Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:44

Zo het is weer zondag, dus een verslag van de zaterdag. Had gister geen tijd gehad voor een verslag omdat ik naar Guus Meeuwis ging.
Mocht gister wederom op Paris, vind ik wel leuk want zo kan je iedere week kijken of je al wat meer knopjes ontdekt hebt. Hij was in het begin wat stijf dus eerst wat overgangen aan een losse teugel. Op den duur lekker opgepakt en er aan gaan rijden. Paris had eerst niet veel zin, maar op den duur liep hij er weer erg lekker aan. En verder was het eigenlijk een erg rustige dag zonder bijzonderheden.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:46

Ik zat vrijdagavond op NN want die stond er nog steeds. Wel vreemd: vorige week afscheid genomen en nu zat ik er weer op Tong uitsteken. S. gaf les en die heeft hem elke avond in de les dus die kent hem al wat beter. Van te voren even aangegeven dat ik best nog wel tegen wat protest aanloop en of zij mij hiermee kon helpen. Nou dat lukte prima. Zat veel meer rust in, lekker lang teugeltje en steeds heel voorzichtig iets meer oppakken: bijna geen spanning gehad. Helaas zaten er door het samenvoegen een aantal mensen in de les die niet echt bezig waren met wat er om zich heen gebeurde. Stappen op de hoefslag of op de meest onmogelijke plekken patsboem halthouden, in een 90 graden hoek op de hoefslag gaan staan, vol op je inrijden van achter, voor of zijkant en ga zo maar door. S nog een paar keer gemeld dat NN dat niet zo prettig vindt en dat de anderen daar ook rekening mee moeten houden.
Maar het hielp niet, want toen er voor de zolveelste keer iemand in volle gallop bij NN achterop reed was bij het arme dier de maat vol Ach gut . Hij gaf een schuine bok net op het moment dat ik omhoog kwam in het lichtrijden en spurtte er vandoor. Ja toen zat ik met mijn geweldige evenwicht al voor het zadel en na een paar megagalop passen hing ik om zijn hals. Gelukkig deed hij zijn hoofd omlaag en heb toen maar los gelaten. Een redelijk zachte landing gemaakt en weer overeind gekrabbeld op weg om peerd weer te vangen ondertussen luid verontwaardigend roepen dat ze niet zo telkens op me in moeten rijden maar ook eens moeten kijken waar ze rijden Bloos .
Dus hup er weer op en doorgereden alsof er niets gebeurd was. Maar NN was er zelf nogal van geschrokken dat ik er naast lag, want hij durfde bijna niet meer aan te draven. En zo gauw hij een keer weggleed met zijn achterhand in een scherpe bocht (omdat iemand weer bijna op ons knalde ) en ik bewoog iets mee in het zadel ging ie gelijk stappen Haha! Best lief natuurlijk maar kon hem maar niet zover krijgen om weer flink aan de slag te gaan. Dus toen maar rustig aan verder gereden, hij vond de andere paarden ook echt niet leuk meer en liep er met grote bogen omheen. Stel je toch eens voor dat ze je bijten Knipoog.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:30

Voor iedereen die vanavond meedoet, veel succes.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:03

Dank je wel amarie, wanneer krijgen we jou weer te zien met je reusje. Hoe was het gegaan met springen in Rosmalen? Bij mij was het jammer genoeg weer balken maar je kan niet altijd foutloos zijn.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:59

He Deb, ik heb geen idee. Ik hoop eigenlijk volgende week zondag, maar we hebben een ernstig ziek familielid dus ik laat het maar op zijn beloop dan zien we het wel.
Springen was goed gegaan, de tank was foutloos, geen barrage gereden maar toch nog wel prijs.
Hoop voor jou dat je lekker gereden hebt vanavond.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:23

Volgens mij hadden de meeste allemaal wel een winstpuntje.. Ik aanstaand weekend naar Haaren toe met Monty. Gisteren een hoop gezeik omdat alle bakken bezet waren en we de paarden ook al niet de wei op mochten doen... Paarden dus de hele dag op stal gestaan... Wel allemaal een zooitje dan..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:33

Ja dat kan wel eens lastig zijn op dinsdag, maar om een proef te rijden terwijl er paarden op de wei aan het spelen zijn lijkt me ook niet zo geslaagd.
Maar van een dagje wat minder bewegen gaan ze echt niet dood hoor.
Succes zondag in Haaren. Heb je gisteren trouwens niet meegedaan.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:43

Ik had gister ook weer een winstpuntje erbij met hugo. Viel me alles mee ondanks ik hem zelf een week niet had gereden. Alleen die middendraf wil nog steeds niet:(

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:19

Dustinlover schreef:
Volgens mij hadden de meeste allemaal wel een winstpuntje.. Ik aanstaand weekend naar Haaren toe met Monty. Gisteren een hoop gezeik omdat alle bakken bezet waren en we de paarden ook al niet de wei op mochten doen... Paarden dus de hele dag op stal gestaan... Wel allemaal een zooitje dan..

hoezo volgens mij hebben ze op de wei gestaan (misschien maar even) Maar zelfs germus die toevallig toen in de kleine bak was had er last van...Daarom had ik ze gelukkig smiddags al los gehad

Heb gister ook weer mogen schrijven en dat is toch ook wel leuk om te doen..Leuke jury die ook alles een beetje uitlegde

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:27

Gefeliciteerd voor iedereen die weer een wp heeft binnen gesleept. En schrijven is inderdaad wel leuk om te doen, maar niet de allereerste keer gelijk bij het Z.
Ik mag vrijdag weer lekker hobbelen want zaterdag kan ik niet.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:02

Dustinlover schreef:
Gisteren een hoop gezeik omdat alle bakken bezet waren en we de paarden ook al niet de wei op mochten doen... Paarden dus de hele dag op stal gestaan... Wel allemaal een zooitje dan..

ja inderdaad mensen die alleen s'avonds konden komen konden niks met hun paarden doen.
en als men dat dan ook effe op een normale manier zegt
ipv meteen te gaan dreigen!! en ruzie staan te maken (zal geen namen noemen)
en effe van te voren melden is ook wel fijn dat de bakken bezet zijn.
Cool ik ga zaterdag naar chio in rotterdam heb er wel zin in. Haha!

