Annemarie, impulsgeleiding hebben wij ook. Maar dan waarschijnlijk nog de simpelere versie. Ik geloof niet dat ik vrolijk wordt van alle neuronen en zenuwen en ... Maar gelukkig dat je het door heb
Ik niet, zit een beetje met de opzet, aangezien alles in hun leven met elkaar samenhangt enzo.. Maar ik red me er wel uit, en die 'Paul is dead'-theorien (ooit van gehoord? vast wel) zijn echt hilarisch
Misschien kun je als hoofdstukindeling iets doen in de trant van
- pre-beatles, dus de jeugd en achtergrond van de leden ofzo - 1962 tot 1967 - post-beatles - belangrijke momenten in de beatles geschiedenis - invloed op hedendaagse popmuziek
naja, zoiets.. of wilde je het op een andere manier aanpakken?
Er zijn een aantal liedjes die je achterstevoren kan afspelen, weet zo niet welke uit mijn hoofd, daar ben ik nog niet
Ik heb nu de volgende onderwerpen: - algemeen (beetje introductie enzo) - biografien (met als subonderdeel 'Paul is Dead') - opkomst en doorbraak - studiotijd - het laatste album (het einde van de beatles) - na de beatles (solocarrières e.d.) - discografie die invloed op de hedendaagse popmuziek is ook wel tof, nog niet eens zo zeer aan gedacht, eens even wat over zoeken
Dat lijkt me wel een leuke opbouw! Die invloed op de popmuziek lijkt me idd ook wel van belang, daar staan ze toch grotendeels om bekend. Er zijn zo veel bands te noemen die op de een of andere manier beinvloed zijn door ze, en die op hun beurt weer andee bands hebben beinvloed. Eens in de zoveel jaar heb je weer een nieuwe golf van britpopbandjes. Bijvoorbeeld eind jaren 70-begin jaren 80 de punkgolf met bv Sex Pistols; rond 1994 de Blur-Oasis tijd, en Pulp, the Verve, Suede enzovoort. Begin jaren '00 ( ) kreeg je the Hives, the Vines, the Strokes enzovoort (maar die kwamen niet allemaal uit Engeland bedenk ik me nu) en nu heb je bijvoorbeeld weer Razorlight, the Automatic en the Kooks enzo. Dit is best leuk
edit: hierzo staat ongeveer wat ik probeer uit te leggen
Joan of Arc Ik ben hem eigenlijk vol aan het afkraken Drie uur lang naar een film kijken en het was eigenlijk heel saai Vind het verhaal van Jeanne D'arc wel mooi, maar gaap. Deze film was echt heel saai. Gelukkig vond de leraar het niet erg als je kritisch was.
Normaal vind ik dit soort opdrachten wel leuk, maar omdat de film eigenlijk niets was is het toch een mindere opdracht. (misschien kwam het ook door de omstandigheden waaronder ik de film keek..)
is de versie van één of andere Canadese producer. Wacht ik zoek het even voor je op (de film duurde drie uur ...)
(ik vind afkraken ook niet erg, maar ik weet niet. *zelfs het paard maakte geen indruk op me* het enige wat me opviel was dat alle slechterikken *de engelse* zwarte of donkere paarden hadden en de Fransen op schimmels of Vossen reden met Jeanne op het mooiste, grootste en meest imponerende paard. )
edit: Maar hij is wel af en Tessel je hebt me op het idee van de titel gebracht: Joan of Arc: Zelfs de paarden maakten geen indruk. Dankjullie voor de goede invloed.
Ben nog niet verder als de opzet en het begin van de biografie, wat eigenlijk best ingewikkeld is, want ik kan moeilijk alles gaan vertellen over de bandleden, want dat is het hele 'beatles-verhaal' al vertelt, alleen dan opgedeeld over de personages zeg maar
Ik lees nu Les Misérables voor Frans, de verkorte versie dan wel, het begin ging nog wel, maar op gegeven moment raakte ik het helemaal kwijt en ik snap er niets meer van
Het is hier.. bewolkt.. en het ziet er niet echt lekker uit, maar volgens mij is de temperatuur wel redelijk.. Ik wil ook zomervakantie, eindelijk van al dat schoolwerk af
Bewolkt, ik hoop dan voor jullie dat ons weer ook naar jullie waait, want het is een strak blauwe lucht. Ga zo ook maar weer naar buiten. Kijken of er iemand zin heeft om een rondje te wandelen. Dan kunnen mijn benen ook eens de zon zien
Hier (Groningen) is het ook best lekker weer, niet superwarm maar wel lekker zonnig!
Net lichte paniek, ik had een teek.. Had ik al heel lang niet gehad, dus ik wist even niet meer wat ik moest doen (we hebben geen tekentang hier). Vrijdag had ik voor het laatst in het bos gelopen, dus hij zat er al 2 dagen. Even googlen leverde op dat je hem ook kan "lossen" door met een vinger met speeksel rondjes te draaien eroverheen, komtie vanzelf los. En jawel hoor, dat lukte! Waarom zou je nog een tekentang nodig hebben (wel meteen doodknijpen, anders gaat ie meteen weer opzoek naar een lekker plekje)