Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:45

Wat een rust hier op Bokt. Zit iedereen nog op stal? :D

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:10

Nee, ben alweer een tijdje thuis :D ...Ben normaal alleen een meelezer ;)

Twinklebel

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:12

Ik kom net binnenwandelen, op stal zaten ze ook niet, daar was het heerlijk rustig vanavond.....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:13

Sandy_ schreef:
Nee, ben alweer een tijdje thuis :D ...Ben normaal alleen een meelezer ;)

Is toch niet gezellig, je moet gewoon meer meekletsen. Je hebt vast wel genoeg onzin om hier een topic mee te vullen. Wij doen niet anders... :D

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:13

Twinklebel schreef:
Ik kom net binnenwandelen, op stal zaten ze ook niet, daar was het heerlijk rustig vanavond.....

Nou dan zitten ze vast heul ergens anders.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:15

Ik zit achter mijn computertje hoor. Heb alleen niets meegemaakt dus ook niet zoveel te melden..

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:17

Mmmh ik ook niet. Werken, eten, scriptie en dat was het.... :O

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:22

Uhh ik heb vandaag ook niet veel meegemaakt. Boodschappen gedaan, Maestro gedaan en zo maar slapen :Z , morgen weer om 7 uur beginnen....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:24

Wow 7 uur beginnen, dat is errrrug vroeg San. Gelukkig mag ik wat later beginnen... :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:25

Nou, hier druk genoeg vandaag.....werd vanochtend in paniek wakker omdat ik zo raar droomde over Vientje......daarna auto naar de garage gebracht en naar het werk. Werd vrij snel gebeld dat er met mijn remmen niks mis was, maar dat ik wel nieuwe voorbanden moest, want die zijn erg versleten, ja, is best, volgende maand ofzo.....rest van de dag gewerkt, kwam Dayna tegen op weg naar de tramhalte en die was zo lief me bij de garage af te zetten. Gelijk maar door naar stal gereden, Yessica gehobbeld, even met Esmee in de bak gewandeld met het prachtige door Jolan gemaakte touwhalster, paar rondjes met Nav en Bass gewandeld en toen was het al weer laat...

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:37

Jeumig Fiek, jij hebt het vandaag dus erg druk gehad. Wel fijn dat er niks mis was met de auto en als het nog even niet glad wordt, kan je die bandjes misschien nog even uitstellen of was het voor de apk? Wat heb je eigenlijk over Vientje gedroomd dan?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:40

Serada schreef:
Jeumig Fiek, jij hebt het vandaag dus erg druk gehad. Wel fijn dat er niks mis was met de auto en als het nog even niet glad wordt, kan je die bandjes misschien nog even uitstellen of was het voor de apk? Wat heb je eigenlijk over Vientje gedroomd dan?

Nee, was geen APK, die heeft die in september gehad en toen hebben ze helemaal niks over mijn banden gezegd......dus ik vind dat het nog wel heel even kan.

Ik had gedroomd dat ik Vien verkocht had aan iemand die met haar zou fokken, maar die vond haar wel mooi bewegen, dus ging gelijk de stang en trens erin, en werd ze getraind voor de Z wedstrijd dat weekend, ja ze liep wel een beetje onregelmatig, maar daar schopten ze haar wel even doorheen......ik moest me er niet mee bemoeien en moest maar niet meer in haar buurt komen. Speelde allemaal op Chardon af. Werd dus echt gewoon in een soort paniek wakker en heb er de hele ochtend een rotgevoel aan over gehouden.....

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:45

He jesses, wat een nare droom zeg! Dat gevoel kan nog heel lang na blijven hangen. Gelukkig staat ze lekker lui in Leende te wezen en gaat ze dit weekend voor het eerst carnaval vieren... <<)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:51

Serada schreef:
He jesses, wat een nare droom zeg! Dat gevoel kan nog heel lang na blijven hangen. Gelukkig staat ze lekker lui in Leende te wezen en gaat ze dit weekend voor het eerst carnaval vieren... <<)

Whahaha, zie het al voor me, Vienna polonaise lopend door de straten van Leende (dat vast even geen Leende heet). Ik ga er het weekend naar toe, ben benieuwd wat ik aantref :D .

