Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Phoebesp

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:26

Inderdaad gisteren en vandaag Salvador weer lekker gereden. Het was al drie weken geleden dat ik echt gereden had (op de strandrit na dan). Mijn lijf moet er weer effe aan wennen, haha. Het ging heerlijk. Salvador zit lekker in zn vel en dat voel je.

Vanavond lessen op de manege. Ben benieuwd op wie ik zit...

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:53

ow leuk sanne ben ook benieuwd, ga dadelijk de gehandicapten doen, zal ik je wel eens even bellen:p

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:30

We verwachten hier natuurlijk wel een verslagje he Sanne.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:42

Ja dat is idd een goed idee, Liek en ik schrijvewn elke week trouw een verslagje. Leuk om die van elkaar te lezen, maar aangezien wij elkaar bijna constant achterna lopen op de manege weten we eigelijk al wat de ander te melden heeft Tong uitsteken. Ik zou het wel leuk vinden als meer mensen hun verslagje hier neerzetten.

Dus Sanne...ga je gang zou ik zeggen Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:41

Nou ik vandaag Fabulous gelongeerd Tong uitsteken het regende nogal hard dus had ik een waterdichte uitrijdeken omgedaan.. kom ik buiten is het regenen net gestopt.. toch maar even het deken laten liggen om te laten wennen.. ze deed er niks op totdat het een keer begon te flapperen.. er kwam een hele rij bokken zo'n 4 rondjes lang Tong uitsteken mooi koppie tussen der benen en gaan met die banaan.. haha natuurlijk stopte ze daarna wel weer en vond ze het allemaal wel goed.. maandag gaat er dan eindelijk voor het eerst iemand op dus ik zit al vanaf vorige week helemaal in spanning hoe ze het zal doen Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:33

Aangezien ik de afgelopen week vakantie heb gehad lekker rustig aan gedaan. Maandag met vriendlief om de ijzeren man gelopen en vandaag met vrije entree naar de beekse bergen geweest. Altijd lekker even wat afleiding. Morgen weer lekker hobbelen.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:23

Nieuwe paard van S. er is en t is echt een reus, helemaal mijn type Tong uitsteken Gorez achtig, morgen mag ik hem al doen, dus ff kijken of ik al meteen ga rijden..Hij is wel braaf overigens

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:38

Ik heb hem al gezien, het is inderdaad een hele heer.
Hij heeft wel wat weg van een fries maar dan met een verkeerde kleur met een hele mooie grote voorpluk.
Succes morgen Joyce, hij ziet er superbraaf uit dus dat gaat wel goed komen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:33

Ik heb hem inderdaad ook gezien en ik vind het een best leuk ding om te zien. Zie er iets van barok in.

