Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:45

daar zijn de mijne ook mee groot geworden loes hihi(poedermelk)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:00

woei! heb net een email terug gehad van Steffi... ze is de 29 augustus bij jullie op stal, en daarna heeft ze nog tijd voor Banjer... Altijd fijn om een echte expert er eens naar te kunnen laten kijken...

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:02

Geef a.u.b. moedermelk aan je kindje, als het even kan!Het biedt zoveel meer dan poedermelk! Voor verdere vragen en opmerkingen over moedermelk, graag via pm! Anders wordt ik zo'n muts!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:37

Ik heb een vraagje over iets heel anders dan paarden.

Mijn vriend is aankomende zondag jarig en hij weet eigenlijk niks te vragen. Nou heb ik bedacht dat we een dagje gaan karten (omdat ik weet dat hij dit heel leuk vindt) bij de Uithof in Den Haag.
Nu zit ik me af te vragen of ik nu al de kaarten zal gaan bestellen en dat als kado geef of een andere manier duidelijk maak dat we samen gaan kijken wie er het harste kan op de baan .
Hebben jullie een leuk idee om dit als kado te presenteren?
Alvast bedankt.

Met Bam en mij gaat het al een beetje beter als een week geleden. Hij weet nu een beetje dat hij ook naar mij moet luisteren. Het rijden gaat gelukkig ook wat beter en hij is al een beetje meer aan het toegeven dat er ook met mij niet gerent mag worden en een beetje op mij moet letten ipv op de omgeving!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:46

Ik heb Sanne tot 1,5 jaar aan de tiet gehad heerlijk, lekker makkelijk. Sanne sliep bij mij en ik hoefde me alleen maar om te draaien snachts Ik heb Sanne aan de borst gehad tot dat ze zelf niet meer hoefde.

Elady, zeg gewoon niks............. alleen dat hij s'ochtends niet zijn haar in model hoeft te brengen Blinddoek om en naar de kartbaan rijden

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:49

Knutsel van eierdozen en pleerollen een kartkarretje en pak het mooi in! Dan naar de kartbaan!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:00

Het is hier echt komkommertijd......wat een zomerstilte!:+

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:34

Jetta schreef:
Het is hier echt komkommertijd......wat een zomerstilte!:+

Ik ben er wel hoor Jet, maar ik heb helemaal geen roddels of wat dan ook.. verders weinig tot nix te melden!!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:59

En ja, ik ben er ook....tussen de visite door....maar ik heb ook alleen maar mutsenpraat...hihi. Jetta, niet alles serieus nemen wat ik schrijf hoor....Kleine Anne komt niks te kort...
She gets the best of both....

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:02

Wel gisteren weer gereden, nou de wilde arabier was supersloom....Renee heeft er ook nog op gereden.....heb nog 1 kruiwagentje poep geschept, ik weet het is niet veel, maar je moet ergens weer beginnen....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:43

heey allemaal!! wat is het rustig hier..
morgen komt Steffi voor Evita.. ben super zenuwachtig! Evita gaat nog steeds niet vooruit en zonder pijnstillers loopt ze gewoon heel slecht, dus ben best wel bang voor de uitslag (als ik die krijg, tenminste..)

trouwens... zeker weten dat er geen roddels zijn??

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:36

Ireentjuh schreef:
heey allemaal!! wat is het rustig hier..
morgen komt Steffi voor Evita.. ben super zenuwachtig! Evita gaat nog steeds niet vooruit en zonder pijnstillers loopt ze gewoon heel slecht, dus ben best wel bang voor de uitslag (als ik die krijg, tenminste..)

trouwens... zeker weten dat er geen roddels zijn??

Ik hoop echt voor jou en voor Evita dat Steffi iets kan vinden Kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent.

