Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:00

Stil hier hoor. Wat hebben jullie met kerst gedaan?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 18:13

Niets bijzonders...ouders en schoonouders...je kent dat. en natuurlijk hebben we ons kerstkindje genaamd Mickey opgehaald. ben er helemaal gek op. Als ik dat kon zou ik hier een fotootje opzetten. Kan iemand me een stoomcursus geven hoe dat in Gods naam werkt?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:33

Een account aanmaken bij photobucket.com en ze daar dan uploaden. Daarna hoef je alleen de onderste link te pakken (hij zegt zelf als copied) en hier te plakken.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:12

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! Hebben jullie 'n leuke avond gehad?
Ik wel; eerst samen met wat vrienden gegeten, en toen nog uitgeweest. Helaas heb ik er 'n enorme verkoudheid aan over gehouden, m'n hele keel is opgezet. Boos! Gelukkig gaat 't nu weer wat beter, zodat ik morgen wel fit genoeg ben om een vriendin te gaan uitzwaaien die voor 7 maanden in Italie gaat wonen.

Trouwens; wat 'n leuk beestje Emy! Hij ziet dr echt heel schattig uit! Hoe groot wordt 'ie als hij helemaal volgroeid is?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:39

Hij/zij moet ongeveer 50 cm gaan worden en in de tijd dat hij/zij nu bij mij is, issie al een halve cm in de lengte en breedte gegroeid!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:11

Leuk! Ben benieuwd hoe hij/zij er over een tijdje uitziet!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:40

hey hallo,

sorry dat ik zomaar kom binnenvallen maar heb even een paar vraagjes:

ik ga namelijk binnenkort een weekend naar CP heijderbos,
nu wil ik graag met vriendjelief gaan paardrijden (als ik hem zover krijg) maar kan je dan samen in 1 les (lees ik rij zelf al 15 jaar en mijn vriend heeft welgeteld vorig jaar 1 minuut op mijn bijrijdpaard gezeten)
en hoe zit dat met kledingvoorschriften? moet je echt in rijbroek en laarzen? (heeft vriendlief natuurlijk ook niet en ik heb eigenlijk geen zin om mijn zooi mee te nemen heb al zoveel klaar staan...)
en caps en zo zijn die daar te huur ofzo??

ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven

Alvast bedankt

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:33

Heej,
Ik ga misschien in dit jaar op ponykamp op Manege Bergemo, maar is dit een leuk kamp en aan te raden voor iemand die 4 jaar rijdt?;)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:09

volgens mij kun je caps daar zo lenen. Toen ik er nog reed was dat gratis maar dat is alweer even geleden. misschien kan Juut het je vertellen. Die komt er regelmatig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:44

Volgens mij moet je nu wel betalen voor het lenen van de caps. Ik geloof iets van borg en daarnaast nog een klein geldbedrag. Voorheen was het ook zo dat je laarzen kon lenen, maar ik rij er natuurlijk alweer bijna een jaar niet meer. Knipoog

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:44

@ Conga
Laarzen kan je nog steeds lenen, met stalen neuzen Knipoog Voor caps is dacht ik idd borg en klein bedrag, voor laarzen weet ik niet.
Een rijbroek is niet verplicht nee, maar het zit toch wel wat prettiger. Je kunt er ook wel in een spijkerbroek of jogginbroek op stappen, maar let voor je eigen plezier dan wel even op de naden.

@ MISs VoSj
Ook wanneer je 4 jaar rijd kan het kamp daar heel leuk zijn! Voor lessen en buitenritten wordt je ingedeelt op rijniveau, bij andere rijactiviteiten wordt het leuk gemaakt voor iedereen. Ook de paarden worden naar niveau ingedeelt

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 00:41

sjee...tijden zijn echt veranderd...ik herinner me nog dat we wel eens gratis op fjordjes zonder zadel door het bosje mochten rijden...lijkt alweer een eeuw geleden. Huilen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:59

Hehe.
Die goede oude tijd! Vork

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:57

Die borg voor caps is al heel lang hoor Maarie. Was ook al toen wij er reden. Eigenlijk sinds die veiligheidscaps verplicht werden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:07

marie33 schreef:
sjee...tijden zijn echt veranderd...ik herinner me nog dat we wel eens gratis op fjordjes zonder zadel door het bosje mochten rijden...lijkt alweer een eeuw geleden. Huilen

