Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:36

Annetje schreef:
Ik was marktplaats aan het uitpluizen en stuitte op deze advertentie:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/14 ... fs=1#photo
Is dat Claudia van Bergemo? En zijn dat ook niet paarden van Bergemo die ze te koop zet?

Moet zeggen dat ik deze wel heel erg vet vind: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/14 ... &fs=1#phot Iemand er toevallig ooit op gereden of ze in het echt gezien? Schijnheilig

He, die eerste is Bernie. Die begint nu net een beetje leuk te lopen (om te zien dan, heb er een jaar geleden voor het laatst op gezeten)
Ik geloof dat de bolle Rosalien is, weet ik niet zeker. (Anke?)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:10

Rosalien? Nee joh, dat was een voskleurige merrie.

Wendy: Een fjord vind ik leuk om een keer een bosrit mee te rijden, of andere mensen op te zien, maar ik hoef er eignelijk geen Bloos Ik vind ze ook wat te klein voor mij, de gemiddelde fjord zit ik in de weg met die wiebelbenen van me.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:21

Ik dacht dat die Rosalien verkast was en deze was omgedoopt tot...maar ik weet het ook niet zeker Knipoog
Enne, als fjordebeest breed genoeg is valt dat best nog wel mee hoor Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:37

Hm oké.

Ik heb trouwens deze week een ghost mogen testen. Een boomlooszadel:
Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:08

Om eerlijk te zijn vind ik Annie niet echt iets voor een Fjord nee. Annie is veel te lang daarvoor, ookal kan ie het natuurlijk best dragen. Lijkt mij om eerlijk te zijn niet echt lekker rijden. Het maatje Viralda vind ik perfect voor jouw Annie. Jammer dat dat paardje niet jouw paardje wordt, maar hey, er is vast een nog beter paardje voor jouw! Lekker doorzoeken, je gaat hem/haar wel vinden!

OVer dat Bergemo paardje. Ik neem aan dat dat één van de zonen van Falco is? Dan is één van de bolle paarden wel de mama. Je kunt natuurlijk wel gaan kijken, maar dan neem ik aan dat je er nog wel een hoop aan moet gaan knutselen aangezien jij graag zonder bitje rijd. Knipoog Succes Annie! (heb je ook foto's van het paardjes zoeken?)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:11

Emytje schreef:
Succes Annie! (heb je ook foto's van het paardjes zoeken?)

Dankje Lachen
Ik heb foto's van de eerste keer (tinker en groninger) op de digitale camera van Manon staan en van halfzus van Viv en dat leuke paard heb ik film op de videovamera van manon Clown
Oftwel, ik kan niets laten zien Koe

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:54

He balen...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:15

Het zadel ziet er wel apart uit, Anne. Klopt het dat je daar meer 'gesloten' op zit? (Zo ziet het nl wel uit) Enne...bijna-mama begint bol te worden Clown Wanneer wordt veulentje verwacht?
Bolle (ben naam weer vergeten, maar was geen Rosalien) is trouwens peerdje van 2 1/2. Er staat ook nog een derde te koop; groot, mooie middendraf, onder het zadel en voor de koets...en boven de 5000 waard Cool
peerdje

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:19

Hihi en dan lijkt ze op de foto nog niet eens zo bol als ze echt is Bloos 10 mei wordt de beeb verwacht.

In dit zadel zit je idd veel meer opgesloten, maar dat zegt niet dat het makkelijker zit Haha! Viralda heeft een flutgalop, dat weet je en die kon ik de eerste keren met dit zadel echt NIET uitzitten. ben steeds in de verlichte zit gaan zitten Huilen van het lachen
Vandaag weer op de barefoot moeten rijden en merk toch wel dat de ghost veeeeeel beter is voor ons beide. Viv was weer boos met aansingelen en ze luisterde minder goed. Mijn eigen ghost is in onderhandeling Knipoog Heb ik straks een zwarte.

