Manege Bruin!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 12:09

Ik heb geen idee

Llover

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:23

Hoe heet ie? en op welke manege heeft ie gestaan?
Die foto's staan in je profiel als laatste, van die schimmel?
En rond welke tijd was dat dan dat hij hier stond?
Ik heb namelijk op alletwee de manege's gestaan met mijn paard en ken wel wat schimmel ruinen, weet misschien meer als ik zijn naam weet zal mijn geheugen eens pijnigen.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:13

Hij heet Call Willemshof staat in d'r post

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:52

oh zo heet dat paard? hmm oke ( dacht eerder aan een soort afstamming toen ik die naam las ) Maargoed misschien heeft hij een andere roepnaam evengoed nog??
Thanx nog voor het buiten zetten he popje.
Niekie belde me er al over terug ( die had ik hetzelfde gesmsd) maar die zat nog in Rotterdam. Als ze trouwens in hotel New York zit dan is ze erg blij, zo'n cool hotel is dat, erg leuk, wij hadden toen een torenkamer, lachen man!! net een prinses ben je dan
Ik was vanmorgen lekker naar het strand geweest en eindelijk geen werklui bij de pier ( wel zo prettig ) en heb lekker gereden. Morgen heele dag werken ( geriatrie bleh ) en dus rijdt Kim hem, B blij!! En Arnold is vet ziek ( gisteren al Leonoor en dag ervoor Wouter) nou hoop ik niet dat ik het ook krijg, die buikgriep.....

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:22

Nee ziek zijn is nooit leuk inderdaad.... meestal blijf ik van zo'n epidemie bespaard... maar je weet het maar nooit.
Luc was lief tegen me, ging kusjes geven en toen ik hem eruit haalde zat ie de hele weg van de paddock naar de stal met zijn neus in mijn rugzak hahahaha heel schattig.

Sinds mijn bijrijder niet meer naar buiten mag met Nikki is ze echt super braaf met buiten rijden, vraag me af of dat er mee te maken heeft?
Vandaag rijden in de buitenbak, ik lag er zowat naast whahaha omdat ze opeens een gans zag vliegen en zelf ook opeens ging vliegen, stom paard. UK vond het niet zo geslaagd, die was Nik constant aan het roepen en bokken en rennen... Nik natuurlijk terughinniken....

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 00:34

ik zoek de vader en moeder van de schimmel in mijn profiel, de vader heet dus Call Willemshof...
verder weet ik niet op welke manege die gestaan heeft?!?!
en aangezien ik hoorde dat jullie 4 maneges hadden

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:07

vier oja, ik heb er op 2 gestaan ( noot en bruin)
Ja noorderlicht is er ook nog, maar of je dan van een manege kan spreken? en welke dan nog meer Gomir?
Haahha ja als Luukie ene rugtasje ziet dan is hij al blij!!! wie weet vind hij er wat lekkers in he. Wat schattig dat hij kusjes gaf, hij was zeker in een opperbeste stemming omdat hij lekker naar het strand was geweest. Was je alleen naar het strand deedejee? hadden we net zo goed samen gekund, ik was alleen wel om 10 uur al. Dan slaap jij nog zeker? nogmaals thanx voor het buitenzetten he. Ik moet zo beginnen om half 9 ( oliebol tijd vind ik dat want ik ben er altijd wel klaar voor om om 8 uur te beginnen) en arnie is nog steeds ziek dus ik had Bink helemaal naar J dorp gebracht! Dan nog maar ff bokt lezen he

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:24

In die tijd had je Wind ook nog. Twinkel wordt al zes dit jaar dus we hebben het over een jaar of zeven terug, misschien nog wel langer.

Verslag van de cross krijgen jullie nog van me, moet zo naar school.
Otje was lief vanmorgen en nog hartstikke fris
Nieuwe proeven zijn maf

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 13:05

Ik kan me geen schimmel herinneren die zo heette, ik weet zeker dat dat niet bij bruin was aangezien ik Flair hier in die tijd al had...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 17:26

Gut zit ook de nieuwe proeven eens door te lezen.
Echt super vaag vind ik ze niet, maar wennen zal het wel zijn... ( helemaal het binnenkomen in de b t/m l2 mijn autistische brein kan dat nog niet handelen )

B en L1 lijkt veel simpeler, maar ik denk dat de mensen die het eerst van het keurig op de bordjes rijden moesten hebben, nu echt op de koffie komen
Op zich vind ik vanaf het L2 niet ontzettend veel veranderd qua rijden, ja je hebt meer tijd. Maar de grootste veranderingen zullen in het jureren zitten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:05

Als de juryleden dan ook nog snappen wat ze aan het doen zijn
Mijn punten sloegen echt nergens op
Ik quote mezelf even uit een ander topic(nav een opmerking van iemand dat de punten zo laag waren), want heb weinig tijd om een verkorte versie te gaan tikken

Ook leuk dat er echt geen peil te trekken was op mijn punten en dat er alleen bij punt 2(waar ik een 6 had) bijstond dat ik meer moest verruimen.
Verder voor dingen die gewoon goed waren een 6 en voor dingen die echt slecht waren ook een 5 of een 6.