Maar dan was je ook al wel een aantal jaar vaste klant Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:15

@Juut: volgens mij nog niet eens zo lang...maar daar gaat t niet om. Ik herinner me de manege als een hele gezellige manege waar het ging om het rijden en om de gezelligheid. Dat is in de jaren erg veranderd en met dat alles groter werd en veranderde is alles ook duurder geworden. sinds de mandege is verhuisd, heb ik de goede en leuke sfeer van vroeger niet meer zo ervaren. Echt jammer. Ik herinner me nog die kleine barak die de kantine moest voorstellen. In de tijd dat meneer Tiny en Geert-Jan en Thijs er waren. Zo lang geleden heb ik het al over.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:56

Tja, 'vroeger, toen wij nog jong waren...' Clown
Inderdaad is de algemene sfeer niet echt vooruit gegaan met alle ontwikkelingen en vooral met alle regeltjes. Dat is niet alleen op de manege; dat zie ik ook op het werk. Mn baas was welliswaar een apart geval, maar alles 'kon', dat is nu gewoon niet meer mogelijk. Helaas...
Maar ook de groep waarin je zit speelt natuurlijk mee. Ik ga nog steeds regelmatig bij de vrijdagavondles kijken, en dan is het 9 van de 10 x dat we naar huis gaan omdat Hans ons er uit heeft gekicked Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Juut op 10-01-08 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:01

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:34

Dat is inderdaad bij Bergemo. In het bos vlak bij waar Red Bull staat staat nu ook een kudde met jonge dieren. Ik denk dat die ook van Hans zijn. Daar heb ik echt een prachtig dier bij zien staan. Poeh hé als ik geld en tijd over had wist ik het ook wel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:43

Ik vind die bruine ook érg leuk om te zien, maar vertrouw bergemo niet zo met die stangen en al dat getrek enzo Schijnheilig
Achja, ik ga gewoon mailtje sturen, zien wel waar het uitkomt.

Had vanmiddag trouwens nog een superpaard uitgeprobeerd, dit keer buiten, was er al voor de tweede keer. Belt ze me 's avonds op dat ze zich bedacht heeft en de koop annuleert Scheve mond *pruillip* Dát was een vet beest!
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/13 ... 4VB4M&df=1
Was echt lekker voorwaarts, licht in de hand, lekker wakker (soms iets té, maar oké het waaide hard buiten) hij was op los teugeltje te rijden, maar kon ook dressuurmatig het nodige. Zelfs op stal lief en aanhankelijk, kortom, een droompaardje Tong uitsteken Beetje jammer dat hij niet meer te koop is (en hij was nog niet gekeurd, dus dat zou ook sowieso nog gebeurd moeten worden)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:45

Ik wist niet dat jij op zoek was naar een paardje Anne? Is die gaverd waar ik het over had niet wat voor jou dan (ik schat hem anderhalf a 2 jaar) Kun je hem nog helemaal naar je hand zetten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:50

Ik ben op zoek naar een paardje ja, maar wel een die ingereden is. Ik ben nog altijd geen held en durf echt niet zelf een paard in te rijden en wil van te voren weten hoe het paard onder het zadel zal zijn.
Paardje moet ongeveer 1.60 m zijn, ik houd niet zo van die grote bakbeesten. Gewoon braaf zijn, rustig in de omgang, maar wel met karakter, ik hoef ook geen dooie manegepony Huilen van het lachen Jaja ik heb nog heel wat meer eisen op mijn lijstje staan, maar laat ik jullie daar maar niet mee vervelen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:03

Kan je je bijrijdpaard niet kopen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:06

Nee, ook al gevraagd Tong uitsteken
Zelfs aangeboden nieuw braaf paard voor eigenaar te kopen en als het ware te ruilen. Vond de beste man geen optie, want hij is zelf net zo gek met het beestje als ik ben.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:33

jammer. Dat wordt een nieuwe zoektocht. Ik zeg...een fjord! Schijnheilig Tong uitsteken Maar ik ben partijdig natuurlijk Schijnheilig