manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

voicenel

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:38

ja ach.
Dat krijg je als je een dikke buik heb, dan krijg je bijnamen.
Zoals: hé bolle.
Maar ik kan er wel om lachen hoor.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:40

Achja, hopen dat je je buik snel kwijt bent he?! Knipoog

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:41

En dat je dan weer net zo dun wordt als daarvoor...

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:51

Tja we zien het wel en anders ga ik gewoon wat extra bewegen, bijv....paardrijden Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:56

Haha, Nel de pinguin Lachen En hoe noem jij Wilco dan? "Door jouw schuld ben ik zo dik!!"

Heb vanmorgen heerlijk in t zonnetje buiten gereden. Nous zat ook te genieten, ze wilde alleen maar galopperen Vork Maar sommige bermen waren nog een beetje soppig, dus dat heb ik maar niet gedaan. Werd nog wel opgeschrikt op het ruiterpad doordat daar ineens een man met 2 honden stond. Nous op de noodrem vanuit de galop! Heel handig zo'n speciaal ruiterpad. Moet ik eens met mn paard op het wandelpad gaan, dan gaan al die mensen klagen Scheve mond

En.....Marieke en ik gaan naar de toppers!!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Jarina had 10 zegels ipv 5 naar me toegestuurd, en toen was de kaart vol!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:59

Ik ga naar de manege, bye!
Afbeelding

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:24

Owja Cis: als je zaterdag op tijd bent, kan ik je blik bewonderen Haha! Ik ga in de pauze weg, want ik moet nog gaan werken!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:46

zooo life vanuit Rotterdam Haha!
mn relatie met de NS is al weer wat beter hoor Ja vanmorgen in 1 keer, perfect op tijd in Rotterdam! Je glooft t bijna niet, maar het is tog egt zo! (we wachten nog even af hoe t vanaaf gaat Nagelbijten / Gniffelen)
Nou wie weet vindt Eric dat wel heel erg leuk Cis Clown je weet t nie! maar om te kletsen ben ik er ook hoor. In de pauze natuurlijk thuis en daarna zelf ook paardje hobbelen...

Whieie Go jij! Go jij! Toppie Thirz en mariekje, op naar de toppers! haha, leuk zo'n verrassing van Jarina! (hoeven we ook niet meer naar de C1000 in de derde les. Beetje jammer, lopen we al die toffe types mis Vork )
Ja tis hier ook egt stralend weer! Egt lekkr buiten ben weer (ach achter de comp op school is ook leuk...) Lekkr dan ineens die mensen op je pad. Is ook best vaak op t galoppeerpad van t Paardoes rondje Scheve mond en dan nog boos zijn als je best wel vlak voor hun neus pas tot stilstand komt! *wees blij dat ik de rem nog op tijd terug kon vinden! Clown

hee Cis hoe laat ga je morgen naar huis? (en hoe laat sta je dan ongeveer in Rotterdam? Schijnheilig )

en die kluisjes vallen idd egt mee en t scheelt een hoop gezoek naar je fiets Clown (én als t geregend heeft is je zadel nog lekkr droog Knipoog ook nie onbelangrijk!)
Egt! das al wel snel zeg, al zelf bevallingen doen! gaaf hoor! en idd lijkt mij ook wel leuk om die mensen dan nog een keertje terug te zien.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:02

Wow, mijn moeder kwam daarstraks thuis met een 32 inch lcd tv! Dat ding is best groooooot!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:05

We kunnen alsnog naar de C1000 als je toffe types wil kijken hoor Anne. Wil ik best voor je doen Tong uitsteken

Maar ik heb idd al zin in de toppers. Neem jij het duorijden van ons over Cis op 9 juni? Haha!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:32

ok dan kom ik zaterdag morgen even langs...
ehm ik denk dat ik om rond ehm even rekenen 4 uur ben. Dus ik weet niet hoe laat jij klaar bent?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:02

He hallo,
Zo heb net lekker voice gepoetst.
We gingen even bij mn schoonouders lang, dus toen we er waren ben ik gelijk bij voice de stal in gedoken.
Heb haar een lekkere poetsbeurt gegeven.
Alleen had ze nog al moeite met stilstaan, alsmaar met dr neus duwen en voetjes geven....ummm aandacht tekort voice?
Naja straks als wij allebij onze kindjes eruit hebben kunnen we weer lekker samen zijn!!!!!