Had voor rijvaardigheid en effect van de hulpen een vijf? echt geen idee waarom?
had wel twee keer een storing omdat hij zich dooschrok van een tegemoet komend paard in de baan ernaast en twee mensen vlak naast de baan, maar dan had ik hem binnen een seconde weer recht en naar voren en binnen 2/3 passen weer netjes in de aanleuning. Als je daar al een vijf voor krijgt, dan weet ik niet wat je moet kunnen rijden voor een 8
(en anky verlaat in zwolle gewoon de baan omdat het paard bang is )

Leukste vond ik nog dat ik ondanks een vijf voor de impuls en rijvaardigheid en effect van de hulpen wel een 6 had voor het rechtgericht zijn en ontspannen in de aanleuning gaan(oid). Dat rijmt dan ook niet met elkaar
Vijf voor de impuls kan komen omdat ik het proefje wat braafjes reed, hij was zo explosief dat ik niet teveel risico wilde nemen. Maar hij liep zeker wel actief en van achter uit dus die vijf kan ik nog weinig mee eigenlijk....

Zou leuk geweest zijn als er wat bijgestaan hebt, heb de coupon nu maar in de vuilnisbak gegooid. Kan er zo toch niets mee en kan me ook totaal niet vinden in de punten

En op deze manier blijf ik dressuur ook nog wel even een stom spelletje vinden, terwijl Otje eigenlijk best een fijne proef liep gister.

Ik had trouwens 173, is omgerekend 150 punten.
(en ik heb op de digi nog een wereldfoto staan van mijn eerste 'storing' en het beeld een paar meter verder )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 18:11

Hmm dat is inderdaad mooi bagger Gomir.
Vind ook dat ze nu juist in het begin je meer uitleg verschuldigd zijn!
Het is al lastig te interpreteren wat ze nu precies verwachten, komen ze ook nog met niet onderbouwde punten....

Ging het springen en de cross verder wel goed?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 01:39

Ik vond dressuurproefjes rijden toch al nooit leuk Heb gister mijn gal gespuwd en nu kan het me niet meer schelen

Springen ging bagger Een 80 cm-parcours en het jippie-ik-heb-weer-de-ruimte-na-de-hele-winter-binnen-gevoel geven een heel leuk effect en resulteerde in 14 strafpunten
Cross foutloos en wat tijd, maar hij paktte niet helemaal fijn aan

Wel gave foto's gezien net, vind vooral die laatste erg apart

http://www.vivianstoop.nl/index.php?pag ... to=860.jpg

http://www.vivianstoop.nl/index.php?pag ... to=861.jpg

http://www.vivianstoop.nl/index.php?pag ... to=862.jpg

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 01:47

O ja Ik heb vanavond wolfgang gezien en geaaid

Was pas tegen 12 uur weer thuis

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:36

gaafe foto's zeg!! Die zal ik nou nooit krijgen met Luc, terwijl hij crossen echt super leuk vond! Morgenavond gaat Kim springen met hem, ga wel weer even kijken denk ik, ookal is het zo laat! Ga je ook kijken deedejee?

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:07

Ik heb gisteravond weer superfijn gesprongen. Dankzij de aanwijzigingen van de juf kreeg ik nu eindelijk door hoe je de afstanden een beetje kunt inschatten en ging ik helemaal uit mezelf beetje terugnemen, beetje gas bij om goed uit te komen voor de hindernis. En dat lukte! Hoera!

Een lekkere voorbereiding voor zondag zeg maar, dan hebben we oefenparcours op de manege. Ben benieuwd.
Woensdagavond ga ik niet kijken Be... ben al zo vaak laat thuis en woensdag een avondje thuis op de bank vind ik eigenlijk veel leuker... Maar ik wil Luc wel es zien springen met Kim dus wie weet kom ik wel een keertje. Marit rijdt er dus niet meer op begrijp ik?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:47

DeedeJee schreef:
Ik heb gisteravond weer superfijn gesprongen. Dankzij de aanwijzigingen van de juf kreeg ik nu eindelijk door hoe je de afstanden een beetje kunt inschatten en ging ik helemaal uit mezelf beetje terugnemen, beetje gas bij om goed uit te komen voor de hindernis. En dat lukte! Hoera!
Super! Ik zei toch al dat het helemaal niet moeilijk was Veel kilometers maken en dan leer je het vanzelf zien
(en dan nog de verleiding weerstaan om teveel te willen regelen )

Wat had je op een vreemde avond les trouwens

Citaat:
Een lekkere voorbereiding voor zondag zeg maar, dan hebben we oefenparcours op de manege. Ben benieuwd.
Ik ook!
Heb je al tijden? Heb ochtenddienst dus ben de hele middag vrij
Citaat:
Woensdagavond ga ik niet kijken Be... ben al zo vaak laat thuis en woensdag een avondje thuis op de bank vind ik eigenlijk veel leuker... Maar ik wil Luc wel es zien springen met Kim dus wie weet kom ik wel een keertje. Marit rijdt er dus niet meer op begrijp ik?

