Manege Bruin!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:24

Geen tijd, geen tijd, hoe zeer het me ook spijt

Maar even heel vlug tussendoor voor Flair. Dit kwam ik tegen op de site van het NRPS. Ze hebben na al die jaren eindelijk de nakomelingenrapporten online staan
S.MARNIX
De rijponyhengst S.Marnix brengt degelijke voldoende rijtypische kinderen. De hoofden zijn spreken in een enkel geval wat lang. De Arabische uitstraling is voldoende. De halzen zijn vaak wat beknopt en wat arm bespierd. Meerdere malen werd een neiging tot onderhals waargenomen. De schouders zijn wisselend, zowel lange schuine als in veel gevallen korte steile schouders werden gesignaleerd. De rug is vaak wat lang en soms ook week. S.Marnix brengt kinderen met een sterke lendenpartij. De croupe is overwegend goed van vorm maar kan in sommige gevallen wat meer lengte hebben. Het voorbeen is degelijk gebouwd. Een enkele keer weliswaar iets ingesnoerd. Het achterbeen is in meerdere gevallen lang en klein gehoekt terwijl ook een koehakkige stand is waargenomen. Het beenwerk is goed ontwikkeld met goede gewrichten. De stap is voldoende ruim maar niet altijd correct. Achter gaan de nakome-lingen van deze hengst regelmatig nauw c.q. hakkig. De getoonde draf is voldoende ruim en vertoont genoeg balans en souplesse. Ook in draf geldt dezelfde bemerking qua correctheid als in de stap. Het merriemateriaal dat S.Marnix aangeboden heeft gekregen was zeer wisselend van kwaliteit.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:08

Flairtje's pappa haha
Heel vage tekst, iets is goed, maar toch soms ook weer niet, en dat staat er dus bij alles..

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 21:41

Nou ff snel mijn verslag van de dag. Ik kreeg vandaag vliegles. Had eerst nergens last van maar nu komt de spierpijn en ik heb last van m'n nek. Was dus er boos vandaag op laaf. En gister was ik nog zo blij met hem

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 22:13

Ja dat was wel een nare situatie Ik stond net stil bij de hoek en toen kwam laaf aange bokt/huppeld /iets en toen deed ukkie ook even een paar mooie sprongen maar was gelukkig snel weer tot bedaren, alleen toen er een zielig meisje in de hoek lag, en er een wild paard langs kwam razen werd ukkie toch weer even zenuwachtig Gelukkig vertrouwde hij op mij en besloot ie maar weer stil te staan Laaf vond het blijkbaar zo grappig dat denise rondliep.. hij kwam meteen aangedraafd

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:27

Ja schattig weer he. Met zo'n blik van "wat doe jij nu weer daar".
Maar ja het was gewoon veel ste druk in de bak en iedereen was aan het draven en dat wou Laaf natuurlijk ook. Dus toen hij er eenmaal vandoor ging was ie zo blij. Maar ja ikniet natuurlijk. Ik zit hiet nu met gigantische spierpijn en last van m'n nek enzo maar ja gaat wel weer over. Weer wat geleerd he

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 14:45

Heee ....
Getver Denise, das minder!!
Ik was vandaag voor het eerst bij Lucje, en hij was blij!
Kreeg twee broodjes uit Oostenrijk, vond hij lekker.
Morgen ga ik weer rijden, Marit zou hem vandaag doen en dat komt me verdomd goed uit, heb net Bink naar bed gebracht, die was ook rot af en daarna even boodschappen doen ( geen zin in blehh)
Ik probeerde Lisa nog te bereiken maar die was al weg, toen heb ik met Joy's mama lekker in de zon gezeten. En Luc heeft uiteraard ook even in de zon gestaan. En toen vlogen er heel veel vogels over en daar schrok ie zogenaamd van.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 18:30

Be, er ligt nog een brief voor jou achter de bar in de schoenendoos.
Niet heel interessant aangezien er voor jou geen verhoging is

Maar toch

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:02

hoe bedoel je verhoging? stalling? niet voor die stal, mooi zo!
Ik dacht al bijna: spannend!!
Ik zag je verzorgmeisje nog deedejee, wat een schatje is ze toch he, heel lief poetsen en nikki ging hinneken naar dr, zoo lief!