Echt tof dat jullie naar de toppers gaan!!!!

Tja thirz, als ik wilco de schuld wil geven dat het door hem komt dat ik zo dik ben, dan zegt hij: ja wat, jij bent toch gestopt met die pil....
Dus eigenlijk is het misschien toch een beetje mn eigen schuld, maar heb er geen spijt van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 11:03

Hee Kim, ga je je zadel verkopen?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:35

Goedemorgen!
Nou ik heb allemaal foto's die ik leuk vindt op mijnalbum.nl geplaatst.
Dus nu wil ik die in mn profiel plaatsen...
hoe doe ik dat?
Als ik de foto kopieer dan wilt ie niet de foto in mijn profiel plakken.... Ik begrijp er dus niet zoveel van.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 12:37

Barbie1986 schreef:
Hee Kim, ga je je zadel verkopen?

Ja, we gaan voortaan zonder zadel rijden Clown
Nee hoor, we gaan een nieuwe kopen!

Nel, je klikt met je rechtmuis op de foto, dan kopieer je de eigenschappen en die plaats je tussen[img][/img] in je profiel. Lukt t?

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:16

Oke dat ga ik even proberen!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 14:38

Ladylada schreef:
ok dan kom ik zaterdag morgen even langs...
ehm ik denk dat ik om rond ehm even rekenen 4 uur ben. Dus ik weet niet hoe laat jij klaar bent?

Uhm nou ik ben al weer thuis Clown Ik was om half 11 al weer klaar met de les + samenwerken, dus samenreizen was niet helemaal handig Vork
Maar das goed, zien we je morgen wel verschijnen op Paardoes Haha! Gezellie!

Egt?! Aardig van je hoor Thirz. Kan je dan ook ff fixen dat er toffe types zijn in de C1000? anders hoeft t nie zo hoor Tong uitsteken

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:47

Heej Nel, ik vind dat je dees er ook in moet zetten Clown

Afbeelding

Lol!! Tong uitsteken
Ik ga maar eens aan t werk, tot laters! En Anne, jij loopt morgen wel naast me he? (met duorijden dan!)

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:57

Zo het is gelukt, nel heeft ook een profiel met foto's enzo!
Nou thirz, speciaal voor jou heb ik die foto er ook in gezet!
En bedankt voor de tips!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:00

Nel wat is je buik al diiik! Bloos!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:01

Leuk profiel hoor trouwens Knipoog

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:18

Leuk profiel Nel! En idd, al een bol buikje hoor Ja
Die foto is ook egt top idd! *LOL* zuipschuit Nel! Clown

*denkt*
durf ik dat aan?
Mwah, vooruit Thirz
Knipoog hihi, zal mn pluu maar weer meenemen zeker?

*gister trouwens WIDM gezien? Vond t wel weer een wat saaie aflevering hoor.. Ik mis de spannende spellen. Wat is er nou leuk aan een rondleiding door de stad en dan Paul die de juiste combi moet maken Ze hebben wel eens spannendere series gemaakt!
(máár wel de persoon die we kwijt wilden eruit hè Thirz! Knipoog )

en lekkr vakantie Go jij! Go jij!

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:25

Leuk profiel Nel!
Ik denk dat ik morgenochtend op tijd kom...dus als het nodig is kan ik ook nog een lesje meelopen. Denk dat ik er wel om 09.30 ben. Tot morgen!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 21:44

Pfff ik kom net terug van Nous, was daar al vanaf 4 uur vanmiddag...

