Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:47

ja, het weer was zeker prut. de start zou om 13.00u zijn, 12.45 begon het zachtjes te miezeren. toen werd de start uitgesteld tot 13.15u en begon het steeds een tikkeltje harder te regenen. was echt helemaal doorweekt aan het eind (en toen nog naar de auto en hier van de auto nog de flat in...).
ik vind het wel leuk, zeker als je een wat grotere loop hebt. vond er echt een leuke sfeer hangen!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:22

Dat is balen, jammer dat het vanmiddag pas was. Vanochtend was het nog goed te doen buiten. Wel netjes dat je hem uit gelopen hebt, vind ik ook knap!
Ik heb vanochtend weer met Mazzeltje voor de kar gereden. Heel veel gestapt vanwege zijn vacht en nog redelijk nat op stal gekomen. Maar ja, het is niet anders eigenaresse wil niet scheren, dan niet. Mazzel was wel weer braaf met rijden. Met opstappen kwam een stalgenootje: Zo ken ik Mazzel niet. En Mazzel stond zich druk te maken, kont eronder, hals erop, die wilde al weg, alleen moest hij nog eventjes wachten.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:58

En Wen, wachtte hij netjes? Mischien had hij wel last van de frisheid die schijnt te heersen :-).

Ik ben vanmorgen met Jock naar het strand geweest, heerlijk gewandeld. Ik denk dat er een fietswedstrijd was ofzo want ik ben onderweg wel tich mountainbikers in groepjes tegengekomen en de Landrover van de reddingsbrigade reed ook op en neer. Op de terugweg langs het fietspad een hoop aangespannen combinaties tegengekomen erg mooi om te zien! Ben trouwens ook wel blij dat ik vanmorgen ben geweest, wat een prutweer -O- .

Het Milou jammer dat het lopen niet ging zoals je wilde! Strand en heuvels zijn wel erg zwaar hoor en ik ben het met Sas eens.... Ik zou het je niet nadoen _/-\o_

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:44

Mazzel had last van ik-moet-weer-'s-nachts-in-stal-staan. Dan is hij altijd weer wat frisser, als hij dag en nacht op land staat is hij toch vaak iets relaxer. En hij stond ehm niet zo netjes stil. Hij stond wel ongeveer op dezelfde plek, maar zijn kont er al onder en af en toe wat stappen allerlei kanten op. Hij wilde gewoon graag aan het werk.

Waren wel heel veel mountainbikers ook op de weg, weet niet wat er was. En gelukkig zijn jullie vanochtend naar strand geweest, mijn vader dus niet tegen gekomen in het bos met Kaya?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:56

Nee ben Piet niet tegengekomen, ik ben rechtstreeks naar de 2de klucht gelopen. Jock en ik vinden het strand altijd leuker dan het bos :-). Wordt er door de week ook wel eens wat met Mazsel gedaan?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:26

Hij heeft een verzameling bijrijdsters die er ook op rijden, dus ja, hij mag wel regelmatig aan het werk. Maar ja, hij heeft nog met temperaturen rond vriespunt buiten gestaan, dus die vacht ontwikkeld zich wel. Conditie heeft hij ook wel qua lopen, hij wil wel, maar ik laat hem veel minder gaan.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 07:48

Dat is ook wel verstandig als hij zo snel zweet, dan zijn ze niet droog te krijgen, Major stond altijd dik in de dekens om zo'n dikke vacht te voorkomen. Die was ook niet droog te krijgen als hij zo bezweet was.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 08:13

Ik ga Shaggy ook nog scheren, had ik allang willen doen maar ben afhankelijk van iemand anders helaas.... Ga volgend jaar echt een eigen scheermachine kopen maar die dingen zij zooooo duuur :(.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:22

Ik heb er nog 1 liggen, als je interesse hebt kan ik aan Gijs vragen of die hem zou willen verkopen?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:35

Stil hier! Iedereen druk met werk, studie, solliciteren, paardjes, etc?

Ik ga vanavond het bruisende nachtleven van het ziekenhuis weer opzoeken. Heb helaas niet voor kunnen slapen en zal dus morgen na mijn dienst ruim 24u wakker zijn.... :O :Z

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:24

Jij liever als ik! Ik werk morgen voor de 6de dag deze week. Hopelijk kan ik wel op tijd weg want ik heb het gepresteerd om mijn pincode 3 keer verkeerd in te geven..... Ik moet dus naar de bank... Wat een schaam moment bij de Appie!
Ohhhh en zondag en ik gaan Gijs en ik lekker samen rijden :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 03:48

