Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:25

Huntertrials is de sgw van de jacht. Je doet een dressuurproef en hebt dan een parcours met vaste hindernissen. Ik zag op de site van Hors dat zij die af en toe houden dus dat leek me wel leuk om te doen aangezien ik nog steeds van een sgwcarriere droom en je daar toch ook weer niet zo makkelijk een bijrijdpaard voor vind. Daarbij weet ik niet of ik nog bijrijder wil zijn door slechte ervaringen met eigenaren.

Voor dressuur hoef ik echt al lang niet meer op een manege te zijn maar springles heb ik niet zoveel gehad dus voor de ervaring zou dat nog kunnen.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:43

Even nog een vraag Pluutje: als je het paard hierheen haalt ga je de stalling dan zelf betalen (puur uit nieuwsgierigheid)

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:46

Ik heb een 7.5 voor contractenrecht!!!!!! yeeee, ik zat hem echt wel even te knijpen namelijk

Hum tja, van alles wat met springen te maken heeft heb ik geen verstand Maar als HORS dat organisseert, zou het misschien wel logisch zijn als ze hun leden ook de mogelijkheid geven om te "oefenen" met springen toch...? tja, ik weet niet hoor.

Bij manege de Ruif hebben ze ook wel springlessen, de meeste manege paarden kunnen geloof ik niet zo goed springen, maar je zou eens kunnen informeren (er komen de laatste tijd wel wat andere paarden)

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:47

Joki schreef:
Even nog een vraag Pluutje: als je het paard hierheen haalt ga je de stalling dan zelf betalen (puur uit nieuwsgierigheid)

Ja in principe wel. Het zou natuurlijk fijn zijn als de eigenaar ook een bijdrage wil leveren maar ik ben bang dat dat niet zo gaat lukken.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:48

gefeliciteerd Pluut

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:48

Een 7.5 voor contract wat goed. Ik moet de her doen in augsutus

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:55

Hihi, sterkte ermee! Ben echt blij! Vond het vak wel leuk en kwa niveau ook wel te doen maar bij de tentamens vond ik het toch wel een beetje moeilijk, vooral als ik dan de normantwoorden zag en zag dat ik van alles er niet bij had gezet....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:48

Goede avond allemaal!!
Ben weer druk aan de studie... pfff heb echt zó géén zin meer!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:53

Hihi, tja, ze zeggen niet voor niets dat de laatste loodjes het zwaarst wegen...

Ik zit hier nu achter een comp uit het jaar 0, ontzettend sloom en vaak vastlopend...Enig weer. Ik heb de laatste tijd steeds achter de laptop gezeten die mijn vader van zijn werk had meegenomen (maar bijna nooit gebruikt). Mijn broertje had namelijk de laptop in de kelder in beslag genomen en deze comp is zo'n beetje afgeschreven. Maar nu is die laptop waar mijn broertje steeds achter zat stuk (vol met virussen omdat hij de virusscanner niet geupdate heeft) en mag hij ook op de laptop van mijn vader...Met als gevolg dat hij er dus meteen na het eten achter gaat (nou ja, nog voordat wij klaar zijn met eten, hij is na 5 min al klaar en loopt dan gewoon weg)

Zal me trouwens uberhaupt verbazen als ik dit berichtje geplaatst krijg...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 18:58

Het is je gelukt hoor Pluut! goed gedaan!
Maar kan jij niet zeggen dan dat jij voor je huiswerk ofzo echt wel achter een goede computer moet zitten? (Voordat je broertje ook die andere laptop sloopt? )

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:08

Haha, ja, soms heeft hij even een goede bui.

De reden dat ik achter die laptop mocht was ook mijn "huiswerk", het probleem is alleen dat ik nu een soort van vakantie heb. Moet alleen nog mijn essay verbeteren, wel achter de comp dus. (En misschien voor een herkansing leren)

Gelukkig hebben mijn ouders wel gezegd dat hij geen spelletjes erop mag zetten of andere dingen. Maarja, ik weet ook niet hoe lang ze dat volhouden.

Soms word ik echt gek, zaterdag nacht alweer knallende ruzie met hem gehad, met een gezellig vervolg op zondag. Hij kan dan zo agressief worden en niet zo fijne dingen zeggen

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:15

Wat gemeen Pluutje; je broer is geen gentleman. Opvoeden moet je hem hoor !

