Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 07:52

Ja klopt.. er gaan er heel veel weg.. jammer genoeg Monty ook....Ik probeer hem wel te blijven rijden zolang het met school, men kleine paardje op de manege en passoa in tilburg samen gaat..
@ Djoontje: ik denk niet dat er veel nieuwe bij gaan komen. H wil het ook rustiger aan gaan doen....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:54

ik hoorde ook dat zip en ungaro ergens anders gaan staan en dat ze dan de binnenplaats willen afbreken? maar of dat waar ik.. Ach ja hoe het nu moet daar met ik t ook niet mee eens.. M wil dat ik met Olympus ook een andere plek ga zoeken, maar ik sta wel goed hier, heb alles bij de hand enzo..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:55

Andere stal bedoel je Joyce? Ja ik dacht zelf al... een schaap over de dam.. dan volgen er meer.......
Ik zelf blijf staan zolang de stalling niet omhoog gaat en ik 2 paarden kan blijven betalen Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:16

idd een andere stal.. En ze willen nu geloof ik ook nog de 4-stal leeg hebben..
Ik blijf ook staan.. Of M moet hem dichterbij huis halen, zodat ik hem niet meer hoef te zien zeg maar (klinkt hard, maar dan liever zo)

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:28

Ik vraag me dan toch ergens af hoe ze dat willen gaan doen. De pensionklanten zijn deel van je vaste inkomen en als er daar een hoop wegvallen...Verder absoluut mijn zaak niet ofzo, maar af en toe ben ik dan ook wel bang dat er dan ook iets gaat gebeuren in het manegegedeelte.
Ik hoop maar dat áls er ooit verandering komt voor de manegelessen/paarden, dat ze die nog heel lang uitstellen. Iedereen heeft het zo naar zijn zin op zaterdag....Scheve mond

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:33

Krijg er helemaal de kriebels van van al die verhalen. Hoop ook dat er voor de manegelessen nog niet veel veranderingen gaan volgen, want kan het echt niet missen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:00

Ik zou niet weten waarom ze de lessen zouden veranderen, dat lijkt me niet nodig.
Ik denk dat de meeste pensionklanten die nu gegaan zijn toch meer weidegang willen, maar er blijven er nog genoeg over voor wie dit niet belangrijk is. Dus verwacht ik niet veel veranderingen. Geen paniek

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:15

ja idd voor de weidegang.. Voor Olympus zou dat niet veel uitmaken..als ie 1 vliegje voelt wil die al weer van de wei af..
En de manegelessen gaan ook niet veranderen hoor..
Vandaag voor t eerst toch maar zelf olympus zijn stal uitgemest, aangezien de polen voort op maandag komen en er al 3 dagen niks aan Olympus zijn stal gedaan was..

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:48

Vandaag een lekker warm dagje gehad. Vanmorgen op de manege was ik op de lijst op Patou ingedeeld. Aangezien dat vorige week lichtelijk compleet niet klikte stond ik niet gelijk te springen. Even gekeken wie eventueel zou willen ruilen maar kon niet echt iemand vinden. Toch bleek een meisje uit mijn les graag te willen ruilen, zodat ik op Raffinee kwam te zitten. Dat leek me wel wat. Eerst maar eens NL en Cartouche (ofzoiets Tong uitsteken ) uit de wei gehaald. Toen we de les wilden gaan kijken bleek Versace net een luchtsprong te hebben genomen. Kim had haar onder controle en wilde een volte inzetten, maar reed op dat moment net door een nat stuk heen. En ineens lagen ze met zijn 2en op de grond. Versace stond wel even raar te kijken en Kim d'r schouder was uit de kom geschoten, en gelijk daarna ook weer terug. Maar dat bleef toch pijnlijk en ze werd ook erg licht in haar hoofd. Dus hup Versace mee naar buiten en nog even geslingerd zodat de link "staken=niet hoeven werken" niet gelegd wordt. Daarna het tuig en paard schoongemaakt want dat was één grote blubberzooi.
Toen mijn eigen paardje gaan zadelen terwijl Marleen even zijn kapsel 3/4 deel inkortte zodat het weer een paard was in plaats van een My Little Pony. De les was aardig vol maar ging erg fijn, was wel even wennen als je die kleine paardjes gewend bent maar ik had m al snel door. Raff was eerst boos dat ie niet mocht sloffen en hangen en vastpakken maar berustte na een korte uittestfase al snel in zijn lot Haha!. Het laatste deel van de les mochten we springen maar daar niet aan meegedaan want het ging net zo lekker.
Daarna even gegeten, nog wat lessen gekeken en lekker in de zon gezeten en toen weer de bus naar huis genomen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:05

