Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:53

En wat moet je dan precies doen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:35

Ik heb net deze cap gekocht. Haha!
Afbeelding

Mijn andere cap kraakt nogal en ik geloof niet dat dat goed is wel? Schijnheilig Moest hem in Duitsland bestellen. Hij is uit het assortiment gehaald en dus moest ik goed zoeken naar een bedrijf die hem nog op voorraad had in mijn maat. Ben eerst naar Divoza gereden om deze cap in andere kleur te passen voor de maat en daarna heb ik deze dus besteld. Kan niet wachten tot hij binnen komt. Wel mooie fjordenkleurtjes dacht ik zo Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:01

Wat ik moet doen als klassenvertegenwoordigster? Nou, ik moet vier keer per jaar een vergadering bijwonen met alle docenten en leidinggevenden van de MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening). Daarvoor moet ik in de klas inventariseren wat er speelt en leeft en daar moet ik concrete vragen van maken die we dan kunnen stellen. Iets erg on-maaries maar zoals ik al zei: het staat leuk op mijn school cv. Clown Bovendien hoef ik het dus niet alleen te doen.

leuke cap heb je uitgezocht. ik heb mijn oude nog en die gebruik ik momenteel veel. Paard heeft nog steeds ene zomerdipje. Vandaag lekker gesprongen en dat vindt hij kei leuk. Haha! ZO hoop ik hem er doorheen te helpen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:11

Als je cap veel gebruikt wordt dan mag je ook bijna een nieuwe vind ik hahaha *LOL* Nou maar ik heb deze toch ook alweer dik vier jaar en ja hij wordt veel gebruikt dus het houdt een keer op natuurlijk.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:38

Ja, is waar. maar hij kraakte toch omdat hij de straat een keer van heel dichtbij heeft gezien? Clown Dan moet je volgens mij sowieso een nieuwe kopen. Alleen al voor de veiligeheid.
Wij hebben een meid op stal en zij rijdt op een heel hete paard. erg onberekenbaar en ze rijdt altijd zonder cap. Echt dom van haar want ze valt er bij de les ook regelmatig af. En dan te bedenken dat ze een klein kindje thuis heeft lopen. Waar is je verantwoordelijkheidsgevoel als moeder????

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:39

Nou nou inderdaad Schijnheilig
Eigenlijk moest ik ook een nieuwe kopen toen, maar ik heb toen gevoeld en toen kraakte hij niet en ik had hem toen net een week...slecht excuus ik weet het, maar nu ben ik wijs geweest en heb ik een andere gekocht. Ik kan niet eens zonder cap rijden dan mis ik echt iets vooral met regen erg handig dan komt er niet zo veel regen op mijn bril. Had ik zondag op de kar moeten doen toen net die ene hoosbui van de dag moest vallen toen ik net 5 minuten op de kar zat...heel fijn Schijnheilig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:21

Mooie cap Wendy! Die is er ook met zilvergrijs toch?
Welke maat heb je gekocht? Mag ik 'm dan een keertje passen? Want ik ga voor m'n verjaardag toch maar een nieuwe cap vragen Lachen

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:21

He, is iedereen zijn debielerige cap nu zat? Clown Ik ook hoor. Ik gebruik nu mijn oude alleen binnen of in de buitenbak. Met buitenrijden gebruik ik die stomme wel. MAAR ZE ZIEN ER NIET UIT!!!! Boos! Boos! Boos!
Als ik geld over heb, koop ik ook zoiets. niet helemaal dezelfde maar wel iets in die richting. Ziet er beter uit.
Ja, ik zag het regenen van het weekend vorige keer en ik had medelijden met je omdat ik wist dat je ging mennen. Ach gut

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:45

Ja dat mag wel hoor Janneke. Ze hebben bij kavalkade inderdaad ook deze cap Afbeelding Was mijn tweede keuze. Rob Fransen in Nijmegen verkoopt Kavalkade caps en Divoza dan maar die heeft niet die zwart grijze (weet niet of Rob Fransen die heeft, maar ze hadden die ik nu heb besteld iig niet meer want die gaat uit het assortiment)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:48

Emytje schreef:
Tenzij ze weer is teruggekomen, maar Kabora was al weg voordat ik stopte met rijden bij Bergemo. Haar zoon, Pandora, staat er nog wel, maar is niet meer van de manege. Hij lijkt wel vrij veel op Kaborah, maar is groter en slomer.

Ik kom even binnen vallen hoor..
Maar ik ben een paard jaar geleden ook bij Bergemo op kamp geweest! Vond Pandora helemaal geweldig.. Alleen die naam past helemaal niet bij een ruin Tong uitsteken Waarom is Kabora weg?

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:48

En waarom is Pandora niet meer van de manege?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:57

Dat is een pensionpaard geworden Knipoog Waarom Kabora weg is weet ik niet da's na mijn tijd gebeurd.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:59

Wel leuk voor pandora!

