Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Daarna door H geholpen met opzadelen (wegens singelnijd, maar hij was heel vriendelijk) en toen heeft H m even gelongeerd. Hij kan nog wel eens boos reageren als hij na het nasingelen moet aanstappen en hij wilt de eerste drafpassen met ruiter nog wel eens onregelmatig lopen dus vandaar het advies om even van te voren te longeren. Nou dat ging goed dus erop geklommen met de longeerlijn er nog aan, mezelf schrap gezet en aangestapt maar hij deed niks. hij is heel ruim in zijn gangen en gooit nogal hoog op, een hele verandering ten opzichte van Paloma vorige week
. Maar hij voelt wel heel veilig aan. Toen naar de grote bak gestapt en een poging gedaan tot aandraven (hij is echt dood voor je been). Toen werd besloten dat we wel in de buitenbak konden rijden, en mijn paardje vond het best eng die bak, dus dan kun je er beter met een flinke sprong ingaan dan imponeer je alvast de daar aanwezige bakkabouters
.
). vond het echter wel ontzetted gaaf en leuk om te doen.
Hopelijk volgende week weer want ik kan nog een hoop leren van dit stoere peerd
.
zou zonde zijn als deze verpest zou worden...
Eefje ook gefeliciteerd met de kleine... vind het nieuwe manegepaard een leuk beestje.. Mja als ze bij een handelaar vandaan komen kunnen ze overal terecht komen.. 

Nee hoor is wel grappig die naam.
Heb mezelf dus maar streng toegesproken, maar helaas kwam ik hier ook niet verder mee.
.
. De meest maffe bewegingen worden bedacht om maar niet normaal te draven. Ik kon er al meer mee dan vorige week, maar hij heeft het er echt heel erg moeilijk mee om in dat normale draftempo te komen en het ook aan te houden (ben er nog niet uit of dit aan peerd ligt, of aan mij of aan een combinatie hiervan
) . Doordat hij ook nog geen constant tempo houdt, hoog opgooit en soms alle kanten opzwalkt leek het door de constante pogingen tot rechtrichten en gas geven vannuit mijn perspectief af en toe wel alsof ik de vogeltjesdans te paard zat te doen. Maar vanaf de kant was het blijkbaar nog redelijk om aan te zien
.
. Na een beetje afremmen omdat ik anders in 3 passen de bak door was bleek peerd heeeerlijk ontspannen te rijden te zijn in gallop (had ik dit maar eerder geweten:ik dacht juist dat het een moeilijk punt was en had het expres even uitgesteld). Lekker uitgeschoven en zo aardig wat rondjes door de bak gehobbeld. Peerd vind het wel moeilijk vol te houden dus je valt er wel een keer of 3 zéér elegant uit, maar als je dit rustig oplost zit je er via de beginners-modus-aangalloperen ook zó weer in. Hij vind het echt een stuk makkelijker om te galloperen dan om te draven en hupst dan ook heel trots rond, erg leuk om daar op te zitten en ik had uiteraard een smile van oor tot oor: helemaal trots op de ontspanning
.
.
.