Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:06

Leuk Anietje, zag haar gisteren nog bij DWDD op tv. Haha, die poezeltjes toch! Gelukkig heeft die ouwe Duitser nog stukkies behang bewaard! Dat wordt plakken en ze met de plantenspuit africhten.

Tip: niet te dure boomlooszadel pads bij Agradi. Kan je straks gaan rijden als ze niet meer kreupel is!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 18:02

AnitaJoeri schreef:
Vanavond naar het eerste concert van Shary-An, leuk en spannend..

Jammer Aniet dat ik niet kon.. Ik was ook gevraagd...Veel plezier daar! :D
Wel een super lange dag voor haar... Pffff.... Lijkt allemaal zo makkelijk...

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 02:00

Zo ben ik weer, was super leuk en hartstikke goed concert.Hebben er echt van genoten
Aman en Arjan waren er ook

Enne Kay ben blij dat je wel voor de poekels van Romana kon zorgen hihi, jammer dat je niet kon, was echt leuk
en stiekem gezegd denk ik dat mijn dag nog langer was.
Was in iedergeval 2 en een half uur rijden, maar hebben daar vanmiddag een bietje gewinkeld, lekker uitsmijtertje gegeten en bakkie gedaan en toen natuurlijk naar het concert en weer 2 en een half uur naar huis.
Ben net thuis, alle beesten verzorgt en nu een cognacje en lekker bedje in.
Morgen weer ontbijtje voor 2 gasten maken.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:18

zo ben nu weer de eerste hihi

Guten morgen
5 graden, bewolkt, maar geen mist en koude wind

MarlisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:47

Ja het is errug frisjes brrrr.
Gezelig avond gehad dus anita :)

Net naar de dijk geweest en nu weer even een lange wandeling dijk doen met de doggies.
eind vd dag naar Peepsie in het paardenparadijs :D

Ik moet het weekend werken ben afgelopen weekend naar Kyra geweest maar wil morgen na mijn werk eigenlijk ook heen en weer haha. Om de kleine meid te bezoeken kost alleen zo veel benzine.

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:02

Pfff is die rooie kat net van de antibiotica af heeft hij een blaasontsteking heeft hij weer opnieuw antibiotica en hij moet volgende week terug pfff om te kijken of hij geen gruis heeft

MarlisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:05

Wat vercelend zeg aman.

MarlisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:18

Heb net me hand verbrand met mn broodje uit de oven halebn, auw.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:03

goeie avond!!
klinkt leuk dat concert van shary-an :D !! was het wat? zal wel spannend zijn geweest voor haar.

peeps loopt nog steeds niet goed joh?

zadel was TE moo :Y) , leek wel nieuw, prachtig en ook nog een goeie vraagprijs. *\o/*
goed,hield er rekening mee dat hij niet zo passen... 17 en half inch, voor het mooie moet doo 17 hebben i.v.m zn korte ruggetje. en hij mocht niet te smal zijn omdat hij ook nog eens vrij rond is....
leg het zadel erop, kamer mooi breed genoeg , kussens sloten mooi aan , niet te lang op zijn rug. *\o/*
ik ga erop zitten, ding zit HEEEEEEEEEERLIJK echt fantastisch.

ik draaf aan en na 2 passen ligt hij op zn schoft -O- :=

eraf, zadel weer terug op zn plek , zadel strak getrokken tot doo practisch stopte met ademen #) rondje draven , weer naar voren.
ik vond het genoeg voor de avond |o
'smorgens zou astrid komen , nog niet verteld wat het zadel deed en opnieuw de kans gegeven , nou konden er niets van bakken ook de zadelmaker zou hem niet passend krijgen %)
het model is gewoon niet geschikt, wannadoo is vol achter zijn schouder en zijn schouder beweegt vrij ver naar achter , heb dus een zadel nodig die zorgt voor veel schoudervrijheid... bij dit zadel kwamen de zweetbladen 'íetsie naar voren' qua model... moet iets hebben wat wat meer naar achteren gesneden is... dduuuussss kon wel janken :P hahahah

nouja we sparen stug verder, zadel wat ik nu heb kan nog wel , maar is niet perfect.
doo moet gewoon ook wat afvallen ~~}> , hij heeft wel aardig wat spieren , maar er ligt ook een mooi laagje vet overheen ;)

ben dus weer lekker aan het doorzoeken enheb iets moois gevonden :D slechts 4000 euro ^) pressie kijkt dus mooi even verder hahaha

de poezel doet het ook goed.
soms mist ze haar poot wel dat zie je. en met vlagen heeft ze pijn. rent ze achteruit tegen de muren op , zo zielig. heb haar stiekem wat pijnstillers extra gegeven. je ziet dan gewoon dat ze niet weet wat ze met zichzelf aanmoet. (denk dat ze de stomp dan beweegt o.i.d. zal wel zeer doen langs dat kapotte botvlies en spieren die niet meer liggen zoals ze behoren te liggen)

kaar wanneer ben jij aankomende week op stal?

hebben de dames nog leuke plannen voor het weekend?

