Romana01 schreef:gaat het een beetje met je??
heel veel sterkte
jaa het gaat wel goed.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Liisette_ schreef:Hoi meiden,
Vandaag was het dan zover. Vanmorgen om 11.35 (6-5-11) heeft Sascha haar laatste adem uitgeblazen..
Ze is heel rustig en vredig gegaan. Ze kreeg eerst een prik dat ze ging slapen, uiteindelijk liep ze gewoon te snurken! Duurde ff voordat ze een ader konden vinden, maar voordat alle vloeistof was ingespoten was ze al weg. Geen gesnurk meer.. Dat ze zo snel is heengegaan bewijst maar dat ze echt op was (lichamelijk)..
Mijn moeder en mijn broer hebben haar weggebracht naar Amsterdam.. Ze werd vandaag nog gecremeerd.
Toen het gebeurt was, zei mijn moeder; kom groepsknuffel.. daarna liep ze ff weg.. en heb ik nog met mijn broer geknuffeld (nog nooit gebeurd..) Heb hem ook nooit zien huilen....
http://imageshack.us/photo/my-images/706/dsc0136ru.jpg/
Gisteren gemaakt, laatste keer op het surfstrandje..
, het zien gebeuren van het inslapen is alles behalve makkelijk.
Romana01 schreef:Ik begrijp niks van paarden (nou niks van Ram)
dinsdag: rijden ging super goed, luisterde goed en was lekker soepel,
woensdag: bagger, bagger en nog eens bagger, een stijve plank. Kon niet stilstaan en hard in z'n mond.
vandaag: ging wel, werd wat soepeler, kon nog steed niet stilstaan. Maar de galop ging super, lukte voor het eerst om hem een beetje fatsoenlijk te verzamelen en te laten uitstrekken. Dus ik denk, ik ga voor de gein een vliegende galopwissel vragen
(ff ter info, nog never nooit gereden) en hij doet het ook nog
. Waarom kunnen we de basis niet, maar wel een galopwissel
skyline schreef:Naja dat rijden maakt me echt geen bal uit eigelijk hoor , het is leuk maar als het niet kan dat zou dan jammer zijn . Het was meer omdat ik liever voor de eerste x gewoon iets wilde hebben wat al doorgereden en alles al wist . en ik er dan ook gelijk van kon genieten want het veulen zou eerst 2/3 jaar de opfok ingaan
Kirsten_S schreef:Romana01 schreef:Ik begrijp niks van paarden (nou niks van Ram)
dinsdag: rijden ging super goed, luisterde goed en was lekker soepel,
woensdag: bagger, bagger en nog eens bagger, een stijve plank. Kon niet stilstaan en hard in z'n mond.
vandaag: ging wel, werd wat soepeler, kon nog steed niet stilstaan. Maar de galop ging super, lukte voor het eerst om hem een beetje fatsoenlijk te verzamelen en te laten uitstrekken. Dus ik denk, ik ga voor de gein een vliegende galopwissel vragen
(ff ter info, nog never nooit gereden) en hij doet het ook nog
. Waarom kunnen we de basis niet, maar wel een galopwissel
Miss had ze nog wat spierpijn van het rijden dinsdag?
. en netjes halthouden moet die toch wel kunnen als die spierpijn heeft... en dan hoeft het niet vierkant te zijn, zolang die maar stil staat. Romana01 schreef:skyline schreef:Naja dat rijden maakt me echt geen bal uit eigelijk hoor , het is leuk maar als het niet kan dat zou dan jammer zijn . Het was meer omdat ik liever voor de eerste x gewoon iets wilde hebben wat al doorgereden en alles al wist . en ik er dan ook gelijk van kon genieten want het veulen zou eerst 2/3 jaar de opfok ingaan
daar heb je gelijk in, denk echt dat het fijner is als je een wat ervaren paard als eerste paard hebt, hoeft niet makkelijk en oud te zijn. Maar die je zelf niet alles hoeft te leren
Liisette_ schreef:Misschien had ie juist last van spieren tijdens het stilstaan? Spieren staan nooit stil he.. Zijn continue bezig met werken..
Kirsten_S schreef:Miss kan je eens nadat je een dag goed en fijn hebt gereden gewoon een dag vrij geven of longeren en de
dag erna weer beginnen en kijken of het helpt.
Romana01 schreef:Liisette_ schreef:Misschien had ie juist last van spieren tijdens het stilstaan? Spieren staan nooit stil he.. Zijn continue bezig met werken..
das idd wel zo, maar vandaag kon die ook niet netjes halthouden en de rest was die wel weer lekker soepel. Ik ben heel erg bang dat het door de zadel van de eigenares komt (wij hebben ons eigen zadel). Deze moet heel erg opgevuld worden, normaal werd daar 1x per week door eva mee gereden, maar sinds 2/3 weken rijd de eigenares ook en sinds dien gaat alles wat moeilijker... En drukt die ook sneller z'n rug weer weg... misschien komt het daardoor
Romana01 schreef:Kirsten_S schreef:Miss kan je eens nadat je een dag goed en fijn hebt gereden gewoon een dag vrij geven of longeren en de
dag erna weer beginnen en kijken of het helpt.
punt is wij rijden alleen dinsdag, vrijdag en zaterdag. Zaterdag is de enige dag dat wij in de bak kunnen rijden. en over de rest van de dagen kan ik niet beslissen wat er met hem gebeurt. zowiezo wordt die maandag niet bereden