Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelon31

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:20

ik hoop het soof maar nu zie ik het ff niet meer zitten..

slaap lekker hoor ik ga ook!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 00:38

Je moet lekker in je bedje gaan liggen en lekker slapen. Het is ook echt poedersuiker als je je nergens thuis voelt en dan gaat et nog lekker fout ook. Maar het komt echt goed. Belieeeve me! Ach gut

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 08:21

Ik weet niet of het klopt, heb het van internet afgehaald met de site erbij. Misschien heb je er iets aan Madje!!!!!!!!!

Koopcontract
Is er overeenstemming over de prijs, dan wordt een voorlopig koopcontract opgesteld. Daarin staat onder andere de volgende informatie:

De overeengekomen koopprijs
De voorgenomen overdrachtsdatum
De eventuele ontbindende voorwaarden en de datum waarop deze vervallen.
Op een aparte lijst staan de eventuele roerende zaken die je wilt overnemen.

Voorlopig
Een koopcontract moet door beide partijen worden ondertekend. Meestal maakt de makelaar daarvoor de afspraak. De term "voorlopig" suggereert meer vrijblijvendheid dan er in werkelijkheid is. Je zit aan een voorlopig koopcontract wel degelijk vast. Verbreek je het contract anders dan op basis van de overeengekomen ontbindende voorwaarde, dan kost je dat meestal 10% van de koopsom.
Bedenktijd
Alleen de koper heeft het recht om binnen drie werkdagen en zonder opgaaf van redenen af te zien van de aankoop. Je kunt deze bedenktijd bijvoorbeeld gebruiken voor het laten uitvoeren van een bouwtechnische keuring. De bedenktijd gaat in op het moment dat de koper het voorlopige koopcontract heeft ontvangen. Gebruik om misverstanden te voorkomen hiervoor de standaard ontvangstbevestiging.

Waarborgsom
Vaak moet de koper een waarborgsom storten van 10 % van de koopsom. Deze waarborg geeft de verkopende partij meer zekerheid, dat de koper de gemaakte afspraken zal nakomen. Soms wordt in plaats van een waarborgsom een bankgarantie afgegeven. Hieraan zijn kosten verbonden. Koop je een nieuwbouwwoning, dan heb je het recht om een bedrag ter grootte van 5% van de aanneemsom in depot te houden bij de notaris. De aannemer ontvangt dit bedrag van de notaris pas als alle eventuele opleveringsproblemen en -gebreken zijn opgelost.

Ontbindende voorwaarden
Staan er in het voorlopige koopcontract ontbindende voorwaarden, dan is het mogelijk om zonder boete af te zien van de koop. Voorbeelden van ontbindende voorwaarden zijn:

Je krijgt de financiering niet rond
Je krijgt geen Nationale Hypotheek Garantie
Je krijgt geen woonvergunning van de gemeente
De bouwkundige keuring geeft aanleiding om van de koop af te zien
Beroep je je op een ontbindende voorwaarde, dan is dat een serieuze zaak. Zo moet je bijvoorbeeld het niet rondkrijgen van de financiering aantonen met een schriftelijke afwijzing van minimaal drie hypotheekverstrekkers.

http://www.hypotheker.nl/Hypotheken/Ik+wil+een+woning+kopen/Hoe+koop+ik+een+woning/Het+koopproces/Koopcontract/

Nog eentje voor je gevonden.....

Ontbindende voorwaarden
Enkele veel voorkomende onderwerpen waarover ontbindende voorwaarden openomen worden, zijn:

Het rond krijgen van een passende financiering.
Nader onderzoek naar een bestemmingsplan.
Aanwezigheid erfdienstbaarheden (bijv. recht van overpad).
Toewijzing van een huisvestingsvergunning.
Resultaten van een bodemonderzoek.
Uitslag van een aankoopkeuring of bouwtechnisch onderzoek uitslag van taxatie.
Verkrijging woning op basis van NHG
Koper dient eerst zijn oude woning te hebben verkocht
Passende financiering
Vrijwel standaard in het voorlopig koopcontract is de ontbindende voorwaarde dat de koop niet doorgaat, als u geen passende financiering rond krijgt. U dient er wel op te letten dat u duidelijk omschrijft wat voor u passend is.

