Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik zou het wel leuk vinden als meer mensen hun verslagje hier neerzetten.
het regende nogal hard dus had ik een waterdichte uitrijdeken omgedaan.. kom ik buiten is het regenen net gestopt.. toch maar even het deken laten liggen om te laten wennen.. ze deed er niks op totdat het een keer begon te flapperen.. er kwam een hele rij bokken zo'n 4 rondjes lang
mooi koppie tussen der benen en gaan met die banaan.. haha natuurlijk stopte ze daarna wel weer en vond ze het allemaal wel goed.. maandag gaat er dan eindelijk voor het eerst iemand op dus ik zit al vanaf vorige week helemaal in spanning hoe ze het zal doen
Gorez achtig, morgen mag ik hem al doen, dus ff kijken of ik al meteen ga rijden..Hij is wel braaf overigens
Eerst de les van 10-11 gekeken, waar behalve de laatste 5 minuten geen gekke fratsen gebeurd zijn. De laatste 5 minuten kreeg een amazone een meningsverschil met S. Dit resulteerde erin dat de amazone de bak verliet en dat S. van mening was dat ze geen les meer bij haar hoefde te rijden in de toekomst. Na de les NL gaan poetsen die zich erg vies gemaakt had, dus zowaar een keer wat meer poetswerk als gemiddeld. Terwijl we aan het poetsen waren hoorde ik gestommel in de bak, en ja hoor ik had gelijk. Ze waren boven bij het juryhok bezig met een goot en hier hadden ze ook een ladder voor bij zich en daar schrok Olivia van dus het meisje wat daar op zat viel er af. Omdat Olivia haar hoefijzer los was gegaan, was dit ook nog eens langs haar arm geschaafd.
Hier had de les natuurlijk wel wat verzet tegen en toen kwam het idee om in de buitenbak te gaan rijden. Ik heb toen aangegeven dat voor mij de laatste keer buitenbak een heklanding was en dat ik daar niet ging rijden, dus toen was het idee toch om binnen te blijven en maar te zien hoe het ging. De paarden hebben het super gedaan en sommige hebben gewoon de hele bak gebruikt. De les zelf ging in het begin heel stug, NL had er niet veel zin in en eer ik haar aan het been had waren we enige tijd verder. Op den duur had ze ineens het knopje weer gevonden en had ik weer een heet stuiterpaard onder mijn kont.
Wanneer ik wat verzamelde kwam ze weer teveel terug en als ik één spiertje in mijn kuit aanspande dan vloog ze er weer vandoor. Op den duur toch een tussengang gevonden. Ze liep gewoon te dansen, zo heerlijk dat het ging.
Het was op den duur een kwestie van zitten en genieten. Tegen het einde van de les reed ik een middendraf over de lange zijde van de bak, S. zag hier een klein stukje van en vroeg of ik aan de overkant niet nog een middendraf kon doen. Dus nou dat gedaan en die was zo enorm vet.
Tijdens deze middendraf hoorde ik vanaf de kant en uit de bak ook gewoon meerdere keren wow, vet en ohhh. Ze was gewoon zo lekker te rijden en los door haar hele lijf, echt heerlijk.
Ik wil niet meer anders. 
. Toen we hoorden wie haar vervanger was (S.) stonden we op zijn zachtst gezegd nu niet echt te springen vanwege eerdere ervaringen die niet altijd even prettig waren.
), heb geen een snauw naar mijn hoofd gehad en kreeg bruikbare hulp op momenten dat het nodig was.
. Ik ben absoluut geen longeertalent, maar ik kon het niet langer aanzien en wilde ook niet weglopen in de wetenschap dat dat dier daar zo moest vechten. Ging al een stuk beter al vraa gik me sterk af of ie het wel ooit geleerd heeft, maar vind het berijden van een dier van 3 door zulke jonge mensen persoonlijk geen goed idee. Maar goed hun paard, hun beslissing. Daarna blijkt het paard in kwestie ook nóg een uur te hebben moeten lopen, na mijn 20 minuten longeren dus.....als ik dat geweten had 
. Wil best een paard opvangen, maar niet als ie in zo'n bui aankomt.
.
Ik had vandaag ook weer mazzel dat hugo zo braaf is om gewoon normaal te doen terwijl een paard in de longeerbak helemaal flipt...
) benieuwd naar wat iedereen gedaan heeft tijdens zijn/haar rijuurtje en wat er goed of fout ging. Waar je tegenaan liep en hoe je dat hebt opgelost bijvoorbeeld. Heb je trouwens foto's van de tank op zijn nieuwe stekkie? Zie hem al helemaal door de wei stieren
(of is het gelijk hoofd omlaag en eten
?).
Ben benieuwd morgen met de wedstrijd hoe het gaat lopen
Ik was al een hele week zenuwachtig maar wat deed ze het toch allemaal goed. Hangen deed ze niks en met opstappen gewoon keurig stilstaan.. en N. reed zo weg alsof dat ze nooit niks anders had gedaan. Geen rare bokken, helemaal niks.. Iedereen had anders verwacht omdat ze zo vlug is en toch best rillerig maar het viel heel erg mee..En wat was ik blij met mijn meisje
mijn knuffel
met veel mensen langs de kant en de kantine natuurlijk helemaal vol met mensen van de wedstrijd. Ging super dus
nog steeds helemaal gelukkig