Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:40

En dan ben ik zo blij vandaag en dan gebeurd er dit (meisje ken ik al jaren van Fjordenwereld. Vorige week nog mee naar de efteling geweest. Ze heeft ook lang op Bergemo gewerkt)
viewtopic.php?f=153&t=855235&hilit=

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:00

Ik las het op de voorpagina ja...jeetje, zo onwerkelijk...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:00

Bah was wel een domper op mijn dag weer.
Ulvy heeft het wel weer een beetje goedgemaakt, want Maike en ik zijn vandaag met haar gaan mennen en ze was super super braaf Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:07

Wow, das wel een aangrijpend verhaal. Weten ze al hoe het komt?

HOeveel grond bezit je nu Wendy? Gefeliciteerd meid!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:00

4700 m2 Haha!
Nee helaas nog niet Emy. Vind het echt erg voor haar Verdrietig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 13:20

Ja, echt erg. het zal je maar gebeuren.
Fijn dat de grootgrondbezitter nu daadwerkelijk eigenaar is geworden. Haha! Altijd fijn om eigen grond te hebben. Geen gezeik meer over dat je ergens weg moet of niet meer terug kan komen enzo.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:24

deedee19 schreef:
4700 m2 Haha!

??? Dat zegt me niet zoveel...in termen van voetbalvelden; hoeveel is het dan? Gefeliciteerd ermee! Wanneer gaan de paardjes hun nieuwe wei inwijden?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:54

Volgend jaar pas. Moet eerst nog een heleboel gebeuren (snoeien, opnieuw inzaaien, egaliseren, wat struiken verwijderen, hekwerk plaatsen ed.) Heb geen idee hoe groot een voetbalveld is Judith, maar laat ik zeggen bijna 6 rijbakken van 20x40

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:23

Dat is een leuk stukje Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 20:29

Vanmiddag is Anne voor de tweede keer ulvy komen "rijden" Helaas was mijn weiland ondergelopen en veranderd in een zwembad. Dus we zijn het bos in gegaan. Het eerste stuk hebben we lekker gewandeld en na een tijdje hebben we Anne op Ulvy gezet. En die was weer oh zo braaf. Anne vond het zo leuk in het bos en Ulvy genoot weer met volle teugen. Omdat het zo laat pas droog werd had ik geen tijd meer om RB te rijden en daar baal ik van, want die moest eigenlijk nog wel. Gelukkig heeft meneer zichzelf in beweging voorzien want hij was woest dat Ulvy weg ging. Toen ik terug kwam had ik dan ook een omgeploegde wei Schijnheilig

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:17

omgeploegd? Dat is mooi. makkelijk met inzaaien. Zet hem eens een tijdje op mijn groententuin... Knipoog Gister les gereden. je gelooft nooit wat het beste ging. het springen. ik was de enige die mijn knol het beste rond reed tussen de hindernissen (en die waren hoog....maarliefst vijftig centimeter...ongeveer dan...) Met de dressuur ging het redelijki. Alles lukt eigenlijk behalve het wijken. Stom he? Kan het wel maar knol verrekt het!!! Stoom uit je oren

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:56

Men ik word gek van dit weer. Zit nu al de hele dag binnen nadat ik vanmorgen weer helemaal gedoucht terug kwam van de paarden. Heb mijn schuilstal proberen te redden. Die was voor de helft ondergelopen met water. Ulvy stond mooi op het droge stukje geparkeerd en vond dat Bullie wel in de blub kon staan. Ik heb het nu zo kunnen fatsoeneren dat RB al voor de helft met droge voeten kan staan inmiddels, maar echt ideaal is het niet. Er zijn al heel wat druppels gevallen sinds papa de hele stal had opgeknapt en het bleef mooi droog, maar tegen deze hoeveelheden is niks opgewassen vrees ik.

Ben ook al de hele week ziek en heb toch gewerkt. Niet dat dat opschoot, want ik had een hand nodig om een zakdoek tegen mijn neus te houden dus hield ik nog maar 1 hand over om te werken. Inmiddels is het naar mijn oren geslagen.

Kortom ik heb een baal week/weekend Boos!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:08

Oei, nee, dat is idd nie ideaal als beestje met de hoeven in de blub moet blijven...
En Marie; zó herkenbaar, iets prima kunnen maar verrekken Haha! Zelf heb ik dat gevecht maar opgegeven; oefeningen die Ascot verrekt vraag ik gewoon een tijdje niet meer, en dan verras ik hem er mee. Kan ie het ineens weer wel Cool
En kom op mensen, ook dit weer heeft zn voordelen. Ook Ascot is aa het omploegen geslagen omddat ik hem al een week niet meer gereden heb, maar alle vier de paardjes aan de overkant hebben weer staart en manen in plaats van grote dreads en een knuppel aan de kont Sigaar Kortom; ik ben aan het opruimen geslagen waar ik anders de tijd niet voor zou nemen

