stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:34

@ Dabo: aaauuuu! dat doet zeer, maar gelukkig niets gebroken oid, dus effies rustig aan en straks weer racen door het twiske Lachen

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:50

zeker aso Annemieke,ik ben al vanaf half 9 op weg.Maar goed nieuws het infuus mis er uit bij Zirano.Nadat wij gisteren waren geweest knapte hij giga op.Nu staat hij zonder pijnstillers en krijgt twee keer per antibiotica over zijn eten.
Toen wij vandaag aankwamen keek hij heel wat beter uit zijn ogen dan gisteren en begon hij ook meteen met knuffelen en kusjes geven aan Chantal.Hij gierde van de honger want bij Taams kreeg hij 4-5 keer per dag eten en hier 2 keer.Wle de hele dag door hooi maar twee ker per dag biks en dan ook nog maar twee keer een kilo.Gelukkig krijgt hij nu 'savonds ook slobber dus nu 3 keer per dag.
Morgenochtend mag ik bellen wat ze verder vanplan zijn en wanneer hij eventueel naar huis mag met het verder behandelplan.Dus jongens ik heb morgen nogmaals jullie DUIMEN nodig zo rond 10.00 -10.30 mag ik bellen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:53

Ik duim voor jullie OK dan! Wat fijn dat hij nu aan het opknappen is en het infuus eruit mocht!! Echt super. Hoop dat hij snel naar huis mag!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:00

Zit net op bokt te kijken. Wat vinden jullie (en dan heb ik het vooral tegen Shirley als knaagdieren liefhebber) van zo'n topic? Ik kan daar zo kwaad om worden...!

viewtopic.php?f=73&t=679995&st=7&sk=t&sd=a

Hoop dat de link werkt. Eerst foto's van lieve muisjes plaatsen en dan later melden dat je de mannetjes aan je spinnen hebt gevoerd... En dan zeggen dat het de natuur is?! Boos!

Sorry, we worden weer fel... maar vind dit niets voor bokt...

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:01

Fijn dat het weer zo goed gaat met Zirano! We duimen voor jullie!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:13

Dank jullie wel.Morgen zet ik alles hier weer neer.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:16

@ Zirano: zo klinkt goed zeg,hardstikke fijn zeg, ik duim ook voor je !
Afbeelding

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:39

Kan ik wel tegen hoor Esther. Ik weet dat er heel veel ratten ook slangenvoer zijn... ja die moeten ook eten.
Het is voor mij wel een reden om nooit meer een dierenwinkel ratje te nemen (die zijn eigenlijk altijd gefokt als voer en er wordt nooit gelet op ervelijke zaken) maar een ratteryratje of liever nog een ratje uit de opvang. Ook uit de opvang kan je jonge ratjes krijgen. Zowel van de rattery of de opvang weet je dat die beesten nooit als voer komen en er niet meer verder mee gefokt mag worden. (dit om het broodfokken te beperken).
Tja dat is t enige dat je kan doen. Ik lees te veel op die ratten fora over slangenvoer ed; mijn ratjes zullen zo nooit eindigen maar slangen moeten ook eten. Spinnen niet want de enige goede spin is een dode spin hahaha Ik haat spinnen! Schijnheilige gluiperds vind ik ze.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:42

Yes! stal eigenaresse gaat akkoord dus ergens eind van de week kom ik met mijn boeven naar Taams toe Afbeelding

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:15

ShirleyA schreef:
Kan ik wel tegen hoor Esther. Ik weet dat er heel veel ratten ook slangenvoer zijn... ja die moeten ook eten.
Het is voor mij wel een reden om nooit meer een dierenwinkel ratje te nemen (die zijn eigenlijk altijd gefokt als voer en er wordt nooit gelet op ervelijke zaken) maar een ratteryratje of liever nog een ratje uit de opvang. Ook uit de opvang kan je jonge ratjes krijgen. Zowel van de rattery of de opvang weet je dat die beesten nooit als voer komen en er niet meer verder mee gefokt mag worden. (dit om het broodfokken te beperken).
Tja dat is t enige dat je kan doen. Ik lees te veel op die ratten fora over slangenvoer ed; mijn ratjes zullen zo nooit eindigen maar slangen moeten ook eten. Spinnen niet want de enige goede spin is een dode spin hahaha Ik haat spinnen! Schijnheilige gluiperds vind ik ze.