Zal ook mijn verslag maar even neer zetten.
Vanmorgen aangekomen kreeg ik te horen dat ik mijn paard uit de wei moest halen. Dus eerst maar even K. gaan helpen met opzadelen en opstappen en toen paard gaan halen. Nou die op stal gezet en hup de les kijken. Ik stond net even bij de bak om iets uit mijn koffer te halen en toen ging Versace recht voor mijn neus aan de spring. Kwam terecht op een nat stuk en de achterhand gleed weg en zo viel Versace samen met K. K. is er niet meer terug opgegaan omdat het niet goed ging met haar schouder. M. vroeg zich af wie er op Versace kon, maar kon zo niemand bedenken. Toen vroeg ze of we haar dan even konden longeren. Dus hup paard aan de lijn en haar gaan longeren onder het motto luisteren graag. Whoosh! Uiteindelijk flink bezweet en nog even haar benen afgespoten en toen weer op stal gezet. Vervolgens het tuig zo goed als mogelijk zandvrij gemaakt. Hierna gelijk NL gaan poetsen voor de les. Was bijna klaar met poetsen, nog even de hoeven en ja hoor had ze linksvoor haar ijzer verloren. Boos! Hamer Dus hup naar M. toe die hier ook flink van baalde en toen even puzzelen op wie ik dan kon. Mocht toen op Bontfire. Koe Dus snel naar Bonte om die te poetsen en te zadelen. Vooral een gas opgezet in de les en met veel moeite een galop eruit gekregen, maar de draf was aardig voorwaarts. Hij wilde op den duur zelfs lekker zakken en erdoor heen komen. En jaja zelfs de Bonte schrok bij de schuifdeuren bij A en sprong wel 2 meter naar binnen. *LOL* Uiteindelijk zijn tijdens de les de schuifdeuren ook maar dichtgegaan omdat de paarden omstebeurt aan de kletter gingen. Nagelbijten / Gniffelen
Na de les gaan eten en uitpuffen van de warmte en een poging doen om van tomaat naar mens te veranderen. Vervolgens nog wat paarden gaan poetsen en toen nog even buiten gehangen en wat in stal gehangen. Toen was Pammetje niet goed en daar kwam de DA nog voor, hopelijk gaat het weer goed met Pam na zijn spuitje.
Om 16 uur weer terug naar huis met de bus, en die mensen achter ons vroegen zich maar af wat ze roken...wilde bijna zeggen dat het konijntjes waren. Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 20:35

Dan toch wel konijntjes met voeten (ipv poten) en een hoofd (ipv een kop).
Jullie hebben heel wat meegemaakt dames, en nu is er gebeurd waar ik altijd zo super bang voor ben met die slechte plekken op de bodem. Boos! Ruiter en paard onderuit.
Hopelijk valt het mee met K. en ik hoop dat Pammetje weer snel beter zal zijn.
De tank heeft het goed naar zijn zin, het is wel even wennen voor hem hoor, eerst op de wei en dan ook nog werken Clown

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 04:19

Ik had vrijdag's gewoon op denver gereden en gesprongen, enne toen ging ik even buiten uitstappen en toen vroeg S of ik op die haflinger wou ( die nieuwe ) dus ik vroeg me af waarom, ja hij zou links om continue in de hoek zijn hoofd naar beneden gooien en je zo eraf willen mikken.
Eigenlijk wou ik dat niet want dat zadel paste helemaal niet goed en de singel zat erg los, maar ik met alle moed *UHUM* op die haflinger van 3 jaar gestapt.. 'het is dat ik het zelf niet zag hoe het eruit zag maar anders had ik me zelf hard uitgelachen'
Dus ik maar rijden en ja hoor daar ging die in de hoek, dus ik been gegeven en hij ging verder maar toen kwam er nog een hoek bots, nog verder naar beneden daar lag jill bijna te kijken, dus ik gotverdomme en verder rijden, uiteindelijk door de hoeken gekregen zonder stops en er snel af gegaan..

