manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kims

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:39

Vandaag is Nous verhuisd naar dr nieuwe stalletje Lachen Ik ben er nog niet geweest maar mn moeder (die nous even zou verzorgen) was mijn paard ineens kwijt haha! Mijn moeder vertelde dat de beentjes van Nous een stuk dunner waren, dus dat is erg positief!

@ Nel: ik wil je niet ontmoedigen, maar voorweeën kunnen soms weken duren. Het wil dus niet zeggen dat de bevalling binnenkort gaat beginnen. Hoe lang duren je voorweeën? en na hoeveel minuten zakken ze weg? Voel je tijdens een wee dat de sterkte toeneemt en na het hoogtepunt afzakt en stopt? Zodra er een iets langere periode van regelmaat in zit (een halve dag ofzo) dan is het wel een teken dat de bevalling niet lang op zich laat wachten (hoogstens een dag of 3).
Het zou kunnen dat je al een centimeter ontsluiting hebt hoor, dat durf ik niet te zeggen. Het ligt geheel aan de weeën die je hebt gehad.
Je kan ook testen of je weeën echt zijn of niet. Als je onder de douche springt en de wee zwakt daardoor af, dan zijn het voorweeën. Blijven ze even sterk, maar zijn ze wel beter op te vangen dan kan je alvast de verloskundige inlichten Knipoog Dan is het begonnen.
Spannend hoor, dat afwachten! Lijkt me erg vervelend als je iedere keer denkt dat het begonnen is, en de weeën weer afzwakken.

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:31

hihi het lijkt hier wel een verloskundige praktijk Haha!
Reuze interessant al die weetjes, maar Nel ik hoop dat je het een beetje uit te houden is.
Bar, weet je al hoe laat je moet want dan kom ik zaterdag even supporteren!
Ben net terug van een dagje Dolfinarium, echt supergaaf! Die dolfijnen zijn zo leuk he. Ben nu serieus aan het overwegen om daar misschien stage te gaan lopen. Maar we zien wel.
Ga nu nog even eten...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:38

Kim: ja is ook erg vervelend dat afwachten, maar vooral omdat wilco en ik zo een zin hebben om het vast te houden enzo..
Tja de weeën zijn nogal onregelmatig en verschillend.
Ze duren ong. een halve minuut, hoogstens 1 minuut.
Dus niet zo lang. Ik voel wel dat de sterkte toeneemt en na het hoogtepunt weer afzakt.
Tussen de weeën zit ook de ene keer 6 minuten en de andere keer 10 minuten dus het is nog niet dicht op elkaar.
Gisteravond ging ik een half uurtje in bad en toen had ik in dat half uur maar 2 keer een wee gevoeld en iets minder heftig dan wanneer ik niet in bad zat.
Morgenochtend heb ik weer een afspraak bij de verloskundige dus dan zullen we wel weer zien of zei ook nog wat te vertellen heeft?!
En kim heb je je eerste bevalling al meegemaakt?

Vroeger wilde ik altijd kraamverzorgster worden, maar op één of andere manier zit ik nu in een hele andere richting....

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:39

Leuk cis, het dolfinarium!
Dat lijkt me echt geweldig om daar te werken!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:29

Cis; ff opletten, ik moet de 25e rijden = zondag Knipoog

Nel, hup gooi dat kind er nou eens uit! Ben zo benieuwd!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:16

Hee allemaal weer greys A. gekeken!?
Ik wel hoor was weer spannend en leuk.
Alleen moest nou echt die scene erin van dat vrouwtje dat zwanger was... en die haar kindje verloor.
Dat wilde ik nou net even niet zien, kreeg tranen in mn ogen.

