Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:33

Wordt er bij jullie door de valide ruiters wel eens met sporen op de paarden gereden?

Bij ons hebben ze het sinds kort afgeschaft.. Ik vind het eigenlijk een beetje onzin, want als je er goed mee om kan gaan, kan het een fijn hulpmiddel zijn.. Aan de andere kant snap ik de reden ook wel, manegepaarden worden er beendood van.. Als de 1 hem met sporen rijd en de ander zonder.. Heeft degene die hem zonder rijd er 2x zoveel werk aan.. Ik merk het ook, ik rij op de manege nooit met sporen, en als er voor mij met sporen op het paard gereden is issie totaal niet aan mn been.. Wat vinden jullie ervan?

robunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:40

eey naima!
ik heb ook een aantal jaar vrijwilligerswerk gedaan op de zelfde manege als naimz en elow er leuk!
ik ga hierna ook SPW doen en daarna ook nog FPG (rijles geven aan gehandicapte) ik hou dit topic ff in de gaten heb meten wat adressen voor mun stages volgend jaar:P
ik kom binnekort weer eens langs hoor naimz en elow!

Groetjes robin

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:48

Heey Robin, lang niet gesproken =O Kom je weer stage lopen bij ons? Elo rijdt niet meer.. Maar om even on-topic te blijven zal ik je wel even PMen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:07

lovemika schreef:
Ik help regelmatig bij ons op de manege, manege stichting 't roessing, we hebben twee appaloosas, twee fjorden, twee haflingers, een welsh-cob en nog wat kruigingen die voor de gehandicapten lopen. Het is altijd erg leuk om te zien hoe de gehandicapten opbloeien en ineens beginnen te lachen en kletsen.

Jaa die andere Appaloosa dan Spikkel... Die is er nog niet zo lang geloof ik he? Leuk beest om te zien, vind ik!

(Zelfde vond ik ook van een klein bruin pony'tje dat ik ook nog niet kende)

mustang123

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:26

Ik weet het niet zeker, maar voor zover ik kan bekijken rijdt niemand bij ons op de manege met sporen. En ik vind dat zelf prima: je hoeft er niet over na te denken, iedereen gelijk. De meeste paarden zijn ook wel zo voorwaarts dat sporen niet nodig zijn (ik kan eigenlijk geen echt sloom paard bedenken bij ons )

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 21:29

Dat is wel heel fijn! Bij ons zijn er best een aantal paarden veel slomer geworden sinds ze hier zijn..

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:12

mustang123 schreef:
Wat erg van die manege in Leeuwarden, wat zullen jullie balen! Bij ons is - voor zover ikhet kan bekijken - geen gebrek aan instructeurs gelukkig. Op zaterdag zijn er 5 en ze doen allemaal één les.
Dat is idd een luxe. "wij" in Leeuwarden hebben maar 1 instructrice die alle lessen doet... En ja dan is alles een stuk moeilijker als die ophoudt en er niemand is om de lessen over te nemen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:49

mustang123 schreef:
Ik weet het niet zeker, maar voor zover ik kan bekijken rijdt niemand bij ons op de manege met sporen. En ik vind dat zelf prima: je hoeft er niet over na te denken, iedereen gelijk. De meeste paarden zijn ook wel zo voorwaarts dat sporen niet nodig zijn (ik kan eigenlijk geen echt sloom paard bedenken bij ons )

Denk eens aan Mascotte??
Die is sloom maar wel voorwaards te krijgen met been en met een zweepje.
Maar hij kan ook heel irritant zijn onder het zadel

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:32

Volgens mij mag je er ook niet met sporen rijden.
Alleen met je eigen paard.. (en dat zijn er maar 5 volgens mij)
En de rest allemaal manege-paarden en daarmee wordt niet met sporen gereden.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:18

Citaat:
Denk eens aan Mascotte??
Die is sloom maar wel voorwaards te krijgen met been en met een zweepje.
Maar hij kan ook heel irritant zijn onder het zadel

Toen ik op Mascotte zat, vond ik hem niet sloom, maar wel lastig!! Vooral met galop.
Elvira kan ook wel terughoudend zijn, maar sporen zijn niet nodig.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:26

Naimz schreef:
@ Superhaffies: Haha, tuurlijk hebben we je gemist 't Topic veel een hele tijd stil.. Maar tis eindelijk weer op gang.. Jeuj .

oke dat wou ik dus even weten tja maarja.

