Manege Veldt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

abbysumo

Re: Manege Veldt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:17

Hoi Manege Veldt rijders.
Ik was even aan het neuzen op bokt en kom manege veldt tegen,ik wilde weten of mijn (oude)
paardje Pareska daar nog meehobbelt!!!????
Graag hoor ik iets van jullie......
Alvast bedankt.

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:46

ja pareska staat er nog

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:49

Hé wat leuk hoe is het met haar???
Ik heb haar gehad vanaf ze geboren is tot haar derde levensjaar.Toen is ze verkocht naar manege veldt
(ik nog heel veel foto's van haar en een kopie van d'r stamboek).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:50

abbysumo schreef:
Hé wat leuk hoe is het met haar???
Ik heb haar gehad vanaf ze geboren is tot haar derde levensjaar.Toen is ze verkocht naar manege veldt
(ik nog heel veel foto's van haar en een kopie van d'r stamboek).

Hoe oud zal ze nu dan zijn? Ik ben de jaren een beetje kwijt! En wat is de reden dat ze verkocht is aan een manege? (Lekker nieuwsgierig he) Tong uitsteken

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:57

d'r geboorte datum is 29-3-97.
Vader is hofmeester en moeder een wouter merrie.
Dus echt 100 procent tuigpaard!!!
En wel een goede hoor ik heb met haar 2 keer eerste premie gehaald op de keuring in midden-
beemster.Ik heb haar verkocht omdat ze niet het geschikte paard voor mij was.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:00

abbysumo schreef:
d'r geboorte datum is 29-3-97.
Vader is hofmeester en moeder een wouter merrie.
Dus echt 100 procent tuigpaard!!!
En wel een goede hoor ik heb met haar 2 keer eerste premie gehaald op de keuring in midden-
beemster.Ik heb haar verkocht omdat ze niet het geschikte paard voor mij was.

Wel eerlijk geantwoord, dat waardeer ik wel. Maar een vraag blijft me bezighouden: waarom heb je haar aan een manege verkocht en niet particulier? Zie dit niet als een aanval, puur als interesse.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:21

Hey, Pareska! Dat is een halfzusje wat een vriendin van mij 6 jaar heeft gehad, namelijk Nareska. Moeder was Zareska of Dareska toch? Leken heel veel op elkaar. Sjonge, dus Pareska staat ook alweer 6 jaar op de manege dan. Hoort al bij het interieur!! De eerste paar jaar had ze vooral veel moeite met op gewicht blijven kan ik me herinneren, maar nu ziet ze er gewoon goed uit. Ben je nog eens wezen kijken?

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:22

hoihoi,vraag maar raak hoor vind ik helemaal niet erg.Ik zal zeker eerlijk antwoord geven.
Ik had pareska dus verkocht aan een particulier(maas Nierop uit de beemster).
Achter me rug om had haar hij direct alweer doorverkocht aan Manege Veldt.daar wist ik dus niks van.Toen ze daar ongeveer 2 jaar stond ben ik eens bij haar wezen kijken.samen met m'n vriend.Ze zag er prachtig uit en we hebben haar ook nog even in de bak zien lopen(bokken)!!!!
Graag wil ik weer eens bij haar kijken,ze was zo lief!!!Maar ook o zo stout.
De moeder van pareska heet dareska en háár moeder weer zareska.Ook heeft ze nog een volle zus Radska(echt een top merrie onder de tuigers)!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:44

abbysumo schreef:
hoihoi,vraag maar raak hoor vind ik helemaal niet erg.Ik zal zeker eerlijk antwoord geven.
Achter me rug om had haar hij direct alweer doorverkocht aan Manege Veldt.daar wist ik dus niks van.Toen ze daar ongeveer 2 jaar stond ben ik eens bij haar wezen kijken.samen met m'n vriend.Ze zag er prachtig uit en we hebben haar ook nog even in de bak zien lopen(bokken)!!!!
De moeder van pareska heet dareska en háár moeder weer zareska.Ook heeft ze nog een volle zus Radska(echt een top merrie onder de tuigers)!!!

Inmiddels is het een heel braaf paard geworden, toen ik nog op de manegepaarden reed heeft ze althans nooit wat gedaan en nog zie ik haar geen gekke dingen (meer) doen. Heb je niet de kriebels dat je haar weer terug wilt? Het is in ieder geval een veel gehoorde naam (positief) onder de klanten, dus dat lijkt me leuk om te horen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:46

Vandaag is er een droom van me uitgekomen: Maisie is al eens meegeweest naar mijn huis en heeft daar in de tuin gestaan, maar vandaag................ stond ze in mijn huiskamer, yihaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! M'n hubbie werd eerst helemaal gek en moest achteraf wel lachen, m'n broer vond het helemaal geweldig (echt weer wat voor z'n zussie). In de keuken heeft ze een paar broodjes gegeten en daarna in de huiskamer alles eens rustig besnuffeld. Ik was helemaal in m'n nopjes: dit heb ik altijd al een keer willen doen! Ben er nog van onder de indruk en volgens mij blijft het niet bij deze keer, als het aan mij ligt (hi hi)!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:47

Shenavallie schreef:
Vandaag is er een droom van me uitgekomen: Maisie is al eens meegeweest naar mijn huis en heeft daar in de tuin gestaan, maar vandaag................ stond ze in mijn huiskamer, yihaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! M'n hubbie werd eerst helemaal gek en moest achteraf wel lachen, m'n broer vond het helemaal geweldig (echt weer wat voor z'n zussie). In de keuken heeft ze een paar broodjes gegeten en daarna in de huiskamer alles eens rustig besnuffeld. Ik was helemaal in m'n nopjes: dit heb ik altijd al een keer willen doen! Ben er nog van onder de indruk en volgens mij blijft het niet bij deze keer, als het aan mij ligt (hi hi)!