Vandaag was een dag die anders was als alle andere zaterdagen, er gebeurde echt van alles.
Omdat M. ziek is hadden we vandaag les van S. In het begin riep dat al redelijk wat weerstand op bij de meeste mensen door de eerdere ervaringen, dus voor de lessen was het al flink rumoerig. Scheve mond Eerst de les van 10-11 gekeken, waar behalve de laatste 5 minuten geen gekke fratsen gebeurd zijn. De laatste 5 minuten kreeg een amazone een meningsverschil met S. Dit resulteerde erin dat de amazone de bak verliet en dat S. van mening was dat ze geen les meer bij haar hoefde te rijden in de toekomst. Na de les NL gaan poetsen die zich erg vies gemaakt had, dus zowaar een keer wat meer poetswerk als gemiddeld. Terwijl we aan het poetsen waren hoorde ik gestommel in de bak, en ja hoor ik had gelijk. Ze waren boven bij het juryhok bezig met een goot en hier hadden ze ook een ladder voor bij zich en daar schrok Olivia van dus het meisje wat daar op zat viel er af. Omdat Olivia haar hoefijzer los was gegaan, was dit ook nog eens langs haar arm geschaafd. Blauw oog Ach gut
Hierna maar rustig op gaan zadelen. Toen we in de bak kwamen voor de les waren ze nog steeds met de goot bezig. Erg vervelend want je kon of het risico lopen om er wel langs te rijden en een schrikkend paard te hebben of om op de grote volte bij A te blijven. Hamer Hier had de les natuurlijk wel wat verzet tegen en toen kwam het idee om in de buitenbak te gaan rijden. Ik heb toen aangegeven dat voor mij de laatste keer buitenbak een heklanding was en dat ik daar niet ging rijden, dus toen was het idee toch om binnen te blijven en maar te zien hoe het ging. De paarden hebben het super gedaan en sommige hebben gewoon de hele bak gebruikt. De les zelf ging in het begin heel stug, NL had er niet veel zin in en eer ik haar aan het been had waren we enige tijd verder. Op den duur had ze ineens het knopje weer gevonden en had ik weer een heet stuiterpaard onder mijn kont. Nagelbijten / Gniffelen Wanneer ik wat verzamelde kwam ze weer teveel terug en als ik één spiertje in mijn kuit aanspande dan vloog ze er weer vandoor. Op den duur toch een tussengang gevonden. Ze liep gewoon te dansen, zo heerlijk dat het ging. *LOL* Hyper! Het was op den duur een kwestie van zitten en genieten. Tegen het einde van de les reed ik een middendraf over de lange zijde van de bak, S. zag hier een klein stukje van en vroeg of ik aan de overkant niet nog een middendraf kon doen. Dus nou dat gedaan en die was zo enorm vet. OK dan! Wow! Tijdens deze middendraf hoorde ik vanaf de kant en uit de bak ook gewoon meerdere keren wow, vet en ohhh. Ze was gewoon zo lekker te rijden en los door haar hele lijf, echt heerlijk. Haha!
Helaas was er tijdens onze les ook wat discussiegebeuren met S. Ik heb mezelf hier niet in gemengd en had ook geen problemen in tegenstelling tot de vorige keer.
Na de les even gaan eten en lessen gekeken. In de les van 2-3 loopt een eigen pony mee en die gooide een kindje ernaast. Dus toen moest de pony aan de longeerlijn. Dit ging iemand dus doen en wij stonden te kijken, maar dit ging echt niet bepaald goed. Uiteindelijk heeft een van ons het overgenomen en toen ging het al wel beter, maar je kon zien dat die pony er niet veel van snapte.
Daarna nog even gaan kijken bij het rijden van Hugo in de kleine buitenbak. In de longeerring was N. bezig met een paard zadelmak maken en die ging op een gegeven moment helemaal uit zijn plaat. Die sprong zo over de lijntjes heen en kwam ook richting de bak gesprongen waar wij stonden te kijken. Er werd geroepen hou hem tegen, maar het paard in kwestie was zo in paniek dat niemand van ons er voor durfde te springen. Paard is vervolgens onderuit gegaan en richting de trailers geracet. Was echt even spannend, vooral omdat er net iemand met een eigen paard aan kwam lopen en bijna als levende hindernis stond. Rolleyes
Het was dus echt een dag vol spektakel en actie dus vandaar het lange verslag.

Heb vandaag ook genoten van mijn laarzen met ritsen! Cool Ik wil niet meer anders.
Laatst bijgewerkt door sjaslique op 17-05-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:34

Nou vandaag een avontuurlijk en nogal onrustig dagje gehad. Dus erg veel te vertellen Haha!
De ochtend begon al met het nieuws dat M ziek was. Dik balen natuurlijk Scheve mond . Toen we hoorden wie haar vervanger was (S.) stonden we op zijn zachtst gezegd nu niet echt te springen vanwege eerdere ervaringen die niet altijd even prettig waren.
Maar goed, we zouden wel zien wat het zou worden. Eerst maar eens de les van 10 uur gekeken. Daar gingen ze ´springen´ over een hindernisje van 20 cm met 3 cavaletties ervoor. Een meisje op Olivia deed ook gewoon mee, maar na een aantal rondjes ging het kruisje 5 cm hoger en toen flipte Olief. Meisje wilde het nog wel eens proberen maar wilde Olivia natuurlijk niet nog meer over de zeik helpen. Na een aantal poging die gepaard ging met een heftige woordenwisseling besloot het meisje in kwestie echter de bak te verlaten (10 min voor tijd) en het meisje van 11 uur al erop te laten omdat ze het niet meer zag zitten om zo nog in de les te blijven.
Dat was dus al een gezellig begin van de dag. Om 11 uur heeft Olivia er vervolgens iemand afgegooid omdat ze schok van mannen die aan het werk waren op het terras bij het juryhokje.
Toen de les in, die voor mij persoonlijk goed liep (zat op Paloma Huilen van het lachen ), heb geen een snauw naar mijn hoofd gehad en kreeg bruikbare hulp op momenten dat het nodig was.
Echter had mijn lesgenootje die voor vast op Olivia rijd een hele woordenwisseling met S. waar op een gegeven moment anderen tussen moesten komen om deze te sussen.