Ik kwam aan bij de paddock en zag meteen dat er iets echt gruwelijk mis was met Nous. Ze stond amper overeind, helemaal beduusd en met haar kop zowat op de grond. Ik rende direct naar dr toe. Het was niet moeilijk om te zien wat ze mankeerde; alle 4 de benen bijna 3x zo dik als normaal (niet overdreven). Ik direct Lenie (staleigenaresse) erbij geroepen, die stond een paar meter verder. Ik wilde nous dr beentje optillen maar ze kukelde direct om, Lenie kon Nous nog net opzij duwen. Wij Nous geprobeerd richting stallen te laten lopen. Ik geloof dat we daar een kwartier over gedaan hebben. Ik heb geen moment getwijfeld en direct de dierenarts gebeld. En wat denk je? antwoordapparaat!!! Boos! Waarom ben je dan dierenarts geworden?? Dus ik een andere dierenarts gebeld, en die was uiteraard al bezig met een spoedgevalletje. Daar sta je dan met je doodzieke knolletje. Ondertussen spoelde ik de beentjes van Nous af en zag direct wat er aan de hand was...
2 Weken terug hebben we de ijzers onder Nous vandaan gehaald. Thirz had gevraagd aan de hoefsmid of dat zomaar kon. "Ja hoor, we proberen het gewoon" was zijn antwoord. Hij vertelde er alleen niet bij dat de hoeven eerst moeten wennen. Wisten wij veel dat zij een week lang niet op een harde ondergrond zou mogen staan! En ze stond dus overdag altijd op de paddock... Haar hoeven zijn tot op het vlees zeg maar afgesleten aan de achterkant, en dat vierkant. Dit is gisteren gebeurd toen Thirza op buitenrit ging, dit was dus de druppel (en haar laatste gevoelloze centimeter). Nu loopt ze vierkant op haar zenuwen.

Uiteindelijk kwam de dierenarts na 2 uur wachten. Hij deed wat testjes (ondertussen had nous alles al opgegeven volgens mij, die stond er als een lijk bij) en kwam tot het volgende oordeel: Doordat haar hoeven tot op de zenuwen zijn afgesleten is ze krampachtig gaan staan. Hierdoor zijn haar peesschedes volledig ontstoken waardoor haar benen dus zo dik zijn. Ook heeft ze nu aan 2 benen mok (waaronder 1 been ernstig). Ze loop dus vierkant kreupel en voor haar is het echt een hel om te staan. Liggen zal ze ook niet doen omdat ze niet door haar benen kan zakken. Verdrietig Ze heeft direct zware pijnstilling ingespoten gekregen en een grote dosis antibiotica. Dit om te voorkomen dat de ontsteking erger wordt. Tijdens het prikken draaide Nous haar ogen helemaal weg. Normaal zou ze op dr achterbenen hebben gestaan maar dat kon ze niet Verdrietig .

Nous mag voorlopig (totdat ze minder kreupel loopt) niet meer lopen. Ze moet dus in dr stalletje blijven. Lenie en Bram hebben een hoop zand in de paddock gegooid zodat ze wel naar buiten kan (ik ben ze erg dankbaar!!!). Ik moet de aankomende dagen minimaal 4x per dag naar Nous toe om ieder beentje een kwartier af te spoelen. En moet haar smorgens pijnstillers geven en savons antibiotica. Haar mokbeentjes moet ik met betadine wassen en daarna moet ik er een zalfje op smeren.

Wat een dag! Dit gaat ons echt heel veel geld kosten. Weeken/avondtarief, kassa! en dan al die zalfjes en pasta's en spuiten, lekker hoor!

@Bianz: ik heb Marjan gesproken, ze heeft helaas geen verzorgster meer nodig. Wel hoorde ik dat de huidige verzorgster van Janice Joplin (ik geloof dat t paard zo heet...) ermee gaat stoppen. Ik ken alleen die mensen niet... Er zijn daar een heleboel mensen die een verzorgster zoeken. VOlgens mij als je een advertentie op t prikbord van de braamhof plaatst zal dr iemand wel reageren.

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 23:25

Jeetje Kim en Thirz, wat erg van Nous!! Zat het verhaal met verbazing te lezen; dat dit zo ontzettend snel kan gaan! Veel sterkte voor Nous!
Heel jammer dat Rocky geen verzorgster meer nodig heeft, zag het al helemaal zitten... Zal idd eens een advertentie ophangen op de Braamhof; wie weet krijg ik idd reactie. Of als jullie nog eens wat horen?
Nel; je profiel ziet er leuk uit!
Net thuis van klussen en morgen weer vroeg verder, dus ga douchen en naar bed, doeidoei!