Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:22

Je doet toch niet rare fotos van mij in je collage toch juul? Tong uitsteken

Oh trouwens Juul, we hadden gister in de les een proeflesser en ik maakte zo een praatje met haar blablabla.. en toen was het ineens van oh waar kom je vandaan en ik zo.. nou wat denk je Knipoog Fryslan natuuurlijk Tong uitsteken In ieder geval, ik zei Leeuwarden dus.. en toen vroeg zei: Oh, ken je Julia ook? Julia Jorna?? En ik zo van huh... JAAAA... dat is een vriendin van me.. Wat blijkt nou... dat meisje heeft ook op de seeruyter gewerkt Haha! Ze heet Annelien en komt uit de achterhoek. Ik kon er echt niet over... ik vond het zoooo toevallig Haha! En natuurlijk kon ik nu mooi over Henco praten Haha! Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:20

Wat Annelien!!!?? Wo vet cool! Annelien is een collega van mij ja!! En een hele leuke ook nog!!! Doe de groetjes aan haar! Annelien is koel!!! Alleen deze zomer komt ze helaas niet! Doe haar de groetjes even Lachen ze doet in Utrecht rechten als het goed is! Je kan met haar dikke lol beleven! Toevallig zeg!! Ik zal haar missen deze zomer Knipoog

Maare ik ben heel zielig en chagarijinig en boos Boos! ben net weer gezakt voor theorie met ALWEER 1 fout teveel... heb et gehad!!! Huilen Volgende week als reserve nog een keer en nu tijd aan school besteden, ik loop nu achter omdat ik 5 dagen lang niks anders heb gedaan dan geleerd, proefexamens gemaakt en geoefend met een cd-rom!! Pffffff Maandag lees ik de boel nog eens over en ga dan het nog een keer proberen, school gaat voor... bijna niemand wist dat ik het moest doen vandaag en wou iedereen verassen, nou wat een verassing Verdrietig

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:25

Jaaa, ze was echt vet aardig!! Ik moest ook nog de groetjes van haar aan jou doen! Haha! Maar ze komt pas over twee weken weer op les ofzo.. Maar ze was echt leuk Haha! Ze zei al dat jullie altijd lol maakten Haha! Ze is inderdaad eerstejaars rechten in Utrecht. Echt leuk Haha! Ze zei idd ook dat ze dit jaar niet naar vlie kon... Haha.. ik vond het echt zooo grappig echt leuk Haha!

Wat stooooom dat je 1 foutje te veel had! Echt balen! Ik wist idd ook helemaal niet dat je moest!!! Tong uitsteken He wat poedersuiker zeg! Hopelijk volgende week dan maar! Gaan we vrijdag in de auto wel borden enz oefenen! Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:28

Ik ken alle borden al!!! Boos! haha nee ik weet niet misschien van de zeunuwen...ofzo? wist alles en alle proefexamens steeds allemaal goed... vet vreemd... kan ook altijd wel goed leren en haal vaak alles wel, dus ik snap het niet Huilen

Ja leuk man, Annelien is gezellig dus dat wordt een gezellige les Tong uitsteken

Ik ga nu alles kopen bij Divoza, als kado voor mezelf omdat ik zielig ben Ach gut

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:36

Lupi schreef:
Ik vind het zadel wat groot lijken voor Libje, zo vanaf de foto. Jammer dat dat van vorig jaar niet meer paste, die zat perfect! Kan ze het nog, longeren? Tong uitsteken

Die van vorig jaar was gewoon echt te smal geworden. Lag boven haar rug ipv op haar rug zeg maar.
Ik heb bijna alle zadels erop gehad gisteren.
Die van Iemkje was te breed, die van Rikst ligt achter eigenlijk te hoog, en na lang twijfelen heb ik deze erop gegooid. Zo op het oog leek die niet zo groot als ik dacht, maar toch, dat andere zadel lag vorig jaar echt perfect. Op zich wel een goed teken, ze is dus lekker gegroeid in de tussentijd Tong uitsteken
En dit zadel zit gewoon zó lekker.. dan vind ik het niet erg om haar daarmee in te rijden Haha!

