Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:29

Mmmh nee werken en morgen ook. Dan lekker weekend dus gaan Thom en ik weer lekker in de bak rijden. Gisteravond weer wezen sporten en dat is niet niks na een lange periode luieren. Je kon merken dat iedereen goede voornemens had na de vakantie haha. Het was ongelooflijk druk in de sportschool Haha!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:48

hey lin,sportieveling,jij online? Tong uitsteken

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:03

Hallo allemaal,

Ben ik ook weer! Ben vandaag toch maar weer gaan werken. Ben nog niet helemaal de oude, maar het begint weer een beetje te komen. Heb ook het uitzendbureau nog opgebeld en uitgelegd over dat ik door het UWV gebeld ben en dat ik het een rare gang van zaken vond, maar dat vonden zij dus ook, haha! Zij hadden dit ook nog nooit eerder gehoord. Hij zegt misschien haalt er wel iemand een geintje met je uit, ik zeg nou zou niet weten wie, lijkt me een beetje sterk. Maar zij vonden het dus ook een vaag verhaal. Ik snap er niets van!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:32

hey reen...Beterschap nog trouwens...enne,idd beetje vreemd :s

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 14:39

nu heb ik er echt geen kracht meer voor Tong uitsteken...sorry,ik heb hem gepikt Tong uitsteken...Ik heb er ook al visie op aangevraagd,en is zojuist bevestigd met een afkoop bedrag van 4,3 miljard euro Tong uitsteken...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:16

ik vind hem leuk maar de mijne leuker haha

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:30

Bluetongue vastgesteld bij schapen in Limburg, advies paarden op stal.

DEN HAAG - Bij een schapenbedrijf in Kerkrade is donderdag de ziekte Bluetongue vastgesteld. Dat deelde het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) mee. Eerder waren al enkele bedrijven geblokkeerd, omdat het vermoeden bestond dat schapen mogelijk zijn besmet met de ziekte.
Bluetongue is een virus dat wordt overgebracht door stekende muggen die doorgaans in warmere oorden als Spanje en Portugal voorkomen. Het is de eerste keer dat de ziekte in Nederland opduikt.
Exportverbod
Als gevolg van de ontdekking geldt voor Nederland per direct een algeheel exportverbod van levende herkauwers (runderen, schapen en geiten) en levende producten van deze dieren (sperma, eicellen en embryo's).
Het ministerie liet verder weten dat rond de besmette bedrijven een beschermingsgebied van 100 kilometer komt met daarom heen nog een toezichtgebied van 50 kilometer. Levende herkauwers en levende producten mogen deze gebieden niet verlaten. In het beschermingsgebied wordt geadviseerd om herkauwers, varkens en paarden op te stallen, en insecticiden te gebruiken.
Bovendien is in een gebied van twintig kilometer rond het besmette bedrijf aan- en afvoer van herkauwers verboden en moeten deze dieren worden opgestald. Het gebruik van insecticiden is daar verplicht.
Symptomen
Bluetongue maakt vooral schapen ziek. Ze kunnen door de ziekte een blauwe tong en een gezwollen kop krijgen. De virusziekte veroorzaakt hoge koorts en kan leiden tot kreupelheid en de dood.
Andere herkauwers als runderen en geiten kunnen wel besmet raken met het bluetonguevirus, maar worden meestal niet ziek. Het virus is voor mensen ongevaarlijk, meldde het ministerie.

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:33

Je paard wordt er ook niet ziek van, hoogstens een drager van de ziekte (wat weer gevaarlijk is voor de schapen bij jou in de buurt). Doel van het opstallen van de paarden is dat ze dus niet gestoken worden door de cullicoides mug (zelfde mug die zomereczeem veroorzaakt). Deze muggen houden niet van donker(e stallen). (paard kan dus eventueel snachts op de wei)
Als je maar genoeg vliegenspray gebruikt (= insecticide), dan zou dat ook genoeg moeten zijn om je paard geen drager te maken.

Gelukkig is het wel een eindje weg, maar toch!

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:49

zozo het klinkt wel ernstig Tong uitsteken ik mijn paard ookmaar goed insprayen Knipoog

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:59

een vlieg is zo hier...

i'm back Tong uitsteken

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:16

Mogge voor de bokt-bewoners onder ons Haha!

Je kan merken dat Mir weer naar de camping is want het is ineens errrrúg rustig op ons topic haha. Gisterochtend heb ik telefonisch contact gehad met dierenarts Knijn maar de entingsronde blijft gewoon op donderdag 24 augustus staan. Ik neem die dag vrij van mijn werk zodat ik hierbij aanwezig kan zijn voor de boekjes en het betalen.

