Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 12:25

Wow wat is het toch een beer die Monty van jou Joyce Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:07

nou niks van mij bij he, maar t is echt een boefje.. 100 fietsers gezien bij de 101 schrikt ie, maar t viel mee je had hem zo terug, maar t stukje ertussen maakt hij zichzelf wel sterk.. aanspringen in de linkergalop en dan gewoon rechts wegtrekken en niet meer terug gestuurd krijgen..Maar als ie eenmaal zo naar beneden loopt beetje stelling en buiging is ie echt superfijn... Maar moet zeggen op de foto's lijkt ie toch niet zo heel groot en fors (maar ik ben zelf natuurlijk ook niet klein en dun dus dat schilt)
Vandaag was olly lastig, ff stukje buiten mee stappen = weer kreupel en S op Monty..Niks als tegen die beesten slaan, zelfs zo erg dat zijn hoef mijn voet raakte dus dat trilde lekker door heel mijn lijf heen.. Daarna weer lekker wedstrijddagje met die kindjes gehad en zo ff naar de hei met de hond dan douchen en naar bed..

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:29

Allereerst Leentje echt supergefeliciteerd met je nieuwe job!! Wanneer mag je beginnen?

Mmm wilde net ook even de foto's van Monty bekijken maar nu was er een of andere error. Maarre Olympus weer kreupel Joyce? Das wel weer balen dan....

Donderdag mocht ik weer een keertje op Paris. Was wel weer een keer leuk mijn oude liefde. Ging lekker. In eerste instantie toen ik er net op zat stak ie effe zijn koppie de lucht in. Ik dacht oh nee er is niets meer van wat ie toen kon. Maar toch effe doorgefrunnikt en toen ging ie taardig de goede kant op. Lekker gereden.

Vanmiddag nog effe naar Salvador geweest. Amarie was lekker aan het rijden en daarna ook S nog even. En toen heb ik m nog uitgestapt. Haha alledrie er even op.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:32

Gisteren een heerlijk dagje gehad. Allereerst Kim meegeholpen met Paris zadelen en vervolgens de les gekeken die naar de buitenbak ging. Kim en Paris blijken een hele leuke en goede combi te zijn, je had m super aan de sjouw Kim OK dan! . Daarna heel nieuwschierig het nieuwe paard formaatje Salvador gaan poetsen. Een grote vriendelijke knuffelkont op stal. Als je m bij zijn schoft kriebelt dan kriebelt ie gezellig terug, al is ie af en toe wat lomp want een ander paard vindt het misschien heel lekker als een paard met zijn tanden langs zijn vacht schraapt voor extra massage-effect maar dat vond mijn dunne huidje niet zo prettig Tong uitsteken. Daarna door H geholpen met opzadelen (wegens singelnijd, maar hij was heel vriendelijk) en toen heeft H m even gelongeerd. Hij kan nog wel eens boos reageren als hij na het nasingelen moet aanstappen en hij wilt de eerste drafpassen met ruiter nog wel eens onregelmatig lopen dus vandaar het advies om even van te voren te longeren. Nou dat ging goed dus erop geklommen met de longeerlijn er nog aan, mezelf schrap gezet en aangestapt maar hij deed niks. hij is heel ruim in zijn gangen en gooit nogal hoog op, een hele verandering ten opzichte van Paloma vorige week Huilen van het lachen. Maar hij voelt wel heel veilig aan. Toen naar de grote bak gestapt en een poging gedaan tot aandraven (hij is echt dood voor je been). Toen werd besloten dat we wel in de buitenbak konden rijden, en mijn paardje vond het best eng die bak, dus dan kun je er beter met een flinke sprong ingaan dan imponeer je alvast de daar aanwezige bakkabouters Vork.
In het begin heeeeeel voorzichtig gedaan met als resultaat een paard zonder gas en stuur maar na een tijdje alle moed bij elkaar geraapt en toen maar wat stenger geworden. Toen ging het gelijk een stuk beter. Hij is nog vrij slap van achter en verstapt zich nogal in kleine wendingen maar dat komt met de tijd wel goed. Halverwege een hele zware vage krampaanval gekregen, zat echt naar adem te happen en te huilen van de pijn maar toen ik eenmaal op de grond stond was het zo weer over. Echt eng...het was niet mijn 'normale' buikpijn dus ik vermoed dat het toch een beetje van de spanning komt om op zo'n nieuw paardje te rijden (held die ik ben Bloos ). vond het echter wel ontzetted gaaf en leuk om te doen.
Ik vind m in ieder geval helemaal geweldig Haha! Hopelijk volgende week weer want ik kan nog een hoop leren van dit stoere peerd Cool .