Een paard van 2 1/2 hoef ik trouwens niet. Is dat een van de paarden die op marktplaats staat? Als dat zo is, hoef ik ook niet te gaan kijken namelijk...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:20

Nee, de link hierboven is van een peerdje van een jaar of 7

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:30

Die link plaatste je nadat ik mijn post gepost had Tong uitsteken
Ik bedoelde meer de drie jonge paarden die ze verkopen op marktplaats. De ardenner x friesjes.

Dat paard vind ik trouwens op de verkoopfoto's niet zo mooi (het paard waar jij de link van plaatste) Paard ziet er onbeheerst en gestrest uit, mond open op de rijdfoto's en op de voorhand. Zou geen paard zijn waar ik naartoe zou gaan, maar is ook gewoon absoluut niet wat ik zoek.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:57

Nee, hij laat zich er niet op zn best zien.
( en ja; je bericht editten houd het spannend Tong uitsteken )
Die kruizingen zijn geloof ik allemaal rond de 2 1/2 ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:27

hm.... van de week maar eens goed bellen hoe oud ze nu werkelijk zijn. Ik weiger op een paard van 2.5 te gaan zitten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:33

Dan doe je dat toch niet? Knipoog
Op het werk bleek Viola ook nog maar net 3 te zijn toen wij haar gekocht hadden...was ze ingereden en wel. Ik heb haar gewoon door gereden (dr moesten theoretisch gezien in september al cliënten op kunnen zitten). Ik denk dat je dan het rijden gewoon aan moet passen; ik rijd ong 20 minuten, veel stap, geen 'aan-de-teugel-dressuur', hooguit 3x in de week. Denk niet dat ze daar onder lijdt. (al ben ik voor haar wel blij dat rijden voor cliënten nog uitgesteld is)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:53

Er zijn ook fjorden van 1m50 hoor, maar nee ik snap het wel hoor Anne Knipoog

Trouwens ik ga met je mee. 2,5 en dan er al op is in mijn ogen veel te jong. Geef dat beest nog lekker een half jaar en begin dan rustig. Maargoed daar zijn de meningen over verdeeld en iedereen moet doen wat hij/zij goed acht natuurlijk.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:32

jeeeetje, wat een leven opeens weer in dit topic...zo zie je niemand en zo is iedereen hyperactief Schijnheilig
Ik heb vandaag lekker buitengereden in het bos. Heerlijk. Paard was braaf ondanks de wind. Hij ad gister dan ook een zware jacht gereden dus dat was ook te verwachten. Ach gut
Annetje: succes met zoektoch naar paard. Er is niets zo leuk als het net afspeuren naar het geschikte beestje.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:33

oja, heb inmiddels weer twee achten gehaald voor tentames...wordt bijna eentonig Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:06

STUUT! Hahaha kan ik dat lekker een keer tegen je zeggen Tong uitsteken
Ik heb zaterdag ook weer een rustig ritje op RB gemaakt. Klein stukje gedraafd maar dat gaat nog niet zo goed met mijn knietjes. RB ging trouwens in de ankers toen er "ineens" zes paarden in de normaal lege wei stonden. Paardjes vonden RB minder interessant (hooi was leuker Schijnheilig )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:23

@ Marie; heeft je peerdje het toevallig druk nu woendag en volgende week woensdag? Hoorde dat er dan jachten in Siebengewald en...is-niet-blijven-hangen-plaats'
@ Wendy; wat is er met je knietjes dan?
Ben weer aan het rennen gegaan, met Ascot aan de hand. Vandaag in respectabel tembo 15 minuten gered Go jij! Go jij! Liep Ascot me op het begin nog aan te duwen 'kom op joh, loop eens harder', toen we weer in stap gingen moest ie er van zuchten Dromen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:03