Clown echt een actie voor jouw Knipoog
Laatst bijgewerkt door Hackie op 11-11-06 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:50

Shenavallie schreef:
abbysumo schreef:

Inmiddels is het een heel braaf paard geworden, toen ik nog op de manegepaarden reed heeft ze althans nooit wat gedaan en nog zie ik haar geen gekke dingen (meer) doen. Heb je niet de kriebels dat je haar weer terug wilt? Het is in ieder geval een veel gehoorde naam (positief) onder de klanten, dus dat lijkt me leuk om te horen!

Dat is zeker heel leuk om te horen!!!
En natuurlijk kriebelt het,maar ik ben dus een x wezen kijken bij d'r en ze heeft het daar echt heel goed.Mocht dat nou niet zo zijn,dan zou ik er zeker alles aan doen haar terug te krijgen(kopen).Wel zou ik heel graag weer eens bij d'r willen kijken!!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:54

[/quote]

Dat is zeker heel leuk om te horen!!!
En natuurlijk kriebelt het,maar ik ben dus een x wezen kijken bij d'r en ze heeft het daar echt heel goed.Mocht dat nou niet zo zijn,dan zou ik er zeker alles aan doen haar terug te krijgen(kopen).Wel zou ik heel graag weer eens bij d'r willen kijken!!!!
[/quote]

Doen! Je kunt beter spijt hebben van wat je wel hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan. Het klinkt heel hard, maar vorige week is Freddie op een leeftijd van slechts 13 jaar overleden en het zou haar ook zomaar kunnen gebeuren. En aan de andere kant, het is een heel gezonde gedachte dat je je paardje zo nu en dan weer eens wilt zien! Ik kan het me helemaal voorstellen!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:41

Shenavallie schreef:

Lips are sealed En waar is de Cheese! ???????

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:58

Die heeft m'n broer op z'n mobiel staan en die is nu op z'n werk. Zal 'm een mailtje sturen of hij op een of andere manier de foto's naar mij kan mailen. Weet alleen niet hoe ze op bokt moeten, want - zoals bekend - ik ben niet technisch aangelegd. Zal Hackie wel vragen of zij ze dan voor mij erop wil zetten: wil je dat Hackie???? Blond

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:00

Keek net bij mijn E-mail en hij heeft ze al doorgestuurd. Dus als er iemand is, waar ik het mailtje naar kan sturen en dat diegene ze dan op bokt wil zetten?????

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:16

Je hebt PM Haha!, Haha.......wat een leuke dromen heb jij Pling , die kun je teminste uit laten komen!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:56

Gisteravond had mikey koliek Verdrietig
Hij was echt heel zielig...
Gelukkig was ik er op tijd bij en alles is weer goed Ach gut

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:44

ZeFaNa schreef:
Gisteravond had mikey koliek Verdrietig
Hij was echt heel zielig...
Gelukkig was ik er op tijd bij en alles is weer goed Ach gut

Ah vervelend dat rot koliek. Hij had het vorig jaar toch ook al ?
Owja, hoe is het trouwens met (oude) soraya afgelopen ??
Dinsdag stond ze niet op stal en Ellis en ik vroegen ons af wat er aan de hand was

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:20

Ten eerste, zefana balen dat hij koliek had! Gelukkig is alles weer goed!

Vandaag de straat op geweest met pallieter, ben trots op me kerel dit was de tweede keer buiten en de eerste keer zonder zijn moeder! Fleur de merrie die bij ze staat en het andere veulen waren wel mee, ik was erg trots op hem! Hij heeft geen stap verkeerd gezet, en wou alleen maar eten. voor fleur was het ook de eerste keer na zeker een half jaar naar buiten, en tevens weer de eerste keer dat ze werd bereden naar haar revalidatie. Tolkien het andere veulen vond het wel allemaal een beetje eng.

hier een foto van het lopen:

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:47

LIQUITA schreef:
Je hebt PM Haha!, Haha.......wat een leuke dromen heb jij Pling , die kun je teminste uit laten komen!!!

M'n volgende droom (afgelopen zomer bedacht) is om met m'n tentje bij het weiland van Maisie te kamperen voor 1 of 2 nachtjes. Niet IN het weiland, maar ernaast. Lijkt me wel grappig en volgens mij ook uitvoerbaar.... als Grardus het goed vindt tenminste... Haha!

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:37

Hallo allemaal,
ik heb dr heel lang over nagedacht
en nog niet eens met me moeder overlegt,,
Maar ik ben tog opzoek naar iemand die bruno een paar dagen in de week wilt doen
want ik red het zelf toch even niet
het zit zo krap in tijd enzo waardoor ik steeds sneller oververmoeid raak
het gaat om uitmesten,poetsen,trainingsmolen zetten of ff aan de hand stappen
Helaas niet rijden want dan ben ik bang dat alles weer tegen mijn hand weordt gebruikt zeg maar,, Lachen
Weten jullie iets ofzo
stuur mij dan even in pm:)

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:56

hallo allemaal
heb vandaag voor het eerst officeel gereden ik was 2x 1e met 193 en 182 punten aardig gelukt dacht ik zo , alleen er was een meisje gevallen van haar paard en het was zo erg dat dat er een ambulance moest komen , ik moest toen nog rijden ,ik werd daar door wel een beetje bang

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:48

Gefeliciteerd hoor Lachen

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:06

Zo, eerst even de foto's van Shenavallie d'r droom Haha! .

Afbeelding
Afbeelding

Alsjeblieft!!!!!