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:09

ja dat is een leuk paardje djoon.
ik mocht er woensdag als eerste op na eerst gelongeerd te hebben.
H hield de longeerlijn er voor de zekerheid aan, maar goed ook. Tong uitsteken
want nadat ik erop zat en wilde aanstappen stak hij zijn hoofd tussen zijn benen ,werd helemaal rond en begon te springen. echt spectaculair was het niet hoor ,maar voor menig ruiter is dat niet zo leuk.
ben blij dat hij dat daarna niet meer gedaan heeft. Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 09:16

Leuke foto's. Toestel werk goed.

Een nieuwe crack, die heb ik gemist maar zal ik de komende weken vast nog wel zien.

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:58

Hallo allemaal,
Leen Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Het gaat helemaal goed komen met je.
Zaterdag is er bij ons weer een veulen geboren.
Het is een hengst en hij is palomino en hij is zoooo lief en mooi.
Als ik foto's heb zal ik ze plaatsen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:04

Gefeliciteerd Grietje, ben benieuwd naar de foto's en zijn naam natuurlijk.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:16

De nieuwe die als manege paard staat vind ik alweer zo zonde.. een 4 jarige die super kan lopen... Ik heb hem zien lopen toen die nog bij W. stond en toen ik hem op de manege zag staan dacht ik.. wat moet zo'n beestje toch hier.. hopelijk komen er ruiters op die echt wat van hem kunnen maken Lachen zou zonde zijn als deze verpest zou worden...

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:06

ja dank jullie wel.. 10 juni ga ik beginnen Haha! Eefje ook gefeliciteerd met de kleine... vind het nieuwe manegepaard een leuk beestje.. Mja als ze bij een handelaar vandaan komen kunnen ze overal terecht komen..

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:08

leuke foto's joyce vooral die broek... die komt me bekend voor maar waarvan ook alweer?? Hahaha

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:54

die rijbroek? Ik weet t niet meer Tong uitsteken
Ik heb het veulen vanochtend mee buiten mogen zetten, idd een heeeel leuk ding en zijn naam is Daydreamer..

Ja Sanne Olly idd alweer kreupel, rechtsvoor.. Stappen en koelen voorlopig, en als t dan niet weg is toch een d.a. erbij want vorige x was t ook al rechtsvoor

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:06

Gatver Joyce, dat is echt balen zeg. Misschien toch maar wat sneller de DA erbij halen om weer lang uitvallen te voorkomen.

Leuke naam trouwens.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:02

Ja de vorige x was het ook gewoon stappen en koelen, maar idd heb M het al laten weten want H dacht rechtsvoor, maar t kan natuurlijk ook ergens anders zitten..

