Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:38

maargoed, ik ben nu weer leren.. adieu!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:38

Mensen die een (manege)paard op Amstelland kochten konden altijd blijven staan, weet niet of deze op een wachtlijst stonden, maar volgens mij niet.

Wennekers/ de Jong is nog best een eind hoor!
En als 's winters de wedstrijden in de namiddag zijn moet je daar door het donker doorheen *bibber*

Tsja, in ouderkerk heb je ook wat stallen, die dan op loopafstand zijn van waar de wedstrijden worden gehouden, maar dat vind je misschien wat te ver.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:40

Ja, Ouderkerk is te ver. Misschien als ik een scootertje heb ofzo, maarja, die heb ik dus nog niet...

Hum, nu wordt ik weer ontmoedigd! Ik wil het zooo graag!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:44

Ach, als je het heel graag wilt, lukt het ook wel hoor!

De Amsterdamse is denk ik geen slechte keus, zit je alleen wel met die manegelessen in de binenn bak en die verbouwing(zijn ze al begonnen?).

Hoe lang wil je maximaal reizen dan?

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:45

Ik ben trouwens zoooo onrustig, heb straks tentamens die ik dus niet optimaal heb kunnen leren

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:57

Ja, ik vind het wel erg vervelend dat je dan alleen op bepaalde tijden binnen kunt rijden. Bijv. op vrijdag werk ik nu tot 17.30, dus dan zou ik in de les moeten of om 22.00 maarja. (heb het nu dus even over de dagen dat je niet in de buitenbak kunt/wilt). Dan zou ik dat misschien wel kunnen regelen met mijn werk, maar het blijft dat het niet erg fijn is dat je zo afhankelijk bent van die tijden.

Verbouwing is nog niet begonnen, ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. Toen ik aan Eva vroeg of ze een stal vrij hadden zei ze ook dat ze nieuwe stallen gaan bouwen, maar ik was dan weer niet zo helder van geest om te vragen wanneer dat gaat gebeuren...

Maar ik vind die stallen bij de Amsterdamse (nu) zo donker/klein/laag. Tja, ben misschien een beetje verwend van de Ruif maar toch.

Hoe lang ik maximaal wil reizen, geen idee, maar hoe dichterbij hoe beter natuurlijk. Aangezien ik dan toch elke dag moet en niet teveel tijd kwijt wil zijn aan reizen.

Nou, ik hoop dat het lukt...

Succes met je tentamen! Ik zit met spanning op een uitslag te wachten...

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:22

De Jong en Wennekers zijn vanaf Amstelland toch wel zeker een half uur tot drie kwartier rijden, afhankelijk van hoe vlot je rijdt.

Wij hebben iedere maand wedstrijd, zowel zomers als winters en Wennekers ook. 's Winters is het lastiger om in te schrijven omdat het dan allemaal in 1 bak moet.

SPA is er inderdaad mee bezig om te verhuizen naar Zeinstra, mischien dit seizoen al omdat de boswachters (of zoiets) gewoon veel te veel geld vragen voor het gebruik van de Arena. Doodzonde.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:31

Wachtlijst van Amstelland is +/- 2jaar. Probeer idd wat kleinere stallen. Succes!

Heb net te horen gekregen dat een meisje volgend jaar toch geen leerling-coach wilt worden, nu ben ik het volgend jaar weer..

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:43

Okay ik ben weer thuis en zoals beloofd heb ik weer alles braaf bijgelezen.

Pluutje ik ben wel het meisje dat Syrah toen reed. Ik ben per 1 juni nu gestopt omdat ik gek werd van de eigenaren. Wabe krijgt geen nieuwe bijrijder meer; eigenaresse rijdt hem zelf en anders rijdt de ruiter van Pjotr of reed ik hem. Hij is nu een stuk makkelijker geworden iig voor mij.

Wat betreft hors heeft de gevorderden groep wel een beetje niveau en nog belangrijker springles, want die huntertrials vind ik wel erg interessant (wil namelijk sgwruiter worden).

