Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:32

Ik ga iets geks doen en solliciteren op een traineeship voor Junior Salarisadministrateur. Iets heel anders, maar lijkt me ook leuk! Misschien moet ik gewoon eens iets heel anders proberen <<) (kan mijn lievelingssmilie weer eens gebruiken :+)

Danseresje

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:37

spannend Sas! en waar zou die baan dan gaan zijn? ga in ieder geval voor je duimen...enne, dapper hoor, op die manier het roer om!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 07:46

Hey spannend hoor Sas! Ben benieuwd! Ga je op meerdere functies solliciteren?

Jammer Milou dat de balkjes niet zo lekker gingen heb je weer wel lekker gereden?

Anders spreken we volgend jaar af om ergens te gaan rijden? Hoeft niet perse nu direct hoor.

Jachtpaarden rijden is heel leuk maar wel heftig. Er wordt heel veel gedraafd en gegaloppeerd dus een goede rijconditie is zeker gewenst. Het motto is echt niet zeiken maar rijden, de paarden zijn heel koel in het hoofd maar erg voorwaarts. Alle hindernissen zijn omrijbaar springen is dus niet verplicht.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:49

Jammer milou, dat je springen niet leuk vindt. Ik keek er altijd naar uit, weer eens wat anders dan dressuur. En tja, Bowie was toch echt mijn lieveling, springen ging met hem ook echt leuk (vooral bij marloes in de les).

Hmm mijn agenda is meestal vol, zaterdag werken, zondag Mazzeltje doen en dan doordeweeks weer studie. Op zich lijkt het me wel weer leuk om ergens anders buitenritje te doen, zou alleen dan liever richting bosgebied of duingebied of strand of iets gaan, maar in ieder geval de natuur in. Ik twijfel alleen beetje over mijn rijconditie, op zich kon ik het ooit wel en met Mazzel ging het afgelopen weekend ook goed. Mazzel zit gewoon erg lekker, lekker vlakke gangen buiten alle hobbel-enthousiasme-bokjes in galop.

Spannend Sas! Hopen dat je aangenomen wordt.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:31

Zo, ipv een halve dagtocht, heb ik ineens een driekwart tocht gereden.....
Paarden waren de terugweg kennelijk nogal druk en aan het eind van de waterleidingduinen is er iemand van Fox gevallen na een bok. Ik zat bij Aad en Yvonne aan een kopje thee toen er gebeld werd en werd gevraagd of ik terug kon rijden. tja, ach, waarom niet? Eenmaal onderweg kregen we nog een telefoontje van Yvonne, het was kennelijk allemaal toch iets ernstiger en er werd een ambu besteld. Einde van het liedje, Aad reed op zijn pantoffeltjes, in z'n trui en zonder cap op Willem terug en ik heb al mijn moed verzameld om op fox te stappen. Op het strand hadden we zeeeeer hoog water en flinke wind, het schuim vloog gewoon van de golven af. In het bos viel het gelukkig wel mee en konden we ook gewoon weer met elkaar praten. Nog een drafje en galopje ingezet en daarna de snelste route naar huis......
Moet zeggen, in het begin was ik wat gespannen en fox nog wat opgefokt (en ja, dat versterkt elkaar natuurlijk ook), maar toen ik hem op het strand eindelijk achter Adje had, ging het prima en kon ik ook ontspannen. Draf en galop in het bos ging gelukkig ook zonder problemen. Ben dus eigenlijk best trots op mezelf! Ben namelijk niet zo'n held om op een paard te stappen waar net iemand vanaf gebokt/gevallen is.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:06

Joh, wat een gedoe allemaal. Het is vandaag inderdaad niet het beste weer van de wereld en dat zal wel doorgeslagen zijn op de paarden. In Fox zit gelukkig niet veel kwaad. Hij kon wel eens ettertje spelen, maar eigenlijk moest ik daar altijd een beetje om lachen. Het past niet bij hem. Gelukkig heb jij fijn terug kunnen rijden.

Weet je hoe het nu is met de gevallen persoon?