Sigislief schreef:
@ superhaffies : Waar in Hongarije ben je gweest?

ehm, gödöllö ofzoiets, voorstad van budapest vet gaaf daaro

maarja....
nu dus weer even ontopic.... vandaag na de manege geweest en niet iets leuks mee gemaakt. ik liep naast thunderbolt, met een meisje waar ik altijd mee loop. maar in diezelfde les is een nogal rare haflinger (wilfred, die mijn favo is) waar niet iedereen mee kan lopen. maar omdat ik niet met 2 pony's tegelijk kan lopen ging een andere vrijwilliger lopen met wilfred. het stappen ging goed. toen gingen ze draven. vaak ga ik er dan mee draven. maarja, die vrijwilliger ging het doen. ging wilfred in galop. gelukkig liep instructrice mee. dus later moest ik toch maar draven met wilfred omdat ik al 4 jaar met wilfred loop. dus 1 lange zijde ging het goed. zegt die instructrice: raar paard. bij jou loopt ie altijd. maar toen wou die weer gek doen maar hij kon niet vooruit omdat ik em vet goed vast had. dus ging ie bokken. stond ie op de voet van de instructrice en sprong toen weg. meisje eraf gevallen.... heeel zielig... en ik voelde me heel erg k*t, dan heb je wel het gevoel alsof het mijn schuld is. maarja, meisje huilen enz. maar gelukkig durfde ze er wel weer op... daarna was er een vrijwilligers les. waar ik ook in rijd. dus moest ik maar op wilfred. toen gingen we draven, en ja hoor. wilfred en nog 2 paarden doen knettergek. bokken en sjesen door de hele bak met zn 3en. maarja, na heel vaak doen ging het toch mis, en viel ik er ook af. gelukkig geen pijn gedaan. want ik val er zo vaak af en heb nooit pijn. maarja, ik hoop dat dat meisje nog wel durft paard te rijden... kvind het heel erg voor haar.
maar oke.... waarschijnlijk zijn ze vergeten de pony's s'ochtends in de bak te zetten. want ze staan ook de hele zondag stil... echt dit is geen leuke dag voor me... ik vind het heel zielig voor haar

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:26

@ Mustang123 : Maar dat is de gewoonte van Elvira..

@ Superhaffies : Das balen dat gebeurt is! ze hebben zeker de Kolder ofzo in hun hoofd zitten??

Ik ben zelf een paar jaar geleden in Boldogasszonyfa geweest 50 km van Pecs af. En 50 km van de Balantonmeer af.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 18:51

@ Superhaffies: Hmm das zeker niet leuk, dan krijg je idd al snel het idee dat t jouw schuld is, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is! Bij mij is er ook wel ns 1x een meisje zomaar van t paard gegleden toen ik er met nog iemand naast liep, ik schrok me dood.. Zij had gelukkig ook niks.. Maar tis toch wel even schrikken..

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:33

Ik heb een 2 weken stage gelopen bij een gehandicapten manege

maar heb het niet leuk gehad. ik mocht niet met de gehandicapten omgaan het enige wat ik mocht was de heledag uitmesten en poetsen en voeren en dan zat ik even 5 minuten en dan kreeg ik meteen commentaar zovan ga aan de slag. je heb over 3 uur 15 minuten pauze. en dan durven ze mij ook nog een onvoldoende geven voor mijn stage.
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 11-04-06 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam van de manege verwijderd

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:39

Das k*t pandour4evuh..

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 19:45

Jezus, dat is echt belachelijk. Wat vond je stagebegleider ervan?

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:56

Das wel minder vindt ik dat ze gewoon jouw de vieze klussies mag gaan doen.. (maar hoort er wel bij)

pandour4evuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:05

Sigislief schreef:
Das wel minder vindt ik dat ze gewoon jouw de vieze klussies mag gaan doen.. (maar hoort er wel bij)

Ja ok maar ze lieten mij sochtends in men eeentje alle stallen uitmesten. en lieten me naastlopen tot mijn knien er aan kapot gingen. ik ben erna naar de dokter geweest en die constateerde dat mijn blessure nog erger geworden was. heb erna 3 maanden op krukken moeten lopen.

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:20

Das niet leuk! , laat hun lekker de ziekte koste betalen..
Zij hebben het gedaan niet jij!

pandour4evuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:37

heb ik gedaan, weet je wat ze zeiden: je had het tegen ons moeten zeggen. ik zeg zo van ja weet je hoe vaak ik dat gezegd heb. xze hebben niet meer gereaageeerd maar ik kom daar nooit meer

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:46

Stel ^%#$% mensen!

Waar is die manege eigenlijk als ik vragen mag?

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 20:55

Jezus, echt gestoord, maar had je t toen er niet met je stagebegleider over kunnen hebben dan ofzo, dat je op een andere manege stage kon gaan lopen ofzo..?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:57

(Modopmerking:) Ik denk niet dat het nodig is om de naam van de manege te noemen.

Lady_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:00

Zijn er mensen vrijwilliger bij een manege in Arnhem waar ook gehandicapten kunnen rijden?"
Zoja, waar? Ik wil het ook graag doen, maar ik weet niet of die er zijn en Google werkt niet mee

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:06

uhh , nee sorry!