Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:44

Jij hebt je weekend ook weer verdiend zo te lezen, Milou.
En Esther, heb je het nog overleefd, die laatste dag?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:00

Wendy, heb geen weekend hoor! Het was pas mijn eerste dienst sinds ik maandag uit de nacht kwam! Morgen en zondag nog avonddienst. Daarna een weekje vrij!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:40

Ook lekker!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:53

Jammer nog geen weekend dus voor jou, wel nadeel van al die diensten. Ik vind het knap van je, ik heb ze ook verplicht moeten doen, ik vond het rampzalig. Nou ja, wel lekker vooruitzicht een weekje vrij:D

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:19

Lijkt me ook niks inderdaad, volgens mij zou ik in slaap vallen :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:28

Saskia, neem aan dat je daarmee op de nachtdiensten doelt? Dag- en avonddiensten lukt het doorgaans wel om wakker te blijven. Nachtdiensten ben ik op het eind vaak helemaal gaar, hangt er vanaf hoe goed ik geslapen heb en hoe rustig of druk het is!

Tja, wisseldiensten, ze horen bij mijn werk, maar ik zou niet regelmatig willen werken. Te veel sleur! Heb het 10 maanden gedaan, na een periode van onregelmatig werk. De eerste twee maanden vond ik het heerlijk, daarna niet meer ging me ook steeds vaker verslapen. Ook op zaterdag met de meute de stad in is absoluut niet mijn ding. nu ga ik niet vaak winkelen, maar wanneer ik ga winkelen, ga ik graag op maandagmiddag of dinsdagochtend bijvoorbeeld. lekker rustig! Ik word nu trouwens ook al kriegel als ik vijf dagdiensten heb! Ben gewoon echt niet van de regelmatigheid. Helaas zitten er wel enkele keerzijden aan, maar die neem ik dan maar voor lief!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:34

Dat is wel fijn ja, vrij zijn als een ander aan werk is en dan shoppen. Maar nee, niets voor mij, ik slaap overdag zo slecht. Avond en dag prima, maar nacht vond ik niets aan. Nachten vond ik te doen als ik maar bezig was, als rustig was, vond ik het niets.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:48

Had het inderdaad over de nachtdiensten ;)

Nadeel aan onregelmatig werken is toch wel dat je vaak op dagen moet werken dat iedereen vrij is... Maar ja, hoe vaak heb je daar echt last van hė?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Saskia89 op 01-12-12 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:12

Tja, ik probeer er wel rekening mee te houden. Maar ja, als iemand last minute een feestje geeft, is er grote kans dat ik er niet bij kan zijn, of het moet een gunstige dienst zijn om te ruilen!
Rooster eind januari/begin februari wordt nu gemaakt. Als ik al data weet voor dingen, dan probeer ik daar mijn diensten op aan te vragen...
En Wendy, heb hetzelfde hoor, rustige nachten zijn doorgaans niet aan mij besteed, tenzij ik echt super geslapen heb. Merk wel dat het overdag slapen me de laatste tijd minder afgaat. Hoop niet dat dat gaat doorzetten en dat ik terug kan naar het idee van om 8.30u mijn bed in en om 19.00u wakker worden van mijn wekker, haha! Ik sliep namelijk altijd de meeste uren als ik nachtdiensten had. Nu word ik vaak rond 14.00u wakker en ben dan vaak over mijn ergste slaap heen.....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 11:20

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 17:29

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:50

Leuk topic Es! :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:55

Wat een leuk topic Esther!

Hier aan het bijkomen van een drukke dienst. Weer een verpleegkundige handeling kunnen aftekenen, jippie! Opdracht die ik gister gepresenteerd heb is ook afgetekend (zijn meerdere opdrachten eigenlijk). Dus ben helemaal happy met hoe het met de opleiding gaat op het moment! Vanavond heeft praktijkopleider me ook zien werken, dus dat is ook altijd fijn. Weet hij ook zelf hoe ik in de praktijk werk en hoeft hij dat niet alleen uit werkrapportages te halen!

Morgen ga ik kruidnotencake proberen te bakken en lekker mee voor collega's! En dan maandag weer een buitenritje! Heb er nu al zin in! En dan komt de wedstrijd toch aardig dichtbij! Ik mag trouwens vast vrijdag mijn camera wel in de handen van één van jullie duwen toch? Of neem jij je grote camera mee Antoinette?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:59

Kijk, dat klinkt nog eens goed! Lekker dat het zo goed gaat met je opleiding *\%/* ( deze gebruiken we te pas en te onpas)

Ik heb een 'saaie' avond op de bank achter de rug...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 01:02

Is ook wel lekker hoor, een saaie bankavond! Bovendien, je moet zorgen dat je fit bent voor maandag, je eerste werkdag!