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:48

Guten morgen
0 graden en ales is wit, heeft dus gevroren.
Stralend zonnetje

Jammer van je zadel Press.
Met Joepi was ook altijd een probleem, schoof ook alles naar voren.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:07

Ah, Press, jammer! Nog even een klein positief commentaartje: de maat...die 17 inch ( of groter of kleiner) is de maat van de zitting. Dus heeft te maken met de kontmaat van het mens. Dit bepaald in een zekere mate ook de lengte van het zadel, maar het model van de kussens is wat betreft draagvlak en lengte bepalend voor het model van de paardenrug. Dus het is heel goed mogelijk om een groteren zittingmaat te hebben die ook op korte ruggen past, doordat de kussens een bepaald model hebben. Het draagvlak van het zadel is dan anders verdeeld.
En zo heb je kleine maten die ook op grote paarden goed passen, door het model van de kussens. Heel veel succes met je zoektocht ( en je spaarrekening)
en een knuffel voor de driepootpoezel!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:12

Toevoegsel: ik heb heel wat geleerd van Warenko, o.a. Zadels passen......hij had een uitmuntend uniek figuur. Brede ruggegraat, smalle borst, enorme monnikskapspieren, ronde ribben, en een geprononceerde schoft.
Best peerd....

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:01

morge, heerlyk les gehad, je moet myn zadel is proberen is echt ideal een kent en master echt engels dressuurzadel van de makers van thorogood hoe je dat ook schryft echt veel hebben hem hier op stal en niet duur 900 compleet by mr ed ik heb 18 inch zit heerlyk lekkr brede zadelkamer kan ook een andere boom in tank heeft l standaard kan je stoten op 2 manieren doen voor het schuiven ben er echt heel bly mee en past goed op brede paardjes en voor die prys een in engeland gemaakt dressuurzadel is echt super

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:47

Heerlijk met Aiko 3 uur buitengereden, koud (5 graden), maar stralende zon en helemaal geen wind.
Prachtige route genomen, door akkers, door bos en langs wat boerderijen.
Als het morgen weer zo is ga ik met Joepi op pad.

Fijn dat de les goed ging Aman met dat koppige draakje

Nu ff stozuigen en eten maken.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:27

Jammer Pres van je zadel, dan maar verder zoeken het is niet anders.......
Ik heb anders nog wel een telefoonnummer van iemand die je eigen zadel ook op maat kan maken. Zij is niet echt goedkoop voor het opvullen maar ze licht dan ook je hele rug door van het paard enzo. Ze heeft ook zelf zadels, weet alleen niet hoeveel deze kosten.
Poesje gaat vanzelf wel goed leren lopen op drie pootjes en je zult nog versteld gaan staan wat ze straks allemaal weer kan.
Ik ben deze week op dinsdag en donderdag vroeg in de avond op stal en woensdag eind van de middag, begin avond.

Heerlijke les gekregen van Astrid, over 14 dagen wordt Blando een uurtje gemasseerd. Is ook wel eens lekker voor hem ipv les.

Voor morgenochtend staat een buitenritje gepland

je hebt wel de lot uit de loterij dit keer met je katten Amanda, ach je weet weer waar je voor werkt.

Nu maar hopen dat Peepsje weer beter gaat lopen. Hoe is het met Kyra????

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:09

Een heerlijk weertje vandaag. Lekker met Storm bezig geweest. Eerst samen net Blando los en ze gaan dan hun tanden flossen aan een longeerlijn.....helemaal niet raar!
Dan lekker stappen op de laan en stoppen oefenen en drafje aan de hand. Ook nog grondwerk gedaan, in complete stilte, dus alles met lichaamstaal. Hij doet dat super, is heel geconcentreerd en doet dat superbraaf. Lekker genoten!

Kaar, heb je al boodschappen gehaald????

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:31

Zadel vinden dat goed past kan een echte zoektocht worden soms...veel succes Press maar denk dat het met Wannadoo wel mee moet gaan vallen,alleen de centjes dan nog helaas |(

Warenko had een hele aparte bouw op het laatst kan je wel stellen....

Afbeelding

Maar dat maakt het allemaal ook zo leuk die oude dozen :j

Gaat vast goed komen met Peeps als ze het zo naar haar zin heeft,heerlijk toch een tevreden paard.

Lekker morgen naar buiten Karin :D ik ga ook weer ben Maandag met Sas en Rinke geweest...eeen flinke galop :oo Mandy moet alle zeilen bijzetten en ik ook! PFFFF.
Eigenlijk ben ik meer van de drafjes...maar Rinke moest even voluit voor zijn koppie....dus Mandy moest haar pootjes uit haar lijf lopen om het bij te houden haha :(:)
Veel plezier morgen ;) Heerlijk toch die buitenritjes!

Vandaag weer het land gemest....lekker op het gemakje....zo fijn voor Mandy dat ze nog zo buiten kunnen staan de hele dag,ben er echt heel blij mee!

MarlisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:36

Peep liep goed
Even aan de pessoa geslingerd. Ze heeft wel een wondje op haar hals, geschopt of gebeten denk ik. Hoort erbij. Het is alleen wel echt kokend heet en er zit een verdikking onder, hoop niet dat het erg dik wordt of een vocht bult ontstaat ofzo. Heb het schoongewassen met betadine shampoo en ingesmeerd peep lag slapend in het zand samen met de jaarlinger en een andere haf.ze keek echt aah baas kom op laat me nou liggen ik ben moe :p

Sorry heb niet bijgelezen en gereageerd want zit op mn mobiel op bokt. Ben in de uto naar huis.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:40

Jetta schreef:
Ah, Press, jammer! Nog even een klein positief commentaartje: de maat...die 17 inch ( of groter of kleiner) is de maat van de zitting. Dus heeft te maken met de kontmaat van het mens. Dit bepaald in een zekere mate ook de lengte van het zadel, maar het model van de kussens is wat betreft draagvlak en lengte bepalend voor het model van de paardenrug. Dus het is heel goed mogelijk om een groteren zittingmaat te hebben die ook op korte ruggen past, doordat de kussens een bepaald model hebben. Het draagvlak van het zadel is dan anders verdeeld.
En zo heb je kleine maten die ook op grote paarden goed passen, door het model van de kussens. Heel veel succes met je zoektocht ( en je spaarrekening)
en een knuffel voor de driepootpoezel!

klopt helemaal de ene 17 is de andere niet...
feit is wel dat tot nu toe alle 17,5 inch te lang waren.
heeft idd ook te maken met de kussens, diepere zit , plat zadel , hoe de kussens bevestigd zitten.

ijslanderzadels zijn ook bekend om hun kortezadels in grotere inch maten :D
maar die wil ik nou net niet ;)
kreeg alleen zo goede hoop omdat de dingen waar we hiervoor zo over vielen nu allemaal goed waren.
maargoed het is niet anders , heb nu weer wat anders op het oog om te proberen.

tis een lastige poownie. breed, weinig schoft, weinig schouder, maar wel ver naar achteren , vetje achter zijn schouder en een bolle buik alle ingredienten om een zadel makkelijk te laten schuiven :P

moet de <:) maar eens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief aankijken <3

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:46

spettertjuh schreef:
Jammer Pres van je zadel, dan maar verder zoeken het is niet anders.......
Ik heb anders nog wel een telefoonnummer van iemand die je eigen zadel ook op maat kan maken. Zij is niet echt goedkoop voor het opvullen maar ze licht dan ook je hele rug door van het paard enzo. Ze heeft ook zelf zadels, weet alleen niet hoeveel deze kosten.
Poesje gaat vanzelf wel goed leren lopen op drie pootjes en je zult nog versteld gaan staan wat ze straks allemaal weer kan.
Ik ben deze week op dinsdag en donderdag vroeg in de avond op stal en woensdag eind van de middag, begin avond.

houd ik je even op de hoogte wat betreft woensdag goed?

@ aman , kent and masters heb ik idd ook naar gekeken hoor ik ook allemaal positieve verhalen over

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:53

Ik hoor het wel van je Pres of je kan komen. Je hebt mijn nummer toch nog?

Ja Jet, heb eindelijk boodschappies gedaan. Heb maar macaroni gemaakt.

Ja Marion, bij jullie mogen de paardjes nog heerlijk naar buiten en voorlopig blijft dat ook zo denk ik want de weersvoorspellingen zijn gunstig.

Morgen wordt een rustig ritje hoor, gewoon stapritje en misschien een klein drafje. Paardje waar ik mee wegga is een beetje ziekjes heeft het aan zijn blinde darm maar moet veel lopen.

Marion wat een geweldige foto van Warenko

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:04

Hij wordt niet vergeten...en staat op menig foto evenals Evita....zo leuk om terug te zien!

En er zijn ook nog fototjes van Blando hoor die nog niet gezien zijn...ik maak wel steeds minder fotos merk ik en eigenlijk zou ik dat wel moeten doen...het is zo leuk om terug te kijken :D

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:52

Ik maak ook niet zo heel veel fotootjes en iedere keer denk ik weer camera mee. Stel je voor dat Blando en Storm weer los gelongeerd worden. Als ik dat eens film liggen jullie echt in een deuk, het zijn dan twee dwazen.................

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:02

guten morgen
-1 en heeft wel iets meer gevroren, want Aiko zijn waterbak lag ook een laagje ijs in.
Wel weer mist, hoop dat het weer zonnig wordt, ga ik fijn met joepi naar buiten.

Ook lekker naar buiten Kaar.
Niks omdraaien hoor, gelijk een tikkie.Je kan het echt waar.

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 10:37

Afbeelding

Even een fototje van de grote kleine man...alweer 1 jaar geworden verleden maand :j