Gistermiddag is mijn eigen dierenarts langs geweest voor het afnemen van het bloedmonster bij Thom. Vanmiddag na vieren kan ik bellen voor de uitslag. Het is een uitgebreid onderzoek dus ik ben heel benieuwd wat de waarden zijn. Het plassen van Thom was volgens de dierenarts geen slecht teken maar mocht er wel wat zijn, zal dat ongetwijfeld uit de bloedtest komen.

Nou ik ga nog even wat werk doen Haha!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:18

hey mensen Tong uitsteken

Ik heb een shetlander gekocht Tong uitstekenhahahahahahahaha...

Bijdeze heet hij puckie,en bestaat hij alleen in mijn Fantasie en in me dromen,net als waar ik hem gekocht heb HAHAHAHAHA

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:46

Serada schreef:
Gisterochtend heb ik telefonisch contact gehad met dierenarts Knijn maar de entingsronde blijft gewoon op donderdag 24 augustus staan. Ik neem die dag vrij van mijn werk zodat ik hierbij aanwezig kan zijn voor de boekjes en het betalen.

Willen jullie ervoor zorgen dat ik het geld en de boekjes tijdig ontvang. Mochten jullie mij niet zien, mag je het ook aan Arjan geven. Ik zal hem hierover even inlichten Knipoog

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:07

Serada schreef:
Serada schreef:
Gisterochtend heb ik telefonisch contact gehad met dierenarts Knijn maar de entingsronde blijft gewoon op donderdag 24 augustus staan. Ik neem die dag vrij van mijn werk zodat ik hierbij aanwezig kan zijn voor de boekjes en het betalen.

Willen jullie ervoor zorgen dat ik het geld en de boekjes tijdig ontvang. Mochten jullie mij niet zien, mag je het ook aan Arjan geven. Ik zal hem hierover even inlichten Knipoog

Puckie moet ook ingeënt worden Clown

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:12

Hallo,

Pas gelleden had ik een oproepje gedaan voor een medebuitenrijder.
Nu zoek ik iemand die op wedstrijd gaat en met wie ik , tegen betaling van de benzine kosten uiteraard, mee kan op wedstrijd, of iemand die een maatje zoekt om samen een trailer te huren.
Wie o wie????

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 20:34

perdiksvesra schreef:
hey mensen Tong uitsteken

Ik heb een shetlander gekocht Tong uitstekenhahahahahahahaha...

Bijdeze heet hij puckie,en bestaat hij alleen in mijn Fantasie en in me dromen,net als waar ik hem gekocht heb HAHAHAHAHA

hahah ja super he el Tong uitsteken

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 22:39

scheepie schreef:
Hallo,

Nu zoek ik iemand die op wedstrijd gaat en met wie ik , tegen betaling van de benzine kosten uiteraard, mee kan op wedstrijd, of iemand die een maatje zoekt om samen een trailer te huren.
Wie o wie????

Jawel hoor,vind het best...

Op voorwaarden dat:

-Nog 2 jaar wacht
-Jij me rijbewijs betaald
-Ook me E-rijbewijs betaald
-een auto voor me koopt(ik rij graag klasse,voorkeur gaat uit naar mercedes of bmw,lamborghini mag ook nog wel,porsche is denk ik te licht,ferrari enkelt als u een paard heeft die is opgevangen met een ketel red-bull bij de geboorte,hond(a) zegt het al: honden transport,mazda; bij optrekken moet je ervan aftrekken dat je 2 km vooruit gaat en 1 achteruit,fiat; die kan geen trailer dragen dan kiepen de voorwielen naar boven,een ford is meer voor goederentransport,schadeauto;wilde je dat je paard naar de slager ging of naar de wedstrijd? ,lotus; ik veeg me reet liever niet met metaal af , volvo;ik ga niet naar een begrafenis,land rover; ik werk liever voor mijn geld,volkswagen;ik volg de begrafenis stoet ook niet,toyota; ze wilde eerst ze eerst idioot noemen;maar daar is geen klant voor om in te rijden;laat ik me niet mee afkopen , lada; moest het paard naar Irak of gewoon naar de wedstrijd? , smart;zegt het ook al klein;past me grote teen net in;lastig met remmen en gasgeven en ook nog eens koppelen,kia;afstamming van ikea;oftewel;zelf in elkaar zetten;veel schroefjes overhouden;daarom bestaat nu de ANWB ,jeep: sorry;ik ga de woestijn niet in,hyundai;tsja,geen woorden voor gewoon, renault; die zorgt ervoor dat de ANWB niet failiet gaan, opel; moeten zelfs een set gratis banden erbij geven om ze üperhaupt weg te krijgen,mitsubishu;als je geluk hebt draait de fabriek alweer een beetje , alfa romeo; was eerst romeo en julia;na al die kapotte auto's was het niet meer zo romantisch;vandaar de nieuwe naam en tot slotte,jawel de altijd langverwachte superslechtste auto van het jaar 2006 uitgeroepen tot de meest bizarre onozonlaagvriendelijke meest afgezwavelde wagen van heel de wereld: de pick up...IK BEN NIET OP DE VLUCHT GESLAGEN VOOR DE POLITIE OFZO!
-de kosten voor benzine betaald
-de kosten wat betreft de trailer betaald
--------------------------------------------------------------------------------------------
Mocht u al deze voorwaarden waarderen,dan kunnen we misschien wat afspreken...

