Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:32

Oooooh Rianne! Divoza is leeeeeuk:D Maar idd niet heeeel groot ofzo.. Vergelijkbaar beetje met de hele Bosgra (dus ook gedeelte van machines) en dan heeelemaal met paardenspulletjes Haha!

@Sence: Ik vond idd dat voltes rijden ook altijd erg helpt bij Kai!! Haha! Tips: Als je op volte rijd, steeds je handen even naar buiten en weer naar binnen (als je de bocht door moet zeg maar Tong uitsteken ) Als je bijv grote volte B-E-B rijd, dan na B je handen naar binnen en gelijk daarna weer naar buiten. Dan bij G weer enz. Werkt echt super! En had ook een keertje priveles op kai en toen hoefde ik alleen maar zweepje aan de binnekant wat heen en weer te bewegen en daar reageert ie gelijk op!! Echt superpaard Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:55

Bedankt voor de tips!

Ik rij niet met zweep, dat vind ik niet prettig rijden bij Kai, en Kai zelf volgensmij ook niet Clown

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:00

Haha!

Naja, zweep hoeft idd niet. Maar het kan Kai wel heel veel helpen heb ik gemerkt!! Als hij naar binnen valt kan je hem steunen door in je binnenhand het zweepje te houden en soms even langs het schouder heen en weer te gaan. Ik vond de zweep altijd heel handig bij hem Lachen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:03

Voorheen heb ik wel eens met zweep gereden, en toen ging ik door een S van hand veranderen, en toen voelde hij volgensmij die zweep ofzo, want toen ging ie er bokkend vandoor. Daarna heb ik dus niet meer met zweep gereden, maar die andere leasers reden wel met zweep, en daar reageerde hij ook zo fel op. En ik doe het nu sinds die ene keer altijd al zonder zweep, en 't gaat prima Clown Gewoon goed m'n benen erbij houden!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:08

Ik bedoel de zweep niet echt voor voorwaarts rijden, want dat kan bij kai makkelijk zonder. Ik bedoel meer voor Kai als ondersteuning Lachen Maar ik was idd even vergeten van die andere leasers... :S Toen ie nog in de lessen reed kon je prima met zweep rijden! Maar ik heb idd gezien dat sommige leasers nogal veel de zweep gebruikten op de verkeerde manier... Dus kan idd wel zo zijn dat Kai er nu niks meer van moet hebben (heel begrijpelijk Tong uitsteken ) Miss zou je es een kort zweepje kunnen gebruiken ? Alleen voor ondersteuning en heb je ook niet veel kans om em te raken..

Maar idd, zonder zweep kan ook prima hoor!! Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:14

Heb al geprobeert met een ultra kort zweepje, hielp niet Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:16

He wat jammer!! Want Kai had er wel heel veel aan! Wel vervelend dat ie nu de zweep niet meer leuk vind....
Naja, het is ook geen ramp Lachen Zonder kan je ook prima rijden Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:44

Idd Lachen pff, ik wil zo graag weten van wie Kai eerst was! Nagelbijten / Gniffelen Zou Kai z'n echte naam zijn?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:46

Jaaa, dat zou ik ook wel willen weten Lachen Je kan ook een oproepje op bokt plaatsen Haha! Was Kai eerst niet naamloos toen ie op de manege kwam? of vergis ik me daarin? Ze veranderen heel vaak de naam op de manege in ieder geval. Maar ik heb zelf geen idee.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:48

Daarom, vaak maken ze er een makkelijke naam van ofzo. Ik heb echt geen idee of ie eerst naamloos was of...

Het enige wat ik heb gehoort is dat zn vorige eigenaar hem weg deed of geen wedstrijden meer reed ofzo om zn tik met zn been. Voor de rest ben ik helemaal blanco over Kai zn verleden.

Kan wel eens proberen ja, een oproepje. Maar zou niet weten wat ik erin moet zetten.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:02

Ik weet het ook niet..

Maar je zou een oproepje kunnen proberen! Gewoon vragen of iemand hem kent. Heel veel fotos erbij doen en zn beentic zeggen en beetje hoe die is... enz enz..

Anders kan je ook altijd marisca nog vragen, die weet ook vaak veel. Die heeft mij ooit verteld dat Tarzan een KWPNer is Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:29

We zijn terug van Divoza!
Het was wel leuk, hele leuke dekjes enz. Veel groter dan Bosgra idd. Best wel veel mensen die er ook aan het shoppen waren.

Ik heb een nieuwe rijdbroek, eurostar, gekocht, een zacht touwhalster en een hoofdstelletje van Pagony. Niets bijzonders, wel gewoon leuk.
Tja wanneer ik een flinke zak met geld heb ga ik er wel weer eens uitgebreid inkopen doen, bepaalde dingen waren behoolijk geprijst.
Hing een heel mooi rondgenaaid hoofdstel, voor maar 850 euro.. Pff..

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:31

Wow! En had je niet eens geld voor dat hoofdstel dan? Tong uitsteken

Ja, Divoza is erg leuk om even rond te sneupen! veel keus inderdaad! Ik ga eind juni nog een keer, nog een nieuwe rijbroek kopen! Wat voor kleur broek heb je? Eurostar zit altijd zo fijn!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:45

Oke, ik hoorde net dat één meisje van Winnie misschien over wil stappen naar Kai. Weet niet of jullie haar kennen, maar het is een klein donker meisje. Ik vind het echt NIET leuk! Ik vind haar niet vriendelijk rijden! Ze trekt Winnie alsware naar beneden, en op zo'n manier van; oh er kijkt iemand, ik laat dr even mooi aan de teugel lopen, even laten zien dat ik het kan.

