Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:53

WHOEHOE!!!!!!!!! IK HEB DE BAAAAAAAAAANNNN!!!!!!! _/-o_ *o/*

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:56

Welke baan..?
Gefeliciteerd..!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:13

Als au-pair!! Althands soort van hihi tis wel even voor tijdelijk, maar kan iig per volgende week al beginnen dus dan komt er weer geld in mijn portomonnee!! Whoehoe
en ondertussen even verder snuffelen maar dat kan dan rustiger aan

Althands voor hun is het voor vast, maar tis niet mn 1e keuze dus ik kijk gewoon hoelang ik het volhou en kan altijd nog rustig om me heen blijven kijken, dat bedoelde ik meer met voor tijdelijk.. haah het stond er een beetje gek..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-06 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:22

Wat geweldig geniet ervan en van je gevulde portemonnaie

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:23

gefeliciteerd Lavandula!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:24

thnx!!

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:26

Maar rijdt er iemand hier op de Hollandsche manege die me iets van de paarden daar kan vertellen.

Bij gebrek aan bijrijdpaard misschien toch maar bij de studentenruiters

manic

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:26

Joki schreef:
Kan zo ik moest met haar wekelijks op concours. Ik rijd haar nu niet meer vanwege wat probleempjes met de eigenaren.

Je hebt toch wel van me gewonnen he

Volgens mij was het bij Wennekers en werd je heel erg gelanceerd doordat er een ander paard aan de kletter ging. Daarna heb ik volgens mij nog gevraagd of het weet een beetje ging. Verder geen idee

Die eigenaren zijn inderdaad wel een beetje vaag

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:04

Ahh die keer; ach was niet de enige keer dat ik er naast ging maar liep er wel nog 2 weken als smurf bij zo blauw was mijn hoofd.

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:28

Hier spreekt weer een stiekeme meelezer, die nu vindt dat ze wel een nuttige bijdrage kan leveren

@Joki: Ik ben net begonnen met lessen bij HORS, één van de studentenculbs van de Hollandsche. Hun ' gevorderden' groep is op vrijdagavond om 8 uur. Er rijdt daar nog een studentengroep, BLOK, die rijden op dinsdag, maar daar kan ik je niet zoveel over vertellen...

Ik vind het erg aardige mensen, ze geven je vanaf het begin het gevoel dat je erbij hoort en dat ze het leuk vinden dat je meedoet. Maar het blijven wel manegepaarden. Ze kunnen nog best een hoop (vind ik), maar ik merk voor mezelf dat ik het moeilijk vindt om weer aan manegepaarden te wennen. Hun leven is toch wel een stuk harder dan dat van de meeste paarden die ik de afgelopen tien jaar om me heen heb gehad. Tot nu toe is het echter zo fijn om weer op een paardenrug te zitten dat het me goed genoeg bevalt om door te gaan! Je kan altijd twee proeflessen komen nemen bij HORS, pas daarna besluit je of je lid wilt worden. Verder organiseren ze een hoop leuke activiteiten! Kijk anders even op hun site: http://www.asrhors.nl/. Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:16

Hey, grappig dat je Syrah hebt gereden! Ik heb namelijk, voor diezelfde eigenaren, Wabe 3 dagen gereden, whaha. Het beviel niet zo heel goed (dat ik na 3 keer ben gestopt zegt wel genoeg denk ik)

edit: hoe lang geleden ben je eigenlijk gestopt? Er was toen namelijk ook een meisje dat rechten studeert die haar reed. Maar ik geloof dat zij toen net begonnen was, dus zal wel toeval zijn dat ze allemaal rechten studenten hebben.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:47

Pluutje schreef:
Hey, grappig dat je Syrah hebt gereden! Ik heb namelijk, voor diezelfde eigenaren, Wabe 3 dagen gereden, whaha. Het beviel niet zo heel goed (dat ik na 3 keer ben gestopt zegt wel genoeg denk ik)

edit: hoe lang geleden ben je eigenlijk gestopt? Er was toen namelijk ook een meisje dat rechten studeert die haar reed. Maar ik geloof dat zij toen net begonnen was, dus zal wel toeval zijn dat ze allemaal rechten studenten hebben.

pluutje heb jij blond lang haar? ik heb toen iemand zien rijden in de buitenbak naast de westernbak (met hek) maar ik moet zeggen diegene sloeg wel een beetje erg hard met de zweep volgensmij is dat wel barbara die je hebt gezien want toen reed niemand anders haar alleen een vrouw en barbara.

