stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 15:12

mo_van_dijk schreef:
Dat heb ik ook al in het 'Vraag het de FNRS jury' neergezet, maar hoe durft de FNRS het niveau van de ruiter bij F12 te vergelijken met de L1 en bij de F20 met de M1....

De beoordeling strookt niet met de KNHS met als gevolg dat FNRS'ers op hun bek gaan wanneer ze vanaf de F12 de L1 ingaan (lees: verliespunten). Zelfs al gaan ze met hetzelfde paard en soortgelijke proef de B in, zitten ze veelal nog niet in de buurt van een WP... Dan hou je je FNRS wedstrijdruiters toch een valse roze bril op?

Sorry, maar dit is echt mijn frustatie tegenover de FNRS.

@ Lida, wat mag jij allemaal jureren?

Ik begrijp jouw frustraties.
OOk ik die de FNRS promoot heb frustraties
Echter ik geniet van de dingen die WEL goed gaan bij de FNRS en de dingen die niet goed gaan maak ik bespreekbaar iedere keer weer.
Ik mag alles jureren behalve de F13 tot F20 (dressuur) En gezien mijn veelzijdigheid als jury ga ik dat niet alsnog proberen want ik heb maar 52 weekenden per jaar.
Waarvan ik mijn eigen paard ook wil doen en ook nog andere hobby's omtrent de paardensport doe.
Denk hierbij aan parcoursbouwen (mennen en FNRS) hindernisrechter in samengestelde menhindernissen

Anoniem

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:26

Wauw heel erg leuk! Wilde ook al vragen of je wedstrijdkleding moest hebben en een startkaart moest hebben, maar het staat dus ook vrij om zonder startkaart & zonder wedstrijdkleding een wedstrijdje mee te doen? Dan wil ik denk ik wel een keer voor de lol meedoen met Vincent haha, kijken wat we kunnen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:31

Rachelle, het is wel degelijk officieel, maar dan bij de FNRS. Je moet een ruiterpaspoort aanvragen en contributie betalen... Maar ze doen inderdaad wel een stuk makkelijker dan de KNHS. Alhouwel, bij de KNHS start ik altijd met grijze handschoenen := Bij de FNRS zijn witte handschoenen verplicht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:32

Ik snap dat het officieel is maar ik dacht net even te lezen dat er niet een startkaart of iets verplicht was, effe teruglezen want nu snap ik het niet meer. Want ik weet niet of ik nou wel zo'n wedstrijdruiterdingetje ben dus ik dacht ja voor 1x zou ik dan nog lang geen startkaart aan gaan vragen x)

edit: Ja dus, gevonden ;)

Flurk schreef:
Sharon_Jims schreef:

Dat is gaaf zeg!! Goed initiatief!! Maar moet je daarvoor dan ook een startkaart hebben? Of mag je ook "zomaar" meedoen?

Ik wil beginnen met beiden opties

&

Flurk schreef:
Sharon_Jims schreef:
Hmm zit me nu ineens te bedenken... Heb niet eens wedstrijdkleding!!! Hahaha!

is NIET verplicht
wel veiligheidcap en laarzen of chaps zonder franje

(:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 16:34

Anoniem schreef:
Wauw heel erg leuk! Wilde ook al vragen of je wedstrijdkleding moest hebben en een startkaart moest hebben, maar het staat dus ook vrij om zonder startkaart & zonder wedstrijdkleding een wedstrijdje mee te doen? Dan wil ik denk ik wel een keer voor de lol meedoen met Vincent haha, kijken wat we kunnen :P

ja dat staat vrij echter cap en laarzen (chaps zonder franje) zijn wel verplicht.
Als er genoeg animo voor is kunnen we het vaker organiseren en kun je atijd nog ruiterpaspoort aanschaffen om je promotiepunten te laten registreren en diploma's te ontvangen.
Je kunt instromen tot F6 niveau.
Ik zal binnenkort de proeven even uitprinten en in de kantine neerleggen dan kun je keuze maken welk niveau je start.
We zullen wel inschrijfkosten moeten rekenen omdat de jury betaald dient te worden of ikzelf jureer het de eerste keer en dan kost het niks.
Maar als we bekers en linten uit delen moeten die natuurlijk wel bekostigd worden.
We zoeken dus nog een sponser.
En er moet nog datum geprikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:37

Je denkt toch niet dat ik op Vincent zou gaan zitten zonder cap Lida :P T beest is soms net een tijdbom :P

Als ik het leuk vind en Vincent vind het ook nog een beetje leuk dan ga ik natuurlijk wel een ruiterpaspoort aanschaffen :)

Je wilde die wedstrijden dan op zaterdag avond bijvoorbeeld houden toch? Want ik denk persoonlijk dat ik dan sowieso pas in de lente//zomer pas mee zal doen als het 's avonds is, want ik hou er niet zo van om in het donker op de fiets te stappen of in het donker op vincent te gaan zitten in de buitenbak :P

Nuja ik hou de kantine in de gaten :)

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:24

@ Lida, dus als ik het goed begrijp moet je dus eerst punten in de dressuur behalen om te mogen gaan springen?
Of zou ik de eerste keer wel gewoon mee mogen doen op Zip met een parcourtje.

