Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Rc het Fjordenpaard crosst weer verder! Alweer deel 5!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:46

Leuk linda
Maar er zijn er toch best een stel wat niet meeloopt? Dan kies je daar toch wat uit, daar hebben de kampkids geen last van hoor. Maar ik zou het best zonde vinden, ik ga die week rono eigenlijk altijd wel omdat ik graag daar een hele week wil rijden en als ik van de 5x rijden daadwerkelijk maar 3x rijd dan vind ik dat best zonde...

Anywaaayyyy net mn eerste rijles gehad :+ echt zo'n blunder... Rijd ik 1 van de banden lek tegen een stoeprand, HEBIK WEER :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:47

hahaha suus achja xD Ging het verder wel goed behalve je stoeprand :+?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:53

Ja tuurlijk is het jammer dat we niet onze 5x kunnen rijden, maar wij gaan gewoon niet in de stromende regen rijden en als we later gaan rijden zitten we de kampkindjes weer in de weg. En ons maakt het toch niet uit, dus vind dat je er enigszins wel erg lang over doorgaat. Het is nu eenmaal zoals het is en dat kan ik niet meer veranderen, was het maar zo'n feest dat we de zon konden laten schijnen wanneer we wilde!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:01

Ik reageer alleen op jou linda? jeetje op je teentjes getrapt ofzo :+ je doet net of wij in onze week dan geen rekening gehouden hebben met het kamp ofzo :+

Ja verder ging het wel goed, hij vond dat ik er wel feeling voor had :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:02

mooi! Hoe lang had je les? 1 uurtje?

Britt en ik gaan volgende week Ferro temmen met water :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:02

De eerste rijles is altijd lastig. Ik vond het echt super spannend de eerste keer!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:04

Nee maar je hebt nu wel geloof al 10x hier gemeld dat we wel gewoon hadden kunnen gaan rijden en dit en dat, terwijl wij al meteen zeiden waarom we niet gingen en dat wij het niet erg vinden omdat wij ons ook prima vermaken in ons huisje.
Ik heb nergens gezegd dat jullie geen rekening hebben gehouden met de kampkindjes....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:05

eigenlijk een uur, maar werd nu 40 minuutjes ofzo door de lekke band :Y) ja joh ik vond het ook megaspannend, maar eensmaal bezig merkte ik wel dat ik het snel doorhad. maandag gaan we verder op het snel rechtstellen na een bocht enzo, omdat ik nog wel erg uitzwaai of juist te krap zit daarom ook die lekke band :P

Awesome ella, issie daar zo bang voor dan?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:07

_Linn_ schreef:
Nee maar je hebt nu wel geloof al 10x hier gemeld dat we wel gewoon hadden kunnen gaan rijden en dit en dat, terwijl wij al meteen zeiden waarom we niet gingen en dat wij het niet erg vinden omdat wij ons ook prima vermaken in ons huisje.
Ik heb nergens gezegd dat jullie geen rekening hebben gehouden met de kampkindjes....

Je kan ook overdrijven he :+
En lezen, ik zeg niet dat je dat zegt maar dat je nu net doet of wij geen rekening hebben gehouden met de kampkindjes.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:08

ehmm... Marlous en ik wilde ze staart wassen toen hij nog niet van mij was en toen was het ook de hele tijd draaien draaien weglopen draaien etc.
toen wilde ik ze voetjes afspronzen met alleen emmertje water en spons maar zelfs daar was meneer niet van gedient, daarna leek het beter te gaan dus ik dacht probeer het met een klein straaltje uit de slang ging hij hangen en voordat ik iets kon doen touw kapot :+
dus nu ben ik maar weer over gegaan met mijn emmertje en sponsje maar zijn staart is zoooooo vies! Hij heeft ondergepoepte dreadlocks er in hangen! Die moet echt een keer goed schoongemaakt en uitgepluist worden

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:09

Jullie hebben wel vaak discussies he suus en linda :P

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:10

mijn paard hield ook niet zo van water nee en ging ook hangen en als iemand hem vast hield dan probeerde die over diegene heen te denderen :+
hoofdstelletje en opvoedcursus doen wonderen :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:10

EllaBellaah schreef:
ehmm... Marlous en ik wilde ze staart wassen toen hij nog niet van mij was en toen was het ook de hele tijd draaien draaien weglopen draaien etc.
toen wilde ik ze voetjes afspronzen met alleen emmertje water en spons maar zelfs daar was meneer niet van gedient, daarna leek het beter te gaan dus ik dacht probeer het met een klein straaltje uit de slang ging hij hangen en voordat ik iets kon doen touw kapot :+
dus nu ben ik maar weer over gegaan met mijn emmertje en sponsje maar zijn staart is zoooooo vies! Hij heeft ondergepoepte dreadlocks er in hangen! Die moet echt een keer goed schoongemaakt en uitgepluist worden

Hmm lastig! maar als jullie met zn tween zijn dan gaat het vast al beter denk ik! doet ie ook zo als je hem gewoon op zn hals en rug enzo wil wassen?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:12

nou linda beetje overdreven suus zegt alleen wat zij zou doen..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:16

ja indd dan doe ik het touw door de ring en dan niet vastmaken dan kan de ander het (longeer) touw vasthouden die kan je altijd laten vieren mocht hij gaan hangen.