Vrienden van ons hebben ooit een muisje gehad, Vera heette ze. Die hadden ze van mensen die Vera voor hun slang hadden gekocht. Maar i.p.v. dat de slang Vera opat, viel Vera de slang aan! En toen zaten ze met een muisje dat zich niet genoodzaakt voelde als voer te dienen! Onze vrienden hebben dit muisje toen genomen en het twee jaar lang gehad. Op een gegeven moment kreeg het een abces en toen hebben ze het laten inslapen. Die vriend vertelde ons dat hij in zijn nette pak bij de dierarts kwam en vertelde dat zijn muisje zo ziek was dat hij het wilde laten inslapen. Die dierenarts keek hem heel vreemd aan... Zie je het voor je. De meeste mensen nemen die moeite niet...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:19

hallootjes!
zooooo,ben net wakker Bloos
we hadden gisteren een verjaardagsfeestje van vriendlief en het was erg gezellig Haha!

straks nog de troep opruimen....dat is toch minder hoor Sigaar

hoe gaat het met je been ellen?

alle mensen die punten hebben gehaald: gefeliciteerd!! Go jij! Go jij!

goed om te horen dat zirano zo goed gaat,hij moet natuurlijk wel net zo groot en sterk worden als zijn grote zus Knipoog

Sjors: dat is al vrij rap zeg Knipoog ,wel gezellig iig!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:46

sjorsie schreef:
Yes! stal eigenaresse gaat akkoord dus ergens eind van de week kom ik met mijn boeven naar Taams toe Afbeelding

Dat is inderdaad snel! Gezellig!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 17:59

Gelukkig was alles goed vandaag met hem.En zoals Emmeloord al vertelde kijk maar eens een jaartje verder dan zul je zien ho groot en mooi hij geworden is.Dus 2007(toch Brenda) wordt zijn jaar dan staat hij nog even op vacantie en dan in de zomer weer bij Taams en dan september volgend jaar met hem aan de slag.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:01

Brenda hoe is met jouw oma??Iedereen gefeliciteerd met zijn/haar punten.Vergeet niet jouw paard ook lekker te belonen want de punten komen ook door hem of haar. Go jij! Go jij!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:08

mayo is weer tevreden!! Haha! weer een puntje erbij Haha!
176 en 184 punten Haha! ondanks dat ik niet helemaal lekker was en dancer ook niet helemaal geweldig liep ging het toch erg goed Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:34

Ik had het je al gezegt jouw tweede proef was beter de eerste liepen jullie te ontspennen.Hij liep ook een beejte onregelmatig.Maar dat komt waarschijnlijk omdat zijn bazinnetje ook niet zo lekker is.Beterschap Mayo en gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:59

Hoihoi, ik ben er ook weer! Voor degenen die er naar vroegen: het gaat alweer prima met me, mijn been is blauwig, valt wel mee, en ik heb enorme spierpijn in mijn schouders, vooral links! Maar ja, gaat wel weer over!
Bella heeft er nog wel meer last van denk ik... Ze heeft een pijnlijke plek bij haar lies, links. Daar heeft mijn voet natuurlijk in gezeten, toen we lagen Verdrietig
Dus op aanraden van Marjan (thnxxx!! Haha! ) gaan we een paar dagen lekker zachtjes masseren, en wandelen. Zo gaat het vast weer snel goedkomen! Haha!

Jij ook wederom gefeliciteerd met je puntje Mayo! Haha!