Sorry maar dat deel is mij nog niet helemaal duidelijk (zal wel aan mij liggen hoor) ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:37

Maiken, Je kan beter een oefenparcours bij de flardinga of op Middenhof rijden!!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:06

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:02

Zippo_M schreef:
@ Lida, dus als ik het goed begrijp moet je dus eerst punten in de dressuur behalen om te mogen gaan springen?
Of zou ik de eerste keer wel gewoon mee mogen doen op Zip met een parcourtje.

Sorry maar dat deel is mij nog niet helemaal duidelijk (zal wel aan mij liggen hoor) ;)

Ik ben aan het polsen wat men zou wilen.
Ik hoor natuurlijk negatieve en positieve reacties
Das logisch want de een zou het wel willen en de ander zegt daar heb ik gewoon geen zin in en ik wil er ook geen last van hebben.
Mijn gedachte was om 1x een wedstrijdje te doen en dan te kijken of het voor herhaling vatbaar is.
Natuurlijk gaan mensen voor een 1e keer geen paspoort aanschaffen.
Dus dacht ik de mensen die paspoort hebben kunnen gewoon hun paspoort gebruiken en de andere zonder.
Om toch wel wat aan regels te trekken en we op FNRS bedrijf staan wordt het dus een FNRS wedstrijd.
Ook omdat het een 'besloten' wedstrijd is en een KNHS wedstrijd is altijd open voor buitenstaanders.
Wil jij spontaan een keer meedoen met springen of caprillie kan dat gewoon.
Wil je vaker meedoen dan zullen we wel moeten zorgen dat ales klopt.
Je mag officieel pas aan springen meedoen als je F6 geklasseerd bent bij de FNRS.
Maar dat leverd voor jouw geen probleem op hoor.
Als je echt serieus wedtrijdfen wilt gaan rijden dan is het raadzaam om Mo haar opmerking te gebruiken en oefenparcoursen te gaan doen.
De FNRS is in eerste intantie gericht op manegeruiter welke later zal doorstromen naar KNHS wedstrijdsport.
Echter omdat niet iedereen het echte wedstrijdpaard heeft of geen mogelijk heeft om aan KNHS wedstrijd mee te doen en gewoon eens voor de lol wil meedoen is een FNRS wedstrijd bij ons op stal leuk. Heb je meer ambities ga je vanzelf wel bij de KNHS rijden.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 10:03

mo_van_dijk schreef:
Maiken, Je kan beter een oefenparcours bij de flardinga of op Middenhof rijden!!

in dit geval heb je gelijk want zij heeft meer ambities
Echter als je gewoon voor de lol mee doet dan past dit prima in haar schema

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:47

Flurk schreef:
mo_van_dijk schreef:

in dit geval heb je gelijk want zij heeft meer ambities
Echter als je gewoon voor de lol mee doet dan past dit prima in haar schema

Dat is waar Lida, maar aangezien Maiken in het bezit is van een trailer, lijkt het mij logischer om te gaan oefenspringen. Dit kan iedereen doen (ook zonder startkaart enzo). Zeker omdat Maiken naar mijn idee wel ook KNHS wedstrijden wil gaan springen!

Even een vraagje, mag je tot de F6 instromen... Ook al ben je L2 met winst? Voor manegeruiters snap ik het en ook voor mensen zonder wedstrijdervaring ;) De FNRS gaat er zeker van uit dat KNHS geklasseerde combi's geen FNRS gaan rijden :D

Hmm, gisteren een leuk paard gezien in mijn prijsklasse..... Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Kon mij gisteren nog net bedwingen om mijn huidige startkaart op te zeggen. Vond het wel zo netjes om te wachten tot morgen?!?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:43

mo_van_dijk schreef:
Even een vraagje, mag je tot de F6 instromen... Ook al ben je L2 met winst? Voor manegeruiters snap ik het en ook voor mensen zonder wedstrijdervaring ;) De FNRS gaat er zeker van uit dat KNHS geklasseerde combi's geen FNRS gaan rijden :D

De FNRS gaat ervan uit dat mensen met meer ervaring dat niet doen.
Kijk ik ben zelf M2 bij de KNHS en je kunt je voorstellen dat het flauw is als ik op een manege F6 ga rijden.
En ze hebben inderdaad de regel gesteld dat je max tot F6 mag instromen.
Vanaf je F6 diploma mag je ook pas meedoen aan Caprillie en oefenspringen.
Mensen die nog geen F6 zijn maar wel eens iets anders willen kunnen bijv Vaardigheid (Va1 en Va2) doen.
Inmiddels heb ik een boekje gemaakt met alle F proeven tot de F12, de Vaardigeheid, het oefenspringen en caprillie.
Ik zal dit in de kantine leggen dan kan iedereen het inzien en bedenken of hij of zij op onze eerste onderlinge hieraan mee wil doen.
Nu nog een datum prikken, Inschrijflijsten maken, jury regelen en prijzen inkopen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:44

p.s zie die dag als onderlinge strijd of gewoon leuk om je paard eens te proberen en vergeet niet vooral plezier te hebben met elkaar.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:11

