Ikke is terug van ponykamp, effe pennyverslagje (ook voor de meelezer
)
Op vrijdagavond begon de lol; net een half uur mn zooi op mn tijdelijk bedje gedumt, moest ik al beestje zadelen. Met de pony's moesten we de veewagen op voor een dropping. Emy; hierbij werd je het meest gemist; stonden we vorig jaar lekker klem, nu hadden de diertjes beetje veel ruimte. Geen zwangere dame aan boort; dus ging gas er op (hoorde iemand voor in de cabine gniffelen) Helaas resuteerde dit in een Iolus die zich schrap wilde zetten teggen Ferro die dus weer geplet werd, vervolgens een Iolus die op zn kont zat door glijpartij, en vervolgens een Hercules die op zn buik lag door glijpartij. Beide dieren stonden meteen weer op, iks kapot, maar of ze een volgende keer weer zo makkelijk de veewagen op gaan?
Daarna zo'n 2 uur in het donker rondgehobbelt, zelfs een galopje gedaan, maar dat vond oa Ferro iets té leuk
Dag 2 zijn we gaan mennen/ picknicken; was leuk was lekker
Ook hadden we een EQ-test gedaan tussen shet (Kuifje), shire (Clyde), arabier (Larouscha) en kwpn-fries (Willy) Kuif is de slimste, Clyde wist niet wat wortels waren en kon de test dus maar moeilijk volgen
S'middags was het tijd voor een zeer uitgebreide springles; 3-sprong en oxer stond klaar. Ik moest even wennen aan mn pipilangkous-paardje Caitlin (dun beestje, had bij haar geen kniesteun), maar uiteindelijk lekker en voor mijn gevoel (ik keek in ieder geval vóóruit
) netjes over de balken gegaan.
S'avonds hadden we het absolute hoogtepunt; na alternatief bbq chocofondu met een heuze chocofontijn!
Na ons helemaal misselijk gegeten te hebben Lama's gekeken (te lang in vele opzichten
) was het vanochtend vroeg op; 7 uur zaten we in het zadel voor écht dauwtrappen. Het was gewoon nog donker! S'middags een langere dressuurles (wat fijn was; na 3 kwatier bedacht volbloedje Paco dat ie idd ook z'n hoofd voorwaarts neerwaarts kon laten zakken tussen het schrikken van andere viervoeters en enge tweebeners door) En natuurlijk trampoline gejumpt!
Als laatste nog even patatjes gegeten, datum voor volgend jaar vast geprikt, en toen toch maar naar huis...
Kan ik morgen vergeleken met vandaag uitslapen voor ik wer naar mn werk mag