Nu even een heel kort verslagje van vandaag. We (Nadine, Ger en ik) zijn dus naar Friesland geweest om Buddy, Nadine's paard op te halen. Beestje was echt super braaf in de trailer! Heeft geen hap van het hooi gegeten, en waarschijnlijk de hele weg wijdbeens gestaan, want toen we het deurtje open deden stond meneer midden in de trailer te dampen van het zweet...!
Nadine is nu natuurlijk helemaal blij he, dat snappen jullie wel! Haha!
Ik heb wat foto's gemaakt, zal er zo ff eentje plaatsen Lachen

[edit]
Kweenie welke ik plaatsen moet, dus ik plaats er gewoon 4 Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Budje in zijn nieuwe stalletje (Eureka in WijdeWormer):
Afbeelding

Afbeelding
[/edit]
Laatst bijgewerkt door Dabo op 19-11-06 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:17

Hoi Ellen alleen maar met een zachte borstel hoor over de plek heen.Ik kom per dag even kijken hoe het gaat.Vergelijk het maar met een flinke blauwe plek(auwauwau),en daar wil jij ook n iet teveel gerotzooi aan.Je kunt er ook traumeel gel op doen dat is in principe nog beter.Als je het niet hebt zeg het dan want ik heb van een heeeele aardige vriendin een fles gekregen zodat ik haar paardje ook plaatselijk doe.Het werk echt grandioos.Kun je die borstel achterwege laten maar wel eventjes stappen hoor een paar daagjes.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:24

Ik merkte het wel net Marjan, dat die plek HEEL gevoelig is!! Toen ik zachtje mijn hand over haar lijf heen liet gaan, kwam ik op die plek, en ze deed een stap opzij. Weg van mijnhand dus!
Ze deed niet lelijk naar mij hoor, maar liet wel merken dat het pijnlijk was.
Ik heb wel een zachte borstel, maar geen traumeel gel nee.. Wil ik wel van je proberen, graag!
Ik ga 2x daags stappen, nouja, ik stap dan overdag met haar, en Irmgard wil haar dan wel s'avonds in de molen zetten, en dan mag ze daarna ook nog wel ff los met Raisa Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:29

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten Haha!
@ Dabo: lief hoofdje heeft Buddy Lachen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:29

Wat een lollige muis Esther: een slang aanvallen. Geweldig!
Jammer dat ie voor een abces in moest slapen, dat is vaak niet nodig. Zal wel een kankerbultje geweest zijn....
Mijn da is t wel gewend hoor om een ratje op bezoek te krijgen. Heb m zelfs wel eens 's nachts zijn bed uit gebeld voor een ratje. Er gaan steeds meer mensen met hun kleine knagertjes naar de da.

Iedereen nogmaals gefeliciteerd met de punten: goed gedaan.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:30

De traumeel moet twee ker per dag erop gesmeerd worden hoe laat ben jij er morgen??kan ik het je meteen een beetje geven.Ze was bij mij echt boos hoor dus ben ik gestopt en heb het nog goed gemaakt met een worteltje/appeltje.Wat een poepie dat paardje hoe oud is hij/zij??

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:31

Leuke foto's Ellen. Buddy ziet er idd lief uit. Ik hoop dat ze er veel plezier mee heeft.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:42

Ik kan de tijd aanpassen aan jou hoor Marjan, dus zeg maar hoe laat JIJ er bent! Haha! Haha!
Ik zal een potje meenemen dan Haha!
Moeten alleen ff kijken HOE we er komen...? Via Oostzaan of Landsmeer... :S

Buddy is ook echt een schatje, echt heel lief. Hij is 8jaar oud (jong) En heeft zijn hele leven in Friesland gestaan. Van de week gaat Nadine rijden, misschien kan ik nog wat foto's maken hihi

Kom je nou wel met je beide paardje, Sjorsie? Ik dacht met 1? Haha! Gezellie Haha! Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:44

@ Dabo: Abel komt naar Taams toe en Wesco gaat naar de broer van meneer Taams, zeker gezellie Lachen