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:25

ja ik heb het ook gezien, was wel een grappige aflevering met die mannen die gingen camperen Haha!
Alleen die scene van dat babytje was niet zo leuk nee, ik kan me heel goed voorstellen dat je je dat heel erg aantrok Nel!
@Bar: ach maakt het uit, zondag is ook goed Tong uitsteken Ik hoef niet terug naar Leeuwarden dus ik kan nog steeds langskomen (tenzij je daar zware bezwaren tegen hebt Knipoog)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:59

@ Cis: er staan nog geen starttijden, zodra ik weet hoe laat ik moet laat ik het je weten!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:22

pfff heb ik weer hoor. Ik ging vandaag de was doen voor het eerst hier in de flat. (gelukkig alleen beddengoed en handdoeken) Dus eerst in de wasmachine, dat ging allemaal goed en toen in de droger. Dus ik was erin, ingesteld en muntje erin...doet ie niets! Mn muntje was ik kwijt en de huisbaas was er ook niet om een nieuwe te kopen. Dus nu hangt heel mijn huis vol met wasgoed. Het is net of ik tenten aan het bouwen ben haha. gelukkig krijg ik geen bezoek deze week want het ziet er echt niet ui Haha!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:02

@Nel:en? wat zei de verloskundige?
Ik denk dat je gewoon erg heavy voorweeën hebt. De ene vrouw heeft ze helemaal niet, de ander krijgt ze niet weggepuft. Ik denk dat je wat dat betreft even wat minder geluk hebt Ach gut
Ik heb al een aantal bevallingen gezien en bij 1 bevalling het kind aangepakt. Geweldig om te doen! Aankomende stage (begint volgende week) moet ik ongeveer 15 bevallingen doen.

@Cis: een voordeel: je huis ruikt wel lekker naar was! Je kan de verwarming op 25 zetten en dan naar school gaan. Als je terugkomt zal de was een stuk droger wezen Knipoog

Ik heb mogen een verloskundige vaardigheden toets voor 12 studiepunten Scheve mond En ik MOET hem halen omdat ik anders bepaalde dingen niet mag doen op mijn stage. Je weet alleen van tevoren niet welke vaardigheid je krijgt. Ik heb mn baby born maar weer uit de mottenballengehaald om ermee te oefenen Haha! je moet wat! Vriendlief keek me alleen een beetje vreemd aan.
Duimen jullie voor me? Knipoog

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:13

Kim: ja het waren weer voor/oefen weeën zei ze.
Maar ze zei weer het ligtt wel helemaal klaar en kan elk moment komen, maar het kan natuurlijk ook nog even duren.

Zo en hoe is het met nous?
Al beter?

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:35

goedemorgen allemaal, iedereen al wakker? Tong uitsteken
Ik duim voor je vandaag kim (niet de hele dag want dan krijg ik een zere duim Knipoog maar ik zal in ieder geval aan je denken.)
Mijn huis ruikt idd naar wasgoed, lekker fris Haha!
ik moet zometeen naar de aqua zoo op de fiets...fijn hoor het regent natuurlijk weer. Hopelijk is het straks droog maar daar ziet het niet naar uit.
Hoe gaat het met Nousanna? Zijn dr benen al weer naar het normale formaat geslonken, of iets wat daar in de buurt zit?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:40

goeiemorgen,
ja was ook al wakker hoor cis, maar nog niet op bokt.
Nu ben je vast al weg..

Iedereen is zeker nuttige dingen aan het doen... werken, school..
Ik verveel me verschrikkelijk.
Ga maar eens douchen en dan misschien nog wat huishouden om mn dag weer vol te maken...

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:40

Nog even Nel, dan kun je de hele dag je baby vertroetelen Lachen
Ben net naar de ooievaars van een kleine dierentuin hier in de buurt geweest, wij moeten berekenen hoe hun ideale dieet eruit ziet. Niet echt heel boeiend maar wel moeilijk.
Nu zit ik lekker een kopje soep met brood te eten.
Het huishouden doen is ook een hele nuttige bezigheid trouwens, maar niet altijd leuk he?

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:59

Nou, heb t idd druk druk druk. Heel veel werken ivm vakantie van de kids, naar Nous, het hoognodige huishoudelijke werk doen aangezien mn ouders ook nog eens door griep geveld zijn en tussendoor nog slapen! Dus bijna geen tijd om andere dingen te doen helaas (dus ook geen Grey's gekeken Verdrietig ). Volgende week ben ik dinsdag en woensdag vrij: ga ik lekker uitrusten!