Stel dat u uitgaat van een financiering met Nationale Hypotheek Garantie (NHG), omdat de rente dan lager is, maar u komt niet in aanmerking voor een financiering met NHG. De makelaar van de verkoper zou daarentegen een financiering voor u kunnen regelen zonder hypotheekgarantie. Indien u niet heeft vastgelegd dat de transactie alleen doorgaat bij een financiering met NHG, dan is er voor u geen weg meer terug.

Als éé van de partijen zijn contactuele verplichtingen niet nakomt, moet hij een (in het contract vastgelegde) boete betalen aan de andere partij.

http://www.hypotheek.cc/huiskopen-koopcontract.html

Dus als jou makelaar wel een hypotheek voor ze kan regelen zitten ze alsnog aan het huis vast voor de prijs die afgesproken was. Vieze spelletjes spelen kan jij ook hoor Madje.....gewoon doen!!!!!!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:31

Ik ben trouwens erg blij dat de paardjes buiten mogen blijven......Spetter en Blando zullen het helemaal niet erg vinden hoor om het gras op te eten.... Go jij! Go jij! Vork

Gelukkig dat er een (bijna) een oorzaak is gevonden voor de koliek van Biz en fijn dat hij van het weekend weer thuis komt. OK dan!

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:29

Inderdaad goed dat bizje weer thuis komt vandaag. OEH vanmiddag even kijken of sieb het heeft overleefd!

Oh en goedemorgen allemaal Tong uitsteken

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:32

Goedemorgen Lachen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:42

Komt Biz vandaag alweer thuis ? Pling

Vanmiddag ook weer naar de paardjes Lovers
noes, wou jij nog buiten rijden ?

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:47

hoi....vera..

@ soof..biz komt vandaag NIET naar huis hoor!! Koe
Hij mag misschien van het weekend naar huis Knipoog

@ Karin..lief van je dat je dat voor me hebt opgezocht zeg.
Maar in onze koopovereenkomst staat dat ze 2schriftelijke afwijzingen moeten hebben. Dus kan ik nu niet zeggen het moeten er 3 zijn want we hebben er allebei voor getekend.

Kijk vader komt met zoon B kijken voor zoon A.
Zoon A heeft het nog nooit gezien maar tekend toch alle papieren.
Zoon A is alleen dus eigenlijk kan hij nooit een hypo krijgen van 250 duizend euro op zijn naam. Dus afwijzingen zijn geen probleem. (hij is kraanmachinist geen directeur AH).
Taxateur komt dinsdag met zoon A die dus voor het eerst hier is. Taxateur taxeerd veeeeeelste laag. € 210.000 euro.In eerste instantie word er dus tegen ons gezegd dat omdat de taxatiewaarde zo laag is hij de volledige financiering niet rond kan krijgen.
Wij een oud taxatierapport gezocht van 2003 waarin de waarde toen zonder nieuwe keuken al 220.000 euro was
Toen komt vader om de hoek en zegt ik steek ook mijn eigen middelen in dat huis en als het zo'n lage taxatiewaarde heeft is de verkoopprijs te hoog.
Onze makelaar nog gezegd dat het geen onredelijke prijs is voor deze woningen maar vader ziet er toch vanaf.
Uiteindelijk wil hij gewoon nog meer van de prijs af...en ik denk ook zeker dat taxateur een vriendje is van koper.
We kunnen nu niet meer terug ook niet financieel.
Deze jongen is alleen en er zijn genoeg huizen voor hem het liefst zeg ik ook krijg lekker de PIEP je krijgt niks.
Maar ik kan het anders straks niet meer betalen 2 huizen.
Overbruggingshypo heb ik niet gekregen omdat ik een fantastische hypo advieseur heb gehad die ons ook nog eens genaaid heefT!!! Boos! Boos!

