Ik heb hem inderdaad ook gezien en ik vind het een best leuk ding om te zien. Zie er iets van barok in.
Vandaag was een dag die anders was als alle andere zaterdagen, er gebeurde echt van alles.
Omdat M. ziek is hadden we vandaag les van S. In het begin riep dat al redelijk wat weerstand op bij de meeste mensen door de eerdere ervaringen, dus voor de lessen was het al flink rumoerig.
Eerst de les van 10-11 gekeken, waar behalve de laatste 5 minuten geen gekke fratsen gebeurd zijn. De laatste 5 minuten kreeg een amazone een meningsverschil met S. Dit resulteerde erin dat de amazone de bak verliet en dat S. van mening was dat ze geen les meer bij haar hoefde te rijden in de toekomst. Na de les NL gaan poetsen die zich erg vies gemaakt had, dus zowaar een keer wat meer poetswerk als gemiddeld. Terwijl we aan het poetsen waren hoorde ik gestommel in de bak, en ja hoor ik had gelijk. Ze waren boven bij het juryhok bezig met een goot en hier hadden ze ook een ladder voor bij zich en daar schrok Olivia van dus het meisje wat daar op zat viel er af. Omdat Olivia haar hoefijzer los was gegaan, was dit ook nog eens langs haar arm geschaafd.
Hierna maar rustig op gaan zadelen. Toen we in de bak kwamen voor de les waren ze nog steeds met de goot bezig. Erg vervelend want je kon of het risico lopen om er wel langs te rijden en een schrikkend paard te hebben of om op de grote volte bij A te blijven.
Hier had de les natuurlijk wel wat verzet tegen en toen kwam het idee om in de buitenbak te gaan rijden. Ik heb toen aangegeven dat voor mij de laatste keer buitenbak een heklanding was en dat ik daar niet ging rijden, dus toen was het idee toch om binnen te blijven en maar te zien hoe het ging. De paarden hebben het super gedaan en sommige hebben gewoon de hele bak gebruikt. De les zelf ging in het begin heel stug, NL had er niet veel zin in en eer ik haar aan het been had waren we enige tijd verder. Op den duur had ze ineens het knopje weer gevonden en had ik weer een heet stuiterpaard onder mijn kont.
Wanneer ik wat verzamelde kwam ze weer teveel terug en als ik één spiertje in mijn kuit aanspande dan vloog ze er weer vandoor. Op den duur toch een tussengang gevonden. Ze liep gewoon te dansen, zo heerlijk dat het ging.
Het was op den duur een kwestie van zitten en genieten. Tegen het einde van de les reed ik een middendraf over de lange zijde van de bak, S. zag hier een klein stukje van en vroeg of ik aan de overkant niet nog een middendraf kon doen. Dus nou dat gedaan en die was zo enorm vet.
Tijdens deze middendraf hoorde ik vanaf de kant en uit de bak ook gewoon meerdere keren wow, vet en ohhh. Ze was gewoon zo lekker te rijden en los door haar hele lijf, echt heerlijk.
Helaas was er tijdens onze les ook wat discussiegebeuren met S. Ik heb mezelf hier niet in gemengd en had ook geen problemen in tegenstelling tot de vorige keer.
Na de les even gaan eten en lessen gekeken. In de les van 2-3 loopt een eigen pony mee en die gooide een kindje ernaast. Dus toen moest de pony aan de longeerlijn. Dit ging iemand dus doen en wij stonden te kijken, maar dit ging echt niet bepaald goed. Uiteindelijk heeft een van ons het overgenomen en toen ging het al wel beter, maar je kon zien dat die pony er niet veel van snapte.
Daarna nog even gaan kijken bij het rijden van Hugo in de kleine buitenbak. In de longeerring was N. bezig met een paard zadelmak maken en die ging op een gegeven moment helemaal uit zijn plaat. Die sprong zo over de lijntjes heen en kwam ook richting de bak gesprongen waar wij stonden te kijken. Er werd geroepen hou hem tegen, maar het paard in kwestie was zo in paniek dat niemand van ons er voor durfde te springen. Paard is vervolgens onderuit gegaan en richting de trailers geracet. Was echt even spannend, vooral omdat er net iemand met een eigen paard aan kwam lopen en bijna als levende hindernis stond.
Het was dus echt een dag vol spektakel en actie dus vandaar het lange verslag.
Heb vandaag ook genoten van mijn laarzen met ritsen!
Ik wil niet meer anders.
Laatst bijgewerkt door sjaslique op 17-05-08 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt