Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:05

Ik denk niet dat ik het ga redden om volgende week mee te gaan, wedstrijden bij smit lopen altijd uit, is mijn ervaring en moet vrijdag eerst uit Utrecht komen, dus weet niet of ik op tijd ben en zaterdagochtend weer om half 7 werken.

En klinkt wel als een leuke eigenwijze haflinger om je proef op te doen milou! Volgens mij was ik de keren dat ik meereed ook de enige op Bowie. Goed van je dat je adje zo goed kon sturen en jou kant op kon sturen!
En gelukkig heb je je chap nog gevonden, hopelijk is ie nog heel.

Zondag maar niet gereden met Mazzel, het was wel droog, maar met die wind vond ik het niet verantwoord om de weg op te gaan. Ik weet dat Mazzel erg braaf is, maar je weet nooit wat er allemaal in de rondte waait of afbrekende takken oid waar hij weer van kan schrikken. Hopelijk is het komende zondag beter weer. Vond het wel zonde van de wind, is het een keer droog in Nederland...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:09

Het waaide inderdaad behoorlijk zondag! Zaterdag vond ik het wel aardig weer! Lekker gewandeld in de Amsterdamse waterleidingduinen! Wil toch echt een keer ruiterbewijs halen zodat ik ook daar kan rijden!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:23

Is erg mooi daar inderdaad!

Ben erg benieuwd naar jullie Milou :+
Ik hoorde dat het koud zou worden Wen, maar dat is niet het ergste...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:49

Nou Milou je bent weer een ervaring rijker! Gelukkig heb je volgende week vrijdag geen andere paarden waar hij achteraan kan floepen :-). Gelukkig dat je je chap gevonden hebt!

Wel vroeg trouwens deprijsuitreiking om 2130 normaal gesproken is dat rond 2300.

As zondag heb ik mijn eerste jachttraining (lees boomstammen en sloten springles.... HEELLPP!!) dan gaat Gijs gelijk wat jachtpaarden proberen...en ik maar hopen dat ze ook een Shire op stal hebben :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:10

Waaide het zondag? Niets van meegekregen O:) (maar ja, lag dan ook diep in :Z !)
Volgende week gaat het vriezen, :brr:!
Jammer Wendy, dat je niet kan. Maar snap het wel. Komt vast een andere keer dat we elkaar kunnen ontmoeten!
De waterleidingduinen, prachtig!
O, spannend antoinette! Ben heel benieuwd naar jullie belevenissen zondag! Gaat Gijs ook paarden uit proberen die voor de verkoop zijn?
En ja, ben idd weer een ervaring rijker met Adje. Als het goed is mag ik dinsdag wederom op hem rijden en dan vrijdag idd alleen in de bak. Ben heel benieuwd! Laat ik het positief bekijken, Ben sowieso 3e, aangezien er maar 3 in de B meedoen, haha! Volgens mij valt de opkomst senioren ook wel mee en is misschien daarom de prijsuitreiking zo bijtijds. Alhoewel, er is natuurlijk altijd grote kans dat het uitloopt! Heb verder nog niet gekeken welk(e) paard(en) populair is/zijn die avond, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar...
Chap is nog heel, ben ik blij mee, want het zijn hele fijne chaps.

Ga trouwens maandag een buitenritje doen en heb me opgegeven voor de buitenrit op nieuwjaarsdag. Er was nog plek (stille hint voor geïnteresseerden).

Op werkgebied gaat het lekker, een paar kleine aanpassingen aan de kwaliteitsopdracht is goedgekeurd! De praktijkopleider had alleen maar als feedback dat het een indrukwekkend document is geworden *\o/* ! Dus morgen even die aanpassingen doen, reflectieverslag schrijven en de presentatie voor vrijdag voorbereiden!
Vandaag nog even de duinen ingeweekt om hard te lopen. Was twee weken niet geweest ivm drukte en dat was te merken. Na 15min kon ik niet meer, terwijl ik twee weken geleden een compleet uur heb gelopen! Ben toen lekker verder gewandeld en heb heerlijk van het weer genoten. Het was bijna een soort van warm met het zonnetje (wel uit de wind)!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 28-11-12 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:10

ohh gaaaaf, Antoinette, dat lijkt me ook super leuk om te doen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:28

Horsefreak schreef:
ohh gaaaaf, Antoinette, dat lijkt me ook super leuk om te doen!

