Gestoord . Als je zo een uur in de bus zit, is het niveau drastisch gedaald als je op de manege aankomt maar is de sfeer helemaal top natuurlijk.
Liek mocht om 10 uur meerijden op Versace. Dus die even meegeholpen (laat het aan liek zelf over om verslag hiervan te doen). Moet wel zeggen dat ie er erg lekker bijliep OK dan! .
Daarna nog een vreugdeuitbarsting gehad omdat M. weer even op de manege was Hyper! Haha! . Die ben ik tot 3 keer toe om dr hals gevlogen Bloos ...vond het nogal erg leuk om die weer te zien want die mis ik wel heel erg Ach gut.
Daarna naar mijn eigen paardje gegaan. Zat weer op NN en had via via vernomen dat B van paard O. ons les zou geven Verward maar zag van te voren S. al in de kantine zitten. Dus stiekem hoopte ik er al een beetje op, en ja hoor die gaf ons les. Helemaal blij want die kan mij erg goed begeleiden met NN en ook deze week want het ging echt 100 keer beter dan vorige week. Geen getrap meer, 1 keer een chaggo paard maar toen eens flink geschreeuwd dat ie nog maar eens goed moest nadenken en hij besloot zijn benen toch maar aan de grond te houden Schijnheilig . Na 30 minuten ging ie echt lekker aan het lopen, af en toe nog wel eens een storing omdat je toch om mensen heen moet rijden of soms even in moet houden om botsingen te voorkomen en dat vind meneer niet leuk en gaat dan gepikeerd met zijn hoofd schudden. Maar verder deed hij het super. Ik ben in ieder geval met een grote glimlach van een bezweet en tevreden paard geklauterd.
Helemaal happy dat het zo lekker ging, had ik ook wel even nodig...... Dromen

Edit: Ow...Amarie....die opmerking waarmee jij de les om 10 uur begon wat betreft het kleppen: moest sterk de neiging onderdrukken om aan het einde niet hardop AMEN toe te voegen Bloos Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:44

Bedankt voor de felicitaties! Was zo blij door mijn resultaat dat ik vandaag een hyper de pieper dag had.
Afgelopen donderdagavond werd ik gebeld door H. met de vraag of ik zaterdag les kon geven van 14-15 uur in de kleine bak en ja geen probleem, altijd leuk om te doen. Nu ik haar toch aan de lijn had maar gevraagd of er zaterdag om 10 uur nog een plekje vrij was. Ja dat was er wel. Cool W. was de lijst al aan het maken en H. stelde Versace voor Huilen van het lachen , ik begon te lachen maar H. zei ach dat kun jij best. Dus ja opgehangen en zo werd het zaterdag.
Vandaag een gezellige busreis heen en op de manege nog even de lijst gecheckt en Versace gaan poetsen. Nou uiteindelijk de les in, was wel weer een vreemd gevoel. Vroeg me het eerste kwartier ook sterk af wat ik nou toch weer gedaan had. Maar op een gegeven moment kon de knop om en kon ik heerlijk rijden. *LOL* Het rijden op 2 kanten was ook geen probleem en ze bleef lekker bij mij met de aandacht. Een lekker uurtje, dus weer helemaal opgeladen voor het volgende uur. Was wel moe na het rijden wat denk ik komt door de combinatie van 2 nachten niet slapen en hyper gedrag.
Tijdens het rijden had ik M. al gesignaleerd en natuurlijk loeihard geroepen. Clown Dus ja na het rijden paard op stal, verzorgd en hup naar M. toe. Dus daar even gekletst en op naar Paris die voor 12 uur op de lijst stond.
Dus hup paard gepoetst en gezadeld. Toen kwam F. ineens aanlopen met de vraag of ik misschien niet toch op NL mee wilde rijden. Heb hiervoor toch maar bedankt omdat Paris al helemaal gezadeld was en omdat je NL dan zo overvalt. Dus hup met Paris naar de bak. Ik ging erop zitten, eerst even aan een lang teugeltje en toen ik hem oppakte snapte hij vrijwel meteen wat de bedoeling was. Dus hup paard lekker aan het sjouwen, ik een big smile en genieten. Haha! Op een gegeven moment wilde ik hem wat meer doorstellen naar rechts maar op het been reageerde hij niet voldoende, dus gaf eerst een tikje waar nog niet veel op kwam en toen nog een tik mee achter de kuit. En daar was die net even nodig en hoppa BOK. Nagelbijten / Gniffelen Maar daarna ging het echt lekker en was het gewenste resultaat er. Na het rijden paard overgedragen aan de volgende en snel beetje toonbaar gemaakt en gaan eten en op adem komen. Om kwart voor 2 weer naar beneden om Whitney te zadelen en naar de bak. Had eigenlijk per half uur één kindje, maar heb alleen het eerste half uur les hoeven geven want het andere kindje was ziek. Les geven ging goed en Whitney had er zin in. Daarna Whitney mee afgezadeld en nog wat op stal rondgehangen en het paard gepoetst en toen naar huis. Ben nu echt lekker moe, dus hopelijk vannacht wel goed slapen. Slapen
Moet zeggen dat mijn lichaam flink protesteert na 2 uur paardrijden. Alles deed echt zeur, wordt echt oud. Clown