Geeft niet, kun je ook niet weten. ben blij met Bruin maar ik ben ook blij dat het niet mijn paard is. te kort aan financiele middelen en tijd. Voornamelijk tijd. Nee, het is prima zo. Ik ben lid van het Groomteam van Seven Hills in groesbeek. Mag elke dag rijden, dressuur of springen of naar buiten. Alleen als de eigenaar gaat rijden heb ik natuurlijk pech. Maar de eigenaar van Bruin is een oudere man (van adel, zo blijkt) en hij rijdt niet zo vaak jachten dus heb ik Bruin bijna het hele jaar voor mezelf.
Ideaal zo'n paard en lekker gratis ook. En je hebt het daar mooi met springmateriaal en een binnenbak en al die mensen op stal (gezellie ) Ik snap wel dat je het ideaal vindt.
Zonet schandalig veel geld uitgegeven. Roger had wat geld gekregen van een suikertante en we wilden al heel lang een nintendo Wii en die zijn we zojuist gaan kopen. Alleen haalde de bijdrage van de suikertante bij lange na de uiteindelijke prijs niet maargoed Sinterklaas/kerstman vond ons lief zullen we maar zeggen
Ik heb 'auw' gedaan... Op het werk rijd ik een 3 jarige fjord, Viola. Donderdag dacht ik wel weer een klein buitenritje over het terrein (instelling voor verstandelijk gehandicapten) te kunnen maken. Zo gezegt, zo gedaan, fijn stukje het bos in gegaan, ging helemaal prima...tot we een omgevallen boom tegen kwamen. Jonge paardjes rijd ik altijd met teugelcontact, toch zag ze kans om een kwartslag om te springen, en vol gas dicht struikgewas in te rennen/ springen. Eerst bleef de ene stijgbeugel in een struik hangen, toen de andere (jaja, veiligheidspinnetjes goed gekeurd), en toen lag ik ook. Aangezien ik haar vasthield (loslopende idiote pony en loslopende cliënten lijkt mij geen goede combi), had ze wat minder ruimte om dr hoeven kwijt te kunnen. Gevolg; ikke nu een mooie paarse afdruk van een halve hoef op de binnenzijde van mn knie... Het lieve was wel weer dat ze braaf bleef wachten tot ik overeind gekrabbelt was, zich rustig weer terug naar het pad liet leiden (wat we makkelijk terug vonden thanks to the stijgbeugels ) en ik eigenlijk weer gewoon op kon stappen...rare blonde kip
@Juut: Ja, blond he...onvoorspelbaar... Maarre...kun je nu lekker een paar dagen thuis blijven omdat je geblesseerd bent? Altijd het beste van maken toch?? @Deedee: wat gaaf. Kom binnenkort (lees: binnen een half jaar anders overschrijden we ons gemiddelde aan contactmomenten )een keer Wii-en. Goed voor de conditie. Gister paard gereden. Knol verrekt t nog steeds om te wijken. MAARRRR... ik ben geiendigd met iets wat hij goed kan...springen. Wat natuurlijk weer erg leuk was. Daarmee gaan we goed vooruit want eerst rende hij altijd heel hard tussen de hindernissen door maar nu gaat hij mooi rustig en weet ik, oke, zij het negen van de tien keer, wanneer hij gaat springen en kom ik dus goed mee. -trots-
@ Marie; nee, zo kreupel was ik/ ben ik toch net niet. Ik heb er nu alleen nog last van als ik echt mn knieën in het zadel moet duwen, kwam ik vanochtend achter. Tinker was humor, Anne, Viralda ook
Tja...zo als het er uit ziet, voelde het ook (maar what the bleeb doen mijn benen zo ver naar voren????) En waarom staan er geen foto's van jou tussen?
Ik zie dat je fenders binnen zijn. Zit stukken beter hè? Ik heb zaterdag ook weer eens lekker bit en boomloos gereden. Ging heel erg netjes al zeg ik het zelf. Vooral de galop zit dan zo lekker.
Nou ik moet zeggen dat de fenders weinig uitmaken. Ze zaten nu op de lengte van Judith en toen kon ik er dus wel lekker mee rijden Maar dat is officieel gezien veel te kort voor mij. Als ik ze langer heb dan flubberen mijn benen alle kanten op en doe ik veel moeite om de beugels aan te houden. Ik moet het denk ik een beetje opbouwen en dan de beugels steeds langer maken.