Ik hoop u in de toekomst te mogen ontmoeten Bloos

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 07:35

goede morgen...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 07:38

perdiksvesra schreef:
scheepie schreef:
Hallo,

Wie o wie????

Jawel hoor,vind het best...

Op voorwaarden dat:

-Nog 2 jaar wacht
-Jij me rijbewijs betaald
-Ook me E-rijbewijs betaald
-een auto voor me koopt(ik rij graag klasse,voorkeur gaat uit naar mercedes of bmw,lamborghini mag ook nog wel,porsche is denk ik te licht,ferrari enkelt als u een paard heeft die is opgevangen met een ketel red-bull bij de geboorte,hond(a) zegt het al: honden transport,mazda; bij optrekken moet je ervan aftrekken dat je 2 km vooruit gaat en 1 achteruit,fiat; die kan geen trailer dragen dan kiepen de voorwielen naar boven,een ford is meer voor goederentransport,schadeauto;wilde je dat je paard naar de slager ging of naar de wedstrijd? ,lotus; ik veeg me reet liever niet met metaal af , volvo;ik ga niet naar een begrafenis,land rover; ik werk liever voor mijn geld,volkswagen;ik volg de begrafenis stoet ook niet,toyota; ze wilde eerst ze eerst idioot noemen;maar daar is geen klant voor om in te rijden;laat ik me niet mee afkopen , lada; moest het paard naar Irak of gewoon naar de wedstrijd? , smart;zegt het ook al klein;past me grote teen net in;lastig met remmen en gasgeven en ook nog eens koppelen,kia;afstamming van ikea;oftewel;zelf in elkaar zetten;veel schroefjes overhouden;daarom bestaat nu de ANWB ,jeep: sorry;ik ga de woestijn niet in,hyundai;tsja,geen woorden voor gewoon, renault; die zorgt ervoor dat de ANWB niet failiet gaan, opel; moeten zelfs een set gratis banden erbij geven om ze üperhaupt weg te krijgen,mitsubishu;als je geluk hebt draait de fabriek alweer een beetje , alfa romeo; was eerst romeo en julia;na al die kapotte auto's was het niet meer zo romantisch;vandaar de nieuwe naam en tot slotte,jawel de altijd langverwachte superslechtste auto van het jaar 2006 uitgeroepen tot de meest bizarre onozonlaagvriendelijke meest afgezwavelde wagen van heel de wereld: de pick up...IK BEN NIET OP DE VLUCHT GESLAGEN VOOR DE POLITIE OFZO!
-de kosten voor benzine betaald
-de kosten wat betreft de trailer betaald
--------------------------------------------------------------------------------------------
Mocht u al deze voorwaarden waarderen,dan kunnen we misschien wat afspreken...

Ik hoop u in de toekomst te mogen ontmoeten Bloos

Droom fijn verder Haha!

Maarre zet je vaker dingen uit een topic in een andere topic???????
Kwam mijn vraag met jouw antwoord in een ander topic tegen???????

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 09:33

Ja,klopt...Ik vind mezelf nogal grappig Bloos Clown

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 14:18

perdiksvesra schreef:
Ja,klopt...Ik vind mezelf nogal grappig Bloos Clown

Foei Haha!

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:07

Het was te proberen nietwaar? Tong uitsteken

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:10

zozo...
Ik heb me plicht gedaan..
gestofzuigd,gedweild,wc geboend en nu weer bnn kijken op de computer,spuiten en slikken :p...

Ik ben nu nog beter op het gebied van drugs hahaha oja en seks Tong uitsteken

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 15:36

omg elgar haha raar ventje ben je Tong uitsteken zo vandaag lekker wezen shoppen Knipoog vanaaf even naar stal kijken of mijn wilde pony al is afgekoeld Knipoog

xXx

perdiksvesra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 16:43

raar? Tong uitsteken
gewoon heel lief Haha!