Misschien kom ik ook wel een keer kijken, ben morgenavond wel vrij, maar weet niet of ik nog puf heb?
Heb sinds donderdag al te weinig geslapen en heb een enorme hoeveelheid werk liggen die nog even gedaan moet worden

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:18

jaa wel gezellie gomir als je ook gaat kijken!!
Ja Marit rijdt er niet meer op, die was het al zat na 1 week rijden , zelfs Kim heeft in die week Luc twee keer gedaan omdat ze moest overwerken. Ze vond het denk ik toch te druk allemaal. Werk en school heeft ze ook. Maargoed het zou maar voor 2 keer zijn geweest, ach dat is keuzes maken he. Ze verwachtte denk ik ook te veel en te snel resultaat van Luc. Je kan hem niet even weer oppikken als het de laatste keer lekker ging. Zo makkelijk is Luc gewoon niet. ik moest wel lachen: Gre zei laatst ook van: je gaf hem ook wel de ruimte om er van door te laten schieten. Ja was ik het op zich best mee eens maar als je erop zit is het toch echt even niet zo makkelijk als dat het van de buitenkant lijkt. Dat zeiden mijn zus en ik ook altijd als we Luc zagen in het begin bij elkaar: nou even wat meer been erbij en dan gaat ie vanzelf doorlopen en in de krul. Maar feit is gewoon dat wil je op luc een beetje lekker kunnen rijden, je daar heel wat meer voor moet doen en moet doorstaan ( bokken , wegracen) Tenzij je natuurlijk heel goed kan rijden, dan voel je dat toch wel iets eerder aankomen en dan zit je de bokken ook uit ( ik niet dus, superlenie wel altijd) En Kim kan dat ook erg goed, ik ben ook heel blij dat ze nu Luc wil bijrijden!! Ze smsde net dat ze met Vanil was gestopt en Luc wou bijrijden voor vast, nou ik helemaal blij natuurlijk

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:32

Dat is fijn Be! Heb je iig een fijne bijrijder

Mensen hebben ook weleens commentaar als ik met Otje rijd, kan ik altijd wel om lachen

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:48

ja welja ik moest er ook om lachen hoor, maar leg t wel even uit ahhaa

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 13:32

Vet tof voor kim! en voor jou natuurlijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:03

Gave foto's Gomir!
Moet zeggen dat ik die 2e foto ook heel erg mooi vind!

En pff ik ben helemaal gesloopt. Ilzas had me als half aangestoken met haar ziekigheid. Toch maar gaan werken vandaag ( moest ook wel, er was simpelweg niemand anders )
En ik mocht het spits afbijten met alleen staan ( moeilijkste cliënt is gisteren verhuisd en nu staan we dus alleen ) en daar profiteerden de jongens mooi van * haha er is er maar 1 vandaag, nu gaan we draken! * Pffffff......

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:39

Voor zondag zijn er nog geen tijden bekend helaas.... De dressuur begint om half 1 en het springen meestal rond 4 uur. Dan gaan eerst de pony's, dan 60, 70 en dan 90/100 (en daarbij zit ikke dan hihi).

Ik was gister mee gaan springen omdat ik dat eigenlijk wel lekker vind zo voor de wedstrijd, keertje extra oefenen zeg maar. Maar eigenlijk vind ik de les van Esther wel erg fijn... maar goed, ik moet echt nog wel flink doortrainen met de dressuur dus die les kan ik eigenlijk op maandag niet omruilen voor de springles op maandag. Misschien als de eerste winstpunt binnen is.... ik weet het niet zo goed. Er zijn niet zoveel mogelijkheden verder voor mij helaas, ik zou dolgraag bij Monique Breda willen lessen, maar ja.... geen vervoer en ik werk overdag gewoon.
Ach, je moet altijd iets hebben om van te dromen, en in mijn geval is dat genoeg centjes voor een trailer + auto die 'm kan trekken. Eigenlijk heb ik niet echt onmogelijke of belachelijke wensen he!

4EverHobbes

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 18:42

Citaat:
Super! Ik zei toch al dat het helemaal niet moeilijk was Veel kilometers maken en dan leer je het vanzelf zien

Dat zei de juf gister ook, precies hetzelfde

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 19:36

Kan je niet in de andere springles van esther? of heeft ze er maar eentje??