Met Nous gaat t alweer stukken beter, ze staat nu weer op ijzers, zo heeft ze een stuk minder pijn. En dr benen zijn bijna weer normaal formaat! Dus we kunnen het zand weer uit de paddock gaan scheppen Kim, zal een lekker werkje zijn Clown

Nou Nel, ik dacht, vandaag kijk ik op bokt en dan is de baby er Lachen Maar nee! Als je je verveeld wil ik morgen tussendoor wel ff langskomen hoor, moet toch een tijdje op stal wachten tussen 2 afspuitbeurten van Nous in!
Haha Cis, jij maakt ook altijd vanalles mee he, maar die stage bij de dolfijnen klinkt echt heel leuk. Dan zie je Cis in zo'n strak pakkie met de dolfijnen door t water vliegen Cool
En Bar, waar blijft die foto van Shaar met t hoofdstel nou? We willen m zién!!! En ik wil ook nog eens mee naar n wedstrijd van je. En natuurlijk onze strandrit..... ik heb tijd te kort Scheve mond

En nu ga ik aan t werk, daaag!!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:49

Nou fijn dat het met nous weer beter gaat!
Je mag natuurlijk langskomen thirz, maar dan moet je even laten weten hoelaat je komt!
Had je de babykamer al helemaal af gezien????
Want dan kan je die gelijk zien!
En als ik fit genoeg ben vindt ik het ook wel leuk om nog even bij de paardjes te kijken als je nog moet afspuiten.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:19

Nou, het duimen heeft geholpen hoor, ik ben geslaagd Pling Pling Ik moest natuurlijk het moeilijkste onderdeel doen; babyonderzoek. Maar ik heb dit gedaan zonder ook maar iets te vergeten of fout te zeggen Haha!
Dit betekent ook gelijk dat ik het jaar heb gehaald. Ik moet wel nog mijn Proeve van Bekwaamheid doen, maar als dat voldoende is dan mag ik dus door naar t volgende jaar Lachen

@Nel: hoe is het nu? nog steeds last van harde buiken? Kan het me voorstellen dat je je verveelt! Zou ook niks voor mij zijn om de hele dag thuis te zitten. Ben je naar de 9 maanden beurs geweest? Of leek je dat te risicovol haha. Je zal maar moeten bevallen op de 9 maanden beurs Clown

@ Thirz: Nous liep inderdaad al een stuk beter. Ik denk dat het belangrijk is om het wandelen in de bak op te bouwen... 5 minuten voor iedere afspuitbeurt? Dat lijkt me voorlopig wel genoeg... Even kijken hoe nous daar op reageert.

Ik ga nu lekker naar mn werk (joepie) gelukkig heb ik vanavond niet zo'n ingewikkelde cliënt. Beetje injecteren en wassen en dan ben ik hopelijk om 9 uur klaar.
Doeg Doei!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:49

Gefeliciteerd Kim!
Hartstikke goed!
Voel me wel wat beter, heb geen harde buiken ofzo gehad.
Wel lage tempratuur, zou dat erg zijn denk je?
Van de verloskundige moest ik in de gaten houden of ik geen koorts kreeg, omdat ik een beetje grieperig ben, maar mn tempratuur is juist een graden lager dan het moet zijn, dus weet niet of dat erg is...?!

Ben niet naar de 9 maanden beurs geweest.
Leek me wel leuk, maar kwam er ook niet van.
Tja je man moet dan ook mee willen he, maar heeft nooit zo'n zin in dat soort dingen.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:31

Nel, je hebt een PB!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:59

oke!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 13:17

Citaat:
Het is net of ik tenten aan het bouwen ben haha. gelukkig krijg ik geen bezoek deze week want het ziet er echt niet ui

Hihi, hou t kind in je groot tog? Knipoog Stiekem deed je wasdroger t gwoon, maar had je wel weer eens zin om lekkr met de lakens en dekens te spelen! Snap ik best hoor, zulke dagen heb je wel eens. Geeft niets Lachen

hihi, de verwarming op 25 is idd ook wel een idee Kim. Is de was een stuk droger (en je huis waarschijnlijk een stuk vochtiger: sauna!! Haha! is ook leuk)

Go jij! Go jij! whieieieie! super Kim van je toets!

