Manege Visdonk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:02

toen ik nog op de manege reed reed ik ook altijd op kajse.
in het begin is het inderdaad wennen en is je houding niet goed, dat was bij mij ook zo.
maar als je veel voltes rijd en hem laten merken dat er niet met je te spelen valt gaat hij meer en meer ontspannen en je vertrouwen.
want eens hij je vertrouwt gaat hij steeds rustiger lopen en test hij ook niet meer zo uit hoe snel hij kan gaan met je.
vanaf dan kan je echt gaan werken aan je houding,nagevelijkheid enz.
en aan de foto's te zien komt het helemaal goed, zo lang je maar geduld met hem hebt.
je zal nog regelmatig denken "dit lukt me nooit" maar wacht maar af, eens hij ontspant is het zooooo een heerlijk paard. en je leert er heel veel van bij.
het is echt een schatje en ik mis hem nog steeds. het is echt een gouden paardje waar je een band mee kan opbouwen en die voor je door het vuur gaat. <3

smal23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:08

hier een vraag voor de bokkers die nu nog rijden op de manege; staat Bolero er nog? Ik zag hem voorbij komen op een foto van lonnijj (pagina 13) en herkende daarin mijn oude verzorgpaard. Hij is denk ik rond 1999 of 2000 aangekocht door men Boschker, was kastanjebruin met een bles en 3 witte benen en een beetje nukkig op stal. Ik heb hem zo'n 5 jaar in de weekends gereden, ook ingereden, toen hij nog in zeeland bij een bevriende boer stond. Ik ben benieuwd of hij nog leeft en zo ja, hoe het met hem gaat!

Banyu

Re: Manege Visdonk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:32

Zover ik weet was ie in mijn tijd al weg.... weet niet meer precies, maar weet 99% dat ie er niet meer staat...

_gitte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:15

hij staat er inderdaad al een hele tijd niet meer.
ik ben er 9 jaar geleden beginnen rijden en ik denk dat hij er toen al niet meer stond.
of toch zeker niet lang want ik kan me hem niet meer herinneren.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:22

Laatste weken rijd ik vaak op Kasmir, heb pas mooie foto's van hem gemaakt! (woensdag geloof ik) zal ze proberen overmorgen hier te plaatsen!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:35

Heb net springles gehad en 1.40 gesprongen! Zit nog na te genieten...

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:52

He, mijn stiefzus heeft hier met 1 van onze parden oefenspringen gedaan een opaar weken geleden.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:46

RustyK schreef:
Heb net springles gehad en 1.40 gesprongen! Zit nog na te genieten...

Ik zag die foto op facebook staan. Echt gaaf jho.
Hahaha op naar de olympische spelen :p

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:33

vandaag op darco gereden
volgende week is het dressuur wedstrijd.
ik heb met darco vandaag proefje geoefend.
het ging echt super goed.
en darco liep vandaag veel aan de teugel hihi :P
trots op dat geweldig paardje<3 <3 <3

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:57

zondag springwedstrijd!!! :D

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:59

levi al bijna 3jaartjes in de hemel |( |(
mis hem echt heel erg |( |(

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:19

MA > MHK

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:23

Leuk om al die verhalen te lezen zeg, en die oude foto's...tja zo herinner ik het me ook nog.
Ik denk dat ik er rond 1997 tot 1999 paard heb gereden. En deze herinner ik me nog.. Radetski, Karina, Wouter, Linda, wheiowei (weet niet meer hoe je het schrijft) punky, okki (die vond ik altijd zo scherp door de bocht gaan). Ik ben daar ooit door een paard getrapt (ik weet niet meer hoe die heet, iets van pasja of parcival oid.. weet wel dat het niet de makkelijkste merrie was) en heb er toen 3 gebroken vingers aan over gehouden.

In die tijd was Sandra er, later ging ze met Ad.. Sandra had ook een aantal honden waaronder Gaston die ik me kan herinneren...deze was een keer uit het raam gesprongen, en smiley.. verder herinner ik me ook Toos nog achter de bar.
Ook stond er in die tijd een bonte dekhengst (sanmartini oid) die heb ik toen nog samen met mijn vader en Ad naar een of ander KI station gebracht voor dekking.

Ik weet ook nog dat in het hoekje als je binnenkwam een prive paard genaamd Jill stond, dat vond ik echt een leuk paard.
Ik weet niet meer op welke dag ik leste, maar verder kan ik me nog ene Robertino, Pelle en Annemarie herinneren..

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:14

Ach, weiowei (of hoe je het schreef) daar heb ik op leren paardrijden, dat kleine schimmeltje! :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:03

Haha.. die had toch een maanoog?? Vond ik toen heel bijzonder...Whahaha

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:19

Oeh, dat zou best kunnen, dat weet ik niet meer haha! Was echt een schattig ding, die kleine schimmel :D

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:15

gisteren is yovandie inlaten slapen. |( |( |( |(
ze is 22jaar geworden

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:31

He, wat waarom??? We noemde haar vroeger altijd een visje met d;r onderlip hahaha! <3

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:55

yvje86 schreef:
Leuk om al die verhalen te lezen zeg, en die oude foto's...tja zo herinner ik het me ook nog.
Ik denk dat ik er rond 1997 tot 1999 paard heb gereden. En deze herinner ik me nog.. Radetski, Karina, Wouter, Linda, wheiowei (weet niet meer hoe je het schrijft) punky, okki (die vond ik altijd zo scherp door de bocht gaan). Ik ben daar ooit door een paard getrapt (ik weet niet meer hoe die heet, iets van pasja of parcival oid.. weet wel dat het niet de makkelijkste merrie was) en heb er toen 3 gebroken vingers aan over gehouden.