Ben helaas dus niet in mogelijkheid om het hard tegen hard te spelen want dan zegt hij toch nou dan toch niet Boos! Boos!

Ik zal blij zijn als ik op 1 juni mijn handtekening gezet heb pfff
Kwam ook weer zo'n raar regeltje tegen in koopovereenkomst waar zelfs de rechterhand van mijn makelaar geen antwoord op kon geven, Boos!

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:50

Fammiie_x schreef:
Komt Biz vandaag alweer thuis ? Pling

Vanmiddag ook weer naar de paardjes Lovers
noes, wou jij nog buiten rijden ?

zie je soof zo breng je nou foute informatie over... Boos! Bloos Koe Tong uitsteken
Nee hij komt nu nog niet naar huis
Tong uitsteken

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:50

ik ga verven nu kom vanavond of zo nog wel ff xxxxx

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:51

madelon31 schreef:
hoi....vera..

@ soof..biz komt vandaag NIET naar huis hoor!! Koe
Hij mag misschien van het weekend naar huis Knipoog

@ Karin..lief van je dat je dat voor me hebt opgezocht zeg.
Maar in onze koopovereenkomst staat dat ze 2schriftelijke afwijzingen moeten hebben. Dus kan ik nu niet zeggen het moeten er 3 zijn want we hebben er allebei voor getekend.

Kijk vader komt met zoon B kijken voor zoon A.
Zoon A heeft het nog nooit gezien maar tekend toch alle papieren.
Zoon A is alleen dus eigenlijk kan hij nooit een hypo krijgen van 250 duizend euro op zijn naam. Dus afwijzingen zijn geen probleem. (hij is kraanmachinist geen directeur AH).
Taxateur komt dinsdag met zoon A die dus voor het eerst hier is. Taxateur taxeerd veeeeeelste laag. € 210.000 euro.In eerste instantie word er dus tegen ons gezegd dat omdat de taxatiewaarde zo laag is hij de volledige financiering niet rond kan krijgen.
Wij een oud taxatierapport gezocht van 2003 waarin de waarde toen zonder nieuwe keuken al 220.000 euro was
Toen komt vader om de hoek en zegt ik steek ook mijn eigen middelen in dat huis en als het zo'n lage taxatiewaarde heeft is de verkoopprijs te hoog.
Onze makelaar nog gezegd dat het geen onredelijke prijs is voor deze woningen maar vader ziet er toch vanaf.
Uiteindelijk wil hij gewoon nog meer van de prijs af...en ik denk ook zeker dat taxateur een vriendje is van koper.
We kunnen nu niet meer terug ook niet financieel.
Deze jongen is alleen en er zijn genoeg huizen voor hem het liefst zeg ik ook krijg lekker de PIEP je krijgt niks.
Maar ik kan het anders straks niet meer betalen 2 huizen.
Overbruggingshypo heb ik niet gekregen omdat ik een fantastische hypo advieseur heb gehad die ons ook nog eens genaaid heefT!!! Boos! Boos!

Ben helaas dus niet in mogelijkheid om het hard tegen hard te spelen want dan zegt hij toch nou dan toch niet Boos! Boos!

Ik zal blij zijn als ik op 1 juni mijn handtekening gezet heb pfff
Kwam ook weer zo'n raar regeltje tegen in koopovereenkomst waar zelfs de rechterhand van mijn makelaar geen antwoord op kon geven, Boos!

