RSC Ini slot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: RSC Ini slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:28

Tamara met mij geruilt..terwijl ik helemaal niet meer kom maar goed maakt niet uit Clown
Beter dat je op Widuna mocht Lachen

En denk dat deze val nog wel meeviel qua gekheid. Karlijn is weleens veeeel vreemder van paard afgestuitert Schijnheilig

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:02

Marleen, vertel! Tong uitsteken

Net weer bitlóóóóóóóóós gereden Lachen
Ging echt super goed, geen rare dingen gedaan. [nja ik wel, in galop, teugels los en handen opzij! ]

Wihaaaaa Donja de Cowboygirldinges :p

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:38

haha lekker he, bitloos? Als je ook nog zonder zadel rijd wordt je zit helemaal goed!

Heb vandaag dus niet gereden, zit nog in utrecht... Hoop dat mn draak zich gedragen heeft zoals gister! Hij kan het echt heel goed, bokloos en braaf! Laatste tijd is ie sowieso weer fijner, zit weer lekker in zn vel. Meneer heeft zo zn buien...

Ik wist trouwens niet dat widuna zo stout kon doen in galop! Maarja ze rijd ook niet zo vaak in onze les en ben dr zelf te zwaar voor... Hopelijk kan ik na mn knie-operatie eindelijk wat afvallen zodat ik alle leuke friesjes kan uittesten en ook weer mn schatje Zelina....

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:33

Ik heb zonder zadel geprobeerd, maar kwal heeft nogal een smalle rug met hogere schoft *auw in draf* Vork Daar oefen ik op!

Straks weer lekker rijden!

Sarah: Ik hoop dat je snel weer op een Friesje kan rijden! [OTSKE!!! Lovers ]

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:11

Zwerte schreef:
haha lekker he, bitloos? Als je ook nog zonder zadel rijd wordt je zit helemaal goed!

Heb vandaag dus niet gereden, zit nog in utrecht... Hoop dat mn draak zich gedragen heeft zoals gister! Hij kan het echt heel goed, bokloos en braaf! Laatste tijd is ie sowieso weer fijner, zit weer lekker in zn vel. Meneer heeft zo zn buien...

Ik wist trouwens niet dat widuna zo stout kon doen in galop! Maarja ze rijd ook niet zo vaak in onze les en ben dr zelf te zwaar voor... Hopelijk kan ik na mn knie-operatie eindelijk wat afvallen zodat ik alle leuke friesjes kan uittesten en ook weer mn schatje Zelina....

Ja widuna kan errug stout zijn in de galop, ik had me binnenbeen er niet perfect bij maar wel een beetje. Want als je hem er helemaal niet bij hebt krijg je der niet eens fatsoenlijk op de hoefslag wanneer je moet aangalloperen. En ze vond de sporen ook niet zo leuk in de galop want toen ging het een beetje van ze bok en bok en huppeltjes. Tong uitsteken Madam was een beetje boos. Tong uitsteken Maar voor de rest is ze harstikke lief. Vork

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 08:39

Snel omhoog! Tong uitsteken

Ik weet niet of ik vanavond nou bitloos of met bit zal gaan rijden Scheve mond
Ik weet niet eens of het van Ini mag... Ik heb mijn Cross Rope Bridles nog niet maar met mijn gewone halster gaat het ook super. Ik neem ze gewoon allebei mee.
Maar wat denken jullie? Met bit of bitloos vanavond?

Zin in kamp!!!!!

xxxDonn

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:58

Ik denk dat ini een halster sowieso niet goedkeurd. Leuk voor eventjes maar een uur lang? Denk dat je nog een weekje moet wachten Haha! Een halster zet toch niet druk op de juiste plaatsen en is niet echt ideaal om mee te rijden (het gaat op zich best prima zoals je al zegt, heb het zelf ook vaak gedaan!)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:21

Uhm Donja, je hoeft het topic niet steeds omhoog te gooien. Boven in je beeld staat ook 'eigen berichten' en als je daar op klikt zie je zo alle topics waarin jij een bericht heb geplaatst. Knipoog

En over vandaag, ik denk dat me humeur wel genoeg gezegd heeft. Sorry voor iedereen die door mij moest afwenden of die ik half plette, ik had Bram echt totaal niet inde hand. Dat heb ik nooit, ik heb weinig zin om nog op Bram te rijden. Maar als ik erop gezet wordt ben ik toch wel zo'n scheiterd om niet te zeggen dat ik er niet meer op wil. Hmm, we zullen zien, maar als ik er volgende week weer opmoet dan trek ik me mond wel open denk ik. 1 keer in de 3 maanden vind ik wel genoeg. Vork

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:34

gewoon zeggen!!! Ini vind het helemaal niet erg hoor, er zijn ook paarden waar ik niks mee kan, fotty bijvoorbeeld... Was elke keer drama en ik vond het ook helemaal niet leuk meer! Toen heb ik er een hele poos niet meer op gereden want plezier staat toch echt voorop! Later wel een keertje weer geprobeerd, ging wonderbaarlijk goed (ini had dat al verwacht, daarom moest ik dr op...) maar ik hoef dr nooit weer op (als ze dat onthoud!) omdat ik het toch niet leuk vind. Dus: gewoon lekker zeggen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:48

Ik heb toch maar met bit gereden, al was kwal het er niet erg mee eens Tong uitsteken Ze was, uhm, ja nogal 'vlot'. Haha!