En Antoinette, veel plezier bij de jachttraining! Laat je weten hoe het was?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:21

Zo, voor de tweede keer in mijn leven een cake gebakken. Heb een kruidnotencake gemaakt. De keuken was een slagveld, maar de cake ziet er goed uit. Gaat straks mee naar werk en ben benieuwd hoe die smaakt. Ik hoop maar dat ie goed gelukt is!

Antoinette zal ondertussen wel slootjes en boomstronken aan het bedwingen zijn! Ben benieuwd!

De anderen nog bezigheden vandaag?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 16:48

Hihi zo erg met een cake bakken? Ik vind het altijd wel leuk om te doen. Lekker beetje klooien in de keuken. En ik heb gisteren gewerkt en gewerkt en gewerkt en 's avonds op de bank neergestort, half 7 is best vroeg en was om 4u weer klaar.
En vanochtend bij Mazzel geweest. Stalgenootje had hem al buiten gegooid, dus kon hem weer uit het land vissen. Wat gelukkig gemakkelijk ging. En daarna lekker rondje noordwijkerhout gedaan met zeer veel stappen en nog is ie dan nat. Maar ja, beter krijgen we het niet deze winter, nat zal hij wel steeds zijn. En daarna mocht hij weer lekker terug naar zijn vriendjes in het land.

Ik ben benieuwd hoe antoinette het heeft met de boomstammen en sloten bedwingen. Mazzel is echt irritant met water, echt plons plons plons door de plassen en ik maar hard lopen om niet nat gespetterd te worden.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:32

Ben erg benieuwd naar Antoinette. Ze zal toch wel bijna thuis zijn :)

Werken hoort er ook bij inderdaad Wen. Lekker rondje gemaakt vandaag in elk geval.

Wat betreft morgen, heb er op zich wel zin in, aan de andere kant wil ik niet :') In het begin weet je nooit zo wat je allemaal moet doen. Zou willen de we alvast 1 of 2 maanden verder zijn...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:49

Lekker Milou :9

Nou ik ben thuis en ik heb het overleefd hoor *\%/*
De dag is iets anders gelopen dan gepland omdat de springtuin te nat was. We hebben in de bak gereden (die ook erg nat was). In de bak een uurtje les gehad en daarna op rit om de praktijk te oefenen. Let wel k ihad aangegeven dat ik liever niet wilde springen voelde me er toch niet zo tof bij. Ik had wel een heel braaf paardje buiten echt super en in de bak niet vooruit te branden -O- .

Buiten was het de bedoeling dat we met de rit mee zouden rijden en dat de instructrice Gijs instructie zou geven over hoe het eraan toegaat tijdens een jacht en wat de etiquette is. Oa afstand houden van andere paarden en in een groep kan dat lastig zijn. De instructrice had smiddags ook nog les dus die moest naar huis en ik zou met haar meegaan omdat er verder tijdens de rit veel gesprongen zou worden (Gijs heeft zelfs een hindernis van tegen de 1.50 gesprongen := , mij niet gezien! Samen met de instructrice ben ik verder gereden en heb ik ook een boomstam gesprongen *\%/* men wat was ik trots!

Lekker gemend Wen? Jammer dat de pown zo snel nat wordt!

Nu op tijd naar bed want ik ben kapot!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:50

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:52

Wat tof Antoinette! Hoe hoog maakt niets uit joh, het gaat om het gevoel :))
Klinkt uiteindelijk toch als een geslaagde dag!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:03

Dat was het ook :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 21:45

Wow lekker antoinette, voor jou is die boomstam net zo veel als die 1.50 voor Gijs. Hele overwinning en klinkt erg leuk ja!

Gelukkig was Mazzel vandaag ook heerlijk relax en vond hij al dat stappen niet zo erg. Hij heeft wel eens meer haast. Vandaag was hij lekker sloom, maar wel super braaf weer.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:00

Super Antoinette! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:34

Wow! Stoer Antoinette!!!!

Hoe is het jullie vergaan vandaag Esther en Saskia? Jullie eerste werkdag zit er nu ondertussen weer op!

Vanochtend mijn vrije weekje goed gestart. Buitenritje in de sneeuw! Op het strand lag een minilaagje, het was mooi!
Zou op Adje gaan, maar de ruiter die op Alex zat, die gaf aan dat het niet goed aanvoelde. Ze was zelf enigszins gestrest, Alex was gestrest, want die was van box verplaatst en het voelde niet goed voor haar. Dus ben ik op Alex gestapt. Was in het begin hyperalert en stond op het terrein ook een beetje te trillen met z'n been en beetje drukking te doen, werd in het bos steeds beter en heb heerlijk gereden!

Ondertussen baal ik flink. Auto staat weer bij de garage. Heb dat ding nog geen jaar en kom met deze reparatie uit op kosten gelijk aan 2/3e van de aankoopprijs....