Het lijkt me doodeng!! -O- maar ik ga het proberen!
Ja Gijs gaat paarden voor de verkoop uitproberen.

Lekker Milou dat je maandag gaat rijden! Hopen dat he een beetje weer is.
1 januari ben ik er niet, tenminste dan komen we terug uit Engeland..

Bij de vorige wedstrijden reden de oudere kinderen ook mee dus daar zal het wel door komen dat het nu minder laat is, ik geef ze geen ongelijk trouwens, wedstrijddagen zijn altijd lange dagen. Ik ben benieuwd hoe laat Gijs rijdt, ik hoop dat ik op tijd thuis ben om hem te zien rijden!

Het is maar een rare week, een jaar geleden zijn we terug naar Nederland verhuisd, met zijn 4tjes.. |(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:58

Spannend hoor, dat springen! Wil je op hetzelfde paard als vorige keer?
En spannend ook dat Gijs paarden gaat uitproberen.
Weet even niet hoe laat Gijs moet. Zit wel in de eerste ploeg.
Volgens mij rijden alle kinderen op zaterdag. De zaterdag stond in ieder geval op twee volle A4-tjes, terwijl die van de vrijdag niet geheel vol was...
Heb iig wel het idee dat het er aardig gestructureerd aan toe gaat. Gestructureerder dan op mijn oude manege. Ben heel benieuwd en ga het allemaal maar op me af laten komen!

Verdrietig besef Antoinette! Dat jaar had je liever ook met z'n vieren vol willen maken en dat er dan nog vele jaren zouden volgen. Sterkte in ieder geval.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:18

Waren altijd wel leuke dagen hoor, die wedstrijddagen :j. En dinsdag lekker nog een keer op Adje rijden.
Doet Gijs mee op Adele?

Spannend Antoinette. Dat wordt vliegen (over de hindernissen uiteraard met paard :Y))

1 januari lijkt me eerlijk gezegd een beetje een rotdag voor een buitenrit :=

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:20

Nee ander paardje deze keer denk ik. Mijn vorige paardje was best oud volgenst mij en echt een volgpaard niet makkelijk alleen te rijden, althans door mij niet...
Weet je hoe vroeg de eerste ploeg begint? Niet te vroeg hoop ik...
De wedstrijden gaan er wel gestructureerd aan toe, altijd wel goed georganiseerd hoor. Mag je aadje wel zelf inrijden?

Ja raar besef, het is nu ook rustig op mijn werk en dan merk ik dat ik Major echt vreselijk mis!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:43

:(:) kan zo snel gaan ineens allemaal. Rot momenten!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:55

Sas, waarom lijkt 1 januari je een rotdag voor een buitenrit? Ik heb toch nog geen plannen voor oud&nieuw, kan ik net zo goed lekker gaan rijden. Oudejaarsdag is er ook een rit, maar weet niet hoe het in die omgeving is qua vuurwerk afsteken.....dus denk niet dat ik dan graag op de rug van een paard zit!
Gijs doet idd mee op Adèle. Antoinette, volgens mij begint de eerste groep om 18.00u. Jolanda moet als tweede ofzo. Heb Gijs zijn naam wel gezien, maar kan het niet meer plaatsen qua hoog, midden of laag in die betreffende groep. Sorry!
Ga je met die jachtpaarden niet met een voorruiter mee dan? Ga je gewoon zelf het parcours op omdat je zegt dat het meer een volgpaard is?
Mag Adje zelf losrijden ja. 19.00u As ik me goed herinner. heb het allemaal wel op papier staan hoor! Vind het wel fijn dat ik hem zelf kan losrijden.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:03

1900 losrijden en om 2045 proefje rijden? Die logica zie ik niet helemaal maargoed daar kan jij niets aan doen.