Longeren gaat erg goed, ze trek minder naar buiten, maar wil soms wel eens omkeren. Maar als ze even door heeft dat dat niet de bedoeling is dan loopt ze haar rondjes Knipoog
Je moet binnenkort maar weer eens mee om te zien naar die zadels...

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:27

Lupi schreef:
Ik vind het zadel wat groot lijken voor Libje, zo vanaf de foto. Jammer dat dat van vorig jaar niet meer paste, die zat perfect! Kan ze het nog, longeren? Tong uitsteken

Kun je eigenlijk zo niet beoordelen. tussen de rug en de kamer moeten drie vingers passen. van achter mag het zadel niet wippen, zorg dat het goed aangesingeld is voordat je gaat kijken
tis moeilijk om een goed passend zadel te vinden hoor!

als jullie morgenaaf iemand met twee gekke paarden met een roze sjabrak zien springen ben ik het!

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 10:48

Harinaatje schreef:
als jullie morgenaaf iemand met twee gekke paarden met een roze sjabrak zien springen ben ik het!

Rijd jij op twee paarden tegelijkertijd dan? Clown Haha!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:22

jups Haha!

neee ik doe 2 lesuren achter mekaar, moet altijd in 5 minuutjes uitstappen, afzadelen en weeropzadelen!

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 15:24

Oh, als je op 2 tegelijkertijd ging springen was ik ff komen kijken.. maar dit is ook zo 'gewoontjes'.... Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:52

RianneH schreef:
Owh leuke foto's!

Om even alles op te halen Knipoog
Ik ben net 19 jaartjes, rij vanaf vijf jaar, heb eerst een half uur les gehad.... Lachen

Smokey was erg stoer! Heb er nooit op gereden, maar was heel jaloers op de anderen Haha! Sam ken ik ook, vond ik ook erg gaaf!
RR, Abeltje, Polly, Sheila enz. allemaal leuke pony's en jeugdherrinneringen.. Tong uitsteken
Donder was echt gaaf! Was toch wel mijn favoriet, heb hem nog eens gehuurd Haha!
Maar vergeet scooby niet. Die heeft veel lessen op z'n kop gezet Haha! Heeft mij zelfs nog eens meegesleurd naar de kleine bak, maar de les ging toen wel ongelovelijk goed...
En recenter, Lady Di, heb ik zelfs nog mee gesprongen Haha!

Abeltje, mijn liefje Lovers De zomer dat ze ehm, wegging zeg maar, heb ik nog foto's van haar genomen. En m'n moeder had nog foto's gemaakt van ons. Ze zag er zo zielig uit, zó mager... Ben blij dat ik alsnog die foto's toen heb kunnen maken. Toen ik na de zomer terug kwam, was ze weg.

Volgensmij had ik dat al eens vertelt? Over Donder... Die heeft na de Leeuwarder Manege bij PTC Oenkerk gestaan. Een vriendin van mij rijd daar met haar paard, dus die vertelde dat mij. Daar was hij ongelovelijk sloom! Hij is toen verkocht aan iemand, en ik had contact opgenomen met die persoon die Donder (daar heette hij anders) had gekocht. Die persoon had Donder weer door verkocht aan een meisje van 14/15 zoiets? Ik heb nog een poos met haar op msn zitten kleppen, maar ben haar inmiddels al weer kwijt volgensmij Nagelbijten / Gniffelen Maar zij had een jaar terug ofzo, nog foto's van Donder (nu Danilo ofzo) gestuurd, en hij ziet er erg goed uit. Hij doet het ook goed in de wedstrijden. Zowel springen, als dressuur.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:56

Donder was echt een heel leuk beestje, maar wel eentje met karakter, als die niet wou dan moest je hard werken.
Heb wel heerlijke lessen met hem beleefd hoor Haha!
Goed om te horen dat het nu zo goed gaat.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:58

Hoe ik hem herinner, is hij heel erg groot! Maar toen ik die foto's zag van hem, best kleine pony Nagelbijten / Gniffelen In die tijd was ik zelf natuurlijk een stukie kleiner Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:10

Hahaha ja idd, ik heb hetzelfde Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:17