En Antoinette, ik ben op verschillende functies aan het reageren. Tot nu toe bleef ik nog vooral in het marcom-vakgebied zoeken, maar administratie spreekt mij ook wel aan, dus als daar iets geschikts te vinden is...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:36

denk inderdaad dat de toenemende wind ook een rol heeft gespeeld.
Fox had al wel gebokt op de heenweg, verder heen een heel relaxte rit. Terug waren Arko en Avalon kennelijk nogal aan het klieren en had Wil die verder naar voren gehaald. Maar in galop is er op een gegeven moment kennelijk het een en ander gebeurd. Adje bokken, Ushi bokken, Fox bokken, Avalon volgens mij ook (ben hier niet bij geweest natuurlijk, dus heb het alleen maar van horen van). en de bok van Fox was dusdanig dat ruiter niet meer op Fox zat.
Weet niet hoe het nu is met ruiter van Fox. ben ook heel benieuwd eigenlijk en hoop dat het allemaal meevalt.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:43

Ja, als er eenmaal eentje begint, gaat de rest meestal ook wel. Heftig ritje dus... hopelijk valt het inderdaad mee met Fox z'n ruiter.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:48

jup, dat hoop ik ook.
Antoinette, is Gijs ondertussen thuis of is Aad idd gestopt bij dat pannenkoekenhuis?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:00

Oei, dat is niet zo fijn. Hopelijk maak fox zijn ruiter het goed. Fox kon wel eens bokje geven, maar ik voelde meestal niet eens op hem, hij hobbelde toch al zo. Ik vond het altijd wel leuk om beetje de eigenwijsjes te rijden en dan vooral de verhalen van Aad erbij dat ze weer vervelend waren. Gelukkig ben je weer heelhuids thuis gekomen.
En antoinet, hoe was Gijs' dagtocht, ik mag hopen dat Gijs er netjes op is blijven zitten.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:05

Voor zover ik weet had gijs vanmiddag (deed maar een halve, mijn andere helft zeg maar) lekker gereden (zei hij).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:04

Mocht jij de heenweg weer op Adje?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:10

jup! heb weer heerlijk gereden op mijn grote vriend! en had op deze manier een heel positieve ervaring na de vorige (ongepland halve) dagtocht!
Twee heerlijke galopjes op het strand gefilmd. Was zo leuk, waren we aan het draven en stak Aad zijn hand op, oortjes helemaal gespitst joh, echt zo leuk :D!
In de waterleidingduinen nog veel herten gezien, geen burlende herten meer, maar wel veel herten!
bij de oase ook enorm gelachen. ze waren met elektrische zagen bezig aan een nieuw hekwerk. hadden heel aardig even gewacht tot wij alle paarden vast hadden staan. Adje mocht weer eens aan de boom en die vond het allemaal maar machtig interessant volgens mij :D! Eigenwijs ding, die Adje, maar wel heel lief. Iemand heeft nog 2 of 3 foto's van mij en Adje gemaakt bij de Oase, ben heel benieuwd hoe die geworden zijn. Wilde toen heel lief doen, maar kreeg toen een kinstoot van die eigenwijs!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:20

Dat is altijd leuk :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:42

Haha, haflingers blijven leuk en eigenwijs, je kan altijd met ze lachen en soms zijn ze beetje erg lomp. Is Adje de nieuwe Bowie, of gedraagt hij zich beter?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:43

durf ik niets over te zeggen, want ik weet niet hoe bowie is/was met rijden....misschien dat antoinette hier wat meer over kan zeggen....
en ja, leuk, eigenwijs en lomp komen zeker voor in het woordenboek van adje!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:10

Voor zover ik weet hebben Bowie en Adje niet zoveel gemeen :=

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:06

Oke, dan moet het wel meevallen hoe eigenwijs Adje is. Bowie was echt een clowntje. Bokken was hij goed in, vooral in galop, niet alle andere paardjes vond hij eten lief, hij kon prima dwars uit galopperen, hij wilde nooit achteraan lopen, op strand liep hij liefst ergens vooraan. Als de rest wegschoot in draf ging Bowie rustig staan plassen, hij liep altijd graag in de zee te stampen. Hij kon super leuk lopen zowel dressuur als springen, als hij er maar zin in had. En het is een prijzenpony met wedstrijden, had 2 van de 3 wedstrijden die ik daar ooit gereden had prijs. Met wedstrijden moest ie ook altijd Bowie zijn, lekker bokken in galop. Lomp was hij ook zeker, je moest goed om alle boompjes heen sturen, in stal probeerde hij je gerust te platten tussen de muur, eten was het belangrijkst. Bowie was ook heel goed in drafjes in plaats van galopperen, dat kon hij gewoon in zelfde tempo als de rest die in galop zat.
Ik denk dat dat wel zo ongeveer mijn ervaringen met Bowie waren.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 14:49

Horsefreak schreef:
Oke, dan moet het wel meevallen hoe eigenwijs Adje is. Bowie was echt een clowntje. Bokken was hij goed in, vooral in galop, niet alle andere paardjes vond hij eten lief, hij kon prima dwars uit galopperen, hij wilde nooit achteraan lopen, op strand liep hij liefst ergens vooraan. Als de rest wegschoot in draf ging Bowie rustig staan plassen, hij liep altijd graag in de zee te stampen. Hij kon super leuk lopen zowel dressuur als springen, als hij er maar zin in had. En het is een prijzenpony met wedstrijden, had 2 van de 3 wedstrijden die ik daar ooit gereden had prijs. Met wedstrijden moest ie ook altijd Bowie zijn, lekker bokken in galop. Lomp was hij ook zeker, je moest goed om alle boompjes heen sturen, in stal probeerde hij je gerust te platten tussen de muur, eten was het belangrijkst. Bowie was ook heel goed in drafjes in plaats van galopperen, dat kon hij gewoon in zelfde tempo als de rest die in galop zat.
Ik denk dat dat wel zo ongeveer mijn ervaringen met Bowie waren.

mijn ervaring met Adje in vergelijking met jouw ervaringen met Bowie:
- een clowntje: nog niet zo opgevallen
- bokken: kan Adje wel, heb het zelf tot nu toe nog maar 1x meegemaakt dat hij bokte
- nooit achteraan lopen: hij kan achteraan, merk wel dat hij daar wat vervelender kan worden
- rustig plassen als de rest gaat draven: nee, maar hij kan wel vanuit het niets een noodstop maken
- graag in zee stampen: gister reed hij voor mij en het schuim op de zee deerde hem niets en hij banjerde lekker door
- leuk lopen bij dressuur en springen: geen idee
- lomp: absoluut, gister heb ik ook een aantal keer schietgebedjes voor behoud van benen gedaan, pletten tussen de muur heeft ie een paar weken terug gedaan
- eten het belangrijkst: absoluut, het liefst sleurt hij je achter zich aan de stal in

Overigens nog een fotootje van gister. allebei doorweekt, maar was superblij met hoe de rit was verlopen:
Afbeelding

en nog een fotospam van de wandeling in de Waterleidingduinen vorige week:
Afbeelding
Afbeelding

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:11

Mooie foto's Milou! Ook een leuke foto van jou en Adje :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:14

Dank je Sas! en ja, ben echt blij met die foto van Adje en mij!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:27

Moet maar snel weer eens langsgaan om alle paarden te bekijken.

Zat net de openingspost van het vorige Manege Smit topic te lezen, soms mis ik het wel hoor. Vooral de gezelligheid :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 15:36

Ja vooral de gezelligheid en op zich de buitenritjes mis ik ook wel. En na de les gezellig verder kletsen en ook tijdens de buitenritten.

Leuke foto's milou!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:01

nou, vanochtend een 5km-loop gedaan in den haag. resultaat was zeer beschamend. moet gauw maar weer een wedstrijd gaan uitzoeken denk ik....haha!
er zaten twee zeer rottige heuveltjes in en het strand was ook niet ideaal. gevolg: 41.30 gedaan over 5km....vorige keer (2 weken geleden) heb ik er 36.44 over gedaan! maar toen heb ik continu gerend, hier heb ik moeten lopen....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 17:38

Het strand kan natuurlijk ook wel heel zwaar lopen, vind het al knap dat je het uitloopt ;)

Wel prutweer vandaag hè?