Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kowloon

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:04

Anous, bij de drogist kun je een aluinblokje halen, dit gebruikten puberjongetjes vroeger als ze zich begonnen te scheren, om hun huid wat ruwer te maken, dat helpt ook goed voor mondhoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:34

anous, misschien moet je wel even kijken of je niet ook moet joderen voor het geval dat

jetta, was heerlijk! lekker geslapen hoor, en ireen had iedere nacht echtra veel contact met de paarden. naast haar bed zat een gaatje in de vloer (plafond van de stal dus )

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:07

O, ja Anous die 1,5 uur naar de snelweg heen en weer, dat is zeker geklokt op de rug van een reuzenschildpad?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:45

Kowloon schreef:
O, ja Anous die 1,5 uur naar de snelweg heen en weer, dat is zeker geklokt op de rug van een reuzenschildpad?

Ligt er natuurlijk wel aan hoe hard je rijdt, dat heb ik je verteld
Hoelang heb jij er in totaal over gedaan dan??

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:58

zo ben moe van al dat geshop!!! Enne Robin lag lekker dwars vandaag, wilde niet het land uit (zou syb hem dat hebben ingefluisterd) dus dan maar zonder eten naar bed!!!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:01

Jah jullie hebben er al een hele dag opzitten en dan vanmorgen ook nog op de fiets/scooter. Nou ik ben leuk geslaagd, nu nog op zoek naar een mooi jasje en een witte rijbroek. Van de week ga ik nog maar even langs Mr. Ed, daar zal ik ongetwijfeld goed slagen

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:04

Er is uitverkoop bij Divoza he? Ik heb ook witte broeken gezien voor de helft...

Anous, volgens mij was ik binnen een uur weer terug en heb niet eens echt doorgereden....maar het is wel een super pad/route om te trainen.....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:28

Kowloon schreef:
Anous, volgens mij was ik binnen een uur weer terug en heb niet eens echt doorgereden....maar het is wel een super pad/route om te trainen.....

ben je dan helemaal tot aan de snelweg geweest? Het is weer eens wat anders dan het rondje park
Ik rij niet zo vaak richting de snelweg, meestal ga ik daar bij de dijk naar links en maak ik een "rondje vleugel", je rijdt dan een rondje om dijken heen, die de vorm hebben van een vleugel. Dat is een ronde van ca 30-45 STAPPEN

Pfff, er staat ineens echt een mega wind hierzo, denk dat de buien ook niet lang op zich laten wachten

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:40

Ik heb trouwens vanavond heel even met sidepull en met het bitloze hoofdstel van Loes gereden.
Hoe los/strak moet die sidepull eigenlijk hangen bij de neus? Op het laatste gaatje kon ik denk ik 1 vinger tussen neus en neusriem doen, is dat dan te strak?
Ik vond het daardoor wat eng rijden, maar ik kon hem wel redelijk sturen. Op het hoofdstel van Loes reageerde Ko best goed vond ik.
Ik heb Biz er ook nog mee gereden (met die van Loes) Biz reageerde er erg goed op, alleen in galop kreeg ik hem niet rond gereden (heb al zeker week niet meer in de bak gereden met hem ) Rechtergalop lukte trouwens helemaal niet Biz was erg lekker nageeflijk te rijden in stap en draf. Dus hoofdstel met bit in, Aanspringen rechtergalop kostte me nog wel wat moeite maar lukte me uiteindelijk wel

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:51

En welke van de twee rijd nou het lekkerst? En op welk gedeelte van het hoofdstel ligt nu het contact met de neus?

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:52

Poeh, zou naar zijn als "mijn eigen stal" op bokt zet, dat mijn beste produkt niet zou werken....
Ik ben trouwens helemaal naar de snelweg geweest, heb tot aan de brievenbus gestapt en het zelfde stuk op de terugweg, Vanaf de dijk tot de snelweg heb ik er wel redelijk gas op gehad, maar durf niet erg hard met die hoefschoenen....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:02

Ik vond het hoofdstel van Loes denk ik fijner ik durf niets anders meer te zeggen
Omdat ik twijfel of die sidepull wel/niet goedzat heb ik er denk ik maar 5 minuutjes meegereden (lees stukje gestapt, klein drafje en wat figuren).
Op Biz heb ik die sidepull niet uitgeprobeerd, dat ga ik missch van de week nog wel ff doen. (ik weet alleen niet of Biz die neusriem dan wel past )
Er is me trouwens al een sidepull aangeboden via pb

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:25

Nee hoor, gewoon eerlijk zijn....sommige paarden reageren er gewoon erg goed op en andere niet.....
Denk er wel aan dat je hiermee alleen endurance wedstrijden mag starten, als je uberhaupt al geintresseerd was in wedstrijden....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 07:49

Zo, mijn tweede lesdag vandaag. Pff...ben ik om 8.15 op school, vallen de eerste 2 uren uit...pas les om 10.00 ...daar zit je dan.

