[PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liez

Re: [PG]: Paarden van Manege Wheermolen Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:48

Binckydenice schreef:
Sabbalicious schreef:
Was Barcas nou terecht of niet?
Ik heb toen begrepen van Denise dat hij waarschijnlijk op Manege de voorweg stond in Rotterdam?
Nu ben ik via het topic van die manege, op een hyves pagina gekomen van een meisje die daar rijd, die in haar album een foto heeft van een zeker Barcas.

Afbeelding

Maar dit is hem toch niet, of wel?

Is 't trouwens ook geen goed idee om een ander topic te plaatsen bij OV?

Had je nog een foto van die tuiger waar hij mee gekomen zou zijn?

Heb jij een naam van die tuiger dan?
Ik zie dat je zelf op je hyves ook met mensen van manege de voorweg gesproken hebt
en daar maak ik eruit dat er wel gedacht wordt dat het om onze Barcas gaat?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:50

Nee, dit is zeker onze Barcas niet....
De tuiger die van ons vandaan kwam heette Hesko, maarja zijn naam hoeft niet perse mee te zijn gegaan....

Op pagina vier van dit topic vindt je een foto van beide.....

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:35

Binckydenice schreef:
Hey Viv,

Linda vond een foto van jouw op een schimmel, wij weten de naam van die schimmel niet meer... Het was niet High Attention... Weet jij misschien nog een schimmel die we hebben gehad op de manege?

zie dit berichtje nu pas! sorry!
dat was mickey mijn favorietje! Haha!
Ben wel erg benieuwd naar die foto.....

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:37

Binckydenice schreef:
Nee, dit is zeker onze Barcas niet....
De tuiger die van ons vandaan kwam heette Hesko, maarja zijn naam hoeft niet perse mee te zijn gegaan....

Op pagina vier van dit topic vindt je een foto van beide.....

Ik heb geen foto's van Hesko, ik weet wel wie je bedoelt.
ik noem het nog maar een keer: nieuw topic openen bij OV?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:04

een schimmeltje dat ooit bij de manege stond was een ponytjel, kwibus genaamd. maar denk dat dat voor jouw tijd was denic...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:46

Nee, dat is hem niet, deze is groter...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 16:53

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:58

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:16

is denk ik naar de mesthoop verplaatst dan...

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:19

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 16:59

Mijn titel was niet goed... Maar geen gesprekken voeren in dat topic want dan halen ze hem weg....

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:47

Ik had gezegd dat hesko op z´n minst al rond de 20 moet zijn gezien ik er ook nog mee gereden heb en zat al 12 jaar geleden op die manege.
Daarnaast vertelde ik nog dat ik barcas ook nog wel kende en dat het een leuk paard was, carroussel meegereden heb. Blijkbaar mocht ik dat niet zeggen want post was verwijderd Vork

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:48

mellamoshan schreef:
Ik had gezegd dat hesko op z´n minst al rond de 20 moet zijn gezien ik er ook nog mee gereden heb en zat al 12 jaar geleden op die manege.
Daarnaast vertelde ik nog dat ik barcas ook nog wel kende en dat het een leuk paard was, carroussel meegereden heb. Blijkbaar mocht ik dat niet zeggen want post was verwijderd Vork

Ja, je mag helemaal niets zeggen, alleen als je hem kent Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:49

kylah schreef:
Binckydenice schreef:
Hey Viv,

Linda vond een foto van jouw op een schimmel, wij weten de naam van die schimmel niet meer... Het was niet High Attention... Weet jij misschien nog een schimmel die we hebben gehad op de manege?

zie dit berichtje nu pas! sorry!
dat was mickey mijn favorietje! Haha!
Ben wel erg benieuwd naar die foto.....

Haha die foto komt bij linda vandaan, ik zal eens kijken of ik een foto van de foto kan maken, heb zelf namelijk geen scanner Bloos

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:33

hoi,

ik kwam er gister achter dat roy, die toen bij Hein stond, ook hier in Hoofddorp woont. Hij heeft een pony, een hengstje en hij deed bigfoot toen ook. Dit is dus weer een vriend van de vriend van mijn zus.

