stal Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:59

@ Maiken

Ik zou rekenen op 3 kwartier, maar het is waarschijnlijk iets langer dan een half uur. Je rijdt de A20 af tot afrit Bodegraven, dan een paar km naar het industrieterrein en dan linksaf de dijk op. Achterop het terrein (bij de binnenbak) kan je keren door een rondje te rijden om een pion heen. Dan staat de auto meteen de goede kant op voor het uitparkeren!

Michiel verwacht wel dat je paard al warm genoeg is om meteen met de les te beginnen. Ik rijd altijd een 20 minuten voor de les in. In het begin van de les zal Michiel eerst wel even zien hoe iedereen rijd, maar je gaat al vrij snel beginnen met het springen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:10

Zippo_M schreef:
@ Mo - ik moet zondag om 11.00uur crossen, weet jij misschien hoelang 't rijden is?? :D

gaaf zeg
waar?

Flurk

Re: stal Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:11

sorry vraag is al beantwoord zie ik

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:30

Zo de stroom doet het weer op stal :D

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:59

Heeft nog lang geduurt zeker Maiken? Zag ze druk aan werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:12

Ik wist geeneens dat de stroom uit was gevallen haha, was waarschijnlijk al lekker warm thuis :P

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:13

Toen jullie er waren was er al geen stroom! ;-)

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:16

eugh to ongeveer half 8, dus best nog wel een tijdje.
Dus Zip had er weer een gelukje bij want de lessen gingen niet door }>

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:18

Balen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:20

Haha echt niet ?

Zo nou dat laat maar weer zien hoe lekker ik vandaag oplette op stal, oepsie :P

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:21

Hihi Vin moest wel hard werken vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:25

Ja, zelfs balkjes werden er neergelegd. M'n ma was zo bijdehand om de kastsleutel te vergeten dus ik kon ook niet hobbelen helaas, want ik moet wel m'n hoofddeksel ophebben. Maar ja ik had zoiets van ; euh ja hij draaft toch, dan vind ik het prima, want ze had haast haast haast dus ik dacht nou dan ga ik in het weekend toch goed met 'em aan de slag maar goed dat werd niet zo gewaardeerd want toen ging ze zelf wel effe aan de slag.

Arme knol, volgens mij wist ie nog net waar z'n benen waren. Moet die dikke toch weer conditie op gaan bouwen :P

Hoe is het met Jim? (moet eigenlijk slapen maar ik smokkel even een paar minuutjes onder het mom 'de kat ligt zo lief op schoot te slapen')

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:28

Ach die arme Vin heeft zijn beentjes uit zijn lijf gelopen! Maar Showen kan hij!!

Met Sjim gaat het gelukkig steeds beter! Hij loopt ook al wat makkelijker! En er zijn geen nieuwe ontstekingen gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:30

Haha ja dat wel, maar goed was ook zo veel interessants dat ie natuurlijk wel even het onderste uit z'n kont moest halen! En eh tja er is wel een stukkie van een balkje af gekomen want hij kan showen, maar hij kan ook super lomp doen natuurlijk. Anders zou het Vincent niet zijn. Dus dat wordt nog wat met Equa, ik hoop niet dat de lompheid in de familie zit :P

Da's wel heel fijn :D Komt helemaal goed toch :)

Maar goed
ik ga even m'n bedje in, want die stomme wekker gaat weer om kwart over 5. Verdorie.

Weltrusten vast :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:33

Hihi ach joh komt wel goed hoor!

SLaap lekker!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:07

Ik ga morgen naar huis. Ik vlieg naar Rotterdam en land om 18.00. Handig, want daar staat mijn auto nog!

Zou iemand voor mij een baaltje stro voor morgen willen bestellen voor mij? Dan kan ik morgenavond nog zijn stalletje doen!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:26

ik bestel wel stroooo..
heb t op m'n hand geschreven! zodat ik het niet vergeet ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 16:17

Haha, dank je wel!!