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 14:59

Ja, zo kun je het ook bekijken.
Met dat wijken is het echt frustrerend. Elke keer met de les moeten we dat doen, al gedurende bijna een jaar. en elke keer verrekt hij het gewoon. GRRRRRR!!! Frusty
Omdat w ehet elke les moeten doen, kom ik er niet onderuit. Wle balen hoor want hij lacht zich volgens mij dood en ik ben compleet gefrustreerd. instructeur boos. Elke keer. Hij zal er ook wel moe van worden. En dan met springen gaat het goed en dan issie weer heel aardig maar dan denk ik weer dat hij dat doet om me moed in te spreken. ZUCHT....Word moe van alles.... Huilen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:41

Tja, en daar is het wel bekende negatieve spiraal-effect... Dat is dan wel weer het voordeel van privéles; mn instructrice staat open voor mijn ideën/ opvattingen, we gaan in zo'n geval gewoon met een andere oefening verder. Onder he motto 'het moet voor beiden leuk blijven' Maar ja, in een groep is dat wat lastiger... wel tof dat het springen zo goed gaat!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:07

Nou dat lijkt me ook niet leuk nee. Da's ook niet zo aardig dat hij dan zo reageert. Een instructeur is er toch om je verder te helpen lijkt mij?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:55

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:58

Tjeeee die durft zeg!
Erg knap als je zo'n band met een dier kan opbouwen..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:42

Ach joh, puilenschil. Kan ik ook Koe
Nog wel met twee vingers in de neus. uhuh. Sigaar
in mijn dromen tenminste.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 11:47

Jeetje, ik had al eens iets van haar gezien maar dit nog niet. Mijn God dat ze dat kan. Zat ik ook nog maar op de middelbare school dan had ik ook tijd voor zulke dingen. (al ben ik nog nooit zo blij geweest met een diploma als dat van de middelbare school omdat ik er nooit meer naar terug hoefde.)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 13:10

Ik vind het prachtig om te zien, niks voor mij echter (zo lening ben ik nou ook weer niet Schijnheilig )

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:24

Ik heb 'vroeger' heel lang op Manege bergemo gereden...mooie tijd gehad daar, ken nog veel paardennamen die er toen stonden, maar ik denk dat de meesten hier die namen niet zullen herkennen. De meeste paardjes van toen zullen wel niet meer rondlopen....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:10

Wanneer was 'vroeger' dan? Knipoog
Dat profiel ziet er idd spectaculair uit (ik breek mn nek al als ik vanuit het zadel knie van peerdje probeer te tikken, ben daarmee serieus op mn bek gegaan omdat op het moment dat ik helemaal aan de zijkant hing, de beugelriem los schoot. Nieuwe invulling van zandhappen Clown ) maar ik vindt het soms toch wel over de rand gaan. Nou ja, het is niet mijn nek, als het fout gaat, en zolang kunnen we wel leuke foto's kijken Sigaar

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:37

Ik heb er ook vroeger gereden. Tot een jaar of ehm.....vijf (???) terug. Verward Zeker leuke tijden gehad maar ook een hoop minder leuke tijden dat ik het gevoel had mijn geld in de put te gooien. Alleen maar rondjes draven op een paard en verder niets leren. Dat was een beetje een slechte periode van de instructeur, geloof ik. Ach gut Springen was wel altijd erg gaaf daar. Hoog, breed en veel. Haha!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 13:05

Pfff.. even bijlezen hoor! De combinatie paard, vriendje, afstuderen en 'n sociaal leven is iets te druk voor mij om bokt ook nog 'ns bij te houden Lachen

Emy: wat deed je vriend in Afrika? Lijkt me erg leuk om 'ns heen te gaan!
Wendy: wat gaaf dat jullie land gekocht hebben! Waar in Gennep is het ergens? Wat een lief meisje en lief dekentje! Ik had hem al een paar keer zien liggen! Waarom heb je toch niet meer gekozen voor dat vriendinnetje van dat ene jongetje? Heb het topic van Vippie net pas gezien, dat is echt het ergste wat je ooit kan overkomen! Ik ga het straks een keer helemaal proberen te lezen.
Marieke: wat studeer je nu? Maatschappelijk werk toch? Fijn dat het goed gaat/bevalt!

Ik ben vandaag lekker vroeg gaan paardrijden, om kwart over acht had ik de bus, en om negen uur stond ik in de wei. Het was wel heel koud, maar nu ben ik iig lekker wakker! Nu ga ik zo lekker gedouched naar de universiteit en hard aan het werk! Ik wil proberen om augustus 2008 afgestudeerd te zijn. Nu ben ik mijn mastervakken aan het afronden en begin januari begin ik met het schrijven van m'n scriptie, ik hoop dat het gaat lukken allemaal.. Nagelbijten / Gniffelen