Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Georgy schreef:Toch vind ik het vreemd vervoeren geeft geen besmetting, het is contact met andere paarden, dus wedstrijd of een buitenritje geeft meer risico dan vervoeren van A naar B waarvan de stallen niet besmet zijn.
Citaat:Op een wedstrijdterrein/kliniek e.d. is het infectierisico/druk velen malen groter als op een buitenritje waar je incidenteel een paard op een aantal meters passeert. Een paard wat geinfecteerd is zal met 2 tot 3 weken de verschijnselen gaan vertonen ivm incubatietijd. In die tussentijd kan hij indien in aanraking met gezonde paarden dus al deze paarden hebben besmet zonder dat je dat weet. Daarom een vervoersverbod. Tevens kan je als mens (kleding, handen/schoenen) op dezelfde manier overdragen zonder dat je weet of je paard toevallig wel besmet is. Om onnodige besmetting en risico's te voorkomen is er dus terecht een vervoersverbod.

) king1234 schreef:Arjan zei vanochtend dat in de provincie Drenthe een vervoersverbod is! Dus daar mag niet gereden worden.
Onnodig vervoeren is dat van George, hij is niet ernstig ziek of iets waar die met spoed voor behandeld moet worden. Helaas moet er dan gewacht worden tot het vervoersverbod in is genomen.
! Ik heb haar toen maar de mesthoop in gevisualiseerd en toen dat niet werkte maar vriendelijk verzocht om te vertrekken. Dus je begrijpt mijn scepsis
.