En Cis? beetje droog gered naar de Zoo? Gister idd redelijk veel geregend. En jahoor Cis, ook ik was al een poosje wakker om half 10 Tong uitsteken

Fijn dat t weer beter gaat met Nous. En weer lekkr der schoentjes aan Lachen Wat zei de smid er nu van?
Lijkt me idd heerlijk klusje dat zand scheppen Ik gok dat je de dag erna flinke spierpijn hebt Clown (of nouja, als je met kruiwagens dat zandje een endje moet gaan verplaatsen dan tog. Dat zand weegt dan ineens zo zwaar mee Scheve mond en met een half lege kruiwagen gaan shouwen is ook zo wat.. Ja ervaring: heb wat kruiwagens zand van de bak op Paardoes naar de wei moeten kruien Vork Best auw de volgende dag)

*denkt* zeg Bar; die foto van t hoofdstel hè... Volgens mij heb ik die al wel gezien (had je hem al in t zeeuwentopic geplaatst? of haal ik nu gwoon een hoop dingen door elkaar Verward)
Ja die strandrit! ik ben de fotografe hè *LOL*
Komt goe allemaal hoor thirz, over een poosje heb je weer tijd! nog ff doorbijten!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:30

@ Anne: ik heb nog geen foto van mn nieuwe hoofdstel, dus die kan je ook nog niet gezien hebben Knipoog

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:45

Ja bar, we zijn zo benieuwd hoe het staat, dus maak nu maar eens wat mooie foto's van shaar!

Ik had 2 weken terug een adv. op zeelandnet geplaatst bij "paarden en pony's gevraagd" dat ik iemand zoek om voice vanaf augustus te gaan rijden, helemaal geen reacties op gehad.
Heb ik eergister een nieuwe adv. geplaatst bij "paarden en pony's aangeboden" en heb ik nu al 4 reacties gehad.
Dus nu heb ik ze voor het uitkiezen.

Ga binnenkort met een meisje van 18 uit arnemuiden kennismaken.
Hopen dat het wat voor voice is!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:13

Nou, ik ben vandaag ff bij Nel wezen buurten, was gezellie! Ik heb de babykamer gezien, hij is heel erg cool! En natuurlijk alle aquariums met de vissen...idd net een winkeltje! Nu de trapleuning nog he Nel Knipoog En hopen dat het een goede verzorgster voor Voice is!
En Nous is weer bijna de oude. Ze staat nu al een weekje stil en is 1 bonk energie wat resulteert in een gezellig springend paard naast je met wandelen Clown

Wel opletten he Anne, of heb je die foto van shaar in je dromen gezien? Als je ook maar niet bedenkt dat je al foto's heb gemaakt van onze strandrit terwijl dat niet zo is Tong uitsteken
Maar idd weer bijna tijd om uit te rusten. Morgen gaan we met de kids naar de Mac om de vakantie af te sluiten....heb er nu al zin in Vork

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:26

Citaat:
Wel opletten he Anne, of heb je die foto van shaar in je dromen gezien? Als je ook maar niet bedenkt dat je al foto's heb gemaakt van onze strandrit terwijl dat niet zo is

Ja, ik droom altijd over Shaar Ja Een nacht zonder Shaar, is een nacht niet geslapen Bloos
Zegge ik heb vakantie hè: hersenen op non actief enzo Knipoog Krijg je dat soort problemen Clown
Maar Cis ging mee ter ondersteuning naar t strand (tog?) Dus die tikt me zo nu en dan wel even op mn arm "hee, stop met kwijlen en dromen over Shaar! Schiet wat foto's!" Vork

Super dat t al weer zo goed gaat met Nous OK dan! Stuiteren klinkt idd alsof t al weer stukken beter gaat (stuiteren met olifante pootjes lijkt me nie egt mogelijk Clown)
Hihi, plezier bij de Mac hoor Thirz Knipoog
Als je andere kindjes ook maar even in de ballenbak laat spelen, hij is niet alleen voor Thirzaatjes hè!
*geestelijk waren we ook al weer hoe oud? Clown