Na de les paarden verzorgd en gegeten. Toen in de les van 2-3 viel een meisje van dat jonge haflingertje af (Boy) en moest deze buiten gelongeerd worden. Dit ging echter op zo'n dieronvriendelijke manier door een zeer jong meisje dat ik het op een gegeven moment maar heb overgenomen Hamer . Ik ben absoluut geen longeertalent, maar ik kon het niet langer aanzien en wilde ook niet weglopen in de wetenschap dat dat dier daar zo moest vechten. Ging al een stuk beter al vraa gik me sterk af of ie het wel ooit geleerd heeft, maar vind het berijden van een dier van 3 door zulke jonge mensen persoonlijk geen goed idee. Maar goed hun paard, hun beslissing. Daarna blijkt het paard in kwestie ook nóg een uur te hebben moeten lopen, na mijn 20 minuten longeren dus.....als ik dat geweten had Scheve mond

Daarna even binnen NL gepoetst en weer buiten gaan kijken waar Hugo bereden werd door S. In de longeerbak was N. de hoefsmid een paard aan het laten kennismaken met het zadel. De eerste keer werd het nog los liggende zadel eraf gebokt en kwam het paard op het zadel neer tijdens wat bokken. Daarna nog eens geprobeerd en toen het paard moest stappen aan de longeerlijn flipte deze compleet door. Torenhoog steigeren met N. die er letterlijk onder stond en echt moest rennen, bokken met een bolle rug en met 4 benen tegelijk omhoog . Toen zat de longeerlijn verstrikt in de voorbenen van het dier en toen het vieren van de lijn niet hielp moest N. wel loslaten. Daarop ging het dier helemaal uit zijn plaat en sprong tenslotte over het afzetlijntje heen en ook over het lijntje om die 'bak' af te sluiten. Paard stormt op ons af en er werd nog geschreeuwd: 'hou 'm tegen'. Ja daaaag, ik ga niet voor een paard staan dat in blinde paniek vol bokkend op mij af komt gegallopeerd Nors opkijken . Wil best een paard opvangen, maar niet als ie in zo'n bui aankomt.
De man van v/d B. (met die 3 pony's) durdfe dit wel en ging er zwaaiend voorstaan zodat ie niet de weg op kon rennen. Paard schikt, springt omhoog en komt op zijn zij neer, krabbelt omhoog en peert eruit naar de wei. Daar is hij uiteindelijk weer gevangen en nog even teruggebracht en nog wat hangwerk gedaan. Toen was het klaar en was de rust weer een beetje wedergekeert.

Daarna nog maar even 'veilig' de les van 3-4 gaan kijken waar de pony's staakacties hielden maar uiteindelijk wel lief bleven voor de kindjes. En daarna werden we opgehaald en weer naar huis gebracht. Ik hoop ontzettend dat M volgende weer weer beter is maar J. zei al dat dit ook wel eens lang kan duren No Cheer .

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:44

Het was me inderdaad een dagje... later is ook witney nog vast gezet aan het hek met een halster waarop ze ging hangen en dat hek eraf trok en zo een paar meter verder sleurde. echt heel zielig voor de witte Boos! Ik had vandaag ook weer mazzel dat hugo zo braaf is om gewoon normaal te doen terwijl een paard in de longeerbak helemaal flipt...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:02

Tjonge jonge zeg. Een deel heb ik meegekregen, namelijk de discussie in de les. Omdat ik niet wist waar het over ging kan ik dus ook geen oordeel vormen.

Super dat Hugo zo braaf blijft, het had ook anders kunnen lopen.