Roddels?? vertel

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:07

Loes, ik weet natuurlijk wel dat Anne niets tekort komt! Knap van je om alweer op je paard te klimmen.....bij mij duurde dat toen wel even! ...Muts? Welnee! Als je net een kindje hebt, ben je meteen mama van....maar je bent natuurlijk vooral gewoon Loes! Gewoon de visite in de waan laten dat je een lopende melkfabriek bent die beschuit met muisjes bestrooit en als ze de deur uit zijn je paardenkloffie aantrekken, kind bij papa achterlaten en op je woeste Arabier stappen (woest?het is net een baby! )!
Daarna met je overvolle melkfabriek naar huis....de verlossing !
Ik weet hoe het voelt, ook al zijn de babies bij mij al weer 16(bijna) en 13!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:08

Irene, ik denk aan jou en Evita! Ik wens je sterkte!

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:30

het is echt balen maar ik ben geveld door de griep, het begon al een beetje dinsdag en de spanning van Robin zal ook wel hebben meegespeeld!
Dus nu probeer ik al de hele dag moed te verzamelen om naar Robin te komen, die zelf ook nog van zijn akkefietje met Owen staat te bekomen dus op zich niet zo erg een dagje op stal!
Gelukkig gaat Wilma zo even kijken hoe het met de zwelling ervoor staat en dan gaat dennis me straks achterop de fiets naar stal vervoeren
Het is echt een hele rare week geworden!!

Irene, ik hoop dat steffi uitkomst kan brengen!!!! Succes!!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:41

Daar ben ik weer! Steffi is net geweest, en ik ben weer wat geruster over Evita
Ze heeft haar weer helemaal onderzocht, ze kan niet met zekerheid zeggen wat er met Evita aan de hand is.. maar zeker is dat Evita veel pijn heeft in haar onderrug.
Steffi denkt dat Evita toen ze kreupel werd is uitgegleden of haar knie flink verdraait heeft, aangezien haar knie wat onrustig aanvoelde en gezien haar looppatroon (ze probeert echt op de toon van haar hoef te staan, wat blijkbaar veel bij knieproblemen voorkomt). Door de pijn in haar knie is ze anders gaan lopen en heeft ze haar hele onderrug vast/scheef gezet, wat het herstel van haar knie weer in de weg staat. Een andere mogelijkheid is dat Evita toch een hoefzweer heeft die er maar niet uit wil komen, maar omdat hier bij meursing al goed naar gekeken is (en geknepen/gesneden) verwacht ze dat niet meteen.
Ze heeft Evita behandeld met acupunctuur en haar rug/SI gemobiliseerd, daarnaast moet ik haar glucosamine even 2 keer per dag gaan geven en heeft ze nog druppels voor haar nieren (haar nierenergie was wat minder, ze plast de laatste tijd ook heel veel).
Evita blijft dus voorlopig nog lekker op het weiland staan en ik hoop dat ze zelf gaat herstellen, aan karakter zou het haar volgens Steffi niet ontbreken ze vond Evita nog geen paardje dat al met pensioen moest, daar is ze veel te werklustig voor.. ik hoop dus maar dat haar lichaam een beetje mee gaat werken

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:17

kijk, dat is beter nieuws dan wat je verwachte geloof ik hé
Ben benieuwd hoe snel ze weer opknapt...aan de aandacht en verzorging van jou zal het zeker te weten niet liggen!
succes

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:31

Nou, dat klinkt iig aannemelijk Irene. Een hoefzweer is nooit geconstateerd als ik het goed begrijp? Was de hartslag in de kootholte wel duidelijk voelbaar?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:44

Steffi heeft ook nog heel even naar Ko gekeken. Tijdens mijn les kwam ze er even bij staan. Ze vond Ko er goed uitzien en vond hem vooruit gegaan.
Na de les, toen ze klaar was met Evita, heeft ze zijn rug nog even nagevoeld.... nog steeds als een zonnetje Dat betekent dus dat ik hem niet vastrij, maar de rugproblemen er al waren voor ik hem kocht. (toch wel fijn te weten dat ik toch niet zo beroerd rij, haha)
Steffi vond Ko echt opgeknapt en dat is hij ook