Tis zon fijn paard Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:47

deedee19 schreef:
Dat is een pensionpaard geworden Knipoog Waarom Kabora weg is weet ik niet da's na mijn tijd gebeurd.

Voor Kabora kwam er een koper langs met een zak geld Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 09:17

Nou kijk daar is het antwoord.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:07

Ja, Kabora was idd een mooi en leuk paard om te zien.. Ja

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:16

Ja die bedoelde ik Wendy. Ik zal 'ns bij Rob Franssen gaan kijken Ja

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:29

sjee, dat jullie dat allemaal bijhouden van die manegepaarden...Ik ben blij als ik aan Browny toekom.
Zijn dipje is volgens mij aan het overgaan. Go jij! Go jij! Afgelopen vrijdagavond was hij zo vrolijk. Weer lekker voorwaarts, zoals gewoonlijk. Ik hoop echt dat Rob een keer foto's kan maken want ik ben zelf ook wel heel benieuwd hoe we er samen uitzien. Ik krijg altijd veel complimenten dat we een leuk stel zijn. Bloos Van de meiden dan. Van mijn instructeur niet, die zegt: dat wijken dat lijkt nergens op!!! Dat heeft niets met wijken te maken!!! Clown
Nee, soms gaat het heel goed in de les en soms lukt t gewoon even niet. Bovendien zat Browny in zijn dipje toen onze instructeur dat zei. Ach gut

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:31

ja, ik wil ook een nieuwe cap. Die van mij vind ik steeds lelijker hoe langer ik ernaar kijk en hoe meer ik me realiseer dat iedereen om me heen een normale cap heeft/krijgt en ik niet.

Voorlopig moeten we het maar met die oude doen. Rolleyes

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:22

Weet je wat? Ik ga verkleed als bosjesvrouw in de struiken zitten, dan laat ik Brownie heel hard schrikken en dan zorg jij dat je eraf valt en niks breekt behalve je cap oké? Dan mag je een nieuwe Haha! Fijn hè zo'n vriendin die meedenkt Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:50

Hoef je niet eens te breken; land gewoon op je rug, rol heel relaxed door...met je hoofd op een steen. Leverde in mn casco-cap een imposante deuk op, terwijl het helemaal niet hard ging.
Maicka heeft vandaag haar eerste officiële koetsentocht sinds haar ziekte gelopen! En ze deed het kei goed! (mooie actiefoto gekregen Tong uitsteken (ij deze rit krijgt iedere koetsrier een grote geplastificeerde foto van eigen aanspanning)) Vorig jaar liep ze nog met gaten in dr hoeven en kon het niet, dit jaar was of zij net kreupel, of Ascot net ziek, maar nu is het dan eindelijk gelukt Haha!

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:12

He Judith, wat leuk. Wat goed dat ze weer de oude aan het worden is. Heeft wel lang geduurd he? Hoe is het trouwens met het abces van Ascot afgelopen? dat zla inmiddels wel over zijn of niet?
Idee van cap slopen is een goed idee. Zie het alleen niet zo zitten om mezelf te crashen omdat ik een nieuwe cap wil. Hmmmm...ga maar even met mezelf in beraad.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:52

Wendy, hoe duur was die supermooie cap van jou!? Kwijl
Ik wil ook een nieuwe, mijn casco heeft iets hards erin zitten waar ik blauwe plekken van krijg op mijn voorhoofd Huilen van het lachen Ziet er een beetje stom uit.

Oh en voor de mensen die het gemist hebben (iedereen hier dus Tong uitsteken ) zie onderschrift voor onze bonte helden in actie!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:44

Bonte helden zijn geweldig! OK dan!
@ Marie; Maicka heeft toch dik 2 jaar nodig gehad voordat ze weer op oude conditie was, is dus best lang ja. Alleen de les de avond voordat ze ziek werd was mn laatste rondje op haar rug; door hoefbevangenheid zijn haar hoeven vervormd. Ik mag wel rijden van de hoefsmid...1 x in de week een kwatier en alleen in de bak...is dus niet echt veel, zeker omdat ze net zadelmak te noemen is.
Het abces in Ascot zn nek is in mei doorgebroken. Zal je de ranzige details besparen, hij heeft nu alleen een kuiltje en een klein litteken op die plek. Is verder vanouds. Wil het lessen met hem weer gaan oppakken en dan westerngericht.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:02

Anne, deze cap heeft me vanuit duitsland 66 euro inclusief verzenden gekost. Deze kleur is niet meer verkrijgbaar je moet dus goed zoeken naar een bedrijf die ze op voorraad heeft. Er zijn wel andere kleuren van Kavalkade, maar die caps zijn in Nederland veel duurder. Ik heb prijzen van 70 tot 95 euro gezien!!!! In Duitsland scheelt toch veel. (het is een Duits merk nl.)