Eergisteren weer een klein feestje want ik zat weer op de nieuwe. Ik helemaal blij natuurlijk
.
Eerst de les van 10 uur gekeken. Echt dikke lol langs de kant om de meiden die met een verbeten gezicht aan het lichtrijden gingen zonder zadel, met in het achterhoofd de wetenschap dat ik er in de eerste bocht al af had gelegen met die geweldige zit van mij
.
Rond 11 uur maar naar mijn paardje gegaan want de ervaring leert dat hij al het stof uit de hele manegestal in zijn vacht heeft zitten als je daar aankomt.
Na een flinke poetsbeurt gezadelt en op weg naar de bak. Lekker losgereden en al vrij snel wat kleine gallopjes meegenomen. Nou ja....klein....je gaat als een slagschip in de rondte maar het voelt wel gaaf zo hoog boven de grond en vreemd genoeg ook lekker veilig.
Deze gallopjes hielpen wel want hij was een stuk rustiger. Er zaten nog wel stukken protest en kangaroe-hop rondjes in, maar alweer véél minder als vorige week. Ik had al gehoord dat hij waarschijnlijk niet zou blijven aangezien het niet echt een paardje is voor de manege. Omdat ik echter nog niet wist wanneer hij precies wegging maar gedaan alsof het de laatste keer was. Hij liep over het algemeen echt heerlijk en ik was echt heel erg tevreden over hem.
Na de les toch maar eens gaan navragen of er een kansje in zat dat hij er volgende week nog zou staan, maar helaas. Er komt een meisje van de woensdag kijken, want die was helemaal verliefd op hem geworden (ik snap heel goed waarom
) en als zij m niet meeneemt dan gaat ie terug naar de handelaar. Hopelijk neemt dat meisje hem, want dan krijgt hij een erg goed huis (en blijft ie voorlopig nog wel even op de VH staan
) en anders hoop ik dat hij bij de handelaar gekocht wordt door iemand met verstand van jonge dieren. Zou zonde zijn als zo'n jong dier dat duidelijk één eigenaar nodig heeft constant van eigenaar wisselt.
Dus ja volgende week weer een bekend manegepaard....ben benieuwd wie, hoop Raffinee ofzo.