Ik begrijp alleen één ding niet hoor Madje......Als vader met zoon B komt kijken voor een huis voor zoon A en zoon A heeft een inkomen waarvan de vader allang weet dat zoon A dit nooit kan financieren is dat onder valse voorwenselen willens en wetens een koopovereenkomst laten tekenen. Zoon A kan alsnog een hypotheek krijgen hoor als vader maar garant gaat staan voor zoon A. Als vader deze mogelijkheid nog niet geprobeerd heeft blijft hij in gebreke en is er niet alles aan gedaan om een hypotheek te krijgen. In dit geval denk ik toch dat je recht heb op die 10% van de koopsom. Ik zou het maar eens gaan informeren bij je makelaar , niet geschoten is altijd mis en misschien kun je nu ook een beetje op de bluf. Deze vader heeft kennelijk veel ervaring met het kopen van huizen en heeft dus met voorkennis een voorlopig koopcontract laten teken door zoon A.

ik vind dit zo oneerlijk en snap jou makelaar ook niet hoor. Boos! Boos! Boos! No Cheer

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 14:55

Ik ben er weer!!!! Eef en ik zijn vanochtend naar Biz gereden, kwamen helaas wat later aan dan gepland, stond aardig wat file Boos!

Eerst moesten we ff zoeken want Biz was van stal verhuisd Bloos Maar gelukkig hadden we hem al snel gevonden en hebben we hem heerlijk vertroeteld en geborsteld in zijn stal. Hij mocht verder niets, niet wandelen en niet eten (had ook weer een "muilkorf" om zodat hij niets kon eten, dat ziet er toch wel erg zielig uit hoor Ach gut
Biz zag er verder wel goed uit, wel wat vermagerd. Zijn buik is weer redelijk normaal. Ze gingen vanmiddag nog wat tests doen, punctie wordt nog ff uitgesteld!! Eerst ff afwachten wat de andere test laat zien. De wand van de dunne darm is te dik!! Vanaf ca 3 uur wordt Biz op half voer gezet en vanaf morgen op vol voer. Morgen krijg ik ook de uitslag van de bloedtest en van de suikerwatertest!!
Biz schijnt een echt voorbeeldpaard te zijn, en de co-assistent wilde wel dat alle paarden zo makkelijk waren als hij Lachen
Als Biz van het weekend nog niet naar huis mag (dit is nl nog niet zeker, hangt oa af van de testen) dan ga ik van het weekend weer ff buurten bij hem. Marieke en Johnie gaan dan mee, maar stiekum hoop ik natuurlijk dat we hem dit weekend met zijn allen thuis kunnen verwennen en vertroetelen Haha!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:48

Gelukkig kunnen ze iets vinden waarschijnlijk, altijd beter om te weten waar het vandaan komt toch?

Hier komen dan eindelijk de foto's van die arme Joeri in de veeeeeels te kleine stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog ééntje van Ko en Biz

Afbeelding

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:50

waarom staat ie daarin dan Bloos

hihi ik zag fallon nog vorrbij lopen vandaag hihi die heeft nu mn bok plek gezien Clown

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:08

vera23 schreef:
waarom staat ie daarin dan Bloos

hihi ik zag fallon nog vorrbij lopen vandaag hihi die heeft nu mn bok plek gezien Clown

Jahh ik zag je wel nix doen hoor Haha! Haha! Haha!

Ik was idd vandaag effe aan het shoppen .. heb effe een digi cam en een videocamera gekocht.. Nu kan ik gefilmd worden tijdens het rijden.. en er wat van leren natuurlijk Ja Ja Ja
Ik moet dus nu weer snel weg.. effe spelen met mijn camera en video!

En Madje.. Nogmaals heeeeel erg bedankt en een hele fijne avond!! Knipoog Knipoog Knipoog

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:23

Hier komen dan eindelijk de foto's van die arme Joeri in de veeeeeels te kleine stal.

Nou het past best wel vind ik hoor!
En kijk hoe blij hij kijkt,lekker in een buiten stalletje,ik zet Spettertje er wel gewoon bij hoor!
Lukt best wel Clown

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:41

Falli schreef:
Ik was idd vandaag effe aan het shoppen .. heb effe een digi cam en een videocamera gekocht.. Nu kan ik gefilmd worden tijdens het rijden.. en er wat van leren natuurlijk Ja Ja Ja
Ik moet dus nu weer snel weg.. effe spelen met mijn camera en video!