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:36

Dat is weer vervelend joyce dat hij weer kreupel is, hopelijk is het weer snel over, die nieuwe van je is wel een schatje hoor,
leuke foto's ook.
Grietje gefeliciteerd met je veulen, ben benieuwd naar de foto's.
Leentje gefeliciteerd met je nieuwe baan, zet hem op!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:43

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 18:26

aaahhh wat een mooie veulen en ook erg mooi aftekeningen!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:48

idd een heel mooi veulen.. de jaarlingen mogen er ook wezen, alles behalve naarlingen

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 08:27

gefeliciteerd P & E mooi veulentje... Ik kom dit veulentje wel een keertje in het echt bekijken als dat mag van jullie...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:44

Ik heb een nieuwe cavia Tong uitsteken

Ik dacht ik zal hem eens laten zien aan de manegemensjes, lief is die he. hij heet paris hilton. Vork

Afbeelding

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:02

haha leuk ding jill en die naam hihihi

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:20

die ziet er schattig uit..leuke naam hoor.

ik hoorde gister trouwens dat ze de wormen spuiten ook verplicht willen maken, en dat je dat ook moet latn aftekenen in het paspoort door de dierenarts ,net als de inentingen.
voor het welzijn van het paard.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 08:33

klopt Supje, dat geloof ik per 1 juli of zo in. Dus in iedereen volop aan het inslaan om de kosten van de DA voorlopig te voorkomen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:11

Hahah Jill arme cavia. Huilen van het lachen Nee hoor is wel grappig die naam.
Vandaag was het weer zaterdag dus we mochten weer. Vanmorgen werd ik gesmst dat NL nog kreupel is, dus dat betekende voor vandaag een manegepaard. Helemaal niks mis mee, maar altijd weer spannend op welk paard je dan ingedeeld bent. Op de manege aangekomen bleek dat ik ingedeeld was op Odaymie. Was er niet echt heel enthousiast over omdat het de vorige keer ook totaal niet klikte. Maar ja ik zou wel zien hoe het vandaag zou gaan. Dus hup paard opgezadeld en gaan hobbelen. In het begin ging het wel redelijk, maar hoe verder in het uur, hoe lastiger ze werd. Ze verzon van alles om onder het werk uit te komen. Ik merkte op den duur ook aan mezelf dat ik enorm aan het mutsen was in plaats van aan het paardrijden. Hamer Heb mezelf dus maar streng toegesproken, maar helaas kwam ik hier ook niet verder mee.
Aan het einde van de les gingen we nog even over het pad langs de manege uitstappen. Dit ging heel goed, tot we moesten draaien. De eerste paarden in de rij draaiden gewoon om, maar de paarden achteraan snapten er niet veel meer van. Odaymie besloot om haar kont richting de voorste paarden te draaien. En stond klaar met een been opgetrokken om Olivia een schop te geven. Olivia in de stress en die durfde er niet meer langs. Toen duurde het Versace te lang en die schoot in zijn achteruit tegen Odaymie aan en die schoot ook achteruit tegen de nieuwe aan. Uiteindelijk was zo ongeveer iedereen in alle hectiek weer de goede kant op, wat kwam door ons teamwork om te kijken wie eerst moest draaien om het goed uit te laten komen. Uiteindelijk allemaal weer heel huids terug naar de binnenbak. Achteraf bleek ook dat we verderop pas hadden moeten draaien. Clown
Na de les gaan eten en 's middags nog wat aangemodderd en op den duur maar weer eens naar huis gegaan.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:20