4EverHobbes

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 21:20

Nikki mag niet hinniken, stout paard.

Michelle had lekker een uur op Nik gereden en het was nog goed gegaan ook, fijn he!

En morgen gaan pikkie en pukkie weer samen buiten spelen.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 22:23

pikkie & pukkie roelen!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 22:35

Ik vond Niekie niet lief met dr stomme brief... Grrr minder stro en meer betalen haha loooogisch...

Dan ga ik maar invoeren dat we elke dag de drollen uit Flair dr stal gaan vissen... behalve op dinsdag en woensdag anders mesten ze haar straks donderdag niet meer uit. Dat heb ik eerder meegemaakt, toen mestte ik elke dag de drollen eruit omdat Flair rotstraal had en toen gingen ze er gewoon vanuit dat ze dan donderdags niet meer hoefde. Dat wist ik niet totdat ik stopte met zelf mesten en ze er wel heel goor bij stond op donderdag.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 23:54

Prijsverhogingen zijn altijd leuk

Fijn dat Nikki zo braaf was bij Michelle Deedejee! Gaat Michelle ook mee naar Lisse 9 april?

Fijn dat je vakantie leuk was Llover! En natuurlijk fijn dat Bink blij was je weer te zien

Otje ging super vandaag! Eerste parcours stond echt dik aan de maat en vond het best wel weer spannend(moet nodig weer wat ritme opbouwen ). Op het voorterrein sprong hij super dus vol vertrouwen de ring in
Er stond flink kijkerig materiaal, een flink technisch en ook nog eens hoog proefje, maar het liep allemaal fijn Hindernis 1 t/m 4 gingen super, 5ab ging mooi maar de achterste balk van de oxer er net af. 6-7ab ging super, maar ietsje groot de dubbel in Daarna kon ik hem weer mooi sluiten naar 8(echt een enorme oxer, als dat 1.20 is klopt mijn gevoel voor hoogte niet meer ). Kwam iets dicht en kon het in de landing net niet uitzitten en daardoor kwam hij even iets terug. Toen kwam ik net niet meer op vijf naar voren bij de laatste hindernis(flinke steil) en zes ging ook niet meer dus toen stonden we stil Tweede keer wel braaf erover, maar toen kneep ik iets teveel in de afzet en sprong hij de bovenste balk eraf. Maar wel fijn gereden en we hebben iig het einde gehaald
Toch wel fijn om af en toe daar te rijden, heb ik tenminste het idee dat we weer wat bijgeleerd hebben (hindernis 3 en 8 zouden hier in een Z-parcours iig niet misstaan )

Toen een hele tijd wachten op het tweede rondje. Wilde eigenlijk maar naar huis gaan, duurde zo lang en het was al laat en ik had toch al fijn gereden
Toch maar gebleven, anders is het ook zo zonde van die 9 euro startgeld Losspringen ging bagger. Steeds iemand voor of achter de hindernis, Otje daardoor twee keer middenin de oxer en helemaal over de zeik. Hij wilde helemaal niet meer fijn toelopen, werd heel schieterig en bang. Ging totaal niet lekker. Nog maar een keer steil gedaan(waar weer iemand voorlangs liep ) en toen gestopt en de ring in gegaan
In de ring ging het super! Was klassiek direct op tijd dus stond even een gaatje lager dan het eerste rondje. Het liep als een speer en kon overal mooie strakke wendingen rijden, nergens binnendoor gegaan, eerst maar weer wat vertrouwen krijgen. Wel foutloos gereden en stond voorlopig tweede(maar was de vierde start pas ).
Otje rustig weggezet en nog even coupons opgehaald binnen in de kantine en toen lag er toch nog zomaar een rood lintje + envelopje voor me klaar. Had ik niet op gerekend, omdat er na mij nog 12 moesten rijden, maar was wel erg leuk Was 35 euro dus heb mijn startgeld er weer ruim uit

