Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

supje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:33

heb vandaag weer eens buiten gereden op surprise samen met marc op pebles.
supje was erg dribbelig en pebles was verder braaf.
we kwamen een klein hondje tegen met een balletje, die hij liet vallen en rolde onder pebles door.
het hondje liep naar supje en begon tegen hem te blaffen ,supje bleef eigenlijk vrij rustig ondanks dat hij piaferend door het bos liep.
ik ga wel vaker met supje het bos in ,kan hij fijn wennen aan het buiten rijden.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:10

Ik ben vandaag bij Intents geweest, na 5 uur had ik t wel gehad en zoveel was er niet aan Jammer..
Vanochtend al gelongeerd en me eigen manke nelis maar gestapt..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:20

Haha Joyce... we hebben geen chickies meer voor je gezien Tong uitsteken maar opzich was het wel relaxt op intents(ik ben 2 dagen geweest).. Verder gisteren op Fab gereden.. die was lekker snel maar verder ging het gelukkig wel goed Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:51

Haha nee veel liep er ook niet rond Tong uitsteken Zaterdagavond schijnt leuker te zijn geweest..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 07:58

Zaterdagavond was inderdaad echt heel leuk Lachen

Nou eergisteren was ik samen met Jill gaan rijden. Ik op Fab en zij natuurlijk op Noddy Tong uitsteken Toen ik het leuke idee kreeg om even een rondje om de manege te maken.. Dit werd al gauw een normale buitenrit waarbij we hebben gestapt,gedraafd en gegallopeerd.Toen ik terug kwam keken veel mensen me raar aan en vroegen of ik nou serieus buiten was gaan rijden met men 3 jarige die net 10x onder het zadel is geweest.. Terwijl ik paar keren geleden nog in men broek scheet vond ik het nu super van mezelf dat ik dat had gedaan Tong uitsteken Ik heb nog bijna geen stuur en bijna geen rem en toch deed ze het perfect.. Ook langs de weg met verkeer... geen probleem Lachen

Helemaal trots op Fabje dus Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:44

Super maar blijf wel voorzichtig, ze is inderdaad pas 3 en net onder het zadel en dan weet je het nooit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:43

Ja is ook Lachen gisteren lekker gelongeerd voor het eerst met een elastiekje.. ze kwam lekker lange stukken ontspannen naar beneden.. Ook nog een levende hindernis gesprongen Sjefke van B. Tong uitsteken
22 juli gaan we HC starten in de B gewoon met lang teugeltje zodat ze het allemaal even ziet. Hebben we met N. besproken en die vond dat ze er alleen maar van kon leren Lachen

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 09:32

Tis stil hier......
Niemand nog iets beleefd op de manege???

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:15

tis zaterdag geweest dus vast wel Knipoog

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:42

Nou zal dan mijn verslagje maar even plaatsen. Gisteren begon lekker rustig, de les van 10 uur kijken. Nog best krom gelegen om die meiden op de pony's zonder zadel. Daarna naar stal gegaan en Funny eens wat aandacht gegeven, die vervolgens heerlijk stond te genieten van elk plekje waar je hem ook maar ging kriebelen. Daarna Paris gaan poetsen. Die vond het nodig om een kopstoot te geven...dus maar even gemeld dat ik daar niet blij mee was. Wilde eerst met iemand uit de les rijden zodat ik op Patou zou gaan, maar twijfelde hierover. Weet namelijk niet of Patou nou echt zo geschikt is voor mij. Uiteindelijk dus toch op Paris gegaan. Twee weken terug was het nog een heel gedoe, maar deze keer had ik op den duur de knoppen gevonden en kon ik lekker rijden. Alleen het afwenden op de AC lijn en op X aanspringen in de galop was nog wel moeilijk, maar toch gelukt na meerdere pogingen. Was wel een lekker lesje zo.
Na de les gaan eten aangezien we om 14 uur weer les moesten geven. Waren erg leuke kindjes waar we les aan mochten geven en ze deden ook goed hun best. Altijd lastig om de figuurtjes te onthouden en die grote volte aan te leren. We hadden deze keer Tuuli en Whitney, maar wat is die Tuuli braaf zeg met de lesjes. En aan het eind van het 2e half uur had 1 kindje zowat een lachstuip door het draaien van een rondje in het zadel.
Daarna op stal nog wat gaan poetsen en om 16 uur weer naar huis.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:03