De les ging weer erg lekker. Ko wordt steeds fijner te rijden, licht in mijn handen en voor zijn doen ook best redelijk goed voorwaarts!
Heb zelfs tijdens de les nog even gesprongen, Mike kreeg het ineens in zijn bol Ik sputterde nog beetje tegen maar 'moest' er overheen. Stiekum was dat toch wel leuk ondanks dat ik de hogere sprongetjes (40cm) toch wel een beetje eng vond. Ko vond het ook wel weer leuk, sprong er paar x mega overheen en galoppeerde na de sprong ook goed door

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:23

Jeetje allemaal goed nieuws zeg....heeft Steffi toevallig ook nog naar Fardos gekeken?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:25

Tessebes schreef:
Nou, dat klinkt iig aannemelijk Irene. Een hoefzweer is nooit geconstateerd als ik het goed begrijp? Was de hartslag in de kootholte wel duidelijk voelbaar?

ja, haar hoef was ietsje warmer en toen ik met Evita op de kliniek was voelden we het ook een beetje kloppen.. dit is nu weer verdwenen trouwens. ze hebben op de kliniek met een tang flink in de hoef geknepen, en daar reageerde ze helemaal niet op, ook hebben ze een stuk uitgesneden maar er was niks te vinden. Op de foto zou alleen een hele grote hoefzweer soms te zien kunnen zijn, en er is geen andere manier om dit te onderzoeken.
Steffi vertelde dat ze eens een paard heeft gehad dat ook flink kreupel was, en waarbij pas na 5 maanden een hoefzweer ontdekt werd.. het is dus nog wel nog steeds mogelijk bij Evita, maar het verhaal van de knieblessure is waarschijnlijker. Bij meursing hebben we het er wel over gehad om de volgende keer ook een echo te maken van de knie, maar Steffi raadde mij dit af omdat dit nog steeds weinig zekerheid geeft en omdat het bij o.a. haflingers en friezen vrij lastig is vanwege de wat dikkere huid.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:04

Bij ons thuis was het vannacht een gekkenhuis...schijnt, ik lag te slapen en heb niks mee gekregen

Mijn moeder had al een paar dagen last van duizelingen en vannacht rond half 5 was dat heel erg. Ze kon niet meer zitten of staan en zakte continue door haar benen en moest heel erg zweten. Mijn vader heeft een huisarts gebeld en zijn verhaal gedaan. De huisarts was er na ruim een kwartier en heeft mijn moeder een injectie gegeven (god mag weten wat het precies was) en medicijnen voor geschreven. Het blijkt dat ze een ontsteking met vocht bij haar evenwichtsorgaan heeft zitten waardoor ze zo duizelig is. Vannacht was het dus een hele grote aanval die ze kreeg. Ze ligt nu op bed en ik zit aardig in de stress. Zit alleen thuis samen met mijn zusje (vader werkt, zussen wonen in Delft en Leiden en ik voel me erg verantwoordelijk nu). Nagoed...ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan en dat ze een beetje kan slapen!

Hou jullie op de hoogte

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 12:36

Sterkte met je moeder Erika!

ik ben helemaal happy ik wil niet te vroeg juichen, maar Evita kwam vandaag naar me toe lopen in het land en ik heb geen 1 keer het knakje gezien! dat terwijl Steffi vertelde dat ze de komende dagen misschien juist wat slechter kon gaan lopen als reactie op de behandeling.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 13:59

nou ireen is misschien wel een goed teken.
ik hoop van wel.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 14:43

Nou allemaal redelijk goede berichten gelukkig, Ireen!! Ik hoop voor je dat het nu dan toch de goede kant op zal gaan!! Je loopt in ieder geval weer met een glimlach op stal rond en dat is ook belangrijk!!

Beste mensen,

Ik ga jullie 28 augustus verlaten! Ik ga voor minimaal een half jaar verhuizen naar een ijslander stal, hier zijn 2 voordelen voor mij te halen namelijk; veel en voordelig lessen en paarden in kuddeverband, dus eigenlijk altijd lekker buiten!

Aangezien het een stukje rijden is ga ik in eerste instantie voor een half jaar en daarna zien we wel weer verder......

Groetjes en tot vanavond!