Ik vind trouwens idd ook de galop veel fijner met mijn boomloze zadeltje, als ze goed doorgalopeerd in elk geval, anders krijg je dus wat Judith zo mooi laat zien op de voorgaande foto Ook als het paard opzijspringt blijf ik trouwens beter zitten. Eergisteren naar buiten geweest en in de galop maakte ze een flinke sprong opzij (iieeeeh bospony achter de struiken ) en gaste er wat té enthousiast vandoor, maar ik bleef best redelijk zitten. Met dat andere zadel was ik er mooi afgekletterd denk ik.
Een met het emielvoest systeem of niet? Werkt die goed? Mij leek toen ik ging kijken voor een bitloos hoofdstel dat een paard daar sneller doorheen zou lopen dan een met het Dr Cook hoofdstel (ik heb een norton bitloos gekocht) Zelf al iets van gemerkt of is allen netjes controleerbaar ermee? Staat RB trouwens wel erg mooi dat hoofdstel!
Jij zit ook echt netjes lang op je BF. Ik denk dat ik zo'n 4 gaten korter zit dan jij anders blijf ik neit zitten
Wat een leuke foto's. @Juut: het is maar een momentopname. Waarschijnlijk zat je de rest van de tijd als Anky. Even iets van een andre orde. Wie heeft er wel eens zuurdesembrood gegeten? Zoja, waar moet ik het halen en is het eetbaar? Ben bezig met reinigingsdieet en kan dat brood nergens vinden.
Oja, nog wat. herinneren jullie nog die lekkere Ralph waar ik het over had? Je weet wel die docent waar iedereen van dacht: HMMMMM. Nou...ik ben bij dezen vegetarier geworden. Hij heeft meer dan de helft van de klas een onvoldoende gegeven en mij een zes. EEN ZES!!!! Hoe kan dat? Tussen mijn zevens, achten en negens staat er opeens een zes. Ralph is exit.
Wat is er zo erg aan een 6? Neem aan dat je het verdient had anders had je wel een hoger punt of was het echt oneerlijk? Wees in elk geval blij dat jij wél een voldoende hebt en niet een onvoldoende zoals de rest.
Judith zat de rest van de tijd idd stukke beter hoor! Was precies het moment waarop het paard uit de galop viel en ik weet uit ervaring dat dit inderdaad totaal niet lekker is om uit te zitten Laat staan voor iemand die nog nooit eerder op dat paard gezeten heeft. Zoals al eerder gezegd komen de betere foto's nog. Moet ze nog even uitzoeken.
Wendy mooi dat je zo rond kan rijden met het hoofdstel. Rijd je er ook mee in de bossen, of dat niet?
Ja alleen heb ik er dan wel een bitje bij gehangen. Dan heb ik er twee teugels aan, maar ik rijd alleen op de "neusriem" dan. Maar RB kan nog wel eens onvoorspelbaar zijn en dan kan ik mooi het bit erbij pakken.
@Marieke: nee dat brood ken ik niet, maar ik vind brood nooit te eten dus ik ben weer geen goede om dat aan te vragen Ben weer eventjes gestopt met caloriën tellen. Voel me al een dikke maand niet lekker, weinig energie en fut om dingen te doen plus veel hoofdpijn en mijn oren "knoepen" de hele tijd. Heb geen zin om mijn energie nu in een dieet te stoppen.
@ Annetje: dat is nou juist het probleem. Ik weet zeker dat een andere docent niet zo streng had gerekend. Alle feed-back was positief en hij had een aandachtspunt waarvan hij zelf toegaf dat ik het wel goed verantwoord had. Als alles zzo positief is, waarom dan die zes? Ik kan me idd voorstellen als je het niet zo goed gedaan hebt dat je dan blij bent met een zes maar dat is hier dus niet t geval. Lees morgen het vervolg op deze spannende thriller: "Moord op het HBO".
ja. We wachten even af hoe de parallelklas het heeft gedaan. Als zij ook slecht beoordeeld zijn, gaan wij als studentvertegenwoordigers daar wat mee doen. Alleen....dat zou vandaag zijn en vandaag ben ik ziek. Komt denk ik door mijn nieuwe dieet. Geitenkaas met tomaat is niet prettig op je nuchtere maag.