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:34

martijn, het is gewoon belachelijk als er mensen bijna van hun paard afvallen omdat rowan en jill zo nodig hun paard op de wei moesten zetten, op de voorste wei. Had ze dan nog op de achterse gegooid net zoals Gert-jan. En als je ergens commentaar over hebt, moet je bij die persoon zelf gaan klagen en niet op bokt.

Shelly en Anita

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:21

oke vergeet wat ik gezegd heb
vind het niet nodig om hier heibel over te hebben.
hopelijk vergeef je me ...zal voortaan eerst nadenken voor ik iets zeg.
Laatst bijgewerkt door supje op 18-06-08 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:26

Laten we het gezellig houden en dit niet via een forum regelen. Scheve mond

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:27

Was jij erbij toen het gesprek plaats vond of niet ?

En Angelique jij geeft ook altijd commentaar via dit forum, dus waarom wij niet?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:42

Ik geef commentaar, maar ga niet dik in discussie. Zeg ook niet dat je niks mag schrijven, maar vind het alleen fijn als het gezellig blijft.

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:57

Dus zodra je 1 reactie geeft op iemand, dan ga je dik in discussie? Ik weet niet of je weet wat een discussie precies inhoudt, maar er zit een verschil tussen reageren op iets wat gezegd wordt, ruzie en discussie. Ruzie is vaak ongezellig, discussie is meer het uitwisselen van meningen. In dit geval waren er mensen die bijna van hun paarden afvielen, omdat er even 2 losgegooid werden. Als daar dan iets van gezegd wordt, maar hun hebben daar schijt aan tja dan wordt het inderdaad wat harder gezegd. En ga niet zeggen dat je dat zelf niet zou doen, want jij zou precies hetzelfde doen. Als er iemand hier veel commentaar heeft en zich met nogal veel dingen bemoeit ...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 07:41

Volgens mij zijn er mensen die gedachten kunnen lezen... Heb ik ooit gezegd dat ik er schijt aan heb.. volgens mij niet... Als je gewoon naar me toe komt en even uitlegd dat je gewoon niet binnen kan rijden en dus maar op het parkeerterrein gaat inrijden en dat je dan last heb van onze paarden of we die misschien eruit willen halen. oke... Maar om gelijk te gaan dreigen is een beetje teveel.. Voetbal was ook bezig.. werd ook niks overgeklaagd terwijl je met dat juichen wel degelijk paarden over de zeik kunt halen.. Maar ook al hadden wij de paarden op de achterste neer gezet was er nog commentaar geweest aangezien dat shelly achter aan het rijden was op het parkeerterrein.. Tenslotte was de bak ervoor het inrijden en niet een parkeerterrein...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:26

Ahh vandaag de d.a. gebeld (nee dit keer niet voor t paard, maar voor de hond) Volgende week vrijdag gaat ze onder t mes en word ze gesterriliseerd.. Volgende week ben ik 1 week vrij heb ik 7 weken geen puppy-curses meer dus komt allemaal goed uit (nu mag ze voor volgende week niet loops worden, want dan gaat er weer een half jaar overheen)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:32

En wat is de reden dat je haar wil laten steriliseren?

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:50

wow... even niet geweest en er is weer flink bijgeschreven... Het lijkt mij ook niet fijn als er wedstrijd is en er staan paarden los... En het is volgens mij altijd al geweest dat er tijdens de wedstrijden niets los mocht gooien mja....

Ach gerem me pleeghond onder het mes :'(

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:20

sjaslique schreef:

Gewoon de reden dat ik zoiezo niet wil fokken en gewoon met haar naar de hei wil gaan en waar ze los kan (als ze loops zijn en er komt een reu aan krijg je die er dus nooit af) of als ze eventueel een x weg loopt en daarna (zwanger) terug komt..Maar ook voor kanker die ze eventueel in de baarmoeder kunnen krijgen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:21

mleentje schreef:
wow... even niet geweest en er is weer flink bijgeschreven... Het lijkt mij ook niet fijn als er wedstrijd is en er staan paarden los... En het is volgens mij altijd al geweest dat er tijdens de wedstrijden niets los mocht gooien mja....

Ach gerem me pleeghond onder het mes :'(

Ja maar normaal gesproken kon je nog wel ergens heen met je paard.. zelfs de longeerbak namen ze als rijbak erbij Verward

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:35

Joyceee86 schreef:
sjaslique schreef:

Gewoon de reden dat ik zoiezo niet wil fokken en gewoon met haar naar de hei wil gaan en waar ze los kan (als ze loops zijn en er komt een reu aan krijg je die er dus nooit af) of als ze eventueel een x weg loopt en daarna (zwanger) terug komt..Maar ook voor kanker die ze eventueel in de baarmoeder kunnen krijgen

Ok, ja is inderdaad wel fijn als je haar gewoon los kan laten. Hopelijk wordt ze dan voor die tijd niet loops meer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:27

dat is niet de grootste reden, maar dan mag je en de tijd dat ze loops is en 2 maanden daarna helemaal niks en ik vind dat je wel met een hond lekker moet kunnen wandelen (aan de lijn kan dat ook wel, maar dat is toch anders) en wil toch niet fokken, dus dan maar alles eruit