Bedankt dames voor het verslag het is altijd leuk deze te lezen. Ik maak helaas niet zoveel mee om zo'n verslag neer te zetten.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:13

Hahaha het hoeft ook geen groot verslag te zijn AM. Ik ben altijd (nogal erg Bloos ) benieuwd naar wat iedereen gedaan heeft tijdens zijn/haar rijuurtje en wat er goed of fout ging. Waar je tegenaan liep en hoe je dat hebt opgelost bijvoorbeeld. Heb je trouwens foto's van de tank op zijn nieuwe stekkie? Zie hem al helemaal door de wei stieren Gestoord (of is het gelijk hoofd omlaag en eten Haha!?).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:44

Zozo.. dat word nog eens wat dan met de nieuwe van N en GJ... ben benieuwd... Toenet lekker op Monty gereden en hij ging super echt waar echt super.. Had lekker de bak voor me alleen.. en het was even vechten met wie nou de baas was maar zelfs het wijken ging echt goed.. hij ging netjes opzij.. ik maak hem nu voor dat ik echt proefgericht ga rijden flink heet zodat hij echt aan men been is.. Heb ook na een half jaar men oude vertrouwde laarzen weer terug(lagen bij een vriendin) dus zat ook gelijk een stuk fijner Haha! Ben benieuwd morgen met de wedstrijd hoe het gaat lopen Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:00

en de wedstrijden zijn bij (bijna) iedereen volgens mij allemaal super gegaan.. Groot deel van de vughste hoeve ruiters hadden winst volgens mij..
Ik heb niet meegedaan kon in Juni wel weer eens een x kijken met de wedstrijden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:17

Ik doe in juni met je mee Joyce,
Wel een lekker dagje gedraaid gisteren, het was wel warm en winderig in het hokje maar gezelligheid bovenalles.
Op naar de dinsdag (ik weet nog niet of ik er ben, er zijn volgens mij genoeg mensen op het secretariaat).
Voor iedereen die meedoet. Heel veel succes

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:09

He Amarie, wat is dat nou. Kom ik gezellig aan het Sec. zitten om bij te kletsen, kom je niet!

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:21

Is er al iets meer bekend over hoe het nu met M. gaat?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 12:50

Wat ik gisteren hoorde was dat ze nog steeds een hoge bloeddruk had en binnenkort weer terug moest.. ze moet veel rusten..

Gisteren was het dan zover.. N. zou op fab gaan rijden voor het eerst in haar leven Tong uitsteken Ik was al een hele week zenuwachtig maar wat deed ze het toch allemaal goed. Hangen deed ze niks en met opstappen gewoon keurig stilstaan.. en N. reed zo weg alsof dat ze nooit niks anders had gedaan. Geen rare bokken, helemaal niks.. Iedereen had anders verwacht omdat ze zo vlug is en toch best rillerig maar het viel heel erg mee..En wat was ik blij met mijn meisje Lachen mijn knuffel Tong uitsteken

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:13

Ja wat was fab braaf, ik zat ook helemaal in spanning.
Zelfs op de kant dat ze blind is liet ze zich netjes rondrijden..

Hopelijk blijft ze zo braaf en niet om de 3.... he Tong uitsteken

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:04

Ik heb het filmpje gezien, het ging inderdaad super, nu duimen dat het zo blijft gaan.
Succes voor iedereen die meedoet vanavond.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:35

Vandaag ging Fab ook weer goed.. Schrok een keer(kwam tegen de bakrand aan en kwam toen keer omhoog en bokte een keer).en daarna zelfs naar de grote bak gegaan en heeft N. daar nog gegallopeerd wat super ging Lachen met veel mensen langs de kant en de kantine natuurlijk helemaal vol met mensen van de wedstrijd. Ging super dus Haha! nog steeds helemaal gelukkig Lachen

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:51

Wat leuk rowan dat ze het zo goed doet. Ik heb vandaag mijn eerste winstpunt gereden:)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 07:25

Hmm dat is dat wel flink balen voor M. hopelijk komt het snel weer goed.

Super dat fabulous het zo goed oppakt Rowan!
En gefeliciteerd met je winstpunt Stephanie!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 07:28

Gefeliciteerd Stephanie, heel erg goed Lachen

& gefeliciteerd Djoontje met je verjaardag, ik zie het op hyves + het cadotje bij je naam!

Fijne dag vandaag. Go jij! Go jij!