Heb vanavond Claudia aan de telefoon gehad. De driejarige paarden (die drie) zijn écht bijna drie jaar oud. Over een week of wat is van een van de drie het verjaardagsfeest en de andere twee had ze het paspoort niet van bij de hand.
Maandag ga ik in elk geval kijken samen met Karen. Ben wel érg benieuwd!
Ze zei trouwens heel erg enthousiast over de ruin (die grote vos) dat hij zélfs in de lessen mee had gelopen. Toen ik zei dat ik dat niet echt positief vond, was ze heel erg verbaasd Huilen van het lachen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:58

Hoe lang geleden zijn ze ingereden dan?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 18:08

Hi,

De paardjes die te koop staan zijn Bernie (die is 7 jaar), Cas (het paard dat van Roy is geweest) en de 3 peuters Knabbel, Babbel en Devil. Devil is de zwarte en is in het echt veeel leuker dan op de foto. Ze zijn inderdaad bijna drie en ze zijn net zadelmak. Ze lopen braaf, maar dat is dan ook echt alles. Alleen Hans en het personeel heeft er enkele keren op gezeten. En ze zijn enkele keren ingespannen geweest, om te kijken hoe ze dat oppakten. Het zijn leuke bolletjes (vader inderdaad Falco, moeders zijn Rosalien, Susanne en Bo (dus ardenners). Ze zijn braaf, maar nog erg onbehouwen. Komen zo uit de wei en zijn nog niet 'verpest'.

Bernie (de grote vos) heeft dan wel in de lessen gelopen, maar het is echt een paard voor gevorderden. Voor Bernie heeft het niet verkeerd uitgepakt dat hij in de lessen gelopen heeft. Hij heeft er niets 'negatiefs' aan overgehouden. Bernie is een ontzettend lief paard, maar erg vrolijk en jolig. Hij kan dressuurmatig al heel leuk lopen.

Cas, tja, wat moet ik daar overzeggen. Dat is echt hogere prijsklasse. Geen manegepaard, 11 jaar en ingespannen, kan goed springen en dressuurmatig leuk lopen. De enige reden dat Roy hem heeft verkocht is, dat hij er geen passer bij kon vinden voor zijn tweespan. Anders was hij niet weggegaan...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:53

Bernie kán idd best leuk lopen...als ie wilt Clown Het is een peerdje met karakter, wat ik dan juist wel weer leuk aan hem vindt Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:19

@Juut: ja, hij heeft een van de woensdagen mee gelopen in d ejacht. Die andere dag niet geloof ik. Hij stond donderdag in de krant met de eigenaar. In de Telegraaf. Haha!
ik heb nu een beroemd paard!!! Knipoog
Verder? Geen achten meer gehaald. Ook geen andere cijfers want we hebben geen tentames meer gehad. ben hard op zoek naar ander werk maar dat schiet nog niet zo hard op. Boos! Volgende week dinsdag ga ik de hele dag besteden aan het schreijven van brieven. Allemaal instellingen met een andere doelgroep dus ik moet steeds andere brieven schrijven. Veel werk, maar hopelijk de moeite waard. Ik hou jullie op de hoogte.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:22

Ik vind bernie op de foto's een hele korte pas hebben, waarschijnlijk doordat zijn schouder zo steil is?

Die twee kruisingen vind ik erg leuk en ik ga dan ook vooral daarnaar kijken, maar wil de rest natuurlijk ook even zien Lachen
Volgens mij waren die drie nu net een maand of drie onder het zadel?
Vientijntje, ben jij van het Bergemo-promotie-team? Tong uitsteken Klinkt in elk geval leuk zo die paardjes.

Ik ben vandaag bij twee mensen gaan kijken en die waren het absoluut niet! Op twee van de drie (bij dezelfde handelaar) durfde ik niet eens op te stappen. Ze konden tijdens het voorrijden niet eens normaal stappen of draven.

Ow en ik knipte net de nagels van onze cavia's en een van de twee heeft luis Misselijk