** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: ** Manege Belle Epoque Topic**[Deel 5!!!]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:43

Ik zou me paard waarschijnelijk in een vertrouwde omgeving laten inslapen, en niet op een nieuwe en onverkende grond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:45

Ik had het er laatst nog over. Ik vind dat inslapen vrediger is, maar het is echt niet normaal zo duur. Slachten, een paard krijgt een pen door zijn hoofd en is in een klap dood. het is inderdaad misschien even eng, en het idee zou ook niet heel fijn zijn, maar ja.

Daar heeft iedereen zijn eigen keuze in, als ik het geld had, zou ik een paard in ieder geval wel laten inslapen.

Maaikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:46

Heloo!

Vandaag niet gereden, was vanmorgen naar de opendag van de UvA(universieteit van amsterdam) geweest.
Goed hee, hoef dit jaar nog niet eens te kiezen en ben me al aan het oriënteren! Clown
Maar het beviel me heel goed, wil zowiezo het liefst in a'dam studeren, en dit zit ook in de binnenstad,
hing goede sfeer etc!
En qua studie weet ik niet zeker, maar communicatiewetenschappen spreekt me nu het meest aan( communicatie, verband met media, samenleving etc.)
En nu moet ik heel hard leren, eigenlijk, en ga ik ook doen zoo! Tong uitsteken

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:50

Kirsten_S schreef:
Ik zou me paard waarschijnelijk in een vertrouwde omgeving laten inslapen, en niet op een nieuwe en onverkende grond

Wat versta je op een vertrouwde plaats dan want als je dan zijn eigen stal bedoeld wordt het al moeilijk, aangezien je dan met de afvoer van het "kadaver" zit. Aan een dood paard kan je niet trekken zeggen ze wel is... Rendac(bedrijf dat voor het transport zorgt van dode dieren en slachtafval) komt het erf niet op en de eigenaar moet dus zelf zorgen dat het kadaver aan de kant van de weg licht... Nou geloof me, dat geeft een hoop rommel hoor als je een dood beest met een trekker door de stalgangen moet trekken.. Ach gut

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:11

Ik ben der weer Haha!

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:41

Flevolander schreef:
Kirsten_S schreef:

Wat versta je op een vertrouwde plaats dan want als je dan zijn eigen stal bedoeld wordt het al moeilijk, aangezien je dan met de afvoer van het "kadaver" zit. Aan een dood paard kan je niet trekken zeggen ze wel is... Rendac(bedrijf dat voor het transport zorgt van dode dieren en slachtafval) komt het erf niet op en de eigenaar moet dus zelf zorgen dat het kadaver aan de kant van de weg licht... Nou geloof me, dat geeft een hoop rommel hoor als je een dood beest met een trekker door de stalgangen moet trekken.. Ach gut

nee, dat is inderdaad niet fijn! Ik heb wel eens van iemand een verhaal gehoord hoe dat werd gedaan toen een paard plotseling in stal was gestorven.. nou echt geen pretje hoe ze dat dan moeten gaan doen..

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:45

Bij ons op Pampushout is er wel is een paard overleden aan een hartstilstand, dit gebeurde inderdaad snachts en op het moment dat het dier gevonden werd was hij al behoorlijk stijf, nou zie hem dan nog maar is met 4 gestrekte benen heel zijn stal uit te krijgen...

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:13

Lijkt me inderdaad niet fijn om dat te doen, miss kunnen ze het paard al op een zeil neerzetten en daarna wegslepen erop.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:14

Me ouders hebben op de markt allemaal lekkere dingen gekocht, waaronder zeer lekkere maar hele dure truffels ! Er zit een soort slagroom in en het smaakt naar chocolade! Echt lekker Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:16

Ik hou van chocolade in combinatie met slagroom Lovers. Ik denk dat ik morgen chocolade wolkentaart ga bakken Vork. En ik moet leren voor wiskunde Boos!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:17

Ohhhh lekkker Haha! uitdelen Tong uitsteken

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:24

Noortje zoals ik al zei ik kom morgen niet naar de manege want ik moet huiswerk maken en moet leren. Tong uitsteken

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:35

Deze mobiel ga ik waarschijnlijk kopen Haha!