haha, oeps!
ik had een schrikmoment bij de groenteboer. nu al de 2e keer in een paar weken tijd dat ik daar wilde pinnen (en vlak daarvoor ook gepind had) en dat ie keihard begint te piepen. daarna opnieuw proberen, maar dan begon dat ding al te piepen toen de pas er alleen nog maar in zat en ik nog niet eens een pincode had ingevoerd. ga je toch echt aan jezelf twijfelen. vorige keer dacht ik dat ik minstens geskimd was. bleek uiteindelijk een storing en vandaag zal het mogelijk ook een mini-storing zijn geweest. verder waren er toch geen andere klanten, dus lekker bijgekletst bij de groenteboer. had het nu niet gelukt, dan had ik komende week mogen betalen en vandaag mijn groentjes en fruitjes mee mogen nemen!
groenteboer had er zelfs nog wat extra snack-komkommertjes ingedaan als verrassing, heb ik net heerlijk van zitten snoepen :D!
oe, jullie cadeau van Aad en Yvonne? Gijs op Adèle en jij op Arko lekker op pad? leuk hoor! geniet er van! hoop dat jullie een beetje lekker weer hebben!
heb je de nieuwe paardjes al gezien trouwens. Die andere nieuwe, Truus (of Trix of Tess) is al weer weg, die beviel niet en nu had ie er 1 van de markt, Anouk en 1 particulier op proef, Ziggy. Vooral die laatste ziet er erg leuk uit. Appaloosa, echt een leuk beestje! Wil en Ton hebben dinsdag bij ons in de les meegereden en Anouk kan alleen maar standje hard in galop, haha :D!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:51

Nee nieuwe paardjes nog niet gezien. Jammer dat die merrie weg is want dat vond ik een leuk beestje. Ik zei nog tegen Gijs dat zou wat voor mij zijn want volgens mij was ze heel lief en braaf.

Fijne groenteboer heb jij!

Ik weet niet op wie we morgen mogen, Wil maakt de indeling geloof ik dus ik zie het wel. Arko zou fijn zijn maar ik zou het ook wel eens leuk vinden om op bijvoorbeeld een Ayla te rijden.

ik kan vandaag dus niet eerder weg balen! ook wel te begrijpen want als ik mijn pas in Noordwijk wil laten deblokkeren dan moet ik om 11:30 weg ipv 16:00.... Nu Gijs maar even lief aankijken!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:34

Een heel goedemorgen :D. Heerlijk geslapen tot 16.00u en daarna met iPad vanuit bed liggen bokken! Ga me er zo maar eens uit hijsen, haha!
Ja, ik heb een hele fijne groenteboer, kom er ook al ruim twee jaar, dus ze kennen me ook!
Hoelaat ga je morgen rijden? Ben benieuwd naar jullie ritje! En ayla is lief!
Zo, dat zou nogal een verschil zijn, 11.30u weg of 16.00u weg. Ik hoop voor je dat Gijs wat aan je pas heeft kunnen doen. Anders wordt het zo lastig betalen, haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:31

Veel plezier morgen Antoinette! Voordeel van met z'n tweeën rijden is dat je lekker zelf het tempo kan bepalen.

En appaloosa? Aad valt wel echt van zijn geloof hè? ;)

Lieve groenteboer heb je Milou... Enne... Goedemorgen :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:55

Ziggy is echt heel leuk, bruine voorkant, witte achterkant. Of het een officiële appaloosa is, geen idee, maar ton en Aad noemden het wel zo van de week.

Nogmaals veel plezier morgen Antoinette!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:46

Hoe was je ritje Antoinette? Wel balen van je pinpas, dat is echt irritant als er niets mee kan.
En Milou, ben jij weer beetje wakker na je nachtje ziekenhuis?

Mazzel mocht vanochtend weer aan het werk. Hij was echt hyper, niet rustig willen stappen en vol tempo willen draven en niet willen stoppen. Maar eigenaresse was een beetje te lief voor hem, dus heb hem een paar keer vol op de rem getrokken met recht omdat meneer weigerde te stappen en stil te staan. En ik moet zeggen, na de 2e keer was de boodschap duidelijk: ho = ho. Toen was het weer een lieve pony met rijden, die ook gewoon rustig kon draven en kon stappen en zelfs stil kon staan en laatste drafje was mooi rustig.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:45

Rit was leuk. Op de heen weg voorop gereden en dat was lekker relaxed. Op het strand was er een hond die ons lastig bleef vallen en dat vond ik heel erg eng en vervelend, nu ben ik op het strand zowieso geen held. In het bos terug had ik een ongewenste galopsessie omdat de (vreemde) paarden achter mij ergens van schrokken en naar voren schoten en aangezien ik voorop reed ging Arko een soort van met mij aan de haal. Gelukkig werkte de rem wel maar men wat schrok ik, ik was er gelijk klaar mee.

Ja Wen, die pony moet wel af en toe aangepakt worden, goed dat je dat ook gedaan hebt!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:11

Zo, hier weer wakker en mijn ontbijt ondertussen naar binnen gewerkt! Nog één nachtje en dan zit het er weer op!
Die mazzel toch, lekker actief dus. Wel balen dat de eigenaresse hem dan niet consequent aanpakt. Was dit onder het zadelen voor de kar?

Fijn Antoinette dat je rit leuk was! En heenweg voorop, top +:)+ !
Balen van de hond op het strand. En die ongewenste galopsessie is dan helemaal jammer. Reed je toen achter Gijs of niet? (Gijs reed denk ik op Adèle?).
Volgens mij hadden jullie wel lekker weer of niet? Het zag er in ieder geval veelbelovend uit vanochtend om 8u!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:23

Nee ik reed voorop, Adele is voorop niet zo makkelijk te rijden maar ik durfde niet meer voorop want ik had geen vertrouwen meer dus toen ik Gijs voorop gegaan, kregen we op het fietspad een shetlanderkarretje achter ons aan.... Fijn.....