Toen snel naar huis gegaan want het was al half negen, kwam hier om tien uur pas binnenlopen

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:24

Jaa was erg leuk!
Vnadaag gaat Luukie ook weer buiten spelen, maargoed logisch, hij speelt elke dag buiten En als het even mee zit kan ik naar het strand. Ik moet ook leren helaas, blehhh geen zin in.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:23

Ik ben al lekker even een rondje wezen stappen met Ot. Hij was lekker fit Het was wel koud

ga zo richting school, heb helemaal geen zin

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:07

Ik heb Flair vanmorgen al buiten gezet. Ik moet alleen zo nog ff terug om haar binnen te zetten. Ik heb zo late dienst...

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:50

Zooo strandrit was echt heerlijk, alleen jammer dat ze met zo'n pier bezig zijn. Luc dacht dan ga ik dus mooi niet langs de waterkant he, wat ik op zich ook wel weer begrijp van hem, dus wij eventjes langs de duinkant en toen weer terug. Heerlijk altijd als het zulk super weer is. Kom ik terug, wou ik Lucje even in de longeerbak doen ( wat altijd gebeurt op mestdag, trouwens gisteren ook maargoed ) komt een bep persoon weer met: nee ze mogen NOOIT in de longeerbak, ik dacht: ach ik ga de discussie maar niet aan van wie er allemaal wel niet in die longeerbak hun paard los laten
Maar gelukkig zet melisje hem buiten, zo'n sweetie is dat !!
En Niekie ik wist niet dat je er werktte joh, mij nooit opgevallen hihi.
Wel geinig op zich, tot je je opleiding kan starten zeker?
Nou doegie allemaal. Ik ga leren, bah

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:10

Ik zet Flair ook altijd gewoon in de longeerbak.. Volgens mij mag dat toch gewoon, tenzij dr iemand wilt longeren..

_MelisS

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 16:41

ja volgends mij ook zet ukkje ook wel eens buiten in de longeerbak en dan gaan ze ook niet lopen mekkeren :S
maar ik doe het alleen als de paddock bezet is

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 17:44

Ik niet, vind de longeerbak leuker en daar wordt ze minder vies van.. eigenlijk wissel ik het gewoon af haha, lekker logisch maargoed..

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:01

Het is bij uitzondering wel toegestaan om in de longeerbak een paard te zetten mits er niemand wil longeren, en je er zelf bij blijft.. (of iig goed in de buurt) Met lucje is het idd weer anders

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:38

Hee niekie, jij snapt hem met ukkie is ook anders , en dus met nikki ook whihi.
Ik blijf er idd dan zelf bij en uiteraard asl iemand wil longeren dan moet je gewoon weg , klaar. Maar het is zo grappig omdat iemand dat dan zegt die zelf zijn paard los laat in de buitenbak, wat mij niet uit zou maken ( zelf weten) maar dan moet je natuurlijk niet dat soort opmerkingen maken ja toch
Maargoed dat zei ik al: volgens mij doet iedereen het wel , en mag het ook wel.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 23:45

Hmm toen ik Flair vanmorgen buiten zette stond Illiad nog in de longeerbak

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 23:49

Even iets heel anders, wie kent Restaurant Kruimeltje in J'dorp?
En wat ben je daar ongeveer kwijt voor eten? ( dus voor - , hoofd-, nagerecht en euh 3 drankjes? )
Moet even het eea vergelijken namelijk

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 23:55

Is dat niet van de zelfde eigenaren als d'oude gast?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 00:03

Ik heb echt geen idee, weet dat het een kinder restaurant is, of iig een kindvriendelijk restaurant...
En daar zit ik nou net niet op t ewachten
( we gaan met het team uit eten en Kruimeltje werd geopperd. Ik wil nu even het eea vergelijken, qua prijzen )