We hebben wel contragalop gedaan[ja dat was de bedoeling Tong uitsteken ] op de rechterhand linkergalop, terwijl ze de linker galop moelijk vindt! Pling Ik vond dat wel even leuk! Tong uitsteken

Ik ben verliefd! Ja op een bitloos hoofdstel Tong uitsteken Zo'n 'Ruitersportshop' hoofdstel omdat het geen naam heeft. Katsjing! 49 Euries... Even sparen Tong uitsteken Maar ik wil ook boomloos zadel... Waaaah CRISIS Tong uitsteken

Ik zal zo een foto plaatsen van welke ik bedoel Knipoog

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:52

Afbeelding

Dit is het hoofdstel dat ik bedoelde Lachen Wat vinden jullie ervan? Maar dan in maat paard Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:55

Ruitersporthoofdstel... hoor je hier op bokt veel goede dingen over! Enne, 49 euro is niet duur voor een bitloos hoofdstel! Ik wil graag een marylot, die fel gekleurde! Het harry's horse hoofdstel wat ik nu heb vind ik niet ideaal omdat het erg slecht weer los laat, blijft af en toe wat hangen. Maarja ik ben dus ook nog aan het zoeken en sparen...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:14

Ik kijk wel even rond op bokt of ie tweedehands ook is Tong uitsteken Over die van HH zeggen ze niet heel veel goede dingen op bokt idd. Ik vind dat hoofdstel van de Ruitersportshop echt zo mooi! Lovers

Ik heb vanmiddag weer eens VD gedaan met Kwal, deze keer hebben we geoefend met 'poot' Tong uitsteken Dan zet ze haar hoefje op een stoel Tong uitsteken Maarja de stoel is niet voor mensen met maat XXXXXXXXXXXXXXL Tong uitsteken dus haar hoef vliegt naast de stoel op mijn boven been *AUW!!!* Mege grote blauwe plek Tong uitsteken Nouja ik heb donderdag pas weer gym hopen dat ie dan een beetje weggetrokken is Tong uitsteken

Die hoofdstellen van Marylot zijn idd hééél leuk, alleen wel een beetje duur. Ik wil eerst een ruitersport shop hoofdstel en dan zie ik wel weer.

Owja Sarah:Ik zal vanavond aan mijn vader vragen of hij het geld over wil maken Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:31

Gaaf hoor, wil zelf ook met twanneke ("mijn" fjord) ook meer VD gaan doen maar tot nu toe had ik daar nog niet echt mogelijkheden voor (land te nat enzo, was echt drama!)
Dat soort dingen als "poot", hoe leer je dat aan? Ik heb een heel leuk boek over grondwerk (van inge teblick) maar daar komen dat soort oefeningen pas heel laat aan de orde... Gelukkig heb ik al een hele goede band met hem dus denk dat ik hem dat soort oefeningen wel snel kan leren!

Enne dat geld heeft geen haast hoor, kan het halster toch pas zaterdag aan ini afgeven! Heb je het al aan haar verteld trouwens?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:19

QualityLover schreef:
Afbeelding

Dit is het hoofdstel dat ik bedoelde Lachen Wat vinden jullie ervan? Maar dan in maat paard Tong uitsteken

Vind het een leuk bitloos hoofdstel

Die felgekleurde zijn indd ook erg leuk!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:26

Hey behalve het brampletverhaal nog niks gehoord over de les van maandag? Zo weinig gebeurd?
Ik hoorde net van Anne (meisje bij mij in de les) dat zij zaterdag op draakje heeft gereden en dat het voor het eerst goed ging! Hij was braaf, geen bokken, keurig aan de teugel! Meneer is weer blij zo te merken Haha!
(vind het stiekem wel jammer dat heel veel mensen hem weer fijn kunnen rijden, vond het wel egostrelend dat hij bij mij braver was soms....meestal ben ik de slechtste...)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 07:40

Sarah: Ik zal het proberen uit te leggen, maar ik heb straks wel gym Tong uitsteken

Ten eerste, hoe wil je het je paard leren? Op stem of als je met een zweepje/stokje tegen zijn been aantikt? Ik doe het nu even met het zweepje Lachen

Als je paard normaal voet kan geven is het heel simpel. Je tikt met de zweep tegen zijn been aan en daarna vraag je voet. Als ie dat braaf doet geef je m een snoepje ofzo, twee biksjes ofzoeites. Na een tijdje krijgt je paard het door, dat als jij met een zweepje op zijn been tikt [niet hard Tong uitsteken ] hij een voet moet geven en dat hij braaf is.