Zo na ruim twee weken ben ik ook weer in de lucht.
@home had een probleem hier in de wijk Boos! maar nu is het gelukkig weer opgelost.
Ik heb dit topic wel gevolgd maar dan vanuit een andere computer en dan valt altijd antwoorden niet mee.
Met de tank is alles goed, hij heeft het super naar zijn zin. Hij heeft zijn been gestoten (lomperd) en dat is nu een beetje dik, dus loopt hij lekker de hele dag buiten en doen we 's-avonds wat licht werk met hem (hij heeft hier geen moeite mee Haha! ).
Zaterdag weer twee lessen gedaan op de manege, hoorde dat er aan het eind van de maand 3 dames gaan stoppen met de les, gelukkig ligt dit niet aan mijn lesgeven maar ze willen wat anders gaan doen. Misschien gaan ze wel 's-avonds rijden.
Tja dat krijg je als winkelen en jongens ook heel belangrijk gaan worden.
De komende twee zaterdagen ben ik er niet, moet dan namelijk werken.

Hoe is het gegaan met de wedstrijd vandaag?

Ik ben met S. en Vootje naar Hulten geweest om te springen, ze liep weer supergoed. Volgende keer gaan we L starten want ze hebben ergens in de 30 winstpunten nu.
Volgende week gaat de tank mee naar Rosmalen, die heeft de laatste wedstrijd in Cromvoirt voor het eerst sinds bijna 2 jaar weer L gelopen en liep makkelijk foutloos rond, dus wie weet zitten we met het springen wel weer met een stijgende lijn.

Hoe is het met Olympus Joyce, is hij alweer goed?
Leentje succes met je nieuwe baan.
En hoe is het met de driejarige Rowan, is ze nog steeds zo braaf?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:09

Het ging vandaag wel goed bij hugo en mij, was de eerste keer op vreemd terrein en hij ziet al weer minder bakkabouters als in het begin. Ik had 174 en 176, in de eerste proef dat was jammer hij is twee weg gerend van een kind dat tegen het hek naast de bak aan het wieberen was. kan ik hem ook niet kwalijk nemen dat hij schrikt ik zag het zelf ook niet aankomen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:25

Als het voor je gevoel maar goed is gegaan steef Lachen
@ amarie: met de 3 jarige gaat het super. vandaag er weer opgeweest. Ze had eergister alleen gelongeerd en gisteren een rust dag op de wei. Vandaag dus even longeren en kon er weer op.. 22 juli gaan we als ze zo braaf door blijft lopen HC starten om haar even aan alle dingen te laten wennen. Wel met lang teugeltje wil nog niks overhaasten, ze begint het al een beetje op te zoeken maar dan is het gewoon been en naar voren Lachen volgens GJ en N is het een paardje dat vanzelf wel naar beneden komt en met je hand verpest je der alleen maar. Lachen
Ben dus benieuwd hoe het vorderd, maar nog steeds helemaal gelukkig Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:43

Olympus zal ik morgen eerst is even longeren en als ie niet goed is bel ik de d.a (lastig want onder t zadel loopt ie kreupeler als aan de lijn) Vorige week zondag was ik ff op t harde rechtuit aan t draven en toen zij S. dat ie niet goed was, maar ze kon niet zien aan welk been ie kreupel liep..Dus morgen even afwachten..
Met monty gaat t ook goed, al had ie me donderdag in de les wel aan de veter.. Ik zat in galop en ik wilde rechtaf, maar hij ging dus linksaf dus de bankrand was er bijna uit toen ik hem terug moest draaien Tong uitsteken Hij begint zijn eigen goed te voelen denk ik..de rotzak Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:16

Ja hij ziet er heel lief en onschuldig uit, maar ondertussen.....

