_Nelleke_ schreef:Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen.
Vorige winter ben ik op Wennekers geweest om te kijken voor een stal voor m'n pony. Ik heb me toen op de wachtlijst laten plaatsen voor een paarden-uitloop maar helaas nooit meer wat gehoord. Ik moest toen met spoed verhuizen en heb m'n droomstal gevonden. Helaas pakte de droomstal (groepshuisvesting in een HIT-actief) toch wat minder goed uit bij m'n pony en heeft ie ook behoefte aan wat rust en een eigen plekje.
Ik hoef niet met spoed weg, maar ik wil hem hier niet op lange termijn houden. Dus toch weer aan het denken om naar Wennekers te gaan. Heb wel een aantal vragen.
Hoe is de kwaliteit van het voordroog wat ze krijgen?
Kan je eventueel een slowfeeder ophangen waar ze het ruwvoer in gooien?
Wat is ongeveer de afmeting van een paarden-uitloopstal?
Als je je paard laat buitenzetten, hoelang staat ie dan ongeveer buiten? Ik kan me voorstellen dat met maar 4 paddocks en meer dan 300 paarden niet meer dan een half uurtje zal zijn.
Hoe zit het met de landjes? Mag je je paard daar ook dag en nacht op laten staan? En mag je daar eventueel hooi bijvoeren?
Alvast many tnx voor het beantwoorden van de vragen!
Wat gek dat er nooit meer contact met je is opgenomen. Mijn ervaring is heel anders. Gelukkig heeft het je algehele beeld van Wennekers niet te veel negatief beïnvloed.
Om je vragen de beantwoorden (voor zover ik dat kan)
Hooi is wisselend maar over het algemeen goed. Mocht je een 'slechte' portie hebben, kan je meestal wel een nieuwe krijgen (als je erbij bent en het gewoon vraagt).
Ik weet eigenlijk niet wat een slowfeeder is, maar als je een soort hooiruif bedoelt, mag dat gewoon volgens mij. Zolang het maar 'in' je stal hangt en de trekker gewoon door het pad kan blijven rijden. Moet je alleen wel opletten dat het hooi er 'gemakkelijk' in kan worden gedaan
. De afmeting van de stal weet ik niet, maar weet wel dat er van de standaard vierkante matten er 9 nodig zijn in de uitloop (min een stukje waar de kast staat) en dat er ongeveer 6 in de stal gaan (heb zelf geen matten. Volgens mij kom je dan uit op een uitloop van 3x3 en een stal van 3x2 (of zeg ik nu iets heel stoms?).
Hoelang je paard buiten staat is een beetje afhankelijk van je paard. Als je paard 'alleen' (of met weinig andere om zich heen) in de wei kan staan en het is geen modderpoel, zullen ze je paardje vast wel op je (prive)landje zetten. Dit kan dan langer dan in de paddock. Volgens mij mag je verder met je (prive)landje bijna alles. Of je er hooi op mag voeren weet ik niet, volgens mij niet, maar als het geen zooitje wordt (door het in een bak te doen) mag het misschien wel. Je moet je landje alleen wel 'netjes' houden, wat inhoudt dat je paard het niet helemaal tot een grote modderpoel mag veranderen.
Hoop dat je er wat aan hebt. Mocht het onjuist zijn, hoor ik het graag