Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:24

Voor zover ik begrepen heb is er nog geen officieel vervoersverbod uitgegaan maar een vervoersadvies om niet onnodig paarden te vervoeren............

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:36

CharlyBrown schreef:
en mogen ze ook niet buitenrijden??

Het virus kan niet overleven in de lucht en als er een paar meter tussen de paarden zit kunnen deze elkaar niet besmetten dus buitenrijden is helemaal geen probleem. Neem alleen maatregelen en je verantwoordelijkheid als je paarden passeert :D

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:56

Is dat van mij onnodig om George te vervoeren, mocht hij uitgerevalideerd zijn?

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:15

Arjan zei vanochtend dat in de provincie Drenthe een vervoersverbod is! Dus daar mag niet gereden worden.
Onnodig vervoeren is dat van George, hij is niet ernstig ziek of iets waar die met spoed voor behandeld moet worden. Helaas moet er dan gewacht worden tot het vervoersverbod in is genomen.

op dit moment zijn de dierenartsen etc. bezig om de Rhino onder controle te krijgen. Omdat het nu verspreid op ver het land is hebben ze er geen controle over. Zodra die controle er is worden er weer dingen vrijgegeven.
Gewoon allemaal voorzichtig doen en de onnodige dingen even uitstellen tot een later moment.

Georgy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:24

Toch vind ik het vreemd vervoeren geeft geen besmetting, het is contact met andere paarden, dus wedstrijd of een buitenritje geeft meer risico dan vervoeren van A naar B waarvan de stallen niet besmet zijn.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:27

Het niet vervoeren zit hem in dat het paard dan een eventuele besmetting die nog niet kenbaar is geworden niet verder over te brengen. Rhino heeft een incubatietijd van 3 weken, dus er zou ergens een besmetting kunnen zijn die door het vervoerde paard overgebracht wordt, zonder dat je weet dat het zo is. Daarom zeggen ze dus niet vervoeren, dan blijft een mogelijke haard op zijn plek.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:50

Georgy schreef:
Toch vind ik het vreemd vervoeren geeft geen besmetting, het is contact met andere paarden, dus wedstrijd of een buitenritje geeft meer risico dan vervoeren van A naar B waarvan de stallen niet besmet zijn.

Nogmaals het buitenrijden heeft geen invloed op het verspreiden van het virus zolang je maar niet gezellig de paarden laat neuzen.

zie mijn eerdere bericht!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:48

Op een wedstrijdterrein/kliniek e.d. is het infectierisico/druk velen malen groter als op een buitenritje waar je incidenteel een paard op een aantal meters passeert. Een paard wat geinfecteerd is zal met 2 tot 3 weken de verschijnselen gaan vertonen ivm incubatietijd. In die tussentijd kan hij indien in aanraking met gezonde paarden dus al deze paarden hebben besmet zonder dat je dat weet. Om onnodige besmetting en risico's te voorkomen is er dus terecht een vervoersverbod. Tevens kan je als mens (kleding, handen/schoenen) op dezelfde manier overdragen zonder dat je weet of je paard toevallig wel of niet besmet is.
Dat betekend in het geval je woensdag naar George gaat, je niet naar stal kan komen rechtstreeks, maar eerst thuis douchen, schone kleding, andere schoenen zal moeten gaan aantrekken.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 05-03-12 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:51

Citaat:
Op een wedstrijdterrein/kliniek e.d. is het infectierisico/druk velen malen groter als op een buitenritje waar je incidenteel een paard op een aantal meters passeert. Een paard wat geinfecteerd is zal met 2 tot 3 weken de verschijnselen gaan vertonen ivm incubatietijd. In die tussentijd kan hij indien in aanraking met gezonde paarden dus al deze paarden hebben besmet zonder dat je dat weet. Daarom een vervoersverbod. Tevens kan je als mens (kleding, handen/schoenen) op dezelfde manier overdragen zonder dat je weet of je paard toevallig wel besmet is. Om onnodige besmetting en risico's te voorkomen is er dus terecht een vervoersverbod.

:j
Weet je al wat Es?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:52

Ja en nee, zij hadden nog niets binnen....dusssssssssss ik wacht en ik wacht en ik wacht

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:56

Jeetje, dat is balen :(
Ik wacht dan maar met je mee. You never wacht alone :P

Dan wacht ik ook maar meteen op de uitslagen van Naat :o

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:07

Stalling 't einde heeft ook zijn erf gesloten voor mensen van buitenaf mits in goedkeuring van de eigenaar nico maat zelf.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:08

Morgen weer naar Blando *D

En, beter dat ieder zijn erg sluit :j

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:08

Morgen weer naar Blando *D

En, beter dat ieder zijn erg sluit :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:09

Ja better safe then sorry in deze situatie.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:10

Haha Xeen, zie je dubbel?

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:16

Idd, zou Arjan groot gelijk geven als hij dezelfde maatregelen neemt.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:03

En laten we niet heel de dag zitten of staan te beven omdat er rhino heerst. Positief denken werkt ook preventief en helend.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:10

Oeps, ik zat op mijn mobiel op bokt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:02

Ehm is dat zoiets als visualiseren Jet? Daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee namelijk :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:35

Nee, dit heeft met de kracht van gedachten te maken. En dat werkt wel degelijk, zeker als je dat met meerderen op dezelfde tijd doet. Ik zou zeggen: NU beginnen!
(Visualiseren werkt alleen als je geen al te materialistische wensen hebt, Esther. :7 )

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:36

king1234 schreef:
Arjan zei vanochtend dat in de provincie Drenthe een vervoersverbod is! Dus daar mag niet gereden worden.
Onnodig vervoeren is dat van George, hij is niet ernstig ziek of iets waar die met spoed voor behandeld moet worden. Helaas moet er dan gewacht worden tot het vervoersverbod in is genomen.

Maar hoe kan er een vervoerverbod zijn als er geen meldingsplicht is en het geen overheidsmaatregel is? En van waar naar waar in Drenthe zou je dan niet mogen vervoeren? Dat klinkt toch niet logisch?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:38

Ik moest een paar jaar terug mijn grote Boris een te kleine trailer in visualiseren! Iedereen met een beetje ruimtelijk inzicht kon zien dat dat dier daar never in ging passen, maar nee ik moest van die dame in kwestie vooral goed visualiseren dat ie dr wel in paste en dan ging het wel lukken :+ ! Ik heb haar toen maar de mesthoop in gevisualiseerd en toen dat niet werkte maar vriendelijk verzocht om te vertrekken. Dus je begrijpt mijn scepsis :D .
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 05-03-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:40

Sommige mensen slaan ook totaal door in hun verwrongen gedachtes over hun visualisatievermogens! :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:49

Er is GEEN vervoersverbod voor paarden. Rhino is ook (nog) geen meldinsplichtige ziekte, dat komt waarschijnlijk omdat paarden in Nederland niet voor de voedselketen bestemd zijn.(paardenmelk is zeer kleinschalige productie).
Natuurlijk moet je je verantwoordelijkheid nemen en alleen in noodsituaties een paard vervoeren naar een kliniek.Gebruik je gezonde verstand en neem je verantwoordelijkheid.