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:05

Springles hebben ze geloof ik niet, in ieder geval niet voor zover ik weet. Misschien moet je anders gewoon een keertje langs gaan? Of een mailtje sturen?

edit: stuur anders PattyOosten even een PB, zij weet je vast wel het een en ander te vertellen. We hebben het trouwens eerder in dit topic ook over Hors en Blok gehad, rond blz. 57/58, daar omtrent. Ohw en misschien kan Muiszje je ook wel wat meer vertellen.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:27

@pluutje: is wennekers te ver voor je? (als je een eigen paard hebt) wat de meeste bij mij op stal doen is 1 keer in de 2 weken starten. 1 keer op wennekers en 1 keer op de jong. (zit precies 2 weken tussen meestal)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:29

Yep, Wennekers eerste zondag van de maand, De Jong 3e zondag van de maand. SPA valt nu het zelfde weekend als Wennekers, alleen SPA op zaterdag en Wennekers op zondag.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:32

Ik heb bij HORS maar 1 les gezien en die was niet van de vaste instructrice, maar Karin is zeker een leuke lesgever. Niveau durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat dat wel goed is, Karin en de Hollandsche kennende. Ik bedacht me laatst dat ik 17.5 jaar geleden voor het eerst bij Karin leste.. bizar he?!
Waarom kom je niet gewoon een keertje kijken? Heb je meteen een mini meet
Joki, studeer jij nou ook rechten aan de UvA?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:32

Je bedoelt om het paard daar te stallen? Op het moment is dat eigenlijk wel te ver ja. Maar ik zit er wel aan te denken om een scooter te kopen en dan zou het eventueel wel kunnen.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:35

batje schreef:
Ik heb bij HORS maar 1 les gezien en die was niet van de vaste instructrice, maar Karin is zeker een leuke lesgever. Niveau durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat dat wel goed is, Karin en de Hollandsche kennende. Ik bedacht me laatst dat ik 17.5 jaar geleden voor het eerst bij Karin leste.. bizar he?!
Waarom kom je niet gewoon een keertje kijken? Heb je meteen een mini meet
Joki, studeer jij nou ook rechten aan de UvA?

Ja, grappig he, dat dè Karin weer terug is. Ik heb ook nog van haar les gehad toen ik een klein meisje was

Kom jij ook bij de Hollandsche dan? (omdat je het over een mini meet hebt). Ik zou het trouwens nog steeds wel leuk vinden om te meeten met iedereen uit het topic!!

Volgens mij studeert Joki aan de VU (wel rechten dus)

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:36

Pluutje schreef:
Je bedoelt om het paard daar te stallen? Op het moment is dat eigenlijk wel te ver ja. Maar ik zit er wel aan te denken om een scooter te kopen en dan zou het eventueel wel kunnen.

ja want wennekers is wel ideaal voor je paard hoor! lkkr in zo'n uitloop box.....en er zijn altijd wel mensen die een dagje je paard kunnen doen.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:38

Ja ik weet het, maar op de een of andere manier trekt Wennekers me echt totaal niet eigenlijk Nou ja, ik ga er maar eens over nadenken. Anders ga ik eventueel 's winters ergens anders staan dan zomers, alleen dan moet ik het wel zo kunnen regelen dat ik niet een box hoef te reserveren natuurlijk.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:43

Reina rijdt bij HORS, ik ben een keer meegeweest en ga 08 juli weer mee. Ben dus geen HMganger, maar vind het wel leuk af en toe te kijken.

Ik ga weer verder leren voor strafrecht

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:45

Ohw ok, maare, wat is dat toch met die meeting plannen? steeds hebben we het er even over en dan ebt het weer weg!

Suc6 met leren!

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:47

Ehmm.. tsja, goede vraag

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:06

Wauw, heb ik net ff 2 tentamens verklooot

Er is blijkbaar niks blijven hangen van wat ik had geleerd, en de serveillance kreeg een hoestbui, toen was mijn concentratie weg...
Crap...

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:46

Ik studeer op de VU.

Toch jammer dat ik nergens zo makkelijk springles kan krijgen en mijn enige crosser in Overijssel staat (okay niet van mij maar die mag ik in de cross rijden).

Maar HORS is dus wel gezellig. Hoor eigenlijk niks over BLOK. Ach van dressuur naar jachtruiter naar sgwer; bijna een logische carriere

Abiola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:51

Er is op dinsdagavond een vaste springles op de Hollandsche. De les is niet speciaal voor studenten, en wordt gegeven door Maaike.

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:59

Welke hoogte ongeveer?

Moet ik nog wel over nadenken want dan kan ik weer niet meedoen met de huntertrials van HORS toch lastig. Heeft HORS eigenlijk ook 'gewone' wedstrijden?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:21

Tja, voor springles op niveau ben ik bang dat je toch op een manege niet echt aan je trekken komt. Lastig....Waar je dat wel kunt krijgen geen idee.

Wat is dat huntertrails voor iets dan? En wanneer kun je daar aan meedoen?