Zeker fijn dat Veron het zo goed getroffen heeft. En voor Salvador is het ook zeker lekker dat hij naar buiten kan.
Ik heb vandaag weer een lekker warm manegedagje gehad. Vanmorgen ging de eerste les de bossen in en een aantal mensen wilde binnen blijven. Dus daar naar gekeken en zo nu en dan wat gezegd. Daarna NL gaan poetsen en ondertussen gekletst en gedaan. Nou hop op het paard en gaan met die banaan. Zweten en werken was ons motto. We bleven in de binnenbak omdat ik nog geen nieuwe buitenbakervaring heb na mijn heklanding. Was lekker stoffig en zandhappen, dus op den duur toch wel gesproeit. Na het voorval van vorige week ben ik toen maar niet gaan galloperen. De les ging op zich heel lekker, het motto van NL is hoe heter, hoe beter wat betreft de temperatuur, dus kon er echt lekker aan rijden. Op den duur was ze alleen zo heet en lichtgeraakt dat ik even het knopje niet kon vinden om het om te zetten in werklust. Dit uitte zich dus in hup, dribbel dribbel, hup hup. Vervolgens even weer een stukje laten zakken om de ontspanning terug te vinden en zo weer verder gereden, maar wat een looplust. Kon haar op den duur mooi in verschillende houdingen instellen. Vooral de middendraf was in de trant van overdreven. Maar goed NL wilde graag lopen, lopen en nog meer lopen. Ze was aan het einde van de les ook behoorlijk bezweet en had op heel wat plaatsen het schuim staan. Dus na de les samen met F. het paard verzorgd. Daarna even eten en les kijken en toen nog wat op stal rondgehangen en een poging gedaan om Zandor veel winterhaar kwijt te laten raken, maar die poging heb ik op den duur maar gestaakt toen ik beide kanten flink had gerost en de haren nog overal weg kwamen. Kon laat op de middag ook nog mijn laarzen ophalen bij de schoenmaker omdat ik er ritsen in heb laten zetten. Moet zeggen dat het goed zit en ben redelijk tevreden met het resultaat.
Zo ben net wakker Heb even een avondje Bassleader in België achter de rug.. Was me het dagje wel van 's avonds 8 tot 's ochtends 6.... De zon scheen al toen we terug waren En nu ben ik een beetje gaar
Zaterdag een lekker warm dagje gehad. Eerst even bijgekomen van de hitte in de kantine. Ik was helemaal vrolijk want was weer op Raffinee gezet en dat ging vorgie week zo lekker. Daarna de les van 10:00 gaan kijken, of te wel naar het gedeelte dat binnen was gebleven. Daarna met Liek NL gaan poetsen aangezien mijn paardje al liep. Lekker losgestapt en daarna flink aan het werk gezet waardoor hij na 20 minuten al goed in het schuim stond. En hij was me toch lief en werklustig, wat een schat van een paard ! Daarna even gestapt aangezien er gesproeid werd, wat bij Raff nogal wat frustratie teweeg bracht want hij was een beetje heet en wilde echt voor me werken en hij vond dat dat in stap niet kon . Helaas dus een iets minder goed gemutste Raff hierna maar kon het redelijk herstellen. Echt heel fijn gereden al vond ik de natte plekken idd ook een beetje eng. Na het rijden merkte ik wel dat ik ietjes te fanatiek geweest was want kwam er nogal slap en duizelig vanaf. Maar met flink wat drinken was dat ook snel weer over. Lekker even de paarden een douche gegeven want die hadden ze wel verdiend na al dat harde werk. Daarna gaan eten en heel rustig aan gedaan, even het opgedroogde zweet van de paarden gepoetst en toen weer naar huis gegaan. Gelijk even Liek d'r laarzen opgehaald en toen naar huis gegaan.
Wat een temperatuur zeg, voor mij mag het toch wel wat minder. Dit is wel lekker maar dan aan het water. Wootje was niet meer drachtig (gelukkig, zit op een tweeling niet te wachten) dus gaan we het opnieuw proberen. Duimen dus zou ik zeggen.
Met de tank gaat het prima, het wordt een echte verwende aap (wel een grote dan).
Het is inderdaad warm ja, zeker als je bij de paarden aan de gang bent. Wel jammer dat Wootje niet meer drachtig is, maar kan goed begrijpen dat je niet op een tweeling zit te wachten. Ik zal zeker voor je duimen, werd het nu de hengst die je hier laatst in het topic noemde?
Ja zeker Maestro en ik was nog wel zo blij dat ze meteen drachtig was. Nu maar hopen dat het de volgende keer weer lukt, morgen moet ze terug ik denk dat ze dan wel weer moet blijven. Hoe is het met Oletta iemand nog gehoord of die drachtig is?
nee ik geloof dat ze dat volgende week ofzo horen.. Ik duim ook mee amarie.. Zaterdag komt t verzorgpaard van S. Ze zegt dat t niet moeders mooiste is maar wel een brave, dus ben benieuwd..
Ben benieuwd volgend jaar naar de veulentjes.. En natuurlijk die van Tornado in augustus Met Fab gaat het longeren ook steeds beter.. nu steeds hele rekbare elastiekjes eraan zitten waardoor ze toch af en toe die nageeflijkheid aan het opzoeken is.. Volgende week maandag gaat N. met haar beginnen dus ik ben erg benieuwd hoe ze het doet...
Ik ben zondag ook van de partij met Monty hopelijk gaat het een beetje goed.. gisteren op de nieuwe stal wezen trainen en daar ging het toch best goed.. alleen toen ik naar buiten moest om te gaan springen zakte de moed me weer in de schoenen maar het was gelukkig goed gegaan en volgende week donderdag zal ik het toch moeten doen.. dan is er wedstrijd voor school en doe ik mee met springen 50/60 met hem dus ben ik benieuwd
Fijn dat het zo goed bevallen is op de nieuwe stal, het zal best wennen zijn. S. heeft ook weer op de tank gereden en het ging super, zelfs een stuk naar buiten. Ik ben er zondag ook maar dan in de loop van de ochtend aan het secretariaat. Morgenavond springen in Helvoirt en zondagmorgen ook.