Met onze hond gaat het trouwens heel erg goed. Hij is (volgens mij) goed aan het wennen en krijgt nu heel ander voer. Hij kreeg warme maaltijd voer, maar nu gewoon droog voer. Zal binnenkort even een mooie foto van hem schieten.
Gisteren gewogen en hij woog in de eerste week 11 kilo, en gisteren was hij 13 kilo (en hij komt er zo'n 4 a 5 keer per dag uit). Hij is al minder gestrest en gaat ook echt naar je luisteren als je hem roept of aanspreekt. Van een bang asielhondje in iets langer dan een maand naar een leuk vrolijk energiek hondje !

Met Bam en mij gaat het ook goed. Zo goed dat ik weer ga lessen. Bam heeft de laatste twee/drie jaar nooit heel veel hoeven doen en nu moet hij er toch weer aan gaan geloven . HIj wordt ook met de keer dat we rijden sneller los, gaat ook echt zakken aan de achterkant. Gewoon leuk. Ook hier zal ik binnenkort foto's van laten maken.

Gaan jullie trouwens naar manege Oranje Hoeve a.s zondag? Hier wordt een kür gereden op de muziek die is samengesteld door Anoukie hier op bokt . Oottomanproductions geloof ik. Op www.oranjehoeve.nl staat wat informatie (bij dressuurfesstijn) over de tijden, startlijsten etc. Er komt een kleine meeting geloof ik (nu een stuk of 8 mensen) en als jullie het leuk vinden, komen jullie dan ook een kijkje nemen?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:37

Kowloon schreef:
Denk er wel aan dat je hiermee alleen endurance wedstrijden mag starten, als je uberhaupt al geintresseerd was in wedstrijden....

Anous gaat ook over niet al te lange tijd starten, toch.... Je bent er allang klaar voor!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 10:54

Kowloon schreef:

Anous gaat nooit zo hard,.........
Mijn ouwe knollie heeft wel zin om hard te gaan, maar Loes, jij bent natuurlijk niet te kloppen met die turbo van je!

En nog even over aluin....daar worden de mondhoeken volgens mij hard van, omdat aluin een samentrekkende werking heeft. Volgens mij is dat net niet de bedoeling, maar ik kan het mis hebben.
Spannend Anous, die bitloze optoming! Ga je nu verplicht alternatief doen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:28

Dalijk verplicht weer naar Mr.Ed. Biz heeft het gewoon koud, zijn haren staan overeind
Ff een goede regendeken aanschaffen

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:46

Hé, dat winkelen is toch ook een nare bezigheid hoor Maar ja, wat moet, dat moet!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:28

anouska: Wat heb je gisteren allemaal gekocht tijdens je rondje winkelen?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:36

elady schreef:
anouska: Wat heb je gisteren allemaal gekocht tijdens je rondje winkelen?

Bij Mr.Ed:
Dekje (de nieuwe collectie van HH) met bijpassende bandages)
Afbeelding
De kleur --> laatste kleur rechts.. hij is echt supergaaf
Springzweepje (vorige was na half uur rijden al stuk, dus omgewisseld voor andere)

Divoza:
2 nep-Ostner manen/staartborstels, waarvan er eentje voor Jet was

Hypoplaza:
horzelmesje (Diddle heeft veel last van horzeleitjes en er zitten er teveel om met nagels los te peuteren)

Nou valt best mee toch

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:13

Heeft er iemand zin om mee te gaan naar de clinic van Tyrza, op zondag 2 oktober!!
Lijkt me erg leuk en leerzaam om dit een keer mee te maken.
2 oktober is nog wel redelijk ver weg, maar ik wil toch al wel tijdig weten of er iemand mee wil, want we moeten natuurlijk nog wel vervoer regelen!! (is in Strijen, ca 45 minuten rijden vanaf hier)

viewtopic.php?f=69&t=458082

Laat het me ff weten want op zich wil ik me wel redelijk snel gaan inschrijven!!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:33

Hooy, dat lijkt me een leuk zeg! Ik ben van de partij

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:52

Hi, wat is dat voor clinic? Misschien heb ik ook wel interesse, als het goed is heb ik dan mijn bus dus kan ik weer op stap met paard.

Ik heb wel eens aluin gebruikt bij jonge paarden die last hadden van hun mondhoeken en dat ging goed. Of het bij senioren ook hetzelfde resultaat heeft weet ik niet....

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:13

Lijkt me leuk om mee te gaan

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:18

Marieke_ schreef:
Lijkt me leuk om mee te gaan

Met of zonder paard??
Loes, Tyrza rijdt Grand Prix dressuur, het is dus een dressuur clinic
Linda, ik stuur je ff een PB!