Weet niet dat heb ik nog niet geprobeert, zal morgen met een natte spons eens kijken hoever ik op zijn benen kom. Hoeven vind hij nu al niet erg meer, draait hooguit een keer om maar gaat niet hangen ofzo. Tsja zulke dingen is hij gewoon allemaal niet gewent maar ik zou het toch wel fijn vinden dat ik normaal zijn staart kan wassen of hoeven afspoelen als die onder de modder zitten en voor het invetten enzo

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:16

Ja en wij zeggen wat wij doen en daar wordt een beetje erg veel tegenin gegaan terwijl het toch geloof ik onze vakantie is.....

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:17

Ik vind ook wel Suus dat je het iets te vaak noemt.. en zelfs paarden voor ze ga verzinnen (anderen trouwens ook), je weet toch niet wat er meeloopt met kamp. Het is al later in het seizoen dus waarschijnlijk niet zo'n luxe dat er twintig goede verhuurpaarden over zijn als de kampkinderen aan het rijden zijn zoals dit jaar wel was in de eerste weken. Ik vind het van Marlous, Linda en Stephanie juist wel aardig dat ze rekening houden met het weer en de kampkinderen (en dat betekend dus NIET dat ik vind dat jullie dat helemaal niet doen) als hun het zo gezellig hebben dan is het toch voor iedereen prima. Leuk dat jullie het gezellig hebben op het Rono!

Mooi dat je eerste rijles goed ging Suus, jammer van de lekke band... iets te hard een stoeprandje?
Vooral regelmatig doen Ella, mijn paard is nog steeds 'bang' voor water maar hoe vaker ik het even doe hoe makkelijker het gaat. Net als met spuitbussen etc. en voor zo'n jong dier moet het wel goede ervaring blijven en geen stress gedoe met knappende touwen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:19

Ik vind het wel mee vallen hoevaak ze het noemt ze probeert gewoon te helpen op de suus manier :)
en ieder neemt het advies op zijn eigen manier no problemo verder toch!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:19

en ik ben op het rono ook een keer niet wezen rijden toen het echt gegoten had, dus ik vind het niet gek dat jullie niet gaan als het regent hoor haha!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:22

Edit± bij nader inzien ga ik er gewoon geen moeite meer insteken.
Laatst bijgewerkt door Suuskipje op 11-08-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:22

nou ella ik vin t wel meevallen hoe bang die was voor water hoor! Ik vond m die zondag voor de keuring vooral brutaal dat ie door me heen dacht te kunnen denderen. Vond ook dat ie toen je met de spons bezig was zich goed gedroeg hoor! Ik had helemaal niet t idee dat ie t heel eng vond. Heb meer beetje t idee dat ie ook n beetje aan het kijken is hoe ver die bij jou kan gaan. Idd keertje met n los(sig) touw en iemand die t vasthoud. Maar als t geen angst is zal dat niet helpen. Dan moet je m gewoon n keer straffen.

Linda(instructrice) heeft Dorey ook n keer n klap op dr kont gegeven (niet heel hard) met n bezem omdat ze het een leuk spelletje begon te vinden.....

Nou we gaan nu filmpje kijken :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:23

naja marlous als ik meega zie ik wss snel genoeg of het angst is of niet we zullen zien wat we er mee kunnen doen!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:26

Dat lijkt me een betere post Suus. Ik weet ook wel dat je het niet verkeerd bedoelt maar hun zitten op het Rono en jij in Utrecht... dan kan je dus niet helpen want ze kunnen dat gelukkig helemaal zelf. Het was van Linda ook helemaal geen vraag om hulp maar meer een mededeling.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:28

spons vind hij idd niet eng, maar toen die keer dat ik zijn voetjes wilde afspuiten stond hij toch echt strak van de spanning! Dus nu doe ik het gewoon weer braaf met alleen de spons en idd dan met die spons naar boven gaan werken kijken hoe hij daar op reageert

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:29

Evelijn schreef:
Dat lijkt me een betere post Suus. Ik weet ook wel dat je het niet verkeerd bedoelt maar hun zitten op het Rono en jij in Utrecht... dan kan je dus niet helpen want ze kunnen dat gelukkig helemaal zelf. Het was van Linda ook helemaal geen vraag om hulp maar meer een mededeling.

Als ze geen reacties op de mededeling wil dan moet ze die gewoon neit plaatsen, dat kan ze nou eenmaal verwachten.
Maar Eef ik geloof dat iedereen mij hier kent als degene die altijd wil helpen, meedenken. En als er dan zo gereageerd wordt dan kan ik ook best uit mn slof schieten. Dan lijkt het mij het beste dat ik gewoon niet meer reageer.