En Madje.. Nogmaals heeeeel erg bedankt en een hele fijne avond!! Knipoog Knipoog Knipoog

Oh, heb je die camera en video van Madje gehad dan??? Clown Clown Lief zeg!! Haha! Haha!

Haha, wat vond Dennis van de politiehond?? Duivel Wassie bang toen hij binnenkwam?? Sigaar

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:43

hihi, iemand nog zin om een paard te rijden strakkies?? Koe Ben beetje gaar en gammel van die verkoudheid Verdrietig

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:54

Niet allemaal tegelijk hoor Clown Clown
Ga straks wel ff lekker longeren

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:14

als ik klaar ben met land mesten durf ik wel hoor Clown

sybje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:19

SORRY FOUTJE! ik wist dattie niet thuis komt vandaag maar ik bedoelde dit weeekeeend.. Ik ben er dan niet bij met mijn hoofd en denk vandaag en dan komt het er dus zo uit sorry! Bloos

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:57

Nou omdat ik al die mooie nieuwe dingen heb.. kom ik het ook maar uitproberen.. Moet toch wat met me leven!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 21:29

Hallo allemaal Lachen

Lekker paardloos dagje jezum Verdrietig

Femke, ja ik WOU buiten rijden maarja gaat een beetje lastig als je een eigenwijs paard niet uit het land krijgt. Haha!

Vera, wat een ongeloofelijke vervelende merrie kan ze zijn zeg.
Was het zo zat, ben benieuwd of ik dr zaterdag te pakken krijg. Lips are sealed

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:01

Nou Anusje, ik had wel eff zin gehad in een rustig en kalm paard Knipoog

Madelon wat en gedoe zeg....wat Karin zegt klinkt zinvol....maar aan de andere kant snap ik dat je er ook niet veel langer aan vast zou willen zitten, maar het is wel een idioot iets, het is maar dat een huis extra aanhouden aardig wat geld kost anders had ik uit principe dat huis neit eens meer aanz e willen verkopen!
En die taxateur is idd natuurlijk een vriendje geweest, achterlijk gedoe, ik dacht trouwens dat er een onafhankelijke taxateur langs moest komen voor dat soort dingen?
Snap dat je aan de ene kant zoiets hebt van ben er vanaf en klaar, aan de andere kant werken jullie je het apelazerus om het op tijd af te krijgen en dan dit soort gedrag, stelletje debielen, zou ze lekker ook langer laten wachten met opleveren, 5000 euro minder betekend dat je het ook wel wat rustiger aan mag doen toch?

Soof ik heb de halsters van Sieb en Sam afgedaan, vond het beetje eng, vooral Sam want die gaat constant met haar hoofd over het hek heen hangen en was bang dat ze anders misschien bleef hangen, Sieb deed dit wel niet maar zekere voor het onzekere.

John vanavond toen we weggingen hoorde we een hoop gekraak bij eht hek vandaan komen in het land, Sam staat er helemaal overheen en duwt dan flink door, hek is al verbogen maar ben bang dat als dit zo blijft het hek niet erg lang blijft staan en we een uitbraak der paarden hebben.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:11

Zo zo Ko'tje wordt nog eens populair, 2 die reageren in het topic en 1 via PB, maar helaas allen te laat, want ik was na mijn laatste berichtje niet meer online geweest en die van Kim heb ik dus niet gezien en was al aan het longeren toen ze kwam Bloos

Sil, rustig en kalm paard?? Je had hem gisteren moeten zien toen ik hem richting de bak draaide (hij was wat boos Boos! Haha! Haha! ) Eerst wat rare sprongetjes en daarna al dribbelend naar de bak (jaja slome Ko Clown )

Ik ga nu mijn bedje opzoeken want het is alweer laat zat en ik moet morgen weer gaan werken Knipoog