Als Gijs in de eerste groep zit ga ik mijn manager maar weer HEEL lief aankijken en vragen of ik eerder naar huis mag....

Vuurwerk in deze buurt valt mee en de paarden zijn wel wat gewend hoor.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:21

Gewoon doen Antoinette! ;)

Die losrijlogica was er wel vaker ja. Ach je kunt weer een half uurtje op Adje hobbelen :+

1 januari heeft meestal de nodige verplichtingen :=. Niet heel handig voor een rit dus.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:24

Het is idd van 19.00 tot 19.25 losrijden voor het tweede blok en daarna start het tweede blok volgens mij. Begreep vorige week dat er dan binnen losgereden wordt en dat evt paard nog even op stal gaat of dat je buiten blijft stappen. Ach, zie het volgende week wel.

Over vuurwerk gesproken. Ben blij da mijn ramen nog heel zijn. Net een lichtflits en daarna echt een verschrikkelijke knal waar je gewoon de bibbers van kreeg! Brrrr!! Wat mij betreft mag dat hele vuurwerk afgeschaft worden. Heb er niets mee en zal er niets mee krijgen ook. En van die bommen die er in elkaar geknutseld worden, daar word ik gewoon eng van!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:30

Ik heb echt een hekel gekregen aan vuurwerk. Onze hond Troy is zooo bang, dan wordt het al snel niet leuk meer...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:38

Wat ik zo eng vind is dat er mensen moedwillig vuurwerk naar mensen en dieren gooien. De zijn gewoon niet goed bij hun hoofd en vraag me dan ook af waarom ze dat dan in vredesnaam doen! Of dingen vernielen met van die zelfgemaakte bommen. Echt leuk hoor, anderen (zowel mensen als dieren) verwonden en angst aanjagen en spullen slopen......
Daarnaast vind ik het gewoon zonde geld. Heb er ook het geld niet voor over en ga toch niets afsteken. je zult me hoogstens met een sterretje in mijn handen kunnen zien staan! Ga ik liever naar een georganiseerde vuurwerkshow kijken: mooi, over nagedacht en ip veilig!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:53

Hmm 1 januari, heb al wel plannen even kijken of ze nog doorgaan en dan zal het niet heel vroeg worden. En lekker milou dat zo lekker gaat met je opleiding!
En ik snap die losrijd logica ook nooit, losrijden en dan nog uur je paard op stal zetten, en dan weer zadelen en dan mag je vaak voor je proef nog wel rondje rijden. Ik vond op zich wel gestructureerd gaan. Ik heb nog paar keer geschreven bij de kinderen. Aad heeft later nog wel eens gebeld, maar ja, als ie paar dagen van te voren belt en ik moet werken, schiet niet op. Vond het altijd wel leuk wedstrijdjes, vooral op mijn oude manege. Met hele groep meiden regelde we dat de pony's voor de kleinste gevlochten werden en dat iedereen op tijd op zijn pony zat en ging losrijden en schrijven en stal netjes houden en voorlezen, was altijd wel gezellig.
En vuurwerk tja, vind het mooi, als het sier is en lekker 's nachts afgestoken wordt, van mij is afsteken van 12 tot uurtje of 3 goed genoeg. Hele dag dat geknal hoeft ook niet. Ik ga ook niets af steken/kopen van vuurwerk. En inderdaad milou, als ik iets afsteek is het een sterretje. Gelukkig heeft Kaya er niet zo veel last van, ze is wel aanhankelijk en onrustig en blaft bij de erge knallen, maar verder valt het wel mee.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 07:47

Vuurwerk is mooi mits verantwoord gebruikt, tja het is met zoveel dingen dat mensen er misbruik van maken waardoor het voor een ander verpest wordt (amen). Blij dat je ruiten nog heel zijn Milou! Is altijd schrikken als er zo'n bom afgaat.... Jock heeft er niet zoveel van mits we hem binnen houden. Hij is altijd wel alerter.