Je kunt dat ook doen op stem, dan zeg je 'poot' en dan vraag je voet.

Als beging van de Spaanse Pas kun je 'm ook voet laten geven en dan zijn hoef op een stoel/ omgekeerde waterton laten zetten. Even oefenen, het ene paard snapt het na een week pas, de ander na drie keer. Gewoon even zelf uitproberen. Ik kan het trouwens niet zo goed uitleggen, dat kan ik beter voordoen Tong uitsteken Ik zal een fotos maken van haar voet geven Tong uitsteken

xxxDonn en Kwal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:49

Zwerte schreef:
Hey behalve het brampletverhaal nog niks gehoord over de les van maandag? Zo weinig gebeurd?
Ik hoorde net van Anne (meisje bij mij in de les) dat zij zaterdag op draakje heeft gereden en dat het voor het eerst goed ging! Hij was braaf, geen bokken, keurig aan de teugel! Meneer is weer blij zo te merken Haha!
(vind het stiekem wel jammer dat heel veel mensen hem weer fijn kunnen rijden, vond het wel egostrelend dat hij bij mij braver was soms....meestal ben ik de slechtste...)
Nou, een saaie les was het zeker niet! Ik mocht op Nini, waar ik heel blij om was. Die is gewoon altijd leuk. Lachen In het begin was het wel even wennen en even zoeken, maar al vrij vroeg in de les deden we een paar pasjes galop en daar werd ze erg fijn van. Daarna ging ze lekker ontspannen en was ze zoo fijn!! We kregen les van Winneke en ik vond het een erg leuke les omdat we allemaal dingetjes gingen uitproberen. Stukje contragalop, aanspringen op X, stukje travers.. Poeh, dat is toch moeilijker dan ik dacht. Contragalop en aanspringen op X gingen nog, maar die travers, dat vond ik nog knap lastig. Maar wel erg leuk, ik heb heeeeeerlijk gereden Lachen .

Enneh, dat van Rallywood. Ik zal je ego weer wat omhoogkrikken, Sarah Vork Tong uitsteken . Er zijn er toch niet veel die hem kunnen rijden zoals jij dat kan volgens mij, hoor! Ik doe het je in ieder geval niet na en ik heb hem bij meer mensen nog zien bokken. En ik geloof er geen bal van dat jij de slechtste bent, ik heb je al een tijdje niet meer zien rijden, maar de laatste paar keren dat ik je zag rijden vond ik het er juist supergoed uitzien! Echt! Ach gut

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:45

Wij hadden een tijdje terug ook les van winneke en ook travers enzo geprobeerd, superleuk maar wel erg moeilijk inderdaad! Kreeg ook de indruk dat rally het wel lastig vond maar dat kan ook aan mijn ramphulpen liggen Haha!
Toch denk ik dat ik alles behalve een talent ben, eigenlijk is slechtste/beste helemaal niet relevant natuurlijk, helemaal bij ini niet. Ik heb wel superveel lol in het rijden (dankzij ini weer gekregen, reed hiervoor op zo'n kliekjesmanege) en weet wel dat ik een band met rally heb gekregen die niet veel mensen hebben. Maar goed rijden ben ik toch echt niet met je eens (wel gevleid met het compliment Bloos ) Nou is "aan de teugel" rijden echt een aandachtspunt bij mij, daar heb ik bij veel paarden toch veel moeite mee (bijv bram) en dan ziet het er natuurlijk al snel "minder" uit (wat ook wel beetje onzin is...)En tja als je al 16 jaar rijd is het soms wat frustrerend dat je er af en toe weinig van bakt...

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 12:46

Sarah: je hebt pm! Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 13:18

Gezien Haha!
Probeer dr aan te denken morgen het touwtje bij ini te droppen!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:14

Een touwtje? Het is toch een CRB? Tong uitsteken of moet ik 'm zelf knopen? Nagelbijten / Gniffelen Dan komt het nl. niet goed Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 16:22

haha ik kan em wel uit elkaar halen hoor Knipoog Knopen is helemaal niet zo moeilijk (heb zelf al geoefend met strotouwtjes Haha!
Tuurlijk is het een CRB Tong uitsteken

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:14

Niet uitelkaar halen! Heb je fotos van hoe je dat knoopt, ik heb zelf nog knalgeel touw met blauw en rood etc liggen Lachen Kan ik ook proberen Lachen

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:24

Ik ga vanmiddag Kwal proberen een compliment aan te leren Haha!