Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mleentje

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:36

whoehoe leentje had voor vandaag ffkes een nieuw verzorgpaardje hahaha V van S en am superlief paardje

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 11:36

Zo, weer bijgeslapen van een lange manegedag gisteren. Gisteren in de les weer op NL gereden. Ging op zich niet echt super goed, maar het kon er mee door. Ik was op den duur op de volte op het midden van de bak aan het rijden, en aan 1 kant werd ik bijna klemgezet dus NL keek al erg zuur. Vervolgens kwam er nog iemand van schuin achterop aanrijden, met als gevolg dat NL daar maar naartoe trapte. Dat was een bok, direct de rem, weer een bok en weer de rem. Toen even de rust gezocht en weer verder gereden. Op het einde van de les gingen we nog even de proef oefenen voor de avond. We waren net begonnen en toen besloot Versace om te schrikken en flink gek te bokken. Daarna weer de proef hervat. We kwamen aan bij het galopgedeelte, tussen C en M rechtergalop. Olivia zat voorop en bedacht dat ze geen zin had, dus die begon flink te huppelen en te doen. Ik zat daar met NL achter en die bedacht dat zij dat toch veel beter kon. Die gaf een bok recht naar achter, zet aan en geeft nog een bok onderweg, dus toen maar even de handrem aangetrokken. Niet echt heel slim om te remmen op de letter A als de schuifdeuren openstaan. Gestoord Gelukkig had NL niet bedacht om te springen. M. had het maar opgegeven met de proef en toen hebben we nog even voor onszelf gereden.
Eerst even gegeten en bijgekomen en toen 2 paarden gevlochten. Even gepoetst en toen bij iemand thuis gaan eten en omgekleed. Op de manege aangekomen weer gepoetst en alles.
Ik deed de wedstrijd mee op Raffinee en er deed nog iemand mee met hem. Zij mocht eerst haar proef rijden. Bij het inrijden bij haar was hij al erg vervelend. In de ring zag het er best goed uit vond ik. Vervolgens Raffinee overgenomen en hem even goed aan zijn veter gezeten. Hier was hij het overduidelijk niet mee eens en ging flink aan de bok. Koe Nagelbijten / Gniffelen Op een klein tikje reageerde hij behoorlijk hysterisch, dus daarna even rustig aan om de rust te vinden voor de proef. In de ring ging het best redelijk, behalve dan dat hij omsprong in de galop, weer terug sprong en vervolgens had ik achter een lekke band. Buiten dat ging verder alles wel redelijk. Had uiteindelijk 180 punten en een 4e plaats. Ja

1e was een meisje met Rambo, 2e was N. met Olivia, 3e was volgens mij het meisje met Ungaro, 4e was ik, 5e K. met Versace, 6e I. met Raffinee en 7e I. met Olivia.
Bij de eigen paarden weet ik niet meer precies wie hoeveelste was. Het is weer een leuke dag geweest, heb nu alweer zin in volgende week.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:17

Leuk verslag weer en goed gereden, zowel in de les als met de wedstrijd.
Ik heb genoten van het lekkere weer vandaag. Vanmorgen in Cromvoirt gaan springen dat ging goed en vanmiddag lekker een stuk gefiets.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:26

Ik was gister en vandaag niet bij de wedstrijden aanwezig.. Gister lekker op stap geweest (goed zat en gelukkig Tong uitsteken) dus vandaag niet veel puf.. (om 6 uur in bed en om 10 uur klaarwakker Gaaaap)
Wel wezen wandelen met de honden en daarna bij M op verjaardag..En vanavond bij Marleen gehangen

Gefeliciteerd allemaal met jullie behaalde plaatsen.. Wie weet er wie er met eigen paarden op de hoeveelste plaats geeindigd zijn?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:35

Ik weet alleen dat ik 5e met 182 punten was geworden en rick 10e en voor de rest weet ik het niet.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:59

Bij de eigenpaarden weet ik er een paar. T met der nieuwe pony 1e met 194, 4e R met badje met 186 meende ik, J met denver had 181, Ik met monty had 176 en 12e(hij voelde men been weer eens niet Haha! )

Verder heeft men kleine lekker de hele dag gister op de wei mogen staan omdat ik de hele dag druk druk was met het voorlezen van die kleine kindjes Haha!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:33

en klopte t commetaar met die van de vorige x?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:42

Ja opzich de meeste dingen wel.. alleen sommige dingen vond ik naar mijn mening iets te laag.. bijvoorbeeld een volte die niet rond was(echt een ei) kreeg ik een 6 voor terwijl ik een goede middendraf neerzet en daar dan een 5 voor krijg Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:16

Ow dat is toch niks voor S.. Die let juist kei goed op of je je voltes rond rijd enzo.. Ach ja dan moeten we maar gaan springen Tong uitsteken

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:23

Dat is inderdaad een beter plan, jammer dat daar niet zo veel wedstrijdjes veur zijn. Pling ( onderling )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:10