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:15

Eergisteren weer een klein feestje want ik zat weer op de nieuwe. Ik helemaal blij natuurlijk Lachen.
Eerst de les van 10 uur gekeken. Echt dikke lol langs de kant om de meiden die met een verbeten gezicht aan het lichtrijden gingen zonder zadel, met in het achterhoofd de wetenschap dat ik er in de eerste bocht al af had gelegen met die geweldige zit van mij Haha!.
Rond 11 uur maar naar mijn paardje gegaan want de ervaring leert dat hij al het stof uit de hele manegestal in zijn vacht heeft zitten als je daar aankomt.
Na een flinke poetsbeurt gezadelt en op weg naar de bak. Lekker losgereden en al vrij snel wat kleine gallopjes meegenomen. Nou ja....klein....je gaat als een slagschip in de rondte maar het voelt wel gaaf zo hoog boven de grond en vreemd genoeg ook lekker veilig.
Deze gallopjes hielpen wel want hij was een stuk rustiger. Er zaten nog wel stukken protest en kangaroe-hop rondjes in, maar alweer véél minder als vorige week. Ik had al gehoord dat hij waarschijnlijk niet zou blijven aangezien het niet echt een paardje is voor de manege. Omdat ik echter nog niet wist wanneer hij precies wegging maar gedaan alsof het de laatste keer was. Hij liep over het algemeen echt heerlijk en ik was echt heel erg tevreden over hem.
Na de les toch maar eens gaan navragen of er een kansje in zat dat hij er volgende week nog zou staan, maar helaas. Er komt een meisje van de woensdag kijken, want die was helemaal verliefd op hem geworden (ik snap heel goed waarom Knipoog) en als zij m niet meeneemt dan gaat ie terug naar de handelaar. Hopelijk neemt dat meisje hem, want dan krijgt hij een erg goed huis (en blijft ie voorlopig nog wel even op de VH staan Knipoog) en anders hoop ik dat hij bij de handelaar gekocht wordt door iemand met verstand van jonge dieren. Zou zonde zijn als zo'n jong dier dat duidelijk één eigenaar nodig heeft constant van eigenaar wisselt.
Dus ja volgende week weer een bekend manegepaard....ben benieuwd wie, hoop Raffinee ofzo.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:14

ik was gister olympus aan t longeren maar de stapmolen ging aan dus hij was veel te fris om ook maar kreupel te lopen, vandaag weer gelongeerd begonnen op t zachte en daarna even naar t harde..Niks aan te zien, dus morgen maar even onder het zadel kijken (toen was t de vorige x erger)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:00

Gisteren weer lekker met fab gereden. Ze doet het echt goed.. Het is allemaal nog wat onwennig zowel voor haar als voor mij. Ook van te voren Oblix gelongeerd.. zo'n heerlijk paardje.. af en toe beetje lomp maargoed Tong uitsteken
Verder nog even lekker boven gezeten en de les gekeken. Viel me op dat iemand eindelijk pas echt goed op de nieuwe reed. Lekker lang teugeltje en niks geen protest van het paard, gewoon precies zoals het hoort. Paard kwam van eigen naar beneden en dat heb ik lang niet gezien bij dat beestje sinds dat die hier staat. Dadelijk weer lekker uitmesten Tong uitsteken

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:23

Oblix??? Heb ik iets gemist?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:48

Oblix is het nieuwe paardje van P, die ook Jacky had. Lachen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:49

Ow aha, dacht ik welk paard is dat nou toch weer.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:10

haha
Idd als je die nieuwe met een lange teugel rijd is er niks aan de hand, zij wilde hem ook kopen, maar door toch af en toe die onregelmatige passen zag ze er vanaf hoorde ik van H. Hij staat er nu nog wel, H vergeet telkens W te bellen, dus misschien is ie er zaterdag ook nog wel

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:52

Oblix, is dat die knappe zwarte?

Ik moet zeggen dat ik die nieuwe niet zo heel spannend vond, maar ik heb m dan ook nog niet echt in een andere les zien rijden. Tijdens onze les heb ik niet echt tijd om op m te letten. Weet alleen dat ie wel erg stampt Knipoog wel fijn voor hem als het een eigen paard wordt.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:29

Ik gisteren gebeld of ik vrijdagavond om 20:30 mee kon rijden in de les. Dat kon prima want de lessen werden zelfs samengevoegd omdat er maar weinig mensen kwamen. En ik maar denken dat er veel geslaagde eindexamenkandidaten in die lessen rijden en massaal aan het feesten zijn. Hoor ik 's avonds dat oranje weer voetbalt:o? . Tsja als je 12 uur per dag op school je scriptie loopt te typen krijg je niet echt mee wat er in de rest van de wereld gebeurd Bloos .
Maar nu even pauze want het eind van het typwerk is in zicht, dus dan ben ik gelijk op bokt te vinden natuurlijk....
Maar goed, vanavond dus rijden en ben benieuwd op wie ik zit. Heb de laatste tijd echt weer zin om op paarden als Raffinee en Paris te rijden. Paris is op zaterdag altijd bezet maar misschien dat er vanavond een kansje inzit dat ik erop wordt ingedeeld. Ach ja...we zien wel Knipoog

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:32

wist niet eens dat ze samengevoegd worden Tong uitsteken