Een haflinger is toch niks voor mij, geen mij die goede oude denver maar.....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:38

Ik had de haflinger al gezien en dacht nog, oeps jong paardje en jonge kinderen, als dat maar goed gaat.
Voorzichtig hoor

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:38

Én dan heb ik nog wat nieuws voor de liefhebbers, Tornado komt weer terug ( de fries!)
Vandaag lekker wassen dat hij er goed schoon uit ziet, en dan mogen M & ik hem weer opnieuw doorrijden .
Jill is weer helemaal blij Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:58

oww en gaat ze er zelf ook weer op dan? Wie is M dan?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:01

Fijn voor je. Nu maar hopen dat hij blijft.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:04

Ja inderdaad nu hopen dat hij blijft...
M is supje @ bokt.
Als het goed gaat en hijs weer braaf gaat petra er op.
dus iedereen duimen!

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:28

Ik meld me eigen ook maar weer eens dan. Ik ben degene die met Versace onderuit was gegaan. Met mij gaat het goed heb nog een beetje last van mijn schouder. Versace kon er nu een keertje niks aandoen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:52

Fijn te lezen dat het goed met je gaat.
Wat jou overkomen is, is altijd een van mijn nachtmerrie's.
Ben vroeger ooit eens met mijn pony onderuit gegaan door slechte plekken op de bodem en ben dat eigenlijk nooit meer kwijtgeraakt.
Maar gelukkig is het goed afgelopen.

Jill goed je best doen samen met Supje dan is de kans groot dat Tornado mag blijven.

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:20

Ik baal er wel heel erg van, want het is nu al de tweede keer in nou ik denk minder als 2 maanden tijd dat ik in het ziekenhuis ben geweest, doordat er weer iets gebeurde met Versace en daarom mag ik van mijn ouders nu niet meer op Versace en het klikt raar maar het is en blijft mijn droom paard. En ik ben blij dat ik er niet weer ben afgevlogen net als de vorige keer echt door haar schuld want dan zou ik bang van der zijn geworden en ik weet nu dat ze er niks aan kon doen dus dat stelt me wel gerust en ik ga het gewoon over een maand of 2 weer op der proberen:). Maar ik weet wel dat ik voortaan goed uitkijk voor natte plekken in de bak.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:26

Inderdaad goed uitkijken hoor, eigenlijk horen ze er niet te zitten maar helaas zitten ze er al tijden en wordt er niets aan gedaan. Misschien gaan ze er nu wel iets aan doen om dit te voorkomen.
Ik kan me je ouders best voorstellen maar waarschijnlijk rijden ze zelf niet. Je zou het eens kunnen proberen om haar vooraf goed te longeren net zolang tot ze eigenlijk moe is. Je kunt dan wel niet een uur rijden maar ze mist dan de pit om streken uit te halen en het geeft je weer zelfvertrouwen en je kunt tegen je ouders zeggen dat je haar weer gereden hebt en dat het goed ging.
Dit moet je dan wel een hele tijd volhouden, het is een wakkere tante en ze heeft het al te vaak gewonnen dus dit gaat veel tijd kosten. Maar de volhouder wint.
Voorzichtig en succes...

Kim_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:38

De bak was ook voor het rijden besproeid waardoor die dus ook nat was. Ik ga nu de komende weken zoiezo op een ander want mijn examens zitten er aan te komen en daarna ben ik naar Kreta dus in die tussentijd ga ik er gewoon niet meer op en dan inderdaad weer opbouwen met van te voren longeren. Ga nu ook vooral weer vertrouwen met haar opbouwen door lekker aan de hand met haar op de parkeerplaats enzo te stappen en lekker veel poetsen en knuffelen en dan moet het helemaal goedkomen. Ik geef niet snel op dus dit moet ook helemaal goedkomen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:20

Versace is het ook zeker waard, een echte dame die je in haar waarde moet laten.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:35

M gaat t druk krijgen dan.. werken op de manege werken bij G zijn eigen paard/pony's doen.. Hele dag taak..
Gister en vandaag ook weer lekker gereden, woensdag weer privé les en 8 juni weer de eerste wedstrijd

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:04

Dat denk ik ok wel, ik had ook al gevraagt of hij daar wel tijd voor had maar hij heeft toegezegt van wel..
Succes met de wedstrijd joyce.
Met olympus of n andere?