Ze is niet zo groot, dus ben benieuwd hoe ze elke keer erop komt als ie rondjes gaat lopen. Ben gewoon chagrijnig nu! Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:47

Ehmm... ik neem aan dat wilfred wel kijkt naar de combinatie van ruiter en paard??? Lijkt mij namelijk niet een combinatie hoe je dat beschrijft! No Cheer Moet wel bij elkaar passen...

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:06

Oeeeeeh, leuk Rianne!!! Eurostar zit idd altijd superfijn!! Die heb ik ook altijd:D En die hebben ook lengtemaat! (heeeeeel belangrijk Knipoog )

@Sence: Wat vervelend! Ik heb haar wel eens gezien ja... Echt stom! Hopelijk vind ze het niks (je moet wel met Kai een klik hebben) en gaat ze snel weer terug naar Winnie... Waarom wil ze eigenlijk Kai? Vind ze dat stoer ofzo? Paard is zowiezo duurder.. Maar Juul, ze kijken echt niet naar combinatie ruiter/paard hoor!!!! Zolang het maar geld opbrengt.. en denk dat Wilfred dit eerder toejuicht, want paard levert meer op dan pony..

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:06

Ik wil les... Verdrietig en het rijden met Black gaat zo slecht Huilen

Nou ik vind het maar belachelijk dat iedereen zomaar op elk paard kan, sommige paarden hebben correcte manier van rijden nodig en dan is het JUIST goed om te kijken naar de combinatie! Niet elke ruiter past bij elk paard! Denk dat het niet erg bevordelijk is voor Kai... Steek er een stokje voor Nadine Cool

Hooooi Lied... al technieken aan het oefenen voor volgende week zondag?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:14

Ja, het is ook belachelijk! Maar er wordt eeeecht niet naar gekeken!! Ik hoop voor je Nadine dat het meisje zich bedenkt...

Heeeee Juuuul!! Ja, heb vanavond alweer lasertraining! Ik zit nu bij de lasergamestudentenvereniging! De hele week al elke dag 6 uren trainen... Duuuuus... ik denk dat al vast staat wie gaat winnen volgende week! Tong uitsteken

Ik heb morgen wedstrijd!! :S Zenuwachtigggg!!!!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:16

Oeeee spannend! Hopelijk win je! Tong uitsteken Op wie rij je? Barry? Of IQ?

Ik zit al jaren bij die studentenvereniging, dus ik win, de vorige keer was ik wat bescheiden en liet ik niet al mn kunnen zien!

Wat vinden jullie van de donorshow van BNN? Gaan jullie kijken? Zou het echt zijn? Of een grap om aandacht te krijgen voor dit probleem?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:20

Jaaaa, zenuwachtig!!! Nee, de wedstrijd is een SO (Stedenontmoeting). We moeten dus ergens anders heen en toevallig is het deze keer bij de andere ruitervereniging in Utrecht Haha! Vet handig!! Ik heb even op hun site gekeken (Solleysel.nl) en weeeetje..... ze hebben een paard dat Lydia heet!!!!!! Hilarisch niet??? Tong uitsteken Straks rijd Lydia op Lydia!! Haha..

IM GONNA BEAT YOU! Heb allemaal moves geleerd!! Tong uitsteken

Ik vind die donorshow wel een goed concept! Iedereen heeft het er nu over, dus donor komt heel erg in het nieuws! Misschien dat het helpt... Maar of ze een echte donor in de show hebben...

Ik ga even eten!
Laatst bijgewerkt door Lied op 01-06-07 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:20

Ja, ik zweer bij eurostar, heb ze denk ik al mn hele paardrijverleden aan. Houden het makkelijk twee jaar met dagelijks rijden vol, gelukkig Tong uitsteken

Lupi heeft trouwens, na enig aandringen, een gaaf dekje voor Aranka gekocht! Past precies bij Aranka, de sinasappel, met een oranje geel dekje Haha!
Dinsdag komen de foto's!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:24

Wha! De Sollysol is van de Diergeenskunde vereninging Haha! Pff mn bijrijdster heeft er leren rijden, en zo te horen rijden er wel goede ruiters bij.
Paarden worden ook super behandeld, rijden maar een uur per dag, kleine groepjes, hebben allemaal een bijrijder die ze drie keer in de week rijdt dacht ik... Dus Lied, maak je borst maar nat Tong uitsteken
Is wel een leuke groep mensen hoor Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:09

Wie is je bijrijdster dan? Komt die ook uit Utrecht??

Jaaaa, Solleysel heeft vet mooie stal en paarden enz en idd ook bijrijders enzoo... Maar je mag alleen lid worden als je diergeneeskunde doet Boos! Dus heelaaaas mag ik niet...

Het is ook altijd zo dat de mensen waarbij het SO gehouden wordt de paarden kennen... dus zoveel kans heb je ook niet Tong uitsteken Maar we zien het wel Lachen Is altijd leuk zon wedstrijdje Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:11

Froukje is mijn bijrijdster uit Utrecht, doet dezelfde opleiding dus Knipoog
Vind het wel behoorlijk oude paardjes moet ik zeggen.

Maar, ga je ook foto's posten?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:59

Ik heb verder geen idee hoe die paardjes daar zijn... Ben er nog nooit geweest Tong uitsteken Ik zal morgen wel even kijken Haha! Ga jij er volgend jaar ook lid worden? Als er morgen fotos worden gemaakt post ik wel een paar! Lachen