Groetjes sasja

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 11:45

Ja, hij gaat met Wendy, die heeft een Haflinger, die werkte bij mij.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 11:47

Even een Update:

De paarden die nog zoek zijn:

***BRABO, een fjord die in de lessen erg langzaam was. Deze ruin had toen hij weg ging iets aan zijn been.
***HESKO, een ruin die erg hoog opgooide. Het was iets van een gelderse ruin. Het tuiger idee zeg maar... Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken. Foto van Hesko:
Afbeelding
***IMPOSANT, (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Erg grote ruin, ik denk zo'n 170 groot. Kon mooie lopen, maar het ras? Ik heb geen idee....
***BARCAS, een vosruin van ik denk 1.60 hoog. Was wat nukkig in de stal en met opstappen had hij wel eens last van zijn rug..Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken. Een foto van Barcas:
Afbeelding
***GYPSY, een bruin paard, ouder dan 12 jaar. Met een scheve bles.
***GRIFFITH, vosruin van ik denk 1.60 hoog, erg lief karakter maar zag er nogal lomp uit. Foto van Griffith:
Afbeelding
***RICKY, kleine koffievos pony van ik denk 1.40 hoog. Toen hij kwam heette hij volgens de vorige eigenaren Straaljager. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken.
***JOLA, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
***ILONKA, haflingermerrie was van de laaste twee jaar van de manege die toen van Vermanen was.
***SHEELA, brede haflinger is volgens mij met de eigenaren mee. Hier een foto van de drie haflingers:
Afbeelding
***GOUVERNEUR, grote ruin van over de 1.65 bruine kleur, zwarte manen en benen met een leuke witte bles. Had iets aan zijn rug.
***BARCLAY, bruine ruin met zwarte manen, had ook iets want hij bokte door de bak heen omdat hij ergens last van had. Ongeveer 1.60 hoog?
***PASCHA, oudere bruine dame van ik de over de 24 jaar.
***BANDIT, bonte (toen hengst) ongeveer 1.45 groot was pittig van karakter maar een zeer stoere verschijning.
Afbeelding
***CHIPPIE, (voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) c-pony vosje met een leuk klein blesje erg pittig. een jaar of 5 oud.
***CONSTANCE, voor het laatst gezien van R. van Eerden in Assendelft) Donker bruine merrie van ik denk 6 jaar. Liep leuk aan de teugel ongeveer 1.65 groot.
***LIZET, bonte merrie van ongeveer 1.40 hoog. Dit is zeker al 5 jaar geleden.
***BO, (fjord, heeft er heel kort gestaan) Heeft er heel kort gestaan, het was een ruin van 3 hij zal nu ongeveer 5 jaar zijn.
***MYSTERY, bruine ruin boven de 1.60 en zeker over de 25 jaar. Volledig bruin paard grijze haren op het hoofd. Liep niet helemaal goed meer maar was perfect voor beginners. Is waarschijnlijk bij De Heer Kalenkoot in Drenthe beland en vervolgens horen en zeggen bij Knecht ook in Hoogeveen of omstreken. Eeen slechte foto:
Afbeelding
***BARCLAY leuke ruin. Is al een aantal jaar geleden verkocht aan een onbekend iemand. Hij bokte veel en was erg fanatiek. Hier een foto:
Afbeelding

DEZE ZIJN TERECHT OF GEVONDEN:
***Nummer 1: CANDY
Afbeelding Mijn meisje Candy. R.I.P