Wordt er niet meer in de buitenbak losgereden? Ach het zal wel ik moet eerst nog maar kijken of ik erbij kan zijn dat is echt 1 van de vele nadelen van ver weg werken, de idiote reistijd en de NS, hmm dat zijn er 2... :P

Het voordeel van het jachtrijden is dat iedereen eerst een jagermeister krijgt alvorens te paard te gaan, dat moet vast helpen bij het springen :+

Trouwens, mochten jullie in de bossen/ duinen gaan wandelen/ hardlopen er wordt een ruwharig teckeltje vermist en die is daar van de week voor het laatst gezien. Ik heb haar vorige week ook gezien maar dacht dat ze bij iemand hoorde, kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:56

Je weet toch wel dat je als ruiter ook bestuurder bent en je dus aan je alcohol limiet moet houden :P
Maar hopelijk helpt het voor het springen en lijkt de sprong maar een hobbeltje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:20

kan ook zijn dat er buiten wordt losgereden hoor. dat ik het vorige week allemaal niet helemaal goed heb opgeslagen, haha :D! ik zie het allemaal wel volgende week!
dat teckeltje, volgens mij is die van een ruiter uit mijn les ofzo? hoor ze daar wel vaak over. zag gister inderdaad de affiches. Maar ja, wat moet je dan als je dat beest ziet. kijken of ie naar je toekomt en dan oppakken? ik heb bijvoorbeeld met het hardlopen niets mee waar ik dat beestje aan mee kan nemen....
enne, slim, zo'n jägermeister alvorens op te stappen :D! denk alleen dat ik dan nog niet zou gaan springen hoor!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 13:30

Dat teckeltje wordt al twee maanden vermist. Is van iemand bij ons uit de wijk. Wij zijn haar nog nooit tegen gekomen en het verbaast me echt dat ze nog steeds leeft :oo
Ik heb het vermoeden dat het niet echt een beest is wat erg op mensen/andere honden gericht is, anders zou ze inmiddels toch allang gevangen moeten zijn.

Jammer dat jullie de rit niet kunnen filmen Antoinette :+. Lijkt me een erg heftige rit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-12 15:14

antoinetje schreef:
Nou Milou je bent weer een ervaring rijker! Gelukkig heb je volgende week vrijdag geen andere paarden waar hij achteraan kan floepen :-). Gelukkig dat je je chap gevonden hebt!

Wel vroeg trouwens deprijsuitreiking om 2130 normaal gesproken is dat rond 2300.

As zondag heb ik mijn eerste jachttraining (lees boomstammen en sloten springles.... HEELLPP!!) dan gaat Gijs gelijk wat jachtpaarden proberen...en ik maar hopen dat ze ook een Shire op stal hebben :-)

Wat gaaf Antoinet! Het is dat ik al wat heb anders had ik meegegaan om het vast te leggen!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:24

kooslover schreef:
Dat teckeltje wordt al twee maanden vermist. Is van iemand bij ons uit de wijk. Wij zijn haar nog nooit tegen gekomen en het verbaast me echt dat ze nog steeds leeft :oo
Ik heb het vermoeden dat het niet echt een beest is wat erg op mensen/andere honden gericht is, anders zou ze inmiddels toch allang gevangen moeten zijn.

Jammer dat jullie de rit niet kunnen filmen Antoinette :+. Lijkt me een erg heftige rit!

Als Antoinette een cap maat 56 past, kan ze mijn cap en helmcamera gebruiken ;)!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:07

Euhmmmm nee pas ik denk ik niet. En het is jachttraining geen rit, gijs moet om 1820 rijden en om 1730 inrijden en ik kan vrij krijgen dus ik ga kijken :-) *\o/*

Heeft er iemand zin om morgen tegen betaling een ontzettend lieve Schotse Terrier uit te laten? Gijs moet morgen plots werken en ik heb geen oppas |(