Zo, weer bijgeslapen van een lange manegedag gisteren. Gisteren in de les weer op NL gereden. Ging op zich niet echt super goed, maar het kon er mee door. Ik was op den duur op de volte op het midden van de bak aan het rijden, en aan 1 kant werd ik bijna klemgezet dus NL keek al erg zuur. Vervolgens kwam er nog iemand van schuin achterop aanrijden, met als gevolg dat NL daar maar naartoe trapte. Dat was een bok, direct de rem, weer een bok en weer de rem. Toen even de rust gezocht en weer verder gereden. Op het einde van de les gingen we nog even de proef oefenen voor de avond. We waren net begonnen en toen besloot Versace om te schrikken en flink gek te bokken. Daarna weer de proef hervat. We kwamen aan bij het galopgedeelte, tussen C en M rechtergalop. Olivia zat voorop en bedacht dat ze geen zin had, dus die begon flink te huppelen en te doen. Ik zat daar met NL achter en die bedacht dat zij dat toch veel beter kon. Die gaf een bok recht naar achter, zet aan en geeft nog een bok onderweg, dus toen maar even de handrem aangetrokken. Niet echt heel slim om te remmen op de letter A als de schuifdeuren openstaan.
Gelukkig had NL niet bedacht om te springen. M. had het maar opgegeven met de proef en toen hebben we nog even voor onszelf gereden.
Eerst even gegeten en bijgekomen en toen 2 paarden gevlochten. Even gepoetst en toen bij iemand thuis gaan eten en omgekleed. Op de manege aangekomen weer gepoetst en alles.
Ik deed de wedstrijd mee op Raffinee en er deed nog iemand mee met hem. Zij mocht eerst haar proef rijden. Bij het inrijden bij haar was hij al erg vervelend. In de ring zag het er best goed uit vond ik. Vervolgens Raffinee overgenomen en hem even goed aan zijn veter gezeten. Hier was hij het overduidelijk niet mee eens en ging flink aan de bok.
Op een klein tikje reageerde hij behoorlijk hysterisch, dus daarna even rustig aan om de rust te vinden voor de proef. In de ring ging het best redelijk, behalve dan dat hij omsprong in de galop, weer terug sprong en vervolgens had ik achter een lekke band. Buiten dat ging verder alles wel redelijk. Had uiteindelijk 180 punten en een 4e plaats.
1e was een meisje met Rambo, 2e was N. met Olivia, 3e was volgens mij het meisje met Ungaro, 4e was ik, 5e K. met Versace, 6e I. met Raffinee en 7e I. met Olivia.
Bij de eigen paarden weet ik niet meer precies wie hoeveelste was. Het is weer een leuke dag geweest, heb nu alweer zin in volgende week.