Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:47

Oh men ik probeerde vanmorgen de dokter te pakken te krijgen. Ik vind dat het nu wel lang genoeg geduurd heeft dit alles, maar ze zijn constant in gesprek en na elf uur kun je niet meer bellen. Morgen weer een kans.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 16:36

Gewoon zeggen dat je al een uur aan het bellen bent en dat je er niet door komt. Balen bij dokter is t altijd druk. Boos!
Waarvoor moet je, als ik vragen mag? Aangezien jij nooit naar de dokter gaat, moet t bijna wel iets zijn.
Ik ben weer beter maar heb net te hard gewerkt in de tuin. (Van tien uur vanmorgen tot aan vier uur 's middags) Voel me weer niet lekker daarvan. Verdrietig

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:53

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:15

He daar, heb een berichtje geplaatst op HAW. leuke foto's Annetje. Had niet echt beel tips ofzo hoor. Alsof ik zelf de sterren van de hemel rijd Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:15

En de foto's van het Viralda-avontuur:
1. Afbeelding
2. Afbeelding

Galopje Hyper!
3. Afbeelding

*floep* weg hoofdstel Haha!
4. Afbeelding
5. Afbeelding

Met Emy erop
6. Afbeelding
7. Afbeelding
8. Afbeelding

Pony denkt ook "Zijn we al klaar?!!?"
9. Afbeelding

Heeeel mooi gepoetst Huilen van het lachen
10. Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:21

marie33 schreef:
He daar, heb een berichtje geplaatst op HAW. leuke foto's Annetje. Had niet echt beel tips ofzo hoor. Alsof ik zelf de sterren van de hemel rijd Clown

Ook al rijd je zelf niet spetterend, dan weet je wel hoe het eruit hóórt te zien. Zo kun je dus (meestal) altijd wel tips geven. Ik geef soms ook mensen op de manege les die maar nét wat minder goed rijden dan ik en ook hun kan ik gewoon instructie geven die ze begrijpen en waar ze iets aan hebben.
Je eigen rijdniveau zegt dus niet zoveel. Als je maar de basis goed hebt en weet hoe je een paard hóort te rijden.

Mijn andere instructrice zei altijd over het lesgeven als ik even niets wist te zeggen: 'Vergelijk wat je ziet maar eens met Anky en Salinero tijdens een proef. Dat weet je meteen waar er wat aan verkeerd is. Want het plaatje is nooit perfect.' Waarheid als een koe, hoewel ik niet graag Anky voor de geest haal als ik aan het lesgeven ben, maar oké Vork

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:28

Maar ik hoef toch niet als Anky te rijden he???? Dat wil ik niet eens... Tong uitsteken

Overigens heb je nog meer foto's van Viralda die ik heb gemaakt? Ik ben benieuwd hoe ze zijn geworden...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:39

Welke foto's bedoel je dan? Verward

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:43

Foto 9 en 10 heb ik gemaakt, maar ik had er best wel een aantal gemaakt. Die bedoel ik Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:56

Nou komen ze hoor Clown
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(10 Clown ) Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:10

Jaaaaahhhh! *LOL* Die eerste is grappig!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 11:09

...en de laatste Clown

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 14:13

Allemaal leuk toch?
heb voor t eerst geen les gereden gister terwijl ik wel kon. Ik had er echt geen zin in. Herkennen jullie dat?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:38

Niet zo zeer lessen, maar wel het rijden op zich. Ik rijd Ascot, maar daarnaast dus ook de 2 fjorden van het werk. Ik merk dat ik nu vaker na werk geen zin meer heb ook Ascot nog eens te rijden...maar ja, ook het slechte weer en de drukte speelt daar nu in mee
Even triest Bergemo-nieuwtje; Little Jump is ingeslapen na/ toijdens fikse koliekaanval Verdrietig
Dr loopt hier een groepje pieten en klaas over het fietspad; er wordt ineens verdacht vaak getoeterd Clown

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:26

Wat zielig voor Jump. Zo oud wassie nog niet toch? Ook al was het voor mij geen leuk paard, dat gun je hem natuurlijk niet. Verdrietig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:14

Nee, voor hem was het geen prettig eind, maar ik denk ook niet zo prettig voor zijn laatste ruiter. Een uur daarvoor had hij nog mee gelopen in de les, en zij merkte al op dat er iets mis was; hij was anders als normaal. Helaas werd er aan stijfheid gedacht...