Edit: ik denk dat je dan ook wel mijn paard kent want die staat tegenover pjoter (beetje schuin tegenover)

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:55

Nee, geen lang blond haar. Geen idee of dat meisje Barbara heette...

Hoe heet jouw paard? Alano? ik geloof dat ik wel een anda heb zien staan ja...

Hebben ze al een nieuwe bijrijdster?

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:57

ja hij heet alano...voor wie een nieuwe bijrijdster? wabe?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:59

Ja voor Wabe bedoel ik. Tis zo'n lieverd, maar ik kon er gewoon echt niet op rijden En het was ook een beetje lastig dat de eigenaren steeds wat anders zeiden en het ook vaak niet echt met elkaar eens waren.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:02

Pluutje schreef:
Ja voor Wabe bedoel ik. Tis zo'n lieverd, maar ik kon er gewoon echt niet op rijden En het was ook een beetje lastig dat de eigenaren steeds wat anders zeiden en het ook vaak niet echt met elkaar eens waren.

ik heb geen idee volgensmij rijd diegene die pjoter rijd wabe ook.....wabe is echt een hele mooie fries he!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:03

Ja, hij is zeker mooi! Ook heel lief, zeker voor een hengst! Maarja, ik heb er eigenlijk geen spijt van dat ik ben gestopt.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:05

nee?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:12

Haha, nee niet echt. Tja, het is echt een schat hoor en zoals je zegt ook mooi maar het ging gewoon niet, ook niet met die eigenaren. Ik wist eigenlijk wel dat het vroeg of laat niet meer zou gaan dus tja, dan maar beter meteen stoppen. Bovendien kon ik ook niet met hem starten (geen L2+1), wat ik zelf erg graag wil en de eigenaren wilden hem ook heel graag gestart hebben dus ja.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:22

Weer eens even wat anders.... Ik zit een beetje te bedenken waar ik het paard dan ga stallen (jaja, gister weer een positief gesprekje gehad met paps en mams). Eigenlijk komen de Amsterdamse en Amstelland het meest in aanmerking kwa afstand vanaf mijn huis en ligging. Maarja, Amstelland heeft een wachtlijst en de Amsterdamse weet ik toch niet zo.... Lastig!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:27

hoihoi!

Amstelland kom je niet op denk ik, idd de wachtlijst en behoorlijke vriendjespolitiek
Je zou ook bij wat kleinere pensionstallen kunnen kijken?!
Trouwens houd me op de hoogte van de stalling die je vind, een vriendinntje van me zoekt ook een stal in deze buurt.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:30

maar pluut, hoe ga je dan wedstrijden rijden... ik bedoel,, de SPA gaat vanaf volgend seizoen alleen nog maar op zeinstra wedstrijden organiseren.. en de SPA heeft nou ook weer niet denderend veel wedstrijden eigenlijk. Of heb je een kennis die ook wedstrijden rijdt MET een trailer?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:33

Hum tja, ik heb wel wat vriendjes daar whaha, maar bedoel je dat ze bepaalde mensen voor laten gaan? Hum, toevallig ook niet enig idee hoe lang die wachtlijst ong is?

Het probleem is een beetje dat kwa fiets afstand alleen de Ruif en die 2 in aanmerking komen. De Ruif wil ik niet meer staan en ik wil ook lopend naar de wedstrijden toe, dat kan ook niet vanaf de Ruif.

Tja, kleinere stallen, je hebt wel Vredeshoeve. Maar daar is hetzelfde probleem van het lopend naar wedstrijden + dat ik een binnenbak wil

Ik kon wel tijdens de zomer eventjes bij Amstelland staan zeiden ze, omdat er dan paarden naar het land gaan. Dat zou misschien wel wat zij, zodat ik ook kan kijken of het leuk is enzo, maarja, als ik dan vervolgens nog jaren moet wachten schiet dat ook niet zo op.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:34

muiszje schreef:
maar pluut, hoe ga je dan wedstrijden rijden... ik bedoel,, de SPA gaat vanaf volgend seizoen alleen nog maar op zeinstra wedstrijden organiseren.. en de SPA heeft nou ook weer niet denderend veel wedstrijden eigenlijk. Of heb je een kennis die ook wedstrijden rijdt MET een trailer?

Echt?? ohw das minder! Bij Amstelland hebben ze indoor wedstrijden (niet van SPA). En ik denk dat ik wel lopend naar Wennekers/de Jongh kan, toch?

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:38

ja, maar nieuwamstelland: het is erg moeilijk om daar een plaatsje te bemachtigen op de startlijsten.. en wennekers en de Jongh.. is te doen, maar hebben die dan veel wedstrijden?