Ik lag vanmorgen om 6:00 al wakker in mijn bed, helemaal klaar voor een dagje manege. Dan duurt het nog best lang voordat het een fatsoenlijk tijdstip is om op te staan. Grote vraag die mij al de hele week bezig hield: zou ik weer op de nieuwe mogen vandaag? Op de manege aangekomen helemaal happy geconstateerd dat ik inderdaad weer op de nieuwe mocht. Dus na de les van 10 uur lekker gaan poetsen en zadelen (peerd is echt smerig, wasbeurt is eigelijk wel noodzakelijk want met poetsen alleen krijg je m niet schoon genoeg)
Weer een hele kroelsessie dat poetsen want het maakt hem niet uit waar je hem poetst, áls je m maar poetst. Dan kan hij tenminste de meest mongolische poses aannemen om duidelijk te maken dat hij het zeer op prijs stelt Huilen van het lachen Huilen van het lachen.
Nou uiteindelijk opgezadelt en naar e bak. Longeren hoefde niet meer van te voren dus kon met wat hulp van W. zó opstappen. Was deze week wel van plan om wat meer te doen dan meeliften dus gelijk flink aan de slag gegaan met het installeren van beenhulpen. Peerd werkte in het begin braaf mee totdat er moest worden aangedraafd. Dan gaat dat hoofd de lucht in lekker veel schudden en draaien, komt ie tegen het been in en verwacht ie dat je je teugels compleet losgooit anders draaft meneer niet aan....ja dááág Nors opkijken . De meest maffe bewegingen worden bedacht om maar niet normaal te draven. Ik kon er al meer mee dan vorige week, maar hij heeft het er echt heel erg moeilijk mee om in dat normale draftempo te komen en het ook aan te houden (ben er nog niet uit of dit aan peerd ligt, of aan mij of aan een combinatie hiervan Haha!) . Doordat hij ook nog geen constant tempo houdt, hoog opgooit en soms alle kanten opzwalkt leek het door de constante pogingen tot rechtrichten en gas geven vannuit mijn perspectief af en toe wel alsof ik de vogeltjesdans te paard zat te doen. Maar vanaf de kant was het blijkbaar nog redelijk om aan te zien Bloos .
Maarja dan is het lastig handen stilhouden met zo'n baasje onder je die allerlei capriolen uithaalt ipv te doen wat goed is. Een goede oefening voor mij natuurlijk die ik zeer op prijs stel, peerd was er minder blij mee. Denk dat ik volgende week maar eens ga vragen of een martingaaltje misschien geen uitkomst kan bieden. Dan heeft hij een stabielere teugel aan zijn bit ongeacht in welke houding hij zich frot, denk dat dat een een stuk meer rust voor hem meebrengt.

Na verloop van tijd kwam het moment dat wel in 2 groepen op voltes bij A en C gingen galloperen, dus hup je gat in het zadel beetje binnenstelling buitenbeen naar achteren en drukken met je binnenbeen. Heel leuk allemaal maar dat leverde geen gallop op. Uiteindelijk in de begginers-modus aangegallopeerd: buitenbeen naar achteren en een stevige beenhulp van het linkerbeen. Peerd snapte dit gelijk en stoof er vandoor, dolenthousiast de gallop in. Dít kon hij wel en hij zou wel eens even laten zien hóe goed hij dat wel niet kon Hyper! . Na een beetje afremmen omdat ik anders in 3 passen de bak door was bleek peerd heeeerlijk ontspannen te rijden te zijn in gallop (had ik dit maar eerder geweten:ik dacht juist dat het een moeilijk punt was en had het expres even uitgesteld). Lekker uitgeschoven en zo aardig wat rondjes door de bak gehobbeld. Peerd vind het wel moeilijk vol te houden dus je valt er wel een keer of 3 zéér elegant uit, maar als je dit rustig oplost zit je er via de beginners-modus-aangalloperen ook zó weer in. Hij vind het echt een stuk makkelijker om te galloperen dan om te draven en hupst dan ook heel trots rond, erg leuk om daar op te zitten en ik had uiteraard een smile van oor tot oor: helemaal trots op de ontspanning Go jij! Go jij! .
Daarna nog even op de volte bij B-E met zijn allen, en na de gallop kon peerd opeens ook goed ontspannen in draf dus lekker laag en rond zo uitgedraafd.
Op het laatst dus nog even het bospadje genomen waarbij ik erachter kwam dat hij ook achteruit kan draven en goed kort kan draaien als het echt moet Haha! Ach gut .
Ik was in ieder geval helemaal gelukkig aan het einde van de les, hopelijk volgende week weer en dan eens over een martingaaltje hebben, misschien is hij daar wel erg mee geholpen Ja .