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:20

Tuurlijk. Gewoon lopen en niet zeuren. Hebben Deedee en ik ook met oude Richy gehad. Ik zag dat hij stond te zweten in zijn stal en vertelde dat tegen Hans. Hans zei er niet veel op. Boos! Ik geloof dat hij de volgend edag dood was gegaan aan koliek. Zielig he. Was Deedee's faforiete paard. Verdrietig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:09

Maar hij liet Ritchie toen wel staan die hoefde iig niet mee te lopen. Was niet leuk nee.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:41

Hooow, wacht ff..... niet persoonlijk bedoeld hoor Judith, maar hier heeft iemand de klok horen luiden, maar niet geweten waar de klepel hing.... Knipoog

Vorige week zondag reed iemand in de les op Jump en zij merkte dat Jump niet in zijn doen was. Claudia zag toen niets vreemds aan hem en daarom liet ze hem doorlopen. Pas toen Jump weer in zijn stal stond begon hij te liggen en te rollen. De hele zondagmiddag heeft het personeel met hem rondgelopen. Ze hebben hem zelfs op de vrachtwagen geladen (waar hij enorm zenuwachtig van wordt), in de hoop dat hij dan zou gaan poepen. Uiteindelijk heeft hij aan het einde van de dag weer gemest. De dagen daarop ging het weer beter met hem en heeft hij weer wat lesjes gelopen.
Pas afgelopen vrijdag ging het weer mis. Die dag had hij geen enkele les gelopen, daar was hij te ziek voor. De dierenarts was zelfs al aanwezig om naar hem te kijken, maar Jump viel uit zichzelf al neer.

Natuurlijk heel erg, vooral omdat Jump een favoriet paard was van vele mensen.

Maar ik vindt het niet gepast om Hans ineens in een slecht daglicht te plaatsen. Kom niet aan Hans, dat weet je... Knipoog

Groetjes,
Anke

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:23

Oké is dat ook weer uit de wereld. Zo zie je hoe snel iets een eigen leven gaat leiden. Wel sneu voor Jump. Zo oud was hij toch niet? (jaartje of 13/14?)

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:52

Hej Wendy,

Jump was inderdaad een jaar of 13/14. Het is een L-etje.... Leroy of Lloyd (de ene is Winston nu, de ander was Little Jump).

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 20:54

Over Jump werd vrijdag zo verteld, sorry Knipoog

marie33 schreef:
Tuurlijk. Gewoon lopen en niet zeuren. Hebben Deedee en ik ook met oude Richy gehad. Ik zag dat hij stond te zweten in zijn stal en vertelde dat tegen Hans. Hans zei er niet veel op. Boos! Ik geloof dat hij de volgend edag dood was gegaan aan koliek. Zielig he. Was Deedee's faforiete paard. Verdrietig

Jullie hadden me toendertijd anders toch verteld dat er wel meteen actie werd ondernomen, en dat Hans jullie ook bedankt had dat jullie het gezien en doorgegeven hadden? Verward

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:37

Heeft hij ook. Zoals ik al zei beestje hoefde niet mee te lopen in de les. Wat er voor de rest gebeurd is weet ik niet. Dat is iets van 13 jaar geleden ofzo.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:40

Hij heeft ons ook bedankt voor t melden maar volgens mij bleef het daarbij. Onee, hij is wel even gaan kijken. Nouja, weet ook niet wat er verder gebeurd is maar ik vond toen dat er vrij weinig actie werd ondernomen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:51

Lijkt me ook niet echt relevant meer of wel Judith. Knipoog (dertien jaar geleden man als ik alles van toen moet onthouden) Ik snap best wel dat Anke even het juiste verhaal wil vertellen. Zo krijg je tenminste die indianen verhalen de wereld uit. Op internet gaat zoiets nogal snel een eigen leven leiden.