Nou inmiddels heb ik denk ik 10 mensen gesproken waarvan er 2 negatief tegenover onze onderlinge wedstrijd stonden.
Verder was er 1 L2 amazone die graag mee zou willen doen omdat ze tijdens de KNHS wedstrijden wel een bepaald probleem regelmatig ziet terug komen en dat tijdens de onderlinge wedstrijd hoopt op te lossen.
Natuurlijk zal zij een proef uitkiezen die het beste bij haar past en zal zij geen ruiterpaspoort aanschaffen.
Ook is er iemand die wel wil ringmeesteren. Kortom het krijgt heel langzaam steeds meer vorm.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:12

@ Lida - les ik nou voor jou woensdag??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:19

Ik ben weer terug van de kliniek... Ze zijn 4 uur met mijn paard bezig geweest!
Eerst draven op het harde, waar hij zich heel stijf hield. Hierna nog gelongeerd in de binnenbaan.

Teun wilde hem sowieso ook onder het zadel zien. Omdat Bart vorige keer dacht dat zijn voorhoeven er ook mee te maken had, heeft Teun zijn voorhoeven uitverdoofd. Hij liep toen al iets beter.

Sander zijn echo zag er niet hoopvol uit. Hij had zijn hele rug kaalgeschoren, zodat hij dieper kon scannen. Daar kwamen meerdere oneffenheden uit. Daarna zijn er nog ong. 12 rontgenfoto's gemaakt, waar bleek dat zijn wervels er toch slechter uitzagen dan vorige keer.

Doordat ik nog niet had opgebouwd met rijden, kon Teun klinisch weinig. Rontgelogisch is hij afgekeurd en over twee weken (of eerder als het slechter gaat) moet ik terug en dan wordt hij definitief afgekeurd. Ik moet nu twee weken de ene dag rijden, andere dag longeren. Als het eerder fout gaar, mag ik eerder terugkomen. Beetje krom, maar anders kan de verzekering moeilijk gaan doen.

Het is goed zo... Nu op zoek naar een nieuw paard!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:35

Mo dikke knuf van mij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:33

Dank je wel!!

Heeft Jan trouwens problemen met luchtzuigers?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:41

Zippo_M schreef:
@ Lida - les ik nou voor jou woensdag??

Nee ik les zelf staat ook op de kalender
Ik heb menles om 20:00 uur

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:42

mo_van_dijk schreef:
Ik ben weer terug van de kliniek... Ze zijn 4 uur met mijn paard bezig geweest!
Eerst draven op het harde, waar hij zich heel stijf hield. Hierna nog gelongeerd in de binnenbaan.

Teun wilde hem sowieso ook onder het zadel zien. Omdat Bart vorige keer dacht dat zijn voorhoeven er ook mee te maken had, heeft Teun zijn voorhoeven uitverdoofd. Hij liep toen al iets beter.

Sander zijn echo zag er niet hoopvol uit. Hij had zijn hele rug kaalgeschoren, zodat hij dieper kon scannen. Daar kwamen meerdere oneffenheden uit. Daarna zijn er nog ong. 12 rontgenfoto's gemaakt, waar bleek dat zijn wervels er toch slechter uitzagen dan vorige keer.

Doordat ik nog niet had opgebouwd met rijden, kon Teun klinisch weinig. Rontgelogisch is hij afgekeurd en over twee weken (of eerder als het slechter gaat) moet ik terug en dan wordt hij definitief afgekeurd. Ik moet nu twee weken de ene dag rijden, andere dag longeren. Als het eerder fout gaar, mag ik eerder terugkomen. Beetje krom, maar anders kan de verzekering moeilijk gaan doen.

Het is goed zo... Nu op zoek naar een nieuw paard!

Toch sterkte want die 2 weken zullen wel lastig worden

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:43

mo_van_dijk schreef:
Dank je wel!!

Heeft Jan trouwens problemen met luchtzuigers?

Jan niet maar je stalgenoten wel :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:45

Ja, dank je wel.... Ben eigenlijk al druk op zoek naar een nieuw paardje O:) Een van mijn cross-instructeurs heeft een leuke 3jarige merrie te koop!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 19:59

mo_van_dijk schreef:
Ja, dank je wel.... Ben eigenlijk al druk op zoek naar een nieuw paardje O:) Een van mijn cross-instructeurs heeft een leuke 3jarige merrie te koop!!

tja als het goed voelt zou ik er voor gaan als ik jouw was.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:04

ik heb me vandaag ingeschreven voor de cursus mentale training in Ermelo in 2010 gaan jullie daar ook heen?