Afbeelding

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:37

Flevolander schreef:
Kirsten_S schreef:

Wat versta je op een vertrouwde plaats dan want als je dan zijn eigen stal bedoeld wordt het al moeilijk, aangezien je dan met de afvoer van het "kadaver" zit. Aan een dood paard kan je niet trekken zeggen ze wel is... Rendac(bedrijf dat voor het transport zorgt van dode dieren en slachtafval) komt het erf niet op en de eigenaar moet dus zelf zorgen dat het kadaver aan de kant van de weg licht... Nou geloof me, dat geeft een hoop rommel hoor als je een dood beest met een trekker door de stalgangen moet trekken.. :(:)

Dat heeft me broer een keer moeten doen! Ach gut
Bij een jong veulen (of jaarling). Echt zo sneu.. En dan idd langs de weg neer leggen.. Vreselijk!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:38

Mooi ding Melissa!

Ik pas btw die laarzen niet! Die ene paste ik opzich wel, maar zat wel krap bij m'n tenen. Dus doe ik liever iemand anders er een plezier mee! Knipoog

Btw, Iris.. Wat had jij Tino vandaag lekker aan het lopen zeg!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:47

Ik heb vandaag dus niet kunnen rijden helaas! Verdrietig
Sabrina liet me zien wat ze dacht dat het wel eens zou kunnen zijn, of hij heeft gewoon last van zijn rug.
Ik heb Don nog even lekker gepoets, en z'n beentjes af gespoten. Lovers

Dit heb ik ook met Nicky gedaan! Lovers
De ruiter wou de deken al op doen (ZONDER TE POETSEN, leek het. Misschien wou ze het nog wel gaan doen, maar daar leek het niet op! Bloos)
Dus ik zei zet d'r maar op de spuitplaats! Haha!
Toen heb ik Nicky haar benen af gespoten, en de achterbenen grondig gepoets. (Die zijn áltijd zo vies. Tis echt geen dame! Schijnheilig ) en nog even haar gepoetst.
Dus nu heeft ze (als het goed is) weer helemaal schone benen! Haha!
Ze was zo lief weer voor me! Lovers Echt leuk! Tong uitsteken

Dus 2 paardjes helemaal schoon in stal gezet! Haha! heerlijk gevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:58

Sja, dat wil ik ook nog eens doen. Vaak als ik klaar ben met rijden hou ik ze nog wel even aan een halstertje, en ga ik ze nog even goed poetsen. Bij sommige paarden heb je in stal zo weinig ruimte, en dan is het lekker als je even buiten de stal kan. ook op zadelen toe ik wel eens uit de stal, maar dat ligt eraan Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:01

Dan doe je het toch gewoon een keertje?
Kan best wel is! Knipoog

Doe het met Nicky ook steeds Lovers
Vind het gewoon een heerlijk gevoel als ze helemaal weer schoon in haar stalletje staat! Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:03

Rox wordt ook een heeel mooi paardje (nog mooier Tong uitsteken) als alles gespoelt en gelakt is Haha! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:04

Maar Nicky die "hoort" al op de poetsplaats opgezadeld te worden, en ik denk niet dat ik daar zo maar een paard kan neerzetten om zijn benen af te spuiten Nagelbijten / Gniffelen. Misschien een keer op cursusweek ofzoiets Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:07

Tsja, daar heb je wel enigzins gelijk in!
Maar dan nog. Anders vraag je het Sabrina een keer. Als je bijvoorbeeld heel vroeg bent. En dan Kartouch even extra wilt verwennen/tuttelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:07

Ik ben altijd heel vroeg, en ook wel jammer dat ze voor mij vaakt loopt. Maar het komt wel een keertje, als ik het gewoon aan Sabrina vraag Lachen

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:09

Precies! Knipoog
Mag heus wel! Lachen

Je beste vriendin is weer online! Clown Nagelbijten / Gniffelen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:12

Heb honger! Me vader heeft een biologisch!! (jaaa biologische) kip(pen, hij kocht er twee Tong uitsteken) gekocht en die ligt lekker op de barbecue en dan lekker met saté en brood Haha! ! Mmmm!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:13

Jij bent aan het barbequen? Bloos!
Klinkt wel lekker! Vingers aflikken
Ik heb ook lekker gegeten, koppie soep, en broodje hamburger. Lachen