In die tijd was Sandra er, later ging ze met Ad.. Sandra had ook een aantal honden waaronder Gaston die ik me kan herinneren...deze was een keer uit het raam gesprongen, en smiley.. verder herinner ik me ook Toos nog achter de bar.
Ook stond er in die tijd een bonte dekhengst (sanmartini oid) die heb ik toen nog samen met mijn vader en Ad naar een of ander KI station gebracht voor dekking.

Ik weet ook nog dat in het hoekje als je binnenkwam een prive paard genaamd Jill stond, dat vond ik echt een leuk paard.
Ik weet niet meer op welke dag ik leste, maar verder kan ik me nog ene Robertino, Pelle en Annemarie herinneren..

Hier ook een oude ruiter van rond die tijd. Erg leuk om namen voorbij te zien komen van paarden/ponies die er toen al stonden. Ik ben begonnen bij de eigenaar die er voor Sandra in zat. Ik ben haar naam even kwijt. Bij Sandra ook nog heel lang gereden en ook nog in de tijd van Boschker.
Het paard dat jij bedoelt is die vos Persja denk ik. Dat is de moeder van Pardoes. Zij heeft ook een tijdje in de lessen meegelopen. En Toos herinner ik me ook nog, was een erg lieve vrouw.

Ik herinner me ook Vonno, Boetie (klein wit ponietje was toen al erg oud) Bambi, Linda, Wouter, Blossom, Bonnie, Okki, Wilco, Carina, Cara, Corina, Levi, Radetski, Bolero, Darco, Ammaretto, Bacardi, Burny, te Pukkie, Wendy, Dendie.
Jammer dat Yovandi ingeslapen is. Die heb ik meegemaakt toen hij net nieuw daar op stal kwam. In mijn tijd liep hij wel met een hoofdstel met bit, maar was erg gevoelig. Leuk paardje was dat.

Ik ben er trouwens ook bij geweest toen er zo'n 10-15 manegepaarden/ponies zijn ontsnapt en de snelweg opgegaan zijn. Omdat het slecht weer was werden ze binnen gedreven. En toen is Punky (dacht ik) onder het touw door gegaan waardoor het knapte. De rest ging er achteraan gegaan, alleen bleek het toegangshek van de manege niet goed dicht te zijn. Toen zijn ze de weg opgerend. Ze zij toen allemaal ongeschonden gevonden tussen Roosendaal en Sint-Willebrord (waren allemaal opgesplitst).

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:28

o leuk.

gisteren had gwendy verteld toen levi 4jaar was dat ie heel stout was enzo en dat er niemand op wou rijden ofzo haha.
vind het allemaal wel leuk wat er vroeger allemaal gaande was op de manege haha :P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:59

Echt waar? Ik dacht dat Levi altijd best heel braaf was. Maar ik heb er ook maar enkele keren op gereden, ik kan hem me niet zo goed meer herinneren. Pardoes was altijd wel een duiveltje, daar ben ik meerdere keren flink hard vanaf gestuiterd. Die ken ik nog van veulen af aan.

Yovandie was ook echt een lieverd. Daar heb ik vaak en heel graag op gereden. Alleen had ik het idee dat het eigenlijk geen manegepaardje was. Hij had veel beter één baasje kunnen hebben denk ik. Toen hij kwam werd hij nog wel met bit gereden. Dat ging best goed, alleen was hij heel gevoelig in zijn mond. Bij teveel druk ging hij 'ja-knikken'. Hij was ook best lekker voorwaarts en liep toen erg fijn. Ik merkte wel dat hij met de jaren minder actief en fijn ging lopen. Ik denk door de vele verschillende ruiters er op.
Met buiten rijden was het toen wel een beetje een zenuwpeesje weet ik nog. Als ik een paard had kunnen overnemen was het Yovandie geweest ;)

Gwendy weet denk ik ook nog wel van die ontsnapping en die paarden/ponies op de snelweg haha. Of het was bij Sandra, maar volgens mij was Gwendy er toen ook al.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:33

ik dacht da ook ja haha.
pardoes had welleens bij mij in de les iemand eraf gegooid ik weet niet meer zo goed wat de reden was maar er kwam als het goed is wel een ambulanse ofzo da was nu wel wa jaren terug.

ik vond yotje altijd een geweldig beesje.
ik had mn aller eerste springwedstrijd met haar gereden :P paar keer geweigerd maar nog 3e geworden haha:p dat was toen nog in 2008 ofzo haha. en heb een keer met haar op de grond gelegen. naja leuke herrinneringen van haar xD
ze werd idd wel steeds langzamer.
afgelopen jaren heeft ze ook in een ponylesje gelopen.
die kienders vonde da geweldig haha.
ik heb er zelf ook al heel lang nie meer op gereden ik wilde er eigenlijk wel weer op maarja.

ik zal het eens vragen of gwendy da nog weet.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:48

dit is mijn mooiste foto van yootje <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:52

ik weet nie of je hyves hebt?
op deze hyve van de manege paarden en ponys staan zo alle fotos op van de paarden en ponys haha :P
ik zet er welleens iets op enzo :P
http://welovevisdonkponys.hyves.nl/
Laatst bijgewerkt door yentlekyda op 07-02-13 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:55

haha peerden in het zandkamp :P