Ik heb 2 emails, en bij beide wel 1000 pagina's ofzo. Ik kan wel opzoek gaan naar die foto's die dat meisje had gestuurd, of naar haar email voor foto's. Maar ik heb niet zoveel zin om nu 2000 pagina's door te zoeken Clown

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:24

Doe maar rustig aan Knipoog Maar ik ben wel benieuwd!
Hoe beviel de les maandag trouwens? Beter?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:46

Mwuah, jawel. We gingen een sprongetje maken, en balkjes lopen enzo, dat was wel leuk Ja Alleen ik moet gewoon heel streng rijden van Ria, zeg maar. En het werkt alleen maar tegen, heb ik het gevoel. Vandaag begon ik ook weer gewoon ontspannen met langere teugel etc, dan gaat het veel beter, en ontspannender!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:31

Afbeelding

Kijk nou! Wat een mooierd!

@ sence: Hmmm ik zou naar jezelf luisteren Nadine! Voor Kai is ontspanning ZO belangrijk! Als jij merkt dat je paard daar beter van loopt en DAT de manier is hoe hij gereden moet worden, dan moet je daar zo mee verder gaan. Misschien kun je dit eens aan Ria uitleggen, die staat daar vast voor open! Kai heeft ook een stuk zelfvertrouwen nodig en vertrouwen in de hand! Het is altijd goed om consequent te zijn, maar de manier waarop kan erg uiteenlopend zijn! Eerst moet hij lekker in zn vel zitten en ontspannen zijn, daarna kun je wat meer vragen van je paard, maar dit wist je vast ook al Lachen

Wel moeilijk zijn dat soort dingen, als je instructrice en jij niet op een lijn zitten qua denkwijze. Ik reed een tijd een friese merrie en kreeg daar priveles mee van iemand die er heel anders dan mij over dacht, ik voelde me niet op mn gemak en had het idee dat het voor het paard niet fijn was. Erg dwingend en met veel druk moest ik rijden, dat was volgens mij niet de manier hoe het voor dat paard zou moeten. Lastig is dat om uit te leggen hoor aan diegene!

Had vanmiddag een opdracht voor school, schrijf een beleidsnota over een gemeente en we gingen daarvoor even een fietstochtje maken door die gemeente. We kwamen langs Esther Liano haar stal/thuisbasis, echt supermooi zag dat er uit!

@ jobbeltje: Gister gesprek gehad op het VanHall over het volgen van een moduul in mn 4e jaar bij paard en management na de zomer! Gerrit De Jong, had iets heel anders voor ons ingedachten... Ik ga waarschijnlijk zoiets leuks doen! Samen met een ander studiegenootje/vriendin! Kan er nog niet teveel over zeggen Tong uitsteken

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 19:37

PM mag ook hoor Haha!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:53

Sence schreef:
Abeltje, mijn liefje Lovers De zomer dat ze ehm, wegging zeg maar, heb ik nog foto's van haar genomen. En m'n moeder had nog foto's gemaakt van ons. Ze zag er zo zielig uit, zó mager... Ben blij dat ik alsnog die foto's toen heb kunnen maken. Toen ik na de zomer terug kwam, was ze weg.

Oeeh, heb je die fotos van abeltje op je computer staan?? Echt leuk om fotos te zien van alle paardjes die op de manege stonden Lachen

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:54

Divoza viel echt veeeeeet tegen... Boos! Niet leuk!!! Maar het was wel gezellig Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:32

Nee? hoezo niet leuk, geen leuk spul? Jammer, zou er binnenkort ook met Lupi heen Boos!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:34

Neeee, helemaal niks!! Einde seizoen, dus alle leuke kleding was weg... En voor de rest ook niet echt super ...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:38

Hmm kunnen we beter naar bosgra, scheelt een hoop gereis Knipoog

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:40

Ja inderdaad! Wat wilden jullie bij Divoza halen?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:43

Hmm, ik moét een nieuwe rijbroek, en een hoofdstel wou ik halen. Misschien nog een leuk halster. Maar niets dat ze niet ook bij Bosgra hebben Knipoog