Is het bij jullie ook zulk mooi weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:49

Nee k heb vandaag niet echt mooi weer gezien, jullie wel? Vond het maar donkertjes vandaag :(

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:51

Zo gisteravond kwam ik op stal en wist niet dat de stroom was uitgevallen. tjonge wat is het dan donker zeg. Toevalig had ik een mini zaklamp en die kwam goed van pas. Het uitmesten viel niet mee met zo'n klein lichtbundeltje dus toen ik de ergste poep had verwijderd ben ik er snel mee opgehouden. WW heeft in het donker dus in de paddok gestaan. En daarna zijn we toch maar even stout gaan doen en met hem gaan rijden. Echter in het donker opzadelen gaat hem niet worden hoofdstel indoen ging best goed op gevoel. Daarna heeft mijn groom haar cap opgezet en ik longeerlijn aangehaakt.
En toen....... PATS sprongen de lichten aan.
Echt geweldig wat kun je daar dan van genieten.
Het was heerlijk rustig op stal dus hebben we heerlijjk in de grote baan geoefend. Het ging zo goed dat ze ook nog even stukje los (zonder longeerlijn) heeft gereden.
Wij zij helemaal blij. En volgende week doen we gewoon weer mee met de lessen en hebben dus weer MENLES om 20:00 uur

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:32

Anoniem schreef:
Nee k heb vandaag niet echt mooi weer gezien, jullie wel? Vond het maar donkertjes vandaag :(

het was hartstikke warm! ben 's avonds in mijn trui naar huis gefietst vanaf de paarden. :)

@ Marjolein... Je stro-tjes zijn besteld hoor!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 14:08

Zo vandaag was het best lekker weer dus pony nadat hij in de molen gelopen heeft lekker even losgegooid met Onida.
Die 2 kunnen het leuk met elkaar vinden. Daarna Ww even lekker aan longeerlijjn wat rondjes laten lopen en hij klinkt al stuk beter dan vorige week. Maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Morgen krijgt hij zijn laatste medicijnen (van DA) en daarna moet blijken of hij op eigen kracht verder kan. Dus besloten om komende week toch nog rustig aan te doen.
Dat betekend Zippo dat je woensdag me les over mag/kan nemen. Daarna les ik lekker zelf weer iedere week.
Kortom het eerdere bericht wat ik schreef over menles 4 november gaat niet door. Morgen hoop ik met de pony even een frisse neus aan zee te gaan halen.
Ben benieuwd

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 15:37

Flurk schreef:
Zo vandaag was het best lekker weer dus pony nadat hij in de molen gelopen heeft lekker even losgegooid met Onida.
Die 2 kunnen het leuk met elkaar vinden. Daarna Ww even lekker aan longeerlijjn wat rondjes laten lopen en hij klinkt al stuk beter dan vorige week. Maar ik ben nog niet helemaal tevreden.
Morgen krijgt hij zijn laatste medicijnen (van DA) en daarna moet blijken of hij op eigen kracht verder kan. Dus besloten om komende week toch nog rustig aan te doen.
Dat betekend Zippo dat je woensdag me les over mag/kan nemen. Daarna les ik lekker zelf weer iedere week.
Kortom het eerdere bericht wat ik schreef over menles 4 november gaat niet door. Morgen hoop ik met de pony even een frisse neus aan zee te gaan halen.
Ben benieuwd

Mooi dat het al iets beter gaat! Hoop dat het al snel helemaal over is! ;)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 14:52

Zo gisteren met pony naar het strand geweest.
Hij vond het reuze spannend. Mijn bedoeling was zeelucht inademen en lekker stappen op het harde strand langs het water.
Maar tot mijn stomme verbazing was er geen hard zand. Dus moest de pony behoorlijk trekken en mijn 2 meiden die mee waren hebben behoorlijk stuk de kar lopen duwen. Uiteindelijk wel hard zand gevonden dus wel redelijk kunnen rijden
terugweg zijn we maar door de duinen over asfalt pad gegaan
Ww deed het in ieder geval super voor zijn eerste strand ervaring
Ook hebben we hem toch nog door het zeewater kunnen laten lopen en hij heeft er schone sokken aan overgehouden

Vandaag hebben we gewoon ritje in de buurt gemaakt.
Weer met hoefschoenen en ze bleven perfect zitten.
Gingen niet draaien of zo. Dus denk inderdaad dat het vorige keer een incident is geweest. Over een poosje als ik genoeg gespaard heb krijgt hij ze ook voor de achtervoeten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 14:59

Zippo_M schreef:
@ Mo - ik moet zondag om 11.00uur crossen, weet jij misschien hoelang 't rijden is?? :D

Hoe is het gegaan?