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:01

Vien in de polonaise, ik zie het voor me, heerlijk!

Mijn nieuwe website is bijna af :D:D:D:D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:04

Ik had Yes trouwens wel superlekker aan eht lopen vanavond. Vorige week hadden we door de gladdigheid buiten veel meer in de bak gereden als normaal, en wat ze een beetje mat eind van de week, slecht aan het been, traag, overal van schrikken enz. Dus deze week een hoop andere dingen gedaan, keertje balkjes laten draven in de longeerbak, buitenritje, dagje vrij en vanavond weer in de bak aan het werk gegaan. Pakte ze echt super aan, mooie overgangen stap-draf-stap kunnen rijden, netjes buigen, lekker scherp aan het been en braaf galoperen! Mutsie vind het gewoon allemaal nog moeilijk, en dan 5 dagen in een week de bak is wat te veel voor d'r, zowel lichamelijk als tussen de oren...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:15

Ik moet nog even kijken wat ik morgen met haar doe: oorontsteking.. Dus weet niet hoe relaxed het is om op een paard te kruipen, heb normaal al erg veel last van wind langs mijn oren..

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:20

Kijk maar, anders gooi je haar maar los of longeer je haar, en als je eht niet red naar stal te gaan heeft ze gewoon een dagje vrij.......mag ze het weekend weer lekker mee naar buiten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:10

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:41

Het is een mooie site geworden Elize! Leuk dat king op de voorkant staat :D
Beterschap verder, het was wel stil zonder elize op vrijdag ochtend

Vandaag met Annet naar buiten geweest, we gingen voor een rustige rit. Maar daar dachten de paarden op de terugweg anders over....

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:49

Dank je, ben er wel erg blij mee :)

Ja, vind mijn eigen vrijdag ook maar saai. Maar een beetje aan het compjoeteren. Wilde college kijken maar de oorpijn is niet te houden, prof met scherpe stem is dus geen feest. Hoop wel dat ik morgen beter ben, wil naar de exmoormannen!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 17:14

Beterschap, Elize!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:53

En ben je beter Elize?

Esther, Brigitte wil wel mee morgen om een uurtje of één, even haar smsen of het doorgaat allemaal als je je goed voelt oke?

Strakjes even met Rox en Hands naar buiten, kunnen de twee stouterds weer elkaar gek maken hahaha...... stelletje zijn het samen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:24

Vientje ziet er nog steeds goed uit, al ga je nu wel zien dat ze helemaal niet meer werkt, spiertjes beginnen wat weg te zakken. Maar wel gewoon goed gevuld, de kou kan ze blijkbaar prima hebben, want echt afgevallen was ze niet. Vachtje was al weer een stukje dikker geworden, daar passen ze toch snel op aan.
Hans was bezig bij de stallen, dus nog even mee gepraat, en hij stelde voor Vien toch te verplaatsen naar de individuele winterstalling. Hij had haar geobserveerd en is bang als die haar in de dominante groep zet ze toch wat wegkwijnt, aangezien ze of een paard aanvalt die onder haar staat, of doodsbang is voor de paarden die boven haar staan. Hij is bang dat ze in de dominante groep in een hoekje kruipt en niet durft te eten....er is toevallig van de week een plekje vrij gekomen in de individuele stalling, iets wat heel weinig gebeurd, dus de keus was aan mij. Heb besloten het ondanks de wat hogere kosten die hierbij komen kijken het toch maar te doen, denk dat dit wel het beste is voor Vien.....
Daar gaat ze zomers gewoon 24/7 de wei op met de hele groep en dan s'winters overdag op de wei in een groepje van ongeveer tien paarden en s'nachts haar eigen stalltje.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:49

Niet de meest geweldige foto's en het weiland is een baggerbende vooraan, maar om jullie een idee te geven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De club op weg naar binnen....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding