Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:26

Annetje schreef:
Judith: moet je het paardje dan niet gewoon nóg meer afwisseling bieden? Of gewoon precies doen wat hij niet verwacht, dan kan hij er ook onmogelijk onderuit komen.

Een haflinger die na drie rondjes los longeren over de stroomdraad springt, gewoon omdat ie geen zin heeft in luisteren, komt overal onderuit Clown
Hij is ook al door verschillende mensen voor zeer dominant uitgemaakt (waarop Ascot natuurlijk zijn meest onschuldige gezicht trok Tong uitsteken )
Tegenwoordig als ik rijd, en 'de pet staat verkeerd', vraag ik iets makkelijks wat ie al gauw goed doet en dan is het belonen, stop ik of ga buiten rijden. Zo houden we er de lol aan beide kanten in.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:35

Viralda is ook een keer met losspringen over de buitendeur gesprongen. Dus vind dat niet echt een excuus Schijnheilig
Geen enkel (dominanter) paard heeft zin om te luisteren en je 'mindere' te zijn denk ik. Zo ramde Viralda ook flink tegen me in vandaag toen ik haar vroeg opzij te gaan met haar voorhand Huilen van het lachen Paarden blíjven het gewoon altijd proberen denk ik. hihi.
Denk dat het wel een goede methode is wat je doet. Je moet het leuk houden voor beiden en ook wel luisteren naar wat het paardje leuk vindt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:55

Ik was wel onder de indruk (de trainer ook, toen peerdje het bij hem eens overdeed(hij geloofde me niet)), heb Ascot nooit hoog laten springen, en dan jumpt ie na wat los rondjes lopen zo hoog over het draad!
Soms móet ie ook gewoon luisteren hoor, anders maakt peerd van het bos een grote racebaan

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:34

Is het bos niet een grote racebaan dan? Tong uitsteken

Wel grappig dat je trainer ook onder de indruk was. Welke trainer had je en volgens welke methode werkte hij?
Ben je er wel nog mee doorgegaan trouwens?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:26

@Judith: lijkt me inderdaad verstandig als je paardje af en toe wel luistert. Lijkt me lastig met oversteken enzo. Ik vind je manier van werken wel goed. Leuk voor jullie allebei.

DAMES EN HEREN: IK HEB ZOJUIST MIJN EERSTE TENTAMEN VAN DIT JAAR TERUG!!!!!
IK HAD EEN NEGEN!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:48

woepie Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:49

Zo! En waarom zit jij nog op school??? Tong uitsteken

Ik ga morgen mijn vriend ophalen van Schiphol, nadat ie 25 dagen in Afrika is geweest. Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:05

Annetje schreef:
Is het bos niet een grote racebaan dan? Tong uitsteken

Wel grappig dat je trainer ook onder de indruk was. Welke trainer had je en volgens welke methode werkte hij?
Ben je er wel nog mee doorgegaan trouwens?

Hans v Randwijk. Hij had een eigen methode wat een mix was tussen Monthy Robberts en Parreli en zijn eigen ideën...naar wat hij vertelde.
Hij kwam na een jaar of 2 niet meer opdagen, erg strange en jammer. Wilde me ook eigenlijk laten betalen voor een les die ik afgemeld had, terwijl hij een nieuw foon had en het nr niet door had gegeven. Leek mij niet zo'n goed plan, gezien het feit dat zijn les errug prijzig was.
Maar jij bent echt met zo'cursuspakket van Parelli bezig dan?
@ Maarie; gefeliciteerd Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:30

Juut schreef:
(*knip!*) Maar jij bent echt met zo'cursuspakket van Parelli bezig dan?

Jep Lachen Heb het level 1 pakket nu helemaal doorgekeken (dvd's, boekjes heb ik niet Schijnheilig ) en heb level 2 en 3 ook op dvd thuis liggen.
Ik dacht vorige week alle oefeningen al goed te hebben, maar deze week hebben we een beetje een dip Clown Ze loopt overal doorheen. Maar komt wel weer terug en dan staat er iemand klaar met filmcamera zodat ik mooi mijn level 1 examen kan doen. Lachen

Marie goed van je! OK dan!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:11

Dat Parelli lijkt me wel wat voor Ulvy en mij. Helaas heb ik maar zo weinig tijd in de winter, want het is al donker als ik klaar ben met werken en ik heb daar dus geen licht Boos!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 21:56

dankjewel allemaal. Ben ook erg trots. Mooiste is dat de docente over een van mijn redeneringen had geschreven dat het goed genoeg was om een essay (soort scriptie die je kunt laten publiceren) over te schrijven en dat het leuk was om te lezen. Haha! Vond ze knap dat ik dat bij een tentamen allemaal voor elkaar had weten te krijgen. Schijnheilig
Nu had smiddag een andere docent me gebeld. er waren nog handelingstoetsen bezig ie dag maar ik heb die al twee weken terug gedaan. Hij had mijn voicemail ingesproken aangezien ik met mijn kont op het paard zat. Alleen de boodschap of ik hem wilde bellen in verband met de toets van vanmiddag. Ik gebeld maar hij was niet te bereiken. Stoom uit je oren Ik kon niets anders bedenken dan dat hij me gebeld had omdat ik de enige was die een onvoldoende voor deze handelingstoets had gehaald en dat er die middag ruimte was voor een herkansing als ik zou willen. Omdat ik hem dus niet kon bereiken zat ik mezelf echt helemaal op te winden. ik werd er gek van.Gestoord Die middag haden we ook vergadering van studentvertegenwoordigers en coordinatoren van de opleiding. Hij zou daar ook zijn. dat was ook zo en ik heb het hem natuurlijk meteen gevraagd. En wat bleek? Hij had van iemand het verkeerde nummer gekregen. Hij moest mij helemaal niet hebben!!! Stoom uit je oren Maarja, eigenlijk was dat dus maar beter want dat betekent niet bij voorbaat dat ik een onvoldoende heb. ik lees net op de HAN-site dat ik het vrijdag kan zien. Go jij! Go jij!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:24