***Nummer 2: JORIS: Joris staat in het rusthuis in Soest, heerlijk van zijn oude dag te genieten.
***Nummer 3: MAGIC: Magic, staat op een andere manege, zodra ik meer weet zet ik het hierbij.
***Nummer 4: NAPOLEON: Dit is Napoleon, ze is gekocht door CHIPS hier op bokt. Super om te horen!
***Nummer 5: SUMMER: Summer is gevonden in Drenthe, de eigenaar is erg gek met Summer, daar hebben we alle vertrouwen in. Leuk om te horen!
***Nummer 6: DATINKA: Datinka is nu van Bea, ze staat in Kwadijk en wordt lekker verwend en bijgereden door meerdere meiden. Helaas, geen foto.
***Nummer 7: CARLOS R.I.P: Carlos staat in Zeeland, hij is al over de 40 jaar en wordt gebruikt voor gehandicapte om te poetsen en de troetelen. Helaas geen foto. ij is helaas omgekomen door een schrikdraad omheinig, hier is hij in blijven hangen.
***Nummer 8: JANOS: Het was niet echt een manegepaard maar reed regelmatig mee, Janos de hengst is nog steeds van Wendy de oude eigenaresse van de manege. Helaas, geen foto. Hij staat in de midden-Beemster.
***Nummer 9: WINNIE: Winnie deze is met haar been in het draad blijven hangen,deze is in laten slapen doordat de pees zwaar beschadigd was.Dit is gebeurd in Purmerland. Ze is het water in gejaagd door een nieuw paard, hier zal ijzerdraad in hebben gelegen. Ze was drachtig. R.I.P Winnie.
***Nummer 10: BALO: Balo is gevonden, hij is nu van Tesss hier op bokt. Gelukkig is hij goed terecht gekomen.
***Nummer 11: PASCHA: Pascha is met de laatste eigenaren van de manege meegegaan naar hun nieuwe woonplaats.
Nummer 12: GOLIATH: Een kleine valkkleurige ik denk welshpony van ongeveer 1.30 hoog, liep lekker door. Hij is gevonden op bokt bij een meisje!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:03

heb jij dan niet aan roy een keer gevraagd of hij iets meer weet?
ik zou ook graag willen weten wat er met cassander is gebeurd, dat was een pensionpaard, die stond buiten in het rijtje naast die tinkers.
En ik weet niet of jullie de naam weten van nog een pensionpaard, hij was bruin,zwarte manen en witte bles of sneb ik weet het niet zeker meer. Een echte knuffelkont. Hij stond in die rij waar bigfoot later op het hoekje stond, en dan de 2e stal links van die zadelkamer. Ik kan het niet uitstaan dat ik die naam niet meer weet.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 12:04

sunny_l0ve schreef:
ik zou ook graag willen weten wat er met cassander is gebeurd, dat was een pensionpaard, die stond buiten in het rijtje naast die tinkers.
En ik weet niet of jullie de naam weten van nog een pensionpaard, hij was bruin,zwarte manen en witte bles of sneb ik weet het niet zeker meer. Een echte knuffelkont. Hij stond in die rij waar bigfoot later op het hoekje stond, en dan de 2e stal links van die zadelkamer. Ik kan het niet uitstaan dat ik die naam niet meer weet.

Jeetje wat erg, dat weet ik ook niet meer Bloos Maar Anna zal het wel weten als ze weer eens op bokt verschijnt Haha!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:15

Binckydenice schreef:
sunny_l0ve schreef:

Jeetje wat erg, dat weet ik ook niet meer Bloos Maar Anna zal het wel weten als ze weer eens op bokt verschijnt Haha!

ik hoop van wel Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 15:57

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:59

volgens mij bedoel je bonanza!!! Haha! klopt he haha!
Trouwens Ricky is destijds naar Texel gegaan meiden Haha! Die was al weg voordat hein er in zat

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 11:23

sunny_l0ve schreef:

Uhm was dat niet D.D?

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:03

Binckydenice schreef:
sunny_l0ve schreef:

Uhm was dat niet D.D?

nee volgens mij niet... het was in ieder geval een ruin, dat kon je ook opmaken uit de naam.... en volgens mij iets met de I of de O..... geen idee meer Bloos

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:24

Zou het leuk vinden om die foto te zien denice.
heb zelf ook nog ergens een foto van mij in mijn "rakker" trui op Mickey.
Ik zou het heel leuk vinden om te weten wie hier op bokt goliath heeft?! Ben erg benieuwd naar die kleine deugniet Haha!