Zou op zich wel keertje vet zijn.. Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:34

dat wel dan doe ik zelfs nog wel mee Knipoog
Morgen lekker in Amsterdam.. Ga met M en haar vriend (+ vrienden) zijn daar met de boot, dus we gaan lekker met de boot over de Amsterdamse grachten varen Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:21

Leuk Joyce, hoop dat het weer meezit.
Heel veel plezier.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:21

jaa er stond bij de weersberichten wat zon en af en toe regen.. dus hopen dat t iets beter is als vandaag

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:54

Idereen een fijne koninginnnedag! Lachen

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:06

Zo nou maar even 2 rijverslagjes in 1.
Zaterdag na 3 weken eindlijk weer op een paard geklommen. Ik was ingedeeld op Patou en ik was wel benieuwd wat het zou worden. Het werd op zijn zachtst gezegd helemaal niks Tong uitsteken. Ze loopt constant linksgesteld en zo gauw je haar recht probeerde te richten flipte ze helemaal door. Daarnaast was ze ook erg slecht aan het been en bij iedere poging om dit te verbeteren kreeg ik als reactie een trap naar mijn been of zweep of zelf een huppel dat schijnbaar op een bok moest lijken. Verward Na een tijdje maar even raad gaan vragen want ik was door al mijn oplosmethodes heen. Gewoon doorrijden was het advies, ze zal op een gegeven moment toch wat meer aan het werk moeten en dat vind ze nu eenmaal niet zo leuk. Nou dus toen iets consequenter geworden maar daar werd het alleen maar erger van helaas. Op de een of andere manier zal ik wel iets gedaan hebben waar zij het absoluut niet mee eens was. Helaas niet zo'n geweldige les dus.
Daarna gaan eten en Versace gaan vlechten die keurig stil stond in vergelijking met de vorige keer. Daarna naar een lesgenootje gefietst en daar gegeten en toen weer terug naar de manege. Daar even meegeholpen met poetsen en zadelen en mee naar de kleine bak om los te rijden. Raffinee en versace bouwden samen flink feest maar gedroegen zich gelukkig wel in de wedstrijdring. Een flink aantal proefjes voorgelezen en op het einde nog even gebleven voor de prijsuitreiking. Liek en Kim waren goed geeindigd dus die kunnen weer trots op de knollebeesten zijn.

Gisteren een extra les bij H gereden op Paco van 21:00-22:00. Dat was alweer een hele tijd geleden, een Paco-uurtje. Meneer was heel erg stijf in zijn lijf en hield stevig vast in zijn kaken want oow jee je zou daar toch eens wat soepeler in moeten worden. Op een gegeven moment ging het wel lekker maar moest ik hem van H op een andere manier gaan rijden dan ik gewend ben. Altijd leuk om eens een andere manier uit te proberen dus flink aan de slag gegaan. Misschien was het voor mij gewoon wennen aan deze manier van rijden maar ik vond Paac er alleen maar minder op gaan lopen. Maar wel een aantal zeer bruikbare tips meegekregen om hem wat losser te krijgen in zijn kaken waar ik de volgende keer weer mee aan de slag kan.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:05

patou is de laatste tijd wat minder in der hum als ik het goed heb want er hangt ook niet weer voor niks een tiedeman aan.. en volgens mij is paco nooit echt de soepelste geweest haha mja het zijn en blijven manege paarden en die zullen toch nooit zo gaan lopen als dat pensionpaarden dat doen..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:57

Maar je kunt het beter laten lopen, altijd proberen. Toch.
Je weet het maar nooit. Het is inderdaad zo dat het op een paard dat al langer manegepaard is niet meevalt. Maar neem nu de tank, als je die niet een beetje doorhebt dan valt ook hij niet mee ( Haha! Bloos )

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:33

Net samen met Sanne de tank naar zijn nieuwe stal gebracht, hij heeft heerlijk met Unique op de wei gelopen en staat nu te wennen aan zijn nieuwe stal.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:42

Staat Salvador daar nu definitief, of alleen in de zomer en zien we hem in de winter weer op de manege verschijnen?
We zullen 'm missen op stal maar wel fijn dat hij lekker veel naar buiten kan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:02

Als het goed blijft bevallen dan blijft hij daar staan.
Kom hem een keer bezoeken zou ik zeggen, weet je meteen waar hij terecht gekomen is.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:36

hoorde gister van A dat C&C met M ook weg gaan... Dan wordt het vort rustig op de manege

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 19:06

Nou het wordt voort echt rustig op de manege ja.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:39

en de tinker gaat ook weg.. passion is vandaag al weggegaan
Word idd ook rustig

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:01

Idd erg jammer dat er zoveel mensen en paarden vertrekken.
Enige positieve is dat ik dan altijd wel weer héél nieuwschierg ben wat voor nieuwe beestjes er dan bij ons komen staan Knipoog.