Kleine meisjes worden groot en dus krijgen ze officieel hun eigen deken
Afbeelding

Te lief gewoon Bloos

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 21:49

Ja, shetlanderdekentjes zijn tenminste ook nog hanteerbaar!
@ Annetje; kennissen van mij zijn ook fanatiek met Parrellie, dacht dat zij 2 hebben gedaan... Je schijnt in ieder geval een stoer speltje te krijgen bij ieder excamen Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:15

Jeuj een speltje Huilen van het lachen
Maar level 2 is wel vet, dat is echt moeilijk! Ik kan alleen nog maar dingen van level 1 en ook niet eens allemaal Tong uitsteken

Wendy echt super schattig dat dekentje! Ben je alleen niet bang dat ze hem sloopt in de wei?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:16

liehief!!! Kei leuk zo die Ulvy. Ben benieuwd hoe ze het zaterdag doet. laat t effe weten.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 17:17

damn, kan nog geen cijfers zien. Iets doet t weer niet op de site. Lang leven het digitale tijdperk.
Maandag maar weer.
Ben blij dat ik vanavond niet meer hoef te rijden. Ben echt doodmoe.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:37

@Annetje nee hoor en als het gebeurd dan gebeurd het. Heb het ding niet gekocht om in de kast neer te leggen, maar het is goed stevige stof en hij zit op borst, billen en buik vast dus komt goed.

@Maarie balen man Boos! Denk maar zo gisteravond was cool! Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:20

Iemand tips om knol af te leren dekens op te eten? Heb vast Boettdekens mogen aanschaffen voor de fjorden op t werk, maar het eerste wat Viola deed bij het passen was dr tanden in de stof zetten 'dit is vast eetbaar!' Vork

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 20:44

antibijtspul erop sprayen. Vinden ze meestal niet zo heel erg lekker. Ulvy beet in het begin ook in haar deken (had al een zweetdeken) maar dat hield vanzelf op toen ze merkte dat het niet eetbaar was. Ze kende dekens natuurlijk wel al een beetje van RB. Daar zette ze eerst ook heerlijk haar tanden in. Alleen RB was nog so amused van een shetlander in zijn deken Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 11:59

Daar zat ik ook aan te denken, maar mn collega vond dat niet zo'n leuk plan; je gaat er zelf ook nogal van stinken als je gaat sprayen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 11:37

valt wel mee denk ik hoor. Even in de buitenlucht sprayen en uit laten waaien.

Kijk nieuw meisje voor Ulvy. Lief hè?
Afbeelding

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:12

Wat ongelooflijk cute! Ook dat koppie van Ulvy erbij! En dat capje! Ik wist trouwens nog niet dat Ulvy ingereden was of ben je daar nog een beetje mee bezig?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:55

Ulvy heeft twee keer mijn nichtje op haar rug gehad en that's it. We hebben het dan ook super voorzichtig aangepakt met Anne. Eerst hebben we Anne laten zitten. Ulvy gaf geen kick. Toen ben ik met haar gaan stappen terwijl haar moeder Anne vast hield zodat mocht Ulvy nukkig worden ze er zo afgetild kon worden. Nou Ulvy snapte even helemaal niks van stappen. Iedere keer twee pasjes en dan stond ze weer stil. Op een gegeven moment zei ik tegen Anne: "geef maar een klein schopje" en toen ging Ulvy braaf lopen. Na twee rondjes was Anne het zat met haar moeder: "mama ik durf best alleen hoor!" zei ze heel wijs. Haar moeder heeft haar nog even vastgehouden en toen mocht ze loslaten van mij en zijn we lekker rondjes gaan lopen. We hebben dat ongeveer 15-20 minuutjes gedaan en toen heb ik nog heel even de longeerzweep erbij gepakt en gekeken of Ulvy ook rondjes wilde lopen aan de lijn met Anne erop. Dat deed ze super braaf dus daar zijn we na drie rondjes mee gestopt en toen hebben we Ulvy afgezadeld.

Wat trouwens super cute was dat Anne onder het rijden ineens Ulvy om haar hals vloog want ze wilde knuffelen. Heb haar wel even gezegd dat paardjes daar van kunnen schrikken als je dat ineens doet, maar Ulvy vond het hartstikke leuk gelukkig. Na het rijden ging Ulvy ook iedere keer haar snuit tegen Anne's wang aan duwen. Te cute toch?

Voorlopig gaan we lekker stappen en dan zien we wel verder. Alhoewel Anne daar wel anders over denkt. Die zei na drie rondjes al: "wanneer gaan we rennen?" Hoe bedoel je lefbek?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 22:45

Dat schijnheilige koppie van Ulvy Tong uitsteken
Je ziet het wel aker hoor; krengen van paarden die heel voorzichtig en lief voor kinderen zijn. Lovers

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:39

Ik wilde Ulvy nou niet bepaald als een kreng afschepen. Eerder pittig maar dat is wat anders Lachen

Goed nieuws...ik ben sinds vandaag GROOT grondbezitter. Roger en ik hebben een weiland in Gennep gekocht. We zijn er al eventjes mee bezig maar sinds vandaag zijn we officieel eigenaar.