yvje86 schreef:Leuk om al die verhalen te lezen zeg, en die oude foto's...tja zo herinner ik het me ook nog.
Ik denk dat ik er rond 1997 tot 1999 paard heb gereden. En deze herinner ik me nog.. Radetski, Karina, Wouter, Linda, wheiowei (weet niet meer hoe je het schrijft) punky, okki (die vond ik altijd zo scherp door de bocht gaan). Ik ben daar ooit door een paard getrapt (ik weet niet meer hoe die heet, iets van pasja of parcival oid.. weet wel dat het niet de makkelijkste merrie was) en heb er toen 3 gebroken vingers aan over gehouden.
In die tijd was Sandra er, later ging ze met Ad.. Sandra had ook een aantal honden waaronder Gaston die ik me kan herinneren...deze was een keer uit het raam gesprongen, en smiley.. verder herinner ik me ook Toos nog achter de bar.
Ook stond er in die tijd een bonte dekhengst (sanmartini oid) die heb ik toen nog samen met mijn vader en Ad naar een of ander KI station gebracht voor dekking.
Ik weet ook nog dat in het hoekje als je binnenkwam een prive paard genaamd Jill stond, dat vond ik echt een leuk paard.
Ik weet niet meer op welke dag ik leste, maar verder kan ik me nog ene Robertino, Pelle en Annemarie herinneren..
Hier ook een oude ruiter van rond die tijd. Erg leuk om namen voorbij te zien komen van paarden/ponies die er toen al stonden. Ik ben begonnen bij de eigenaar die er voor Sandra in zat. Ik ben haar naam even kwijt. Bij Sandra ook nog heel lang gereden en ook nog in de tijd van Boschker.
Het paard dat jij bedoelt is die vos Persja denk ik. Dat is de moeder van Pardoes. Zij heeft ook een tijdje in de lessen meegelopen. En Toos herinner ik me ook nog, was een erg lieve vrouw.
Ik herinner me ook Vonno, Boetie (klein wit ponietje was toen al erg oud) Bambi, Linda, Wouter, Blossom, Bonnie, Okki, Wilco, Carina, Cara, Corina, Levi, Radetski, Bolero, Darco, Ammaretto, Bacardi, Burny, te Pukkie, Wendy, Dendie.
Jammer dat Yovandi ingeslapen is. Die heb ik meegemaakt toen hij net nieuw daar op stal kwam. In mijn tijd liep hij wel met een hoofdstel met bit, maar was erg gevoelig. Leuk paardje was dat.
Ik ben er trouwens ook bij geweest toen er zo'n 10-15 manegepaarden/ponies zijn ontsnapt en de snelweg opgegaan zijn. Omdat het slecht weer was werden ze binnen gedreven. En toen is Punky (dacht ik) onder het touw door gegaan waardoor het knapte. De rest ging er achteraan gegaan, alleen bleek het toegangshek van de manege niet goed dicht te zijn. Toen zijn ze de weg opgerend. Ze zij toen allemaal ongeschonden gevonden tussen Roosendaal en Sint-Willebrord (waren allemaal opgesplitst).