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:42

Hors geeft over het algemeen dressuur lessen. Vaste intrucrice is Karin, maar die is soms afwezig, niet vaak, maar gewoon omdat ze ziek is oid.
Hors heeft redelijk veel ruiter stapjes uit: jachtrijden, buitenritten etc.
Als je wilt springen moet je eigenlijk sowieso niet bij de hollandsche aankloppen denk ik. Eigenlijk is het moeilijk om een vereniging/ manege te vinden waar ze voornamelijk springles krijgen. De basis is overal dresuur. Wij rijden 7 van de 10 keer ook alleen dressuur.

Pluut: je weet wel wat van springen hoor: bijv dat dave een springruiter is, en dat hij nog lekker is ook! das toch al heel wat denk ik zo.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:02

Toch jammer. Dressuur is wel de basis van alles maar hoe kan je een huntertrial rijden zonder springles of zelfs maar een jacht Maar ja misschien dan toch maar weer op zoek naar een bijrijdpaard (ik pleit tijdelijke geestestoornis door de hoofdpijn) en dan vragen of ik plies op springles mag met hem. Zolang ik sgw niet noem gaat het misschien wel goed. Op zich overleef ik het wel met dressuur maar het is mijn passie niet meer zo; ik moet er afleiding bij hebben.

Nou ik ben geloof ik tijdelijk ontoerekeningsvatbaar; een prikker by nature die zegt dat dressuur geen passie meer is. Dit is wat ergers dan hoofdpijn

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:20

ach, Bij hors rijden de meeste leden ook nog ergens anders, of pikken een springlesje mee met kennisen die elders lessen.. De jacht gaat meestal goed, alhoewel er soms wel een paar na een paar sprongen dag tegen het paard moeten zeggen, die vrolijk verder rent.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:23

Haha kan je ook meedoen aan jachten e.d. en geen manegelessen rijden. Dus dat je wel contributie betaalt en wat borrelt maar niet meehobbelt op de manegepaarden?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:34

dat kan indd, alhoewel je moet laten zien dat je gevorderd bent lijkt me.
een vriendin van mij doet dat..

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:44

Okay ook nog een optie als ik een paard vind voor springlessen. Voor dressuur gevorderd moet wel lukken denk ik.

In welke les rijdt jij eigenlijk? Ik kom denk ik nog wel een keer kijken. Maar op de laatste manege waar ik reed was ik niet echt geliefd omdat ik te goed was voor de groep en me daardoor dood verveelde. Ik was een beetje onhebbelijk tegen wat recreatieruiters die zich heel wat voelden niet lief

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:50

ik rijd niet op de hollandsche, mn vriendje wel! en reina ook.. sinds kort
ik ben er wel elke week om mn vriends paard op de zadelen (kan hij nog niet he.. luizak en liegenbeest, hij kan het zelf verdomde goed..) en een beetje te suporteren,, want hij is ook elke donderdag bij mijn les aanwezig.

ik stuur je even een pbtje.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:10

Dank voor pb; ik heb al geantwoord

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:17

ja zag het al

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:18

@ pluutje, je hebt een pm (over een paard dat te lease staat)

Ik las ergens iets over springles? Als je een eigen paard hebt kun je bij mij op de ruitersportvereniging springles nemen, een keer in de twee weken op dinsdag. Zijn goede lessen, niet erg duur en de instructeur is (voor zover ik als niet fanatiek springer kan beoordelen) goed (marco nog wat)

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:21

marco de jong denk ik..

hey,, nu bedenk ik me opeens iets..
Marco de jong heeft een eigen stal, joki. Misschien kan je bij hem aankloppen (is in aalsmeer, redelijk te doen met OV) als stalruiter oid?

ik ken hem redelijk, (geeft ook les bij mij op stal, is een goede vriend van mn instructrice en intructeur) zal ik eens vragen? anders heb ik zn nummer voor je.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 21:35

muiszje schreef:
marco de jong denk ik..

hey,, nu bedenk ik me opeens iets..
Marco de jong heeft een eigen stal, joki. Misschien kan je bij hem aankloppen (is in aalsmeer, redelijk te doen met OV) als stalruiter oid?

ik ken hem redelijk, (geeft ook les bij mij op stal, is een goede vriend van mn instructrice en intructeur) zal ik eens vragen? anders heb ik zn nummer voor je.

Huh, Goofy = Marco de Jong?

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:38

muiszje schreef:
marco de jong denk ik..

Kom even tussendoor. Hier is Marco aan het werk in Hoofddorp
Afbeelding