Laatste nachtje voor jou? Lekker hoor! Ik werk deze week op de Ahoy.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:41

Jammer van je vertrouwen.....had gehoopt dat jullie een heerlijk relaxte rit gehad zouden hebben!

Jup, laatste nachtje, dan morgen en dinsdag bijkomen en dan woensdag al weer een dagdienst.

Werken in ahoy, ben je dan minder tijd kwijt qua reizen?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:42

Balen antoinette, helaas dat andere dan weer zo kunnen verpesten, voed je hond op of lijn hem aan. Dat is dus ook een van de redenen dat kaya weinig op het strand komt, ze gaat achter de paarden aan, vreet paarden stront en verveelt zich meer. In bos kan ze met dennenappels spelen, dat vindt ze machtig mooi en dan let ze goed op je en is ze veel beter bij je te houden met paarden en wild (moet je d'r nog wel ff aanlijnen of vasthouden). En helaas, sommige ruiters zijn ook niet zo sociaal.

Milou: lekker laatste nachtje, ik had een hekel aan nachtdiensten, dan wil ik gewoon slapen.

En Mazzel stond voor de kar vandaag, was op de weg bij beuk, eerst met invoegstrook. Ik snap niet waarom eigenaresse niet gewoon linkerbaan pakt bij voorsorteren, kom je gelijk goed uit, hoef je niet in te voegen meer, auto's gaan er maar rechts langs. Maar ja, aan einde van invoegstrook was nog druk met auto's en ze kreeg hem niet terug in stap of halthouden. Dus toen maar vast gegrepen, ik vind het zelf nooit ideaal, wil ook niet dat ander doet, maar ja, ik vond veiligheid voorgaan. En bij de rotonde verderop begon hij weer, niet willen stilstaan, terwijl ze hem dat vraagt. Hij krult op dat soort momenten op en dan moet je echt hand over hand je leidsels verkorten, zijn kin zit op zijn borst, zijn kont eronder, net een harmonica die je opvouwt. Maar ja, als druk is op de rotonde moet ie gewoon stilstaan. Dus toen nog een keer gegrepen en toen was de les duidelijk, voor het verkeerslicht zat stap erop en ho ook. Dan ben ik maar streng, maar veiligheid gaat voor, in het verkeer moet hij gewoon stilstaan en dat kan hij prima.
Onder zadel was hij laatste keer wel zelfde, langs de weg op zich prima te rijden, heel enthousiast en willen lopen, maar soms moet je hem echt duidelijk terugnemen en echt even op de rem trekken en dan is het weer goed. Dan weet hij dat drammen geen zin heeft en hij gewoon moet luisteren.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:52

Wendy, op zich vind ik nachten vaak niet zo erg. Soms doe ik ze ook liever dan dagdiensten, haha!

Pff, lastig hoor als de menner niet consequent is. Heb in Frankrijk een keer meegereden (op vakantie) en daar enkele basisbeginselen van het mennen meegekregen. Heb toen wel ervaren dat het enorm link kan zijn en er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. En ja, ik denk dat als iemand niet consequent is bij dit soort situaties, je juist die gevaarlijke situaties gaat creëren.
Wel fijn dat hij snel luistert nadat hij enkele keren op z'n plek is gezet!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:00

Tja, ik weet het en meestal duurt het even, maar dan luistert hij wel naar haar. En ik ben zo van op tijd stappen, dat ik niet te lang stil moet staan en als hij niet luistert, dan maar wat harder ingrijpen. Maar denk dat ik ondanks dat ik weinig menlessen gehad heb, toch wel veel rijervaring meegenomen heb naar het mennen. En ook consequent zijn, werkt zo goed met mazzel, ik kan hem alleen los afspuiten, poetsen enz, met eigenaresse erbij niet. Zij zeurt dat hij wil schuren, van mij krijgt hij 1 mep tegen zijn hoofd en het is over en dan kan ik gewoon weer kriebelen en doen op zijn hoofd, maar hij weet dat niet mag en stopt dan gewoon, zonder ellelang te etteren, niet doen en aan leidsels te trekken oid. Eigenaresse weet het ook en zegt ook altijd: ah oh heb je die strenge weer, maar ze vind het wel fijn dat hij zo goed kan luisteren naar me. Ik ben wel blij dat ze van mij accepteert dat ik hem af en toe goed duidelijk maak wat wel of niet mag.

En was met antoinette toen ook, Mazzel begon d'r uit te proberen en bij mij weet ie weer, dan loopt hij weer en toen kon ze hem weer overnemen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:53

De heenweg was heerlijk relaxed! dus daar denk ik maar met veel plezier aan terug :-)...

Wen ik kan me helemaal